  • 41. Data: 2010-01-31 16:24:45
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "corner" <c...@i...TOTEZpl> writes:

    > Oj, bo kiedyś VISA Electron miała swoje własne logo,

    Zeby tylko jedno.

    Ale podzial jest IMHO prosty i zrozumialy:

    - VC kredytowa dla klientow, ktorym mozemy dac limit kredytowy (ich
    liczba zmniejszyla sie po "kryzysie"), i ktorzy chca tego.
    - VC "debit" dla klientow, ktorym mozemy dac karte offlinowa (roznica
    wobec VE minimalna, glownie wynikajaca z lokalizacji), czesto kiedys
    dostawali KK, a teraz juz nie moga jej miec
    - VE jako karta plaska, dla klientow, ktorym w ogole nie mozna nijak
    zaufac, nawet jesli ryzyko jest minimalne (juz wiemy co mysla
    o klientach niektore banki)

    Dokladnie tak samo w MC, jedynie Maestro jest wyjatkiem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 42. Data: 2010-01-31 16:30:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> writes:

    > kartę
    >
    > W moim otoczeniu tak - po za tym nie traktował bym PKO jak wykładni całego
    > rynku bo... bo to znacznie wypacza jego obraz.

    No ale przeciez tak jest - jaka jest w praktyce roznica miedzy VE a VC
    debit? Dla 90+% ludzie - zadna, tak samo moga wyciagac pieniadze z
    bankomatow, tak samo moga placic w sklepach itd. Problemy sa jedynie w
    przypadku zelazka (kiedy ostatnio placiliscie w Polsce w zelazku?) oraz
    samolotu itp. (jakas czesc spoleczenstwa uzywa takich _i_ placi karta na
    ich pokladzie?)

    > Zaprzeczę. Zmieniło się tylko logo i nic po za tym. Karty (classic, VE)
    > funkcjonują tak jak funkcjonowały.

    Innymi slowy, dla przecietnego klienta - identycznie.

    > Tam gdzie niemogłeś płacić VE nadal nie możesz pomimo zmiany logo.

    Czyli w praktyce nigdzie, gdzie placi Kowalski.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 43. Data: 2010-01-31 18:19:48
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk4a1g$a61$1@mx1.internetia.pl

    > No dobrze. Ale przecież obecnie nie ma dużej różnicy w fukcjonalnościach
    > tych kart. Wiem, wiem. Zaraz możesz wyciągnąć jakieś przypadki typu
    > imprinter na stacji kosmicznej, ale dotyczą one stosunkowo wąskiej grupy
    > użytkowników.

    Nie na stacji kosmicznej ale choć by kilka kilometrów po zachodniej stronie
    Odry. Niemców za stacje kosmiczną (chyba, że pod względem pozytywów na tle
    Polski) uznać raczej nie można.

    > Dużą częścią VE można płacić w Internecie, duża część VC i tak jest zawsze
    > autoryzowana.

    No i co w związku z tym bo nie łapię?

    > Czyli jest jeszcze jakiś twór pomiędzy Electronem, a Classic?
    > http://prnews.pl/m/upload/VS-1.jpg

    http://www.kredytbank.pl/klienci_indywidualni/karty_
    do_ekstrakonta/Visa_Electron/

    Nie to też są electrony - nie mają napisu ale działają tak jak ww. karty
    (kwestia braku tzw. "wypukłości"). W żelazku nimi nie zapłacisz, transakcja
    zawsze musi iść online. Jakiś czas temu np. getin takie karty wydawał. W
    mBanku trafiły się również karty bez napisu electron.

    Jaśniej proszę.

  • 44. Data: 2010-01-31 18:22:12
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Krzysztof Halasa" news:m3mxzuutiv.fsf@intrepid.localdomain

> [...]
    > przypadku zelazka (kiedy ostatnio placiliscie w Polsce w zelazku?) oraz
    > samolotu itp. (jakas czesc spoleczenstwa uzywa takich _i_ placi karta na

    Dokładnie - dla tych co płacą ww. kartami nad Wisła nie ma żadnej różnicy.
    Ci co lubią zabrać "polski" plastik za granicę zwracają jednak na to uwagę
    (przynajmniej niektórzy).

    > Innymi slowy, dla przecietnego klienta - identycznie.

    Dokładnie.

    > Czyli w praktyce nigdzie, gdzie placi Kowalski.

    No chyba, że Kowalski z rodzinką wyskoczy na wczasy he he :)

  • 45. Data: 2010-01-31 18:25:06
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk4a1g$a61$1@mx1.internetia.pl

    > Czyli jest jeszcze jakiś twór pomiędzy Electronem, a Classic?

    > http://prnews.pl/m/upload/VS-1.jpg

    Przyglądnij się uważnie temu obrazkowi. Jest tam napisane (na karcie):
    "ELECTRONIC USE ONLY". To chyba wystarczająca informacja o funkcjonalności
    ww. karty.

  • 46. Data: 2010-01-31 18:30:41
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie na stacji kosmicznej ale choć by kilka kilometrów po zachodniej
    > stronie
    > Odry. Niemców za stacje kosmiczną (chyba, że pod względem pozytywów na tle
    > Polski) uznać raczej nie można.

