  • 51. Data: 2010-01-31 19:06:10
    Temat: Re: Mastercard vs. Mastercard Debit
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "corner" news:hk4k71$7uh$1@mx1.internetia.pl

    > Uff, czyli doszliśmy do tych samych wniosków:
    > - znaczki są takie same (chociaż wcześniej były różne) -> upodobniono do
    > siebie dwie marki kart płatniczych,
    > - karty VISA Electron i Classic są rozróżnialne prawie tylko w sferze
    > funkcjonalnej (no, jest ten napisik ELECTRON, ale ustaliliśmy, że nie
    > zawsze),
    > - w przypadku MasterCarda jest inaczej bo są dwie zupełnie różne marki
    > kart - Maestro i MasterCard.
    > Aczkolwiek:
    > - nadal istnieje rozróżnienie na kartę VISA Electron i VISA (Classic).

    Dokładnie jest tak jak napisałeś :)

    Pozdrawiam.

  • 52. Data: 2010-01-31 20:02:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "corner" <c...@i...TOTEZpl> writes:

> [...]
    > - karty VISA Electron i Classic są rozróżnialne prawie tylko w sferze
    > funkcjonalnej (no, jest ten napisik ELECTRON, ale ustaliliśmy, że nie

    Poza tym nie ma on znaczenia, po wysokosci liter tez to widac.
    Napis "electronic use only" oznacza tylko brak mozliwosci "mechanic
    use", dotyczy to tylko zelazek.

    Tak naprawde to nie ma znaczenia nawet na promach itd. jesli uzywany
    jest terminal elektroniczny - znaczenie ma kod obslugi, ktory jest
    zapisany na pasku. Karta VC moze miec teoretycznie dokladnie taki sam
    kod jak VE.

    > - w przypadku MasterCarda jest inaczej bo są dwie zupełnie różne marki
    > kart - Maestro i MasterCard.

    Pomijajac Maestro, jest tak samo. Maestro to specjalny przypadek ze
    wzgledow historycznych.

    BTW wiele osob nie mowi o dwoch roznych organizacjach, ale o jednej:
    "VISA MC", i cos w tym chyba jest.

    > - nadal istnieje rozróżnienie na kartę VISA Electron i VISA (Classic).

    Tak jak MCe i MC classic - kwestia wysokosci liter.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 53. Data: 2010-02-01 07:41:56
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Przemyslaw Kwiatkowski napisał:

    > Na własne oczy widziałem wypukłe Maestro, wydane przez Pekao - jakoś tak
    > w drugiej połowie lat 90-tych.

    Cirrusy z Citiego też podobno były wypukłe, że nie wspomnę o kartach IKM
    z w/w Pekao. Wypukłość karty musi być być jeszcze akceptowana przez
    akceptanta kart :-).

    Przemek

  • 54. Data: 2010-02-01 10:05:52
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Też się nad tym zastanawiam...
    > Po za tym czy w Polsce jakiś bank wydaje karty MC eletronic?

    Kiedyś takie kredytówki wydawał BPH, ale jakoś teraz nie mogę teraz ich
    odnaleźć - ani w Pekao, ani w BPH.

  • 55. Data: 2010-02-01 10:17:24
    Od: "corner" <c...@i...TOTEZpl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Po za tym czy w Polsce jakiś bank wydaje karty MC eletronic?

    A, i jeszcze była taka w PKO BP. I chyba nadal jest wydawana - Błękitna
    Karta Kredytowa.

  • 56. Data: 2010-02-01 14:13:33
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Valdi pisze:
    > "Krzysztof Halasa" news:m3mxzuutiv.fsf@intrepid.localdomain

    > No chyba, że Kowalski z rodzinką wyskoczy na wczasy he he :)

    A gdzieś w Europie spotkałeś się ze "skoncentrowaniem" żelazek czyli
    brakiem zupełnym terminali elektronicznych? Bo ja z kartami zjeździłem
    też sporo Europy i nigdzie nie trafiłem na żelazko. A jak pisałem
    wcześniej- zarówno MC Debit (płaski) jak i VE (siłą rzeczy płaska)
    zadziała w terminalu jako MC/Visa, chyba że terminal całkiem offline a
    płacisz kartą której service code uniemożliwia offline (np kredytowe
    mbanku tak mają :D )

    --
    Michał

  • 57. Data: 2010-02-01 15:32:04
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal_Ko" news:hk6o7h$ava$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > A gdzieś w Europie spotkałeś się ze "skoncentrowaniem" żelazek czyli
    > brakiem zupełnym terminali elektronicznych? Bo ja z kartami zjeździłem
    > też sporo Europy i nigdzie nie trafiłem na żelazko.

