  • 31. Data: 2010-01-31 11:28:21
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk3n05$jrb$1@mx1.internetia.pl

    > Ups, może coś przegapiłem. W którym banku są jeszcze wydawane?

    Pytasz się poważnie, czy jaja sobie robisz? :)
    Zakładam, że to pierwsze a więc wymienię banki, które jako pierwsze
    przychodzą mi na myśl
    1. mBank
    2. Multibank
    3. DB
    4. BZ WBK
    5. Nordea
    6. Getin
    7. Eurobank
    9. ING
    10. PKO BP
    11. lukas
    12. allianz bank
    13. itp.

    Skoki wydają elektronki, rzesza banków spółdzielczych itp.

    No więc jak to jest z tym ujednolicaniem marek w ramach Visy? ;)

    PS.
    Czy tobie nie pomyliło się przypadkiem ujednolicenie głównego logo Visy z
    modyfikacją (której IMHO nie było) ich marek.

  • 32. Data: 2010-01-31 11:59:53
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Czy tobie nie pomyliło się przypadkiem ujednolicenie głównego logo Visy z
    > modyfikacją (której IMHO nie było) ich marek.

    Całkiem możliwe. Ale w związku ze zmianą logo, w tej chwili mało który
    klient wie co ma w portfelu. Marka VISA Electron jako taka przestaje istnieć
    w świadomości klientów.

  • 33. Data: 2010-01-31 13:28:57
    Od: fajnychlopak <g...@g...com>

    > Całkiem możliwe. Ale w związku ze zmianą logo, w tej chwili mało który
    > klient wie co ma w portfelu. Marka VISA Electron jako taka przestaje istnieć
    > w świadomości klientów.

    Zmiana logo to zmiana logo i nic więcej. Marka Visa Electron w dalszym
    ciągu istnieje. Proszę oto dowód:

    http://www.visaeurope.com/personal/choosing/thevisac
    ardrange.jsp

    Oficjalna strona VISY.

    Skąd w ogóle ten pomysł że VISA Electron to przeszłość?

    pozdr

  • 34. Data: 2010-01-31 13:55:22
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "fajnychlopak" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

    > Skąd w ogóle ten pomysł że VISA Electron to przeszłość?

    Oj, bo kiedyś VISA Electron miała swoje własne logo, zupełnie inne od VISY
    Classic, w ogóle te karty były inaczej komunikowane.

  • 35. Data: 2010-01-31 13:59:16
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk3rhb$6vq$1@mx1.internetia.pl

    > Całkiem możliwe. Ale w związku ze zmianą logo, w tej chwili mało który
    > klient wie co ma w portfelu. Marka VISA Electron jako taka przestaje
    istnieć
    > w świadomości klientów.

    Mam do ciebie następujące pytania:
    1. masz jakieś wyniki badań, które dobitnie pokazują że klienci nie wiedzą
    jakiego rodzaju noszą karty w portfelu?
    2. skąd wziąłeś tezę, że VE jako tako przestaje istnieć w świadomości
    klientów?

    Proszę o konkrety, a nie luźne rzucanie hasełek jak to miało miejsce w
    przypadku twoich ostatnich postów.

  • 36. Data: 2010-01-31 14:01:31
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk429s$3dq$1@mx1.internetia.pl

    > Oj, bo kiedyś VISA Electron miała swoje własne logo, zupełnie inne od VISY
    > Classic, w ogóle te karty były inaczej komunikowane.

    Loga zostały ujednolicenie. W przypadku VE wyjątkiem jest dopisek, że dany
    plastik jest właśnie ów elektronem.

    Przeczytaj i popatrz sobie dodatkowo na zdjęcia zamieszczone pod poniższym
    linkiem:
    http://www.visaeurope.com/merchant/handlingvisapayme
    nts/facetoface/recognisingvalidcards/recognisingelec
    troncards.jsp

  • 37. Data: 2010-01-31 14:03:16
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "fajnychlopak"
    n.googlegroups.com

    > Skąd w ogóle ten pomysł że VISA Electron to przeszłość?

    sam pragnę to wiedzieć...

  • 38. Data: 2010-01-31 15:10:22
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > Mam do ciebie następujące pytania:
    > 1. masz jakieś wyniki badań, które dobitnie pokazują że klienci nie wiedzą
    > jakiego rodzaju noszą karty w portfelu?

    Własne obserwacje. Naprawdę wierzysz, że klienci dokładnie wiedzą jaką kartę
    i jakiego rodzaju posiadają w portfelu? Spytaj o to statystycznego
    posiadacza karty PKO Expres.

