  • 1. Data: 2010-12-09 22:43:26
    Temat: Mały test karty internetowej BZWBK
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Widzę że nie jestem tu pierwszym który miał okazję przetestować kartę
    internetową... Jakiś miesiąc temu dostałem zaproszenie do przetestowania
    karty internetowej BZWBK. Jako, że nie ma darmowych lunchów - nie do końca
    wierzyłem, ale stwierdziłem że nie zaszkodzi spróbować skoro dają ;)

    Karta wyłącznie do internetu (no dobra, może jeszcze do rezerwowania hotelu,
    byle potem nie chcieli jej obejrzeć ;) - numer karty, data ważności, CVV2.

    Kartę zakłada się całkowicie automatycznie - żadnych telefonów, potwierdzeń,
    sprawdzania danych. Pierwszy raz widzę by założenie karty było tak ekspresowe
    i bezbolesne - w zasadzie można by spokojnie założyć, doładować i nią
    zapłacić będąc w trakcie zakupów w jakimś sklepie internetowym :)

    Ach właśnie - cvv2 wysyłany osobno, SMSem - więc trzeba podać nr telefonu.
    Na początku nie doszedł, ale po chwili wysłali kolejny raz i już mogłem
    korzystać z dobrodziejstw nowej zabawki.

    Ponieważ na zasilenie w ramach testów trzeba chwilę poczekać - postanowiłem
    obejrzeć system online. Banalnie prosty, bo i cóż tu potrzeba - lista kart,
    historia transakcji, informacje, doładowanie karty. O doładowaniu jeszcze
    będzie nieco dalej ;)
    Z ciekawostek - porządna lista zdarzeń systemowych. Są wszystkie udane i
    nieudane logowania, zmiany haseł, nawet informacja o wysłaniu CVV2 SMSem.
    Wszędzie (poza, rzecz jasna, SMSami) podany adres IP. Nieco irytuje
    rekordowo krótki timeout po którym się jest wylogowywanym - chyba coś
    poniżej 5 minut... Nie wiem po co, skoro tak naprawdę niewiele można
    namieszać.

    Pooglądałem, wyszedłem z systemu, zapomniałem. Minęły ze 2 tygodnie... i
    sobie
    przypomniałem o karcie ;) Zalogowałem się do systemu - a tam już czekało
    99zł
    (do testów przyznano 100zł, ale koszt karty to 1zł). Ale dziś spojrzałem na
    historię transakcji i niespodzianka - opłata za kartę skorygowana, więc
    prezent
    wyniósł pełne 100zł :)

    W sam raz by zacząć parę testów :)
    Na pierwszy ogień poszło allegro - czyli PayU. Przeszło bardzo sprawnie, jak
    zawsze zresztą (no dobra, czasami miewają przestoje). Pierwszy pozytyw:
    informacja w panelu klienta jest natychmiast aktualizowana - dostępne środki
    się zmniejszyły od razu. Niestety, gorzej z informacją co nam zjadło kasę -
    podglądu blokad nie ma :( A szkoda, to teraz już niemal standard...
    Potem poszło jeszcze kilka innych sklepów - raz znowu PayU, potem
    Płatności.pl,
    na koniec jeszcze rzuciłem parę drobnych róznym fundacjom - paypal,
    dotpay...
    Wszystko bez zarzutu. Autoryzacja natychmiastowa, żadnych odmów, na www
    saldo
    natychmiast aktualizowane.

    Jako że po drodze środki zaczęły się kończyć, postanowiłem sprawdzić jak się
    doładowuje kartę. Miłym zaskoczeniem było to, że oprócz klasycznej metody z
    przelewem dostępne jest też natychmiastowe zasilenie - za pomocą... Bluecash :)

    I wszystko by było pięknie - gdyby nie to, że akurat w tym jedynym przypadku
    przelew bluecash z mBanku nie ma stałej opłaty tylko procentową -
    konkretniej całe 3% :-/ Zajrzałem na stronę Bluecash i nigdzie takiej informacji
    nie mogłem znaleźć - więc wziąłem za dobrą monetę jakiś news z "aktualności"
    o tym że już nie pobierają procentowych prowizji z mBanku... I cóż, my bad
    - trzeba było uwierzyć ostrzeżeniu w dziale "doładowanie karty", że przelew
    z mBanku i Multi kosztuje 3%. Trudno, 2zł poszło do piachu - mam nauczkę na
    przyszłość. Pewnie wynika to z dawno zawieranej umowy między BZWBK a bluecash
    - jeszcze w czasach gdy BC z mBanku zdzierało nieco więcej niż teraz.

