  • 1. Data: 2008-11-03 18:07:53
    Temat: Malutki kredyt na malutkie mieszkanie
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Witam

    Mam takie pytanko, a nawet kilka ;] Potrzebuje wziac ok. 40 tys. kredytu.
    Nieruchomosc jest warta ok. 110 tys., wklad wlasny to ok. 70 tys.
    W zwiazku z tym takie pytanie - najmniejsza rata wyszla mi w Deutsche Banku,
    moze ktos ma tam kredyt i moglby podzielic sie uwagami (rata ok. 200 zl
    mies., splata w CHF, okres kredytowania 30 lat). Ewentualnie moze ktos
    moglby mi doradzic cos lepszego ? Korzystalem z kalkulatorow zdolnosci
    kredytowej etc. jak pamietam, pod wzgledem jak najmniejszej raty drugi byl
    BOŚ.

    No i jeszcze pytanie do grupowych wrozek - czy warto teraz kupic mieszkanie
    ? Zajrzyjcie prosze w szklana kule.

    P.S. Strasznie ciezko wziac kredyt a oplaty strasznie wzrosly, porownujac to
    co bylo ok. roku, poltora temu. Bedzie jeszcze gorzej....wrozko ? ;)

    Dziekuje z gory.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 2. Data: 2008-11-03 18:27:01
    Temat: Re: Malutki kredyt na malutkie mieszkanie
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    ra9om1ak pisze:
> [...]
    > ktos moglby mi doradzic cos lepszego ? Korzystalem z kalkulatorow
    > zdolnosci kredytowej etc. jak pamietam, pod wzgledem jak najmniejszej

    Moim zdaniem nie oplaca sie brac takiej kwoty na 30 lat. Zobacz ile
    poczatkowo placisz odsetek, a ile splacasz kapitalu. Zaryzykuje, ze przy
    kredycie na 15-20 lat rata nie bedzie duzo wyzsza.

    > No i jeszcze pytanie do grupowych wrozek - czy warto teraz kupic
    > mieszkanie ? Zajrzyjcie prosze w szklana kule.

    Jak nie masz gdzie mieszkac to warto.

    > P.S. Strasznie ciezko wziac kredyt a oplaty strasznie wzrosly,
    > porownujac to co bylo ok. roku, poltora temu. Bedzie jeszcze
    > gorzej....wrozko ? ;)

    Duzo gorzej to juz nie bedzie. Najgorsze juz sie stalo, teraz to moga
    byc juz raczej tylko drobne korekty. IMO

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2008-11-03 18:31:28
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Mithos wrote:

    > Moim zdaniem nie oplaca sie brac takiej kwoty na 30 lat. Zobacz ile
    > poczatkowo placisz odsetek, a ile splacasz kapitalu. Zaryzykuje, ze
    > przy kredycie na 15-20 lat rata nie bedzie duzo wyzsza.

    Hm, chyba nie patrzylem jaka bedzie roznica - dziekuje za wskazowke.

    > Jak nie masz gdzie mieszkac to warto.

    No mam i nie mam. Mam mieszkanie ale bardzo male, za male dla 3 osob.
    Mieszkac oczywiscie mozna, ale i tak kiedys trzeba by bylo pomyslec o
    jakiejs zmianie. Jeszcze nie teraz ?

    > Duzo gorzej to juz nie bedzie. Najgorsze juz sie stalo, teraz to moga
    > byc juz raczej tylko drobne korekty. IMO

    Domniemuje, ze juz nie bedzie tak fajnie jak np. rok, dwa temu ? :)

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 4. Data: 2008-11-03 18:56:38
    Od: sorden <s...@w...pl>

    ra9om1ak wrote:

    > Domniemuje, ze juz nie bedzie tak fajnie jak np. rok, dwa temu ? :)

    Jesli chodzi o ceny mieszkan z punktu widzenia kupujacego - moze byc jeszcze
    fajniej.

    --
    in

  • 5. Data: 2008-11-03 19:06:15
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Niedawno byl ten temat. Ale jest on dosc ciekawy i mozesz poszukac w necie
    opinii ekonomistow z porownaniami i wyliceniami wlacznie.

  • 6. Data: 2008-11-03 19:14:19
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    sorden wrote:

    > Jesli chodzi o ceny mieszkan z punktu widzenia kupujacego - moze byc
    > jeszcze fajniej.

    Fajniej tzn. jak - bo nie wyczuwam ironii ? :)

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 7. Data: 2008-11-03 19:15:55
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

  • 8. Data: 2008-11-03 19:28:39
    Od: sorden <s...@w...pl>

    ra9om1ak wrote:

    > Fajniej tzn. jak - bo nie wyczuwam ironii ? :)

    Taniej.

    --
    in

  • 9. Data: 2008-11-04 12:00:13
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Watpie - w 2009 spadnie podaz nowych mieszkan i nastapi wykupienie slabszych
    deweloperów przez mocniejszych, co zmniejszy
    konkurencje.
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-11-04 13:57:55
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 3 Nov 2008 19:07:53 +0100, "ra9om1ak"
    <r...@g...pl.WYTNIJ.TO> wrote:

> [...]
    >moglby mi doradzic cos lepszego ? Korzystalem z kalkulatorow zdolnosci
    >kredytowej etc. jak pamietam, pod wzgledem jak najmniejszej raty drugi byl

    Sprawdź banki spółdzielcze. I pamiętaj, że liczy się nei to, co teraz,
    ale to, co za parę lat może się stać.
    --
    ___________/ GG: 3524356