  • 11. Data: 2005-01-05 23:39:12
    Temat: Re: Mam dolary chce ich uzywac w podrozy po swiecie-czeki, konta???
    Od: "null null" <w...@g...pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    > Masz rację - no to dzięki za info w takim razie :-)

    Wlasnie znalazlem warunki citybanku, moze cos na ich temat slyszales? bo
    warunki maja lepsze 5zl za konto 2 zl za karte i prowizja przy wyplacaniu
    tylko 4zl a nie 4%. Moze znasz jakis powod dla ktorego nie warto sie nimi
    interesowac?
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 12. Data: 2005-01-06 08:43:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Moze znasz jakis powod
    > dla ktorego nie warto sie nimi interesowac?

    Karta do konta walutowego jest płaska-to może być potencjalne źródło
    problemów. Poza tym są ok. Zwłaszcza, że kartę można "przepinać" między
    kontami walutowymi.

  • 13. Data: 2005-01-06 10:36:53
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    A tak swoją drogą chłopie, to chciałbym mieć Twoje problemy - jak wydawać dolary
    w podróży dookoła świata :-)
    Heh, tak se kombinowaliśmy z kolegą, że czas na to będziemy mieli na emeryturze
    (jak doczekamy), ale wtedy, to nasze dochody pewnie pozwolą na podróż dookoła,
    ale miasta (tramwajem linii 0) :-(

    Tak, czy siak - powodzenia :-)
    A będziesz gdzieś zdawał z tego relację na bieżąco? Jaka trasa?

    Jacek

  • 14. Data: 2005-01-06 18:07:41
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Jacek <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    dolar
    > w podróży dookoła świata :-)
    > Heh, tak se kombinowaliśmy z kolegą, że czas na to będziemy mieli na
    Mysle ze na emeryturze nie bylbym w stanie tego zrobic w takich warunkach jak
    teraz planuje czyli spanie w namiotach i pod golym niebem i ogolnie jak
    najtanszym kosztem. Teraz mam okazje wiec cche ja wykorzystac :)

> [...]
    > ale miasta (tramwajem linii 0) :-(
    >
    > Tak, czy siak - powodzenia :-)
    > A będziesz gdzieś zdawał z tego relację na bieżąco? Jaka trasa?

    Relacja jest w planach strona wlasnie sie robi, adres jeszczenie znany. Trasa
    ogolnie to : Ameryka poludniowa, wyspy pacyfiku, australia nowa zelandia, azja
    i przez indie i oman do afryki a ile sie uda w afryce to sie jeszcze okaze
    Pozdrawiam i dzieki za pomoc
    Wojtek

  • 15. Data: 2005-01-06 19:37:46
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Mysle ze na emeryturze nie bylbym w stanie tego zrobic w takich warunkach jak
    > teraz planuje czyli spanie w namiotach i pod golym niebem i ogolnie jak
    > najtanszym kosztem. Teraz mam okazje wiec cche ja wykorzystac :)

    A my tu w fabrykach i biurach. Echhh...

    > Relacja jest w planach strona wlasnie sie robi, adres jeszczenie znany.

    To daj znać na grupę. Myślę, że nikt się nie pogniewa, że NTG.

    > Trasa
    > ogolnie to : Ameryka poludniowa, wyspy pacyfiku, australia nowa zelandia, azja
    > i przez indie i oman do afryki a ile sie uda w afryce to sie jeszcze okaze

    Jezu, nie dobijaj mnie: "Ja w życiu nawet w Szczecinie nie byłem"* :-)

    Jacek

    *No, koteczki zgadnijcie z jakiego to filmu. Nomen omen się wiąże z tematem.

  • 16. Data: 2005-01-06 23:42:03
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Podsumowując:

    Na twoim miejscu zrobiłbym sobie przynajmniej dwie karty. Jedną,
    płaską, debetową Maestro do ROR-u w CitiBanku, a drugą wypukła VISĘ,
    też debetową w Pekao (taniej) lub BPH (drożej, ale bez sumy
    gwarancyjnej).
    Na miejscu, gdzie tylko to jest możliwe używałbym maestro, szukałbym
    bankomatów Citi. Tam gdzie maestro nie działałoby, używałbym karty
    wypukłej.

    Poniżej podstawowe informacje o kartach, i pokaż paniom z Pekao
    regulamin. One pewnie nigdy w zyciu takiej karty nie wydawały i
    kompletnie nie mają o niej pojęcia. Jak nie pomoże idź do innego
    oddziału.

    Szczęśliwej podróży i mało przygód typu tsunami, monsun, trzęsienie
    ziemi, stan wyjątkowy, strajk czy inne powstanie.