    > 2. skąd wziąłeś tezę, że VE jako tako przestaje istnieć w świadomości
    > klientów?

    Tak, to jest teza. Chyba nie zaprzeczysz, że teraz jest trudniej odróżnić te
    dwie marki niż kiedyś. Poza tym ten dopisek ELECTRON chyba nie jest
    obowiązkowy, bo na części kart go nie ma.

    > Proszę o konkrety, a nie luźne rzucanie hasełek jak to miało miejsce w
    > przypadku twoich ostatnich postów.

    Przyznaję (co zresztą już wcześniej zrobiłem), że ze zmiany logo VISA
    wyciągnąłem błędny wniosek o zmianie marek. Ale uważam, że ta zmiana nie
    była tylko dla zmiany, tylko VISA faktycznie chciała upodobnić do siebie te
    dwie marki.

  • 39. Data: 2010-01-31 15:24:25
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk46mh$7sr$1@mx1.internetia.pl

    > Własne obserwacje. Naprawdę wierzysz, że klienci dokładnie wiedzą jaką
    kartę
    > i jakiego rodzaju posiadają w portfelu? Spytaj o to statystycznego
    > posiadacza karty PKO Expres.

    W moim otoczeniu tak - po za tym nie traktował bym PKO jak wykładni całego
    rynku bo... bo to znacznie wypacza jego obraz.

    > Tak, to jest teza. Chyba nie zaprzeczysz, że teraz jest trudniej odróżnić
    te
    > dwie marki niż kiedyś.

    Zaprzeczę. Zmieniło się tylko logo i nic po za tym. Karty (classic, VE)
    funkcjonują tak jak funkcjonowały. Zmiana jaka zaszła w Visię mogę porównać
    do tego, że wcześniej miałem kartę w czerwone kropki a teraz mam kartę w
    czerwone kwadraty - nic po za tym się nie zmieniło.
    Tam gdzie niemogłeś płacić VE nadal nie możesz pomimo zmiany logo.

    > Poza tym ten dopisek ELECTRON chyba nie jest
    > obowiązkowy, bo na części kart go nie ma.

    Bo część kart nie jest electronami - to chyba powinno być logiczne.

> [...]
    > wyciągnąłem błędny wniosek o zmianie marek. Ale uważam, że ta zmiana nie
    > była tylko dla zmiany, tylko VISA faktycznie chciała upodobnić do siebie

    Zmiana miała na celu ujednolicenie znaku firmowego Visa - nie doszukuj się w
    tym tzw. drugiego dna. Tak jak napisałem wyżej, wszystkie rodzaje kart
    dostępnych w portfolio Visy zachowały swoją funkcjonalność pomimo zmiany
    znaku omawianej organizacji płatniczej.

    Pozdrawiam.

  • 40. Data: 2010-01-31 16:07:26
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > W moim otoczeniu tak - po za tym nie traktował bym PKO jak wykładni całego
    > rynku bo... bo to znacznie wypacza jego obraz.

    No nie wiem. PKO BP to jednak lwia część rynku, może nie w pełni
    reprezentacyjna, ale na pewno bardziej niż "twoje otoczenie". Ludzie mają po
    prostu "kartę bankomatową", w porywach "kartę płatniczą". Na pewno część
    potrafi bez zająknięcia stwierdzić, że mają na pewno VISA Electron
    rozliczaną w dolarach, ale większość na pewno nie.

> [...]
    > czerwone kwadraty - nic po za tym się nie zmieniło.
    > Tam gdzie niemogłeś płacić VE nadal nie możesz pomimo zmiany logo.

    No dobrze. Ale przecież obecnie nie ma dużej różnicy w fukcjonalnościach
    tych kart. Wiem, wiem. Zaraz możesz wyciągnąć jakieś przypadki typu
    imprinter na stacji kosmicznej, ale dotyczą one stosunkowo wąskiej grupy
    użytkowników.

    Dużą częścią VE można płacić w Internecie, duża część VC i tak jest zawsze
    autoryzowana.

    > Bo część kart nie jest electronami - to chyba powinno być logiczne.

    Czyli jest jeszcze jakiś twór pomiędzy Electronem, a Classic?
    http://prnews.pl/m/upload/VS-1.jpg
    http://www.kredytbank.pl/klienci_indywidualni/karty_
    do_ekstrakonta/Visa_Electron/

> [...]
    > tym tzw. drugiego dna. Tak jak napisałem wyżej, wszystkie rodzaje kart
    > dostępnych w portfolio Visy zachowały swoją funkcjonalność pomimo zmiany

    Marka a funkcjonalność to dwie różne kwestie.