-
1. Data: 2004-02-07 13:32:17
Temat: Marketing to potęga!
Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
http://wiadomosci.prnews.pl/index.php/display,4225
Szybkimi krokami zbliża się wiosna, a jak wiadomo wiosna to pora radosna.
Ludzie się zakochują, a jak się okazuje i bez tego robią rożne dziwne
rzeczy. W ostatnim czasie można zauważyć nagły wzrost radosnej twórczości
pracowników działów marketingu różnych banków. Objawia się to w tym, że na
siłę próbują udowodnić rzeczy, o których zupełnie nie mieliśmy świadomości
istnienia! Czytając ich popisy możemy dojść do wniosku, że obecna czasy w
istocie pełne są relatywizmu...
Najciekawszym przykładem takiej działalności są wyliczenia umieszczone na
stronie Inteligo. Jak się okazuje konto Inteligo jest najtańszym w
utrzymaniu rachunkiem internetowym! Czytelnicy PRnews.pl zareagowali z
pewnym oburzeniem czytając ostatnią informację prasową donoszącą o tym
niesłychanym zjawisku. Do redakcji przyszło kilka maili od oburzonych
internautów, którzy sugerowali między innymi, że ktoś ma problemy z głową...
Od razu tłumaczymy - to nie my!
http://www.inteligo.pl/InfoSite/nowosci_main_wygrywa
_news.htm
Marketing był zawsze silną stroną Inteligo i tym razem z konta obiektywnie
drogiego w utrzymaniu (chociaż trzeba to uczciwie podkreślić, że za tymi
opłatami idzie bardzo wysoka jakość) przerodziło się w najtańsze. Według
założeń twórców porównania, symulacja powstała z wykorzystaniem pewnych
założeń, które przewidują między innymi, że:
- Użytkownik wykonuje miesięcznie 3 przelewy do innych banków (wiadomo -
przelewy w Inteligo kosztują prawie złotówkę, więc tutaj trzeba ograniczyć
je do minimum. Zwłaszcza, że u większości konkurentów są one darmowe...);
- Użytkownik dokonuje 6 wypłat gotówkowych z obcych bankomatów (tak robią
chyba tylko szaleńcy, no ale cóż... Ciekawe natomiast ile wypłat dokonuje
taki "statystyczny" klient we własnej sieci bankomatów - 24 miesięcznie?);
- Wliczono koszty związane z utrzymaniem karty umożliwiającej dokonywanie
zakupów w internecie (lekka paranoja, pewnie dodano koszty wydania kart typu
VC);
- Klient realizuje 6 wpłat gotówkowych na konto (znaczy się wypłacamy z
bankomatu pieniądze i wpłacamy je od razu w placówce. Innego wytłumaczenia
nie widzimy).
Podążając tym klimatem, niedługo okaże się, że najtańszym w utrzymaniu w
Polsce kontem jest rachunek w Banku Pekao S.A. Można przecież tak dobrać
założenia i konkurentów z którymi się porównuje, że wyjdzie wszystko. Z
podobnego założenia wyszedł chyba również mBank, który przez przypadek
udowodnił, że.... rachunki w popularnym "Żubrze" wcale nie należą do
najdroższych. Zaszczytne miano - "Zbójeckiego w opłatach banku" otrzymał (z
pewnym zaskoczeniem dla wszystkich) Nordea Bank Polska. I znowu wszystko w
wyniku tworzenia symulacji pod tezę "jesteśmy nadal najlepsi i najtańsi".
Obruszyło to bardzo Nordea Bank, który aż z tej okazji wystosował informację
prasową. Rachunek droższy w utrzymaniu niż w Pekao S.A., to istotnie powód
do wstydu i prawdziwy policzek. mBank mimo licznych monitów, założeń w
swojej symulacji zmienić nie chce.
Na takie haczyki niestety nie nabierają się tylko klienci... Centrum Badań
Marketingowych Indicator przygotowało dla popularnej i kompetentnej przecież
Rzepy ranking, w którym w wyliczeniach zastosowano w przypadku zwycięskiego
banku BZ WBK promocyjne oprocentowanie, które obowiązuje jedynie przez
pierwszy rok! I jak tu mówić, że marketing nie działa? W przypadku kolejnego
zwycięskiego banku też wykorzystano nieaktualne informacje, co również
wpłynęło na ostateczne wyniki... No cóż... Redaktor Paweł Blajer, znany w
środowisku bankowym jako młot na czarownice i postrach złych bankowców
odsuwa się powoli w kierunku gospodarki, zostawiając odłogiem ulubioną
bankowość. Na efekty jak widać nie trzeba było długo czekać. Zastanawia
jednak na ile warte są takie badania... Mimo, że nie podejrzewamy tutaj
ustawiania pod tezę, to jednak czytelnicy Rzepy mogą poczuć się zawiedzeni.