    "Skoncentrowanie" to chyba za duże słowo, ale na malutkich wioseczkach w
    Irlandii, Irlandii Północnej się zdarzało takie spotkać - np. w sklepie
    rybnym, winiarni, piekarni... We Francji, gdzieniegdzie w Niemczech na takie
    urządzenia też trafiałem.
    Póki co nie zdarzyło mi się trafić na żelazko we Włoszech - chyba mam
    szczęście :)

  • 58. Data: 2010-02-01 17:25:51
    Od: Michal_Ko <m...@n...org>

    Valdi pisze:
> [...]
    > urządzenia też trafiałem.
    > Póki co nie zdarzyło mi się trafić na żelazko we Włoszech - chyba mam

    Pytanie ile lat temu i ile to jeszcze potrwa... Bo o ile jeszcze 3-4
    lata temu nawet w PL gdzieś jeszcze można było żelazka spotkać, dziś już
    chyba w normalnym użyciu nie ma praktycznie nigdzie... Z pewnością to
    samo się dzieje tam- przełomem dla takich punktów- zapewne- było
    wprowadzenie terminali w oparciu o GPRS. I tendencja w parciu na
    elektronikę jest chyba coraz większa.
    Ja nie mam żadnych obaw podróżując z kartą płaską która zapewnia
    wszystkie bankomaty na świecie za free- cóz, najwyżej nie zapłacę gdzieś
    1/1000 razy kartą, ale na pewno nie będzie to jakieś kluczowe dla
    podróży miejsce :) Więc nie ma IMHO co demonizować i nastawiać ludzi, że
    poza Polską bez wypukłych "ani rusz".

    --
    Michał

  • 59. Data: 2010-02-01 17:42:21
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Michal_Ko" news:hk73g5$hgc$1@nemesis.news.neostrada.pl

> [...]
    > 1/1000 razy kartą, ale na pewno nie będzie to jakieś kluczowe dla
    > podróży miejsce :) Więc nie ma IMHO co demonizować i nastawiać ludzi, że

    OK. Z bankomatami nie mam problemów, nie ukrywam jednak, że w zeszłym roku
    trochę mi się ciśnienie podniosło kiedy w kieszeni zabrakło kasy na pewne
    cacka a sklepy miały tylko "żelazka" na stanie :) - trzeba było nadrabiać
    kilka kilometrów do bankomatu :)

  • 60. Data: 2010-02-01 18:58:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

    > MC Debit to *jest* pełnoprawny MC. I jeśli już czemuś ma "odpowiadać",
    > to bardziej Visa Classic niż VE pasują do porównania (chociaż MC Debit
    > występuje w wersjach wypukłej i płaskiej a VC tylko wypukłej).

    VC jest z definicji wypukla. MC debit odpowiada karcie VISA debit, obie
    moga byc "classic" albo plaskie.

    > Bo mam
    > nieodparte wrażenie, że jeśli trafisz na upierdliwego sprzedawcę,
    > który w takim sklepiku pokręci nosem na VE (chociaż gdyby nią
    > przejechał przez terminal to na 99% zadziała tak jak Visa), to do MC
    > Debit nie ma jak się doczepić- jest to po prostu MasterCard, bez
    > żadnych dodatkowych "warunków".

    Chyba ze ma napis "debit", a sprzedawca akceptuje tylko napisy "credit".
    Ew. jakies kombinacje z autoryzacja debit/credit, polskim kartom raczej
    nie robi to roznicy.
    --
    Krzysztof Halasa