    Podsumowując: fajny produkt, prosty i łatwy w użyciu, bezpieczny o tyle że
    jest to prepaid i bez specjalnych starań raczej nie uda się nim zadłużyć ;)
    Z wad - limity: maksymalna kwota transakcji 500zł, maksimum wydatków
    rocznych 10000zł... Ten drugi limit w sumie nie wiem do czego - pewnie chodzi
    o to by zapobiec praniu pieniędzy. Inna sprawa, że jeśli ktoś będzie robił
    już większe obroty to pewnie użyje do tego jakiejś KK dającej dodatkowo
    bonusy... Środki na karcie można sobie wypłacić - ale opłata jest słona,
    bo całe 15 zł - bardziej opłaca się na coś wydać :)

    Jeśli ktoś nie lubi KK albo nie chce w jakimś dziwnym miejscu podawać danych
    swojej prawdziwej karty, to karta internetowa BZWBK jest idealna. Miło, że
    pomyślano o doładowaniu innym niż tylko przelew i czekanie na sesje elixiru
    - choć szkoda że w przypadku mBanku są słone prowizje. No i miło, gdyby dało
    się za pomocą czegoś w rodzaju platnosci24 lub płatności.pl - wtedy byłby to
    całkiem zgrabny sposób na wypłatę środków z kredytówki :)

    Ja pewnie czasami będę - choćby z ciekawości - korzystał.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2010-12-09 23:09:23
    Temat: Re: Mały test karty internetowej BZWBK
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > historię transakcji i niespodzianka - opłata za kartę skorygowana, więc

    też spojrzałem i bank oddał mi tą złotówkę ;-)

    wcześniej wyczyściłem konto do 0 zł i teraz będę musiał przelać tam 1 gr
    aby zapłacić alledrogo za korzystanie z ich usług

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2010-12-10 00:23:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Osiecki" s...@t...ceti.pl

    > Karta wyłącznie do internetu (no dobra, może jeszcze do rezerwowania hotelu,
    > byle potem nie chcieli jej obejrzeć ;) - numer karty, data ważności, CVV2.

    IMO w necie są obrazki. ;) Można pokazać na monitorze, można wydrukować... ;)

> [...]
    > i bezbolesne - w zasadzie można by spokojnie założyć, doładować i nią
    > zapłacić będąc w trakcie zakupów w jakimś sklepie internetowym :)

    Ja czasami (raczej zwykle) takie zakupy robię tygodniami. :)

    > Ach właśnie - cvv2 wysyłany osobno, SMSem - więc trzeba podać nr telefonu.
    > Na początku nie doszedł, ale po chwili wysłali kolejny raz i już mogłem
    > korzystać z dobrodziejstw nowej zabawki.

    U mnie było bez problemowo.

> [...]
    > rekordowo krótki timeout po którym się jest wylogowywanym - chyba coś
    > poniżej 5 minut... Nie wiem po co, skoro tak naprawdę niewiele można

    Po co Ci więcej czasu? Imo jedna minuta to dostatecznie długo. :)

> [...]
    > historię transakcji i niespodzianka - opłata za kartę skorygowana, więc

    U mnie też jest korekta. :)
    Teraz karta nabiera sensu. :)
    (nie konkretnie ta, z setką wiśni, ale taka w ogóle)

> [...]
    > o to by zapobiec praniu pieniędzy. Inna sprawa, że jeśli ktoś będzie robił

    Pralnie ulokowane są w innych miejscach. :) Na przykład:

    () Masz trefny szmal z dopalaczy. :)
    Jeśli kupisz Ferrari, ściągniesz na siebie uwagę...

    () Ale jeśli założysz fundację... No... Nie Ty osobiście, ale ktoś, komu ufasz...
    I wpłacisz tam anonimowo milion złotych zarobionych na handlu tymi narkotykami...
    To będziesz mógł wydać te pieniądze na przykład na zakup klamek (płacąc tysiąc
    złotych za każdą z nich) do budynku będącego siedzibą tej fundacji...

