  • 31. Data: 2004-05-11 12:23:57
    Temat: Re: Mafia wyczyściła konta klientów banku Millenium
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Miejmy nadzieje, ze globalne ocieplenie wyeliminuje przynajmniej noszenie
    > dresów ;))

    Nie ma nadziei-przerzucą się na szorty ;-))) I zamiast dresiarzy będą
    szorciarze ;-))))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 32. Data: 2004-05-11 12:25:32
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c7qgja$n09$...@n...onet.pl,
    Glenn <g...@b...pl>:

    > Nie ma nadziei-przerzucą się na szorty ;-))) I zamiast dresiarzy będą
    > szorciarze ;-))))

    No ale ta nisza jest juz zagospodarowana, m.in. przeze mnie :)

    --
    Robert

  • 33. Data: 2004-05-11 12:30:04
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > No ale ta nisza jest juz zagospodarowana, m.in. przeze mnie :)

    Uuuuu-to znaczy że mamy już i dresiarzy i szorciarzy ;-))) Czas emigrować
    ;-)))

  • 34. Data: 2004-05-12 05:04:39
    Od: Pa_K <p...@p...onet.pl>

    Piotr Grzegorz Skowroński wrote:

    i to sporo "wrote", ale - niestety - mało rzeczy słusznych.
    Otóż nieuczciwość nie jest kwestią niskich zarobków, a wychowania.
    Składową tegoż (oprócz - oczywiście - działań rodziców), jest też
    obserwacja społecznego przyzwolenia na pewnego rodzaju zachowania. Jeśli
    tedy widać, że zawsze znajdzie się jakiś socjalista, który złodziejstwo
    będzie usprawiedliwiał "niegodziwymi" zarobkami, gwałty zbyt krótkimi
    kieckami ofiar, a morderstwa... sam już nie wiem czym, to ktoś, kto jest
    potencjalnie złodziejem, łatwiej nim się stanie "aktualnie", mając w
    pamięci (lub podświadomości), że przecież wcale nie jest tak, że robi
    coś (tak do końca) niewłaściwego.

    pzdrw
    PK

  • 35. Data: 2004-05-13 14:39:45
    Od: "Czytek Newsów" <n...@p...onet.pl>

    Autor: "Glenn" <g...@b...pl>
    Data: 11 maja 2004 09:23:53

    (...)
    > Tak? Ciekawe dlaczego szefowie Enronu zaryzykowali swoją wspaniałą pracę?
    > Dlaczego szefowie Shella też zaryzykowali? Za mało im płacono?
    (...)
    > Prezentujesz typowo (wybacz) komunistyczne podejście - pamiętasz hasło "byt
    > określa świadomość" ? Otóż to hasło nie jest prawdziwe, choć wciąż znajdują
    > się tacy którzy się na nie nabierają.

    Nie mów hop.
    I nie mieszaj naiwnych wyobrażeń o moralności
    ze smutnym życiem.

    Uczciwość jako kategoria moralna jest _oczywiście_
    zerojedynkowa i nie ma tu o czym dyskutować.
    I jak każda utopia jest naiwnym wyobrażeniem...

    A w smutnym życiu są tu dwa proste a pomijane
    przez Ciebie elementy:

    Jak ktoś zarabia mało, to mniej ryzykuje jak go
    wywalą/posadzą niż ten kto ma "słuszną" pensję,
    pozycję, stabilizację, etc...
    I to załatwia problem "zarabia 1000", w stosunku
    do np. "6000".
    Pominęłaś element _strachu_przed_złapaniem_,
    proporcjonalny do tego co można stracić.
    Nie bez powodu w komuszym ustroju milicja
    (zgodnie zresztą z leninowską definicją państwa
    policyjnego... ;-)) ) _bardzo_ dobrze zarabiała.
    I doskonale widać różnicę z tym co jest teraz...

    A drugi element jest na zupełnie przeciwnym
    biegunie.
    Panowie szefowie Enronu, Shella, itd stracili
    instynkt samozachowawczy.
    Czyli właśnie _przestali_się_bać_.
    Mieli poczucie wszechwładzy, i wynikającej
    z tego _bezkarności_.
    Do czasu jak zawsze, ale oni uważali, że już
    im wszystko wolno...
    Właśnie dlatego, że tym razem _za_dużo_
    zarabiali...

    Proste wyjaśnienia są najlepsze i najbliższe
    rzeczywistości...

    Co nie znaczy, że nie zgadzam się z Tobą,
    że albo człowiek _jest_ uczciwy, albo _nie_...

    Pozdrawiam utopijnie..

  • 36. Data: 2004-05-20 08:21:35
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@p...com>

    To jeszcze weź pod uwagę i to, że pracodawca oferując wysokie zarobki może
    sobie swobodnie przebierać na rynku pracy i przyciągnąć najlepszych - a że
    kryteria i sposób selekcji ustala sam, to jeśli zależy mu na uczciwych i
    oddanych, to właśnie takich może sobie dobrać. Za nędzną pensję poniżej
    średniej krajowej już nie może tak wybrzydzać, poza tym lepsi pracownicy i
    tak nie zauważą jego oferty. Wysokie zarobki ponadto zwykle zmniejszają
    fluktuację kadr (przy udziale innych czynników oczywiście), co także sprzyja
    lepszej kontroli nad działaniami pracowników (choć przecież nie zawsze).
    Wysokie zarobki ponadto znacznie podnoszą poprzeczkę dla negatywnych bodźców
    zachęcających pracownika do kradzieży - dobrze zarabiając nie skusi się na
    byle co - to już musi być coś poważnego, bo zbyt wiele ma do stracenia. A
    poważne transakcje łatwiej dostrzec w powodzi drobnicy. Problem Enronu
    wyniknął z wieloletniego poczucia bezkarności niekontrolowanych bonzów,
    ponadto mam nieodparte wrażenie, że bardzo wielu istotnych szczegółów tej
    afery nie podano do publicznej wiadomości - a one mogłyby całkowicie zmienić
    obraz sprawy.

    T.

  • 37. Data: 2004-05-20 08:26:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > byle co - to już musi być coś poważnego, bo zbyt wiele ma do stracenia.

    Nie zawsze. Jeżeli ktoś nie jest uczciwy to sie skusi - niezależnie od
    zarobków, bo będzie myslał, że mu się uda. Mało to przypadków dobrze
    zarabiających księgowych robiących przekręty na sumy, które nie powalają na
    kolana?

    > ponadto mam nieodparte wrażenie, że bardzo wielu istotnych szczegółów tej
    > afery nie podano do publicznej wiadomości - a one mogłyby całkowicie
    zmienić
    > obraz sprawy.

    A na jakich przesłankach opierasz swoje "wrażenia" ;-))) ?