Nie ma co jednak narzekać! Banki to instytucje zaufania publicznego i
Związek Banków Polskich interweniował jedynie przy okazji "marmurowych
schodów" w reklamach Inteligo czy porównaniach MultiBanku. W innych
przypadkach - jak pokazuje praktyka obowiązuje wolna amerykanka...
-
2. Data: 2004-02-07 13:42:32
Temat: Re: Marketing to potęga!
Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
On Sat, 7 Feb 2004 14:32:17 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
<m...@p...pl> wrote:
>Podążając tym klimatem, niedługo okaże się, że najtańszym w utrzymaniu w
>Polsce kontem jest rachunek w Banku Pekao S.A. Można przecież tak dobrać
>założenia i konkurentów z którymi się porównuje, że wyjdzie wszystko. Z
>podobnego założenia wyszedł chyba również mBank, który przez przypadek
>udowodnił, że.... rachunki w popularnym "Żubrze" wcale nie należą do
>najdroższych. Zaszczytne miano - "Zbójeckiego w opłatach banku" otrzymał (z
>pewnym zaskoczeniem dla wszystkich) Nordea Bank Polska. I znowu wszystko w
>wyniku tworzenia symulacji pod tezę "jesteśmy nadal najlepsi i najtańsi".
>Obruszyło to bardzo Nordea Bank, który aż z tej okazji wystosował informację
>prasową. Rachunek droższy w utrzymaniu niż w Pekao S.A., to istotnie powód
>do wstydu i prawdziwy policzek. mBank mimo licznych monitów, założeń w
>swojej symulacji zmienić nie chce.
Michal, zaczynasz przeginac. Jestes taki sam, jak ci ktorych
opisujesz. To, co zrobil mBank, zawoalowales w jednym nic nie mowiacym
zdaniu: >>I znowu wszystko w wyniku tworzenia symulacji pod tezę
"jesteśmy nadal najlepsi i najtańsi".<<
Tymczasem to samo w Inteligo zostalo opisane z taka gorliwoscia...
Choc to mBank pierwszy dal dupy, jego przypadek wykorzystujesz tylko
do opisania Pekao i Nordea, a dowalasz Inteligo.
Oj... Brak mi slow.
PG
-
3. Data: 2004-02-07 13:58:10
Temat: Re: Marketing to potęga!
Od: "~" <j...@c...barg.sv>
> Najciekawszym przykładem takiej działalności są wyliczenia umieszczone na
> stronie Inteligo. Jak się okazuje konto Inteligo jest najtańszym w
> utrzymaniu rachunkiem internetowym! Czytelnicy PRnews.pl zareagowali z
> pewnym oburzeniem czytając ostatnią informację prasową donoszącą o tym
> niesłychanym zjawisku. Do redakcji przyszło kilka maili od oburzonych
> internautów, którzy sugerowali między innymi, że ktoś ma problemy z głową...
ROTFL !!!
> Marketing był zawsze silną stroną Inteligo i tym razem z konta obiektywnie
> drogiego w utrzymaniu (chociaż trzeba to uczciwie podkreślić, że za tymi
> opłatami idzie bardzo wysoka jakość) przerodziło się w najtańsze.
Swoja drogą, to ciekawe czasy. Wirtualne miały być tańsze (darmowe?) od
marmurów, a powoli stają się droższe od nich.
--
Witek
-
4. Data: 2004-02-07 14:09:32
Temat: Re: Marketing to potęga!
Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
> Choc to mBank pierwszy dal dupy, jego przypadek wykorzystujesz tylko
> do opisania Pekao i Nordea, a dowalasz Inteligo.
> Oj... Brak mi slow.
Bo to w przypadku Inteligo dostalem pare maili, a i dyskusja na ebankach
ostra sie na ten temat toczyla.
mBank dal dupy z porownaniem kont z tokenem i bez - bo co do przyjetych
zalozen - to chyba nie masz nic do zarzucenia? (srednie wyplaty 200 zl
(niekorzystne dla VW Banku) tez sie zgodze, ze moga byc).
tekst uzupelniony - zeby dowalic po rowno ;)
Jeden z lzejszych maili:
Tytul BZDURY
Nie piszcie bzdur !!!
(...)
Domagam się sprostowania !!!
Kto Was sponsoruje (niech zgadnę: Interligo) - co za oszustwo - wstydu nie
macie.
ŻEGNAM !!!
-
5. Data: 2004-02-07 14:29:48
Temat: Re: Marketing to potęga!
Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
On Sat, 7 Feb 2004 15:09:32 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
<m...@p...pl> wrote:
>Bo to w przypadku Inteligo dostalem pare maili, a i dyskusja na ebankach
>ostra sie na ten temat toczyla.
>mBank dal dupy z porownaniem kont z tokenem i bez - bo co do przyjetych
>zalozen - to chyba nie masz nic do zarzucenia?
