  • 11. Data: 2007-12-15 14:27:32
    Temat: Re: Maestro Pay Pass BZWBK - pytanie o sprawdzanie salda przez serwis SMS
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Raczko" <U...@p...pl>
    napisał w wiadomości news:4763dc69$1@news.home.net.pl...

    > Zgadza sie - na razie. Zmiana podejscia sklepow zalezy od
    > popularnosci tych kart. Jak duzo osob bedzie je mialo i pytalo w
    > sklepach,

    stawiasz sprawę na głowie.
    Klienci mają nauczyć sprzedawców ?
    To bank powinien zaoferować im tanie terminale, a o tym na razie
    cisza.
    wszyscy mają się cieszyć że mastercard "wprowadził coś nowego" ;-)

    Sławek

  • 12. Data: 2007-12-15 16:01:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Slavekk" <s...@g...pl> wrote in message

    > stawiasz sprawę na głowie.
    > Klienci mają nauczyć sprzedawców ?
    > To bank powinien zaoferować im tanie terminale, a o tym na razie cisza.
    > wszyscy mają się cieszyć że mastercard "wprowadził coś nowego" ;-)

    Co to znaczy tani terminal? Wszystkie duze sieci sklepow maja juz chyba
    karty cobranded, jakby sie dobrze zakrecily to przy ich uzyciu moglyby
    transakcje rozliczac same, oczywiscie powinny wtedy oferowac klientom
    detalicznym odroczony termin platnosci. Nie musialyby wtedy placic oplat
    zwiazanych z rozliczeniem transakcji karcianej.

    MK

  • 13. Data: 2007-12-15 17:24:18
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    Slavekk wrote:
    > stawiasz sprawę na głowie.
    > Klienci mają nauczyć sprzedawców ?
    > To bank powinien zaoferować im tanie terminale, a o tym na razie
    > cisza.

    Oczywiscie, ze bank powinien zaoferowac tanie terminale. Z drugiej
    strony jednak, to przeciez truizm, ze to sprzedawcy maja dostosowac sie
    do swoich klientow (pomijam monopole). Zeby byc konkurencyjnym,
    sprzedawca musi dopasowac sie do wymagan klienta. Jesli klient chce
    platnosci bezstykowych, to sprzedawca powinien sie dostosowac, prawda?
    Bo klient - chcac korzystac z platnosci bezstykowych i majac do
    dyspozycji dwa sklepy, jeden posiadajacy odpowiedni terminal a drugi nie
    posiadajacy terminala - wybierze ten z terminalem :)

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko

  • 14. Data: 2007-12-15 17:33:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 15 Gru, 13:16, Michal Raczko <U...@p...pl>
    wrote:

    > KK ma inne przeznaczenie. Natomiast dlaczego wyplata gotowki w
    > bankomacie jest wygodniejsza i bezpieczniejsza? Przy bankomacie moze
    > stac kieszonkowiec i pozniej obrobic klienta obserwujac gdzie ten chowa
    > wyjete pieniadze. Przy karcie nie ma tego problemu. A noszenie 100zl
    > jako banknot i 100zl jako karta pre-paid jest dokladnie tym samym z
    > punktu widzenia klienta.

    Odpowiem przy tym kawalku, chociaz moglbym jeszcze to samo podpiac
    jeszcze w innych miejscach.

    Na przykladzie karty wypuszczonej przez BZWBK , z limitem DZIENNYM 500
    zl i JEDNORAZOWYM platnosci bezstykowej do 50 zl zakladam podobna
    funkcjonalnosc innych produktow bezstykowych.
    Z tego co wyczytalem wynika, ze bez zadnej kontroli czy przerywnika w
    postaci wymuszenia pin po jakiejs kwocie lacznej transakcji
    bezstykowych, mozna wypykac nimi zawartosc karty do wyczerpania limitu
    dziennego.

    karta w obecnej postaci jest dosyc niewygodna do ladowania (wspomnalem
    o alternatywie podpiecia karty do konta i szybkiego doladowywania) i
    jesli ktos by aktywnie korzystal z tej formy i byloby duzo punktow
    akceptuajacych taka platnosc, sila rzeczy sensowniejsze bedzie
    doladowywanie rzadsze na wieksze sumy. Zwlaszcza,ze wspomniana karta
    obsluguje rowniez , po podaniu pin, transakcje na wieksze kwoty (limit
    dzienny 500 zl, miesieczny 3000zl)

    I przy takim aktywnym korzystaniu karta staje sie lakomym lupem,
    latwym do oproznienia az do wysokosci limitu dziennego, lub przy
    szczesciu zlodzieja kilkudziennego.

    Dodatkowo nie zgadzam sie z uwaga, ze KK nie nadaje sie do takiej
    funcjonalnosci - jak najbardziej sie nadaje, zwlaszcza w rekach osoby
    przyzwyczajaonych do aktywnego z niej korzystania - a z kolei dla
    mniej aktywnych uzytkownikow KK , dodanie funkcjonalnosci bezstykowej
    moze ich przyzwyczaic do coraz czestszego siegania po karte - jak
    najbardziej wskazane z punktu widzenia banku.

