  • 11. Data: 2014-03-05 19:15:04
    Temat: Re: Mala pozyczka
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.03.2014, 19:12, neoniusz pisze:

    > Mozna rozlozyc na wiecej rat - max. 30, ale prowizja za wyplate w
    > bankomacie (opcji przelewu nie widze, jest to dziwne) i normalne
    > oprocentowanie.
    > http://raiffeisenpolbank.com/klienci-indywidualni/ka
    rty/aktualne-promocje-kart-kredytowych

    > Co prawda jest to troche dziwne wszystko, bo np. jak sie kliknie we
    > wniosek o karte to pisza:
    > "Płacąc kartą kredytową Raiffeisen Polbank możesz rozkładać płatności za
    > zakupy nawet na 12 rat bez odsetek. Jedyny koszt to 5% prowizji od
    > rozłożenia na raty."
    > a w TOiP polbanku (maja osobny dokument) nadal jest 5% prowizji za
    > rozlozenie na raty transakcji bezgotowkowej.
    > Na stronie karty T-Mobile w ogole nie widze, za to z googla da sie
    > wejsc. Nie wiem co o tym myslec.

    Chyba ze te "lekkie raty" to zupelnie co innego niz rozlozenie na raty
    12-miesieczne...

  • 12. Data: 2014-03-05 19:22:05
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.03.2014, 19:15, neoniusz pisze:

    > Chyba ze te "lekkie raty" to zupelnie co innego niz rozlozenie na raty
    > 12-miesieczne...

    I z regulaminu i TOiP wynika, ze za 5% mozna rozlozyc na raty, ale tylko
    transakcje bezgotowkowa. Niby przelew z karty powinien byc transakcja
    bezgotowkowa, prawda? Ale w tej tabeli, w ktorej wspominaja o ratach 5%
    nie ma opcji przelewu. O przewie wspominaja w tabeli, w ktorej nie
    wspominaja o ratach. Hehe. A zeby jeszcze bardziej zepsuc jedna jest
    zrobiona pionowo.

    Tu jest o ratach:
    http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3039
    5127/TOiP+-+16.09.2013+%28PB%29.pdf

    A tu o przelewie:
    http://raiffeisenpolbank.com/documents/30393755/3039
    5127/TOiP+-+16.09.2013+%28RBPL%29.pdf

  • 13. Data: 2014-03-05 19:58:56
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 04.03.2014, 21:38, RobertS pisze:

    > BOŚ ma promocję na gotówki
    >
    > w DB jest fajna oferta jak spłacasz kredyt hipo - tacy klienci są promowani
    >
    > opłat za wcześniejszą spłatę nie będzie, za ubezpieczenie zwrócą, unikaj
    > tylko prowizji, bo im krótsza spłata tym gorzej na tym wychodzisz

    Wlasnie chce unikac prowizji, bo przy szybkiej splacie najbardziej uderza.
    Ale teraz wpadlem na inny pomysl. Skoro mBank chce 4% za przelew z karty
    i pozniej moge go rozlozyc na raty to lepiej zrobie gdy te pieniadze
    wrzuce na Skycash (1.9%) i stamtad za 2 zl sobie je przeleje. To
    znaczaco zmniejszy prowizje.

  • 14. Data: 2014-03-05 20:11:19
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > pozniej moge go rozlozyc na raty to lepiej zrobie gdy te pieniadze wrzuce
    > na Skycash (1.9%) i stamtad za 2 zl sobie je przeleje. To znaczaco

    Od BOŚ lepiej trzymać się z daleka, to bank pokroju Getin czy BPH.

    W mBanku chyba nadal jest coś takiego jak "gotówka z karty". Daje się to
    wyklikać z opcji spłaty na raty. Prowizja jest chyba 0%, ale nie wiem na
    pewno bo nie korzystałem ostatnio, więc to jest najlepsza opcja.

  • 15. Data: 2014-03-05 20:14:43
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > Chyba ze te "lekkie raty" to zupelnie co innego niz rozlozenie na raty
    > 12-miesieczne...