    Tam są takie popularne żelazka?

    > No i co w związku z tym bo nie łapię?

    Twierdziłeś, że te karty DIAMETRALNIE różnią się funkcjonalnością. Jakoś nie
    bardzo. Zresztą wcale nie rozmawiamy o funkcjonalności, to ty z nią
    wyskoczyłeś.

    > Nie to też są electrony - nie mają napisu ale działają tak jak ww. karty

    Och, to teraz nagle się okazało, że napis ELECTRON w logo nie jest
    niezbędny?

    > Jaśniej proszę.

    Myślałem, że rozmawiamy o tych samych rzeczach, ale widzę, że jednak nie.
    Moje rozumienie słowa marka jest bliskie tej definicji: "Dźwięk, symbol,
    znak, dzięki którym firmy wyróżniają produkt na tle konkurencji. Marka
    tworzy popyt, pomaga w identyfikacji określonej oferty. Przyjmuje się, że
    podstawowym celem firmy jest dążenie do stworzenia silnego brand image marki
    (...)"

  • 47. Data: 2010-01-31 18:34:51
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > Przyglądnij się uważnie temu obrazkowi. Jest tam napisane (na karcie):
    > "ELECTRONIC USE ONLY". To chyba wystarczająca informacja o funkcjonalności
    > ww. karty.

    Co cię ta funkcjonalność tak opętała? Przecież rozmawiamy o marce, MARCE! O
    nazwie tego produktu i jego wizerunku.

  • 48. Data: 2010-01-31 18:49:33
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk4ie3$3ni$1@mx1.internetia.pl

    > Tam są takie popularne żelazka?

    Ogólnie ich rynek kartowy jest dość chermetyczny - dominuje ich lokalna
    karta.
    We wschodniej części Niemiec znajdziesz sporo liczbę sklepów gdzie jeżeli
    już przyjmują karty "globalne", to tylko takie którymi da się zapłacić w
    żelazku.
    Na zachodzie kraju trochę lepiej, ale na tle Polski to bieda straszna - pod
    względem kart rzecz jasna. Jeżeli nie posiadasz ich "narodowej" karty w
    większości przypadków bez gotówki ani rusz.

    > Twierdziłeś, że te karty DIAMETRALNIE różnią się funkcjonalnością. Jakoś
    nie
    > bardzo. Zresztą wcale nie rozmawiamy o funkcjonalności, to ty z nią
    > wyskoczyłeś.

    Diametralnie, ale nie w Polsce - po za nią tak, szczególnie na zadupiach w
    pewnych krajach gdzie żelazko cały czas jest na topie. Po prostu w wielu
    miejscach płaska karta jest tylko ładną ozdobą portfela i niczym więcej.
    Piszę o tym dlatego, że często zdarza mi się płacić kartami po za granicą.
    Dla kogoś kto płaci kartą tylko w Polsce jej rodzaj nie ma większego
    znaczenia. Nad Wisłą, VC, VE, MC, MC debit itp. zapłacisz wszędzie gdzie
    przyjmują płatności kartą, na szeroko rozumianym zachodzie, nie.

    > Och, to teraz nagle się okazało, że napis ELECTRON w logo nie jest
    > niezbędny?

    Nie wystarczy ci na karcie napis "electronic use only" - napisałem ci w
    jednym ze swoich poprzednich postów, że jakiś czas temu kilka banków
    wydawało takie elektrony. Jak mnie pamięc nie zawodzi miało to miejsce w
    okresie kiedy Visa ujednolicała swoje główne logo.

> [...]
    > tworzy popyt, pomaga w identyfikacji określonej oferty. Przyjmuje się, że
    > podstawowym celem firmy jest dążenie do stworzenia silnego brand image

    A tak nie jest - napis VISA na obecnie wydawanych kartach jest taki sam. A
    to co znajduje się pod nim albo obok niego na pewnym rodzaju kart to już
    inna sprawa.

  • 49. Data: 2010-01-31 18:52:21
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk4ilt$8cp$1@mx1.internetia.pl

    > Co cię ta funkcjonalność tak opętała? Przecież rozmawiamy o marce, MARCE!
    > nazwie tego produktu i jego wizerunku.

    VISA - marka globalna (logo). Znaczek wszędzie jest taki sam - VC czy VE.
    To samo masz w przypadku mastercard'a - MC oraz MC debit.

  • 50. Data: 2010-01-31 19:01:03
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    > VISA - marka globalna (logo). Znaczek wszędzie jest taki sam - VC czy VE.
    > To samo masz w przypadku mastercard'a - MC oraz MC debit.

    Uff, czyli doszliśmy do tych samych wniosków:
    - znaczki są takie same (chociaż wcześniej były różne) -> upodobniono do
    siebie dwie marki kart płatniczych,
    - karty VISA Electron i Classic są rozróżnialne prawie tylko w sferze
    funkcjonalnej (no, jest ten napisik ELECTRON, ale ustaliliśmy, że nie
    zawsze),
    - w przypadku MasterCarda jest inaczej bo są dwie zupełnie różne marki
    kart - Maestro i MasterCard.

    Aczkolwiek:
    - nadal istnieje rozróżnienie na kartę VISA Electron i VISA (Classic).