  • 21. Data: 2007-11-29 14:09:16
    Temat: Re: Mam pewne podejrzenia co do przyczyny blokowania
    Od: summ <s...@g...com>

    On 29 Lis, 10:48, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:

    > inne tokeny również nie muszą mieć odbiornika radiowego :-)
    > i nie muszą również mieć wielu innych wynalazków

    Hmm... a tu: http://www.grupy.egospodarka.pl/Re-Token-jak-to-dzia
    la,p,159950,9.html
    piszą o synchronizacji radiowej i nawet zastanawiają się jak
    orientować token względem nadajnika :-)

    Czyżby fantazjowali?

    Summ

  • 22. Data: 2007-11-29 14:32:08
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "summ" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

> [...]
    la,p,159950,9.html
    > piszą o synchronizacji radiowej i nawet zastanawiają się jak

    Najśmieszniejsze, że nikt tego nie sprostował w całym wątku,
    który miał 28 postów i trwał ponad 2 tygodnie.

    Witek

  • 23. Data: 2007-11-29 14:42:50
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "summ"
> [...]
    la,p,159950,9.html
    >piszą o synchronizacji radiowej i nawet zastanawiają się jak

    wysunal ktos taką hipotezę a kto inny zaczą zaraz rozwazania o antence
    :-)

    juz wtedy napisalem:
    "Nie wierze jednak w te informacje o antenkach i synchronizacji
    sygnalem
    radiowym - po co by byly software'owe metody synchronizacji. Duzo
    posciej
    przewidziec ze zegarek moze sie rozjeżdżać i sprawdzic go z sąsiednią
    odpowiedzią i taką korektę zapamiętać. Poza tym po pewnym czasie nie
    dałoby
    się takiego tokena używać w innej strefie czasowej"

    oraz to ze budzik na taki sygnal radiowy nie umial sie na Teneryfie
    dopasowac
    do nowej strefy czasowej.
    A token z pewnoscią by zadzial na drugim koncu swiata a nie tylko na
    Teneryfie
    Zaraz pewnie odezwa sie wlasciciele tokenow,
    uzytych skutecznie daleeeeeko od domu :-)
    *** blad ***

  • 24. Data: 2007-11-29 15:22:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "witek"

    > Najśmieszniejsze, że nikt tego nie sprostował w całym wątku,
    > który miał 28 postów i trwał ponad 2 tygodnie.

    ja pisalem ze w to wątpię - to by bnylo nielogiczne.

    a skoro nie jestem producentem
    takiego tokena to glowy dac za niego nie moge :-)
    *** blad ***

  • 25. Data: 2007-11-29 20:55:34
    Od: "witek" <w...@e...com.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "witek"

    > ja pisalem ze w to wątpię - to by bnylo nielogiczne.
    >
    > a skoro nie jestem producentem
    > takiego tokena to glowy dac za niego nie moge :-)

    To może jeszcze zacytuję odpowiedni fragment z instrukcji serwera RSA,
    dotyczący synchronizacji tokenów:

    "Synchronization

    Whenever a user attempts to authenticate, the Server computes passcodes for
    the
    user's token over a range of time. The first time a user authenticates, this
    range (or
    "window") is centered on the Server's system time. If a value is found that
    matches
    the entered passcode, the difference between the Server system time and the
    time
    corresponding to this passcode - called the "synchronization offset" - is
    stored in
    the token record in the Server database. The Server system time is also
    stored in the
    token record as the time of last login."

    Witek