    Natomiast sprawa braku ustawiania gornego lacznego limitu transakcji
    bezstykowych dalej dyskredytuje dla mnie to rozwiazanie. Sadze, ze
    jesli punkty akceptujace ta forme platnosci stana sie
    popularniejsze, a banki nie beda wprowadzaly bezpieczniejszych
    rozwiazan, poczekam na mBank, kupie ich najtansza KK z ta funkcja i
    ustawie wygodny dla mnie limit dzienny transakcji , przeznaczajac
    jednoczesnie wylacznie do transakcji bezstykowych.

    Sadze, ze idealnym produktem byloby "cus" chipowego, wydanego przez
    dany bank, albo autoryzowanego przez niego (przynosze dane na temat
    czystego chipa zamontowanego gdzies tam <w zegarku np,> i bank wiaze
    te informacje z moja osoba i ustawia forme zasilania pieniedzmi chipa,
    podpinajac jego identyfikator do swojej bazy jako produkt finansowy X)
    powiazanego z kontem czy KK.
    Zasilam internetowo albo z konta jako swoje podkonto w miare checi,
    albo z KK rowniez jakims pakietem gotowkowym (tak jak doladowywania
    komorki prepaid) traktowanym przy rozliczaniu KK jako pojedyncza
    transakcja sprzedazy bezgotowkowej i splacana przez mnie w GP, mimo,
    ze na chipie moge miec te pienidze jeszcze niewydane. Zasilanie chipa
    mogloby rowniez odbywac sie nieinternetowo - sadze, ze mozliwosci i
    pomyslow byloby duzo.

  • 15. Data: 2007-12-15 18:48:17
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:47640dc5$1@news.home.net.pl...

    > Oczywiscie, ze bank powinien zaoferowac tanie terminale.

    ciepło, ciepło...

    > Z drugiej strony jednak, to przeciez truizm, ze to sprzedawcy maja
    > dostosowac sie do swoich klientow

    guzik prawda.

    sprzedawcy oferują sowje towary/usługi a klienci wybierają co im
    pasuje...
    żadnej edukacji, namawiania itp...

    > Jesli klient chce platnosci bezstykowych, to sprzedawca powinien sie
    > dostosowac, prawda?

    Nieprawda.
    Klient nie chce płatności.
    Powiem wiecej - klient chce nie płacić ;-)
    KLIENT CHCE TOWARU, płatność to tylko przykry obowiązek

    > Bo klient - chcac korzystac z platnosci bezstykowych i majac do
    > dyspozycji dwa sklepy, jeden posiadajacy odpowiedni terminal a drugi
    > nie posiadajacy terminala - wybierze ten z terminalem :)

    Klient wybierze ten który ma właściwą gazetę/bilety i jest czynny
    wtedy kiedy klient się tam znajduje.
    Mówimy o płatnosciach drobnych. Każdy ma parę groszy przy sobie i nikt
    nie wybiera kiosku z powodu płatności kartą.
    Nooo, chyba że masturbanci technologiczni...;-)

    Sławek

  • 16. Data: 2007-12-15 20:21:22
    Od: Michal Raczko <U...@p...pl>

    Slavekk wrote:
    > guzik prawda.
    > sprzedawcy oferują sowje towary/usługi a klienci wybierają co im
    > pasuje...
    > żadnej edukacji, namawiania itp...

    Zadnego namawiania? ;) Dopasowanie oferty do klienta to podstawa.

    > Nieprawda.
    > Klient nie chce płatności.
    > Powiem wiecej - klient chce nie płacić ;-)
    > KLIENT CHCE TOWARU, płatność to tylko przykry obowiązek

    Ale zaplacic trzeba, a im wiecej sposobow platnosci, tym lepiej.

    > Klient wybierze ten który ma właściwą gazetę/bilety i jest czynny
    > wtedy kiedy klient się tam znajduje.
    > Mówimy o płatnosciach drobnych. Każdy ma parę groszy przy sobie i nikt
    > nie wybiera kiosku z powodu płatności kartą.

    Kazdy ma pare groszy, bo mikroplatnosci dopiero raczkuja. Kiedys KK tez
    bylo malo :)

    > Nooo, chyba że masturbanci technologiczni...;-)

    Znaczy ludzie idacy z duchem czasu, chciales powiedziec?

    Pozdrawiam,

    --
    Michal Raczko

  • 17. Data: 2007-12-15 21:35:16
    Od: "Slavekk" <s...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:4764374c@news.home.net.pl...

    > Zadnego namawiania? ;) Dopasowanie oferty do klienta to podstawa.

    Mylisz pojecia.
    Ofertą kiosku są gazety, bilety itp. a nie terminal płatniczy

    Slawek

  • 18. Data: 2007-12-25 10:29:31
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sat, 15 Dec 2007 13:16:40 +0100, Michal Raczko
    <U...@p...pl> wrote:

> [...]
    >stac kieszonkowiec i pozniej obrobic klienta obserwujac gdzie ten chowa
    >wyjete pieniadze. Przy karcie nie ma tego problemu. A noszenie 100zl

    ale z PayPass ten kieszonkowiec nawet nie musi dotknąć ofiary...

    >jako banknot i 100zl jako karta pre-paid jest dokladnie tym samym z
    >punktu widzenia klienta.

    ...więc nie jest tym samym
    --
    Jarek Andrzejewski