    MichalL

    Citi:

    karta Maestro do rachunku CitiKonto (4.99 miesięcznie) DOLAROWEGO
    (można ją przepinac pomiędzy rachunkiem złotowym i dolarowym).
    Wybrane pozycje z Tabeli opłat i prowizji

    Karta debetowa CitiKonto
    Wydanie karty bez opłat bez opłat
    Opłata miesięczna 2 zł

    Wypłaty gotówkowe
    - z bankomatów Citibank Handlowy bez opłat
    - z bankomatów Euronetu bez opłat
    - z bankomatów innych banków w kraju 4 zł
    - z bankomatów Citibanku za granicą bez opłat
    - z bankomatów innych banków za granicą 4 zł

    Pekao:

    Karta Visa Classic - walutowa
    Sposób uzyskania kart:
    a.. wypełnić i złożyć w oddziale wniosek o wydanie karty złotowej
    lub dolarowej albo o obie karty,
    b.. zdeponować kwotę gwarancyjną w wysokości 500 zł
    (osoby posiadające w Banku Eurokonto przez okres 6 miesięcy lub
    rachunek bieżący przez okres 12 miesięcy są zwolnione z tej kwoty),
    c.. w ciągu 14 dni od złożenia wniosku, Bank wysyła do wnioskodawcy
    zawiadomienie o otwarciu lub odmowie otwarcia rachunku karty i
    przyznaniu karty Visa Classic,
    d.. gdy odpowiedź Banku jest pozytywna wnioskodawca powinien zgłosić
    się celem otwarcia rachunku karty złotowego lub dolarowego (pierwsza
    minimalna wpłata wynosi odpowiednio 150 zł lub 150 USD).
    Opłaty i prowizje

    a.. roczna opłata za kartę złotową: 40 zł
    a.. roczna opłata za kartę walutową: równowartość 10 USD
    a.. użytkowanie karty przez posiadacza karty dodatkowej: bez opłat
    a.. wypłaty gotówkowe dokonane poza krajowymi jednostkami Banku Pekao
    SA: 4% wypłacanej kwoty, nie mniej niż 4 zł (karta walutowa -
    równowartość min. 1 USD)
    a.. transakcje bezgotówkowe: bez opłat
    a.. opłata za zabezpieczenie transakcji złotową kartą: 2,40 zł
    miesięcznie
    a.. opłata za zabezpieczenie transakcji dolarową kartą: 0,50 USD
    miesięcznie

    BPH:

    VISA Classic walutowa

    JAK OTRZYMAĆ KARTĘ WALUTOWĄ?
    Aby ją otrzymać, wystarczy przyjść do Doradcy i podpisać wniosek, a po
    10 dniach można się już cieszyć z zakupów dokonanych kartą.

    Opłaty i prowizje

    wydanie 75 zł

    Wypłaty gotówkowe
    - z bankomatów BPH i Euronet 4% min 5 zł
    - z pozostałych bankomatów krajowych 4% min 6 zł
    - z bankomatów innych banków za granicą 4% min 12 zł

  • 17. Data: 2005-01-06 23:49:36
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Wojtek wrote:
    > warunkach jak teraz planuje czyli spanie w namiotach i pod golym
    > niebem i ogolnie jak najtanszym kosztem. Teraz mam okazje wiec cche
    > ja wykorzystac :)

    Poczytaj sobie (choc na pewno znasz):

    http://www.kontynenty.tpi.pl/

    Wojtek Dąbrowski co prawda dopiero od niedawna jest na emeryturze, ale
    dalej jeździ i śpi w dziwnych warunkach.

    pozdrawiam,

    MichalL

  • 18. Data: 2005-01-08 12:54:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Wojtek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Dobrze wiedzialy o co pytam bo dokladnie tlumaczylem i chyba mialy
    >troch
    >eracji bo w tym calym regulaminie jest napisane ze trzeba czekac na
    >decyzje ...

    To chyba w każdym się czeka na decyzję. W PEKAO SA chyba 14 dni,
    ale można ekspresowo (płatne).
    Tak z ciekawości: spróbuj zagadać z polskim biurem (o ile
    istnieje) American Express. Może ich wzruszy twoja sytuacja
    i rura im zmięknie. Wpisowe pewnie duże, ale są jakieś
    ubezpieczenia. Wszak American Express powstała dla podróżujących...

  • 19. Data: 2005-01-09 22:04:00
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Wielkie dzieki za podsumowanie i za zyczenia powodzenia.
    Chyba faktycznie zastosuje sie do Twoich rad i wezme ze soba obie te karty.
    Pozdrawiam
    Wojtek