    Z ciekawości zadzwoniłem do r-p i odpytałem konsultanta.
    Rzeczywiście to są dwa różne "produkty".
    5% dalej obowiązuje, ale tylko do 12 miesięcy i tylko dla transakcji
    bezgotówkowych, a przez takie rozumieją wyłącznie zakupy kartą. Zlecenie
    przelewu nie wchodzi w grę. Kiedyś podobno była "kampania" umożliwiająca
    przelew z karty, ale i oprocentowanie było inne (chociaż dałbym sobie
    paznokieć obciąć, że proponowali mi wtedy na 5%).
    Lekkie raty mogą być do 30 rat, ale już z innym oprocentowaniem.

    Tak więc nie trafiłem z radą...

    Wiwo

  • 16. Data: 2014-03-05 20:20:18
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.03.2014, 20:14, Wiwo pisze:

> [...]
    > paznokieć obciąć, że proponowali mi wtedy na 5%).
    > Lekkie raty mogą być do 30 rat, ale już z innym oprocentowaniem.

    Niby nie, ale jednak trochę tak. Jak wspominam wyżej w wątku zawsze
    można bezgotówkowo doładować sobie Skycash za 1,9% prowizji (albo ich
    centrum kart albo dotpay/przelewy24) a później wejść w te 5% na 12
    miesięcy. Nie wychodzi źle. Ośmieliłbym się powiedzieć, że nawet całkiem
    sympatycznie. Nie wiem tylko czy chce mi się zakładać kartę w Raffim i
    czy zmieszczę się w 12 miesiącach.

  • 17. Data: 2014-03-05 20:20:59
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.03.2014, 20:11, MarekZ pisze:
    > Od BOŚ lepiej trzymać się z daleka, to bank pokroju Getin czy BPH.

    Wlasnie widze po ich stronie...

    > W mBanku chyba nadal jest coś takiego jak "gotówka z karty". Daje się to
    > wyklikać z opcji spłaty na raty. Prowizja jest chyba 0%, ale nie wiem na
    > pewno bo nie korzystałem ostatnio, więc to jest najlepsza opcja.

    To mnie najbardziej przekonuje od samego początku, ale zdania są
    podzielone odnośnie prowizji. Niektórzy twierdza, że jest 4% prowizji za
    przelew a inni, że nie ma. mLinka-opiekunka twierdziła, że jednak
    popłynę na te 4%. Stąd pomysł na Skycash. Doszedłem z ciekawości prawie
    do samego końca wnioskowania i o żadnych opłatach nie pisali tylko
    wskazywali na regulamin kart, który o prowizji nie mówi.

  • 18. Data: 2014-03-05 22:32:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > miesięcy. Nie wychodzi źle. Ośmieliłbym się powiedzieć, że nawet całkiem
    > sympatycznie. Nie wiem tylko czy chce mi się zakładać kartę w Raffim i

    skoro BOŚ to "zły" bank, to w Eurobanku dostaniesz fajną pożyczkę i
    tylko na wyciąg bankowy

    kwestia czy chcesz kombinować (przelewy z KK) czy chcesz zwyczajnie
    dostać gotówkę z banku?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 19. Data: 2014-03-05 23:36:04
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.03.2014, 22:32, RobertS pisze:
    > kwestia czy chcesz kombinować (przelewy z KK) czy chcesz zwyczajnie
    > dostać gotówkę z banku?

    Zalezy co rozumiesz przez kombinowanie. Dla mnie latwiejsze jest
    przeczytanie na spokojnie warunkow w domu, klikniecie 2 razy i dostanie
    pieniedzy na jasnych warunkach niz chodzenie z wyciagami albo pitami po
    oddzialach banku po to zeby dostac jeszcze gorsze warunki (a tego sie
    nie dowiem, bo na stronie nie racza napisac wyraznie tylko jest "od
    ilestam %"). A skoro RRSO przy 47 miesiacach i 13800 zl wychodzi im 30%
    to raczej nie jest "fajna pozyczka".

  • 20. Data: 2014-03-05 23:41:37
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > końca wnioskowania i o żadnych opłatach nie pisali tylko wskazywali na
    > regulamin kart, który o prowizji nie mówi.

    Korzystałem z tego w grudniu i żadnej prowizji nie było. Z tym że wtedy to
    była jakas "promocja", że oprocentowanie było jakieś niższe niż 12% oraz
    brak prowizji.

    Nie wiem jak to działa teraz, najlepiej wyklikaj sobie to na jakąś małą
    kwotę np. 1000 zł, jak się prowizja nie pobierze to potem wyklikasz na
    resztę, można z tego korzystać dowolna ilość razy z tej samej karty.