Mam. Jest to w dalszym ciagu dobieranie kryteriow tak, aby wykazac, ze
jestesmy najtansi. Nawet jesli prawda jest, to co pisze mBank, ze "
Zastosowany model, może odbiegać od indywidualnego schematu
korzystania z oferty mBanku przez klientów, ale odpowiada obserwowanym
tendencjom w skali całego banku." To nic nie zmienia - bo w innym,
porownywanym banku, tendencje moga byc calkiem inne (i dlatego wlasnie
"korzystajacy inaczej" maja tam konta).
Nigdy nie uwierze w obiektywizm takich rankingow tworzonych przez
strony zainteresowane.
>tekst uzupelniony - zeby dowalic po rowno ;)
I bardzo dobrze :)
> Jeden z lzejszych maili:
> Tytul BZDURY
> Nie piszcie bzdur !!!
> (...)
> Domagam się sprostowania !!!
> Kto Was sponsoruje (niech zgadnę: Interligo) - co za oszustwo - wstydu nie
> macie.
> ŻEGNAM !!!
A to juz wynika zapewne ze sposobu, w jaki prezentujesz informacje w
swoim serwisie. Nie dla wszystkich jasne jest (mimo podania zrodla),
ze to nie jest autorski tekst serwisu, tylko informacja z banku. Moze
dobrym pomyslem byloby opatrywanie komentarzem takich dyskusyjnych
informacji na biezaco?
PG
-
6. Data: 2004-02-07 14:33:25
Temat: Re: Marketing to potęga!
Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
> A to juz wynika zapewne ze sposobu, w jaki prezentujesz informacje w
> swoim serwisie. Nie dla wszystkich jasne jest (mimo podania zrodla),
> ze to nie jest autorski tekst serwisu, tylko informacja z banku. Moze
> dobrym pomyslem byloby opatrywanie komentarzem takich dyskusyjnych
> informacji na biezaco?
Pomyslem byloby dobrym - ale cierpie na chroniczny brak czasu :( Nic nie
robie tylko pisze jakies rzeczy przerozne - i moje wypociny na pbb sa swego
rodzaju odskocznia od np poprawiania przypisow w Iszym rozdziale (bo go
wlasnie wczoraj skonczylem... ufffff!).
Swoja droga jak to zobaczylem to dostalem niezlego ROTFLa:
http://akson.sgh.waw.pl/biip/informacje/opisy/Sprawo
zdanie_2002-2003/index.html
Zobacz ile osob studiuje na doktoranckich (w nawiasach rok wczesniej) oraz
ile je konczy :D
-
7. Data: 2004-02-07 14:46:34
Temat: Re: Marketing to obłuda!
Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
a tak swoja droga, czy taki tytul nie bylby lepszy dla tego watku? :)
-
8. Data: 2004-02-07 14:52:07
Temat: Re: Marketing to potęga!
Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
> Nigdy nie uwierze w obiektywizm takich rankingow tworzonych przez
> strony zainteresowane.
Hmm. Ja tam nigdy nie uwierze w jakikolwiek ranking uslug bankowych, a tym
bardziej kont.
O ile w przypadku kredytow - owszem mozna opierac sie o wysokosc
oprocentowania, marzy, ewentualnie innych bardziej miekkich kryteriow, to
takie wyliczenia traca myszka.
IMO duzo lepiej byloby stworzyc cos takiego jak w Bankierze:
http://www.bankier.pl/narzedzia/wyszukiwarki/konta/
i kazdy moglby sobie wpisywac swoje dane.
chociaz te wyszukiwarki w Bankierze sa calkiem ok.
-
9. Data: 2004-02-07 14:53:27
Temat: Re: Marketing to obłuda!
Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>
Piotr Gralak <g...@p...onet.pl> wrote:
> a tak swoja droga, czy taki tytul nie bylby lepszy dla tego watku? :)
NIE! :P
Chociaz swoja droga moze to byc wytlumaczenie dlaczego teraz PR cieszy sie
taka popularnoscia.
-
10. Data: 2004-02-07 15:51:46
Temat: Re: Marketing to potęga!
Od: MiKo <m...@n...wp.pl>
Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
> IMO duzo lepiej byloby stworzyc cos takiego jak w Bankierze:
> http://www.bankier.pl/narzedzia/wyszukiwarki/konta/
> i kazdy moglby sobie wpisywac swoje dane.
> chociaz te wyszukiwarki w Bankierze sa calkiem ok.
Zgadza sie. Jak widac takie porownania sa, tylko nie kazdy o nich wie.
Wniosek: w Polsce nie ma silnych, niezaleznych, wiarygodnych organizacji
konsumenckich (z wyjatkiem pbb, ale to margines), dlatego banki moga
bezkarnie prezentowac swoje wersje wyliczen.
Miko