    Kupisz te klamki w swoim sklepie? W sklepie kogoś, komu ufasz.
    Ten ktoś zapłaci za każdą jedną klamkę jedną złotówkę, ale sprzeda
    te klamki fundacji po tysiąc złotych za każdą z nich, a że fundacja
    będzie myślała rozwojowo
    (budynek kiedyś zostanie rozbudowany, pstrokacizna
    nie jest mile widziana, a za jakiś czas takich samych
    klamek nie będzie w sprzedaży zaś wymiana sprawnych
    tylko dlatego, aby zakupić więcej identycznych jest
    raczej niegospodarnością, więc trzeba kupić na
    zapas -- razem tysiąc klamek)
    kupi tysiąc sztuk klamek i wyda cały ten milion na te klamki...

    > już większe obroty to pewnie użyje do tego jakiejś KK dającej dodatkowo
    > bonusy... Środki na karcie można sobie wypłacić - ale opłata jest słona,
    > bo całe 15 zł - bardziej opłaca się na coś wydać :)

    Nie da się ukryć. :)

    > Jeśli ktoś nie lubi KK albo nie chce w jakimś dziwnym miejscu podawać danych
    > swojej prawdziwej karty, to karta internetowa BZWBK jest idealna.

    Zauważ, że to nie jest KK, ale KI. :)

> [...]
    > dało się za pomocą czegoś w rodzaju platnosci24 lub płatności.pl - wtedy byłby
    > to całkiem zgrabny sposób na wypłatę środków z kredytówki :)

    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2010-12-10 10:16:43
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Z wad - limity: maksymalna kwota transakcji 500zł

    na waciki nie wystarczy...

  • 5. Data: 2010-12-10 11:57:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "brum" idsumb$hvk$...@n...onet.pl

    > na waciki nie wystarczy...

    IMO 500 złotych na jednorazowy zakup w sklepie netowym to raczej
    mało, bo koszt przesyłki zwykle nie jest zależny od wysokości
    zamówienia i warto kupować naraz tak dużo, aby przesyłka była
    stosunkowo jak najtańsza.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2010-12-15 11:52:08
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Ja pewnie czasami będę - choćby z ciekawości - korzystał.

    Czy to nie aby tekst sponsorowany?

    --
    Grzexs

  • 7. Data: 2010-12-15 11:55:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Grzexs" <g...@g...pXl> napisał w wiadomości grup

    > Czy to nie aby tekst sponsorowany?

    Tekst raczej nie, ale test tak. Przecież każdy dostał 99 zł. Jak inaczej
    sobie to wyobrażasz? Przecież to produkt przed wprowadzeniem go na rynek.

  • 8. Data: 2010-12-15 13:03:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    To i ja się dopiszę: zakładanie bez problemu, wszystkie niezbędne
    informacje oprócz numeru karty są dostępne w systemie transakcyjnym
    (data ważności, status, historia, numer rachunku do zasilenia).

    Nasuwa mi się właściwie dlaczego nie ma tam numeru karty? Przecież
    zakładamy, że dostęp do systemu transakcyjnego jest zabezpieczony i
    tylko użytkownik ma do tego dostęp.
    Z drugiej strony: podczas zakładania karty była jasna informacja, że
    numer będzie podany tylko raz i trzeba go jakoś zapamiętać, więc nie
    powinno to być zaskoczeniem.

    Lekki zgrzyt: zasilenie salda karty przez bank nastąpiło z parodniowym
    opóźnieniem.

    Dziś użyłem tej karty po raz pierwszy: zakupiłem książki (w Helionie).
    I napotkałem pierwszą trudność: musiałem zgadywać, czy ta karta to
    Visa czy Mastercard, a może jeszcze coś innego. Strzeliłem: Visa,
    trafione!

    Transakcja przyjęta bez problemu, saldo uaktualnione bez zwłoki,
    czekam teraz na przesyłkę.

    Ogólne wrażenia pozytywne: bez trudności i "biegania po bankach" można
    mieć kartę do zdalnych płatności i nie martwić się nadmiernie ryzykiem
    nadużyć (ograniczonych z natury tego produktu do wysokości salda
    rachunku karty).
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2010-12-19 16:47:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>

    "MarekZ" iea9c2$dqe$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Tekst raczej nie, ale test tak. Przecież każdy dostał 99 zł. Jak inaczej sobie to
    wyobrażasz? Przecież to produkt przed
    > wprowadzeniem go na rynek.

    100 -- chyba złotówkę korygowano.

    --