  • 1. Data: 2009-06-06 10:05:48
    Temat: [Mbank] Uważajcie na to ścierwo
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Uważajcie na ten bank bo to jakaś jedna wielka pomyłka....

    Od 3 lat mam konta osobiste i firmowe w tym ścierwie, na koncie firmowym
    dostałem linię debetową, teraz w okresie kiedy inwestuje kase wykorzystałem
    te linie do 80% a tutaj nagle bank 'ciach' i nie ma linii, Dzwonię na te ich
    linie i co się dowiaduje? Nie dostarczyłem im zaświadczenia z zus... tylko
    ja żadnego pisma nie dostałem. Do tego sa telefony, email - mogli zadzwonić
    nawet ivr'em i poprosić o zaświadczenie. Ok więc mówie, że dostarczę -
    tylko niech mi odblokują konto bo własnie wpływa mi tam kasa od
    kontrachentów - zamrozili moją zdolność wypłacalności jakiejkolwiek. Nic -
    kamień w wode. Dobra myśle sobie że miesiąc wcześniej składałem wniosek o
    kredyt gotówkowy tez w mbank na kwotę 50 tys - decyzje miałem pozytywną w
    jeden dzień. Więc dzwonię żeby zrobić refresh z tym że obniżam kwotę do 30k
    aby spłacić ten debet... i co? Pani mi mówi że moja zdolnośc kredytowa to 3k
    zł :) W moich dochodach nic się nie zmieniło od tego czasu.
    I teraz niech mi ktoś powie co to za ścierwo bo logiki w tym nie ma. Przy
    okazji jeśli ktoś może polecić jakiś sensowny bank w którym nie kpią sobie z
    klienta to będe wdzięczny. Z tym bandziorstwem nie chcę mieć nic więcej do
    czynienia....

    Uważajcie - oni swoich klientów mają głęboko gdzieś i może Was to kiedyś też
    tak kopnąć jak mnie.

    Pozdro.
    Hyde

  • 2. Data: 2009-06-06 10:16:29
    Temat: Re: [Mbank] Uważajcie na to ścierwo
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Jakoś nie bardzo mogę uwierzyć w zniknięcie linii kredytowej w mBanku "ot
    tak". Nie opisałeś do końca dokładnie sytuacji, prawda?

  • 3. Data: 2009-06-06 10:23:13
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    > Jakoś nie bardzo mogę uwierzyć w zniknięcie linii kredytowej w mBanku "ot
    > tak". Nie opisałeś do końca dokładnie sytuacji, prawda?
    Opisałem ! Naprawde nic nie dostałem żadnego pisma, telefonu
    nagle znikła z i pojawił się wielki minus - jak tylko to zobaczyłem to
    telefon do nich
    i uzyskałem info - ' nie dostarczono zaswiadczenia o regularnych wpłatach do
    zus' więc jedyne co mogłem zrobić to złozyć reklamacje...
    Nie ma tutaj żanych innych przesłanek - moje dochody się nie zmniejszyły -
    nie mam innych znaczących zobowiązań kredytowych.. żadne prokuratury, sądy
    ani nic 0 dlatego to jest dziwne :)

    Hyde

  • 4. Data: 2009-06-06 10:26:18
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    mr.Hyde pisze:

    > Opisałem ! Naprawde nic nie dostałem żadnego pisma, telefonu
    > nagle znikła z i pojawił się wielki minus - jak tylko to zobaczyłem to
    > telefon do nich

    No to zajrzyj jeszcze do umowy - były jakieś terminy i wymagane
    dokumenty?
    Dostarczyłeś na czas?

  • 5. Data: 2009-06-06 10:29:33
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

    > No to zajrzyj jeszcze do umowy - były jakieś terminy i wymagane
    > dokumenty?
    > Dostarczyłeś na czas?

    Jest tylko że mogą zarządać w momencie kiedy zbliża się przedłużenie terminu
    i ja to rozumiem
    ale to nie usprawiedliwia nagłego działania z ich strony bez mojej wiedzy.

    Hyde

  • 6. Data: 2009-06-06 10:32:32
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

> [...]
    > i uzyskałem info - ' nie dostarczono zaswiadczenia o regularnych wpłatach
    > do zus' więc jedyne co mogłem zrobić to złozyć reklamacje...

    Co to za zaświadczenie o regularnych wpłatach? "O niezaleganiu ze
    składkami"? "O realizacji układu ratalnego"? Pytam, bo nie mam wprawdzie
    żadnej linii w mBanku, mam natomiast linie w Multibanku i do żadnej z nich
    nie muszę żadnych zaświadczeń dostarczać. Dodatkowo można by oczekiwać, że
    jak się posiada mBiznes to przelewy na organ (rentowy) dokonywanie będą jako
    darmowe właśnie z mBiznesu, zatem na cholerę wtedy bankkowi zaświadczenie.

    > Nie ma tutaj żanych innych przesłanek - moje dochody się nie zmniejszyły -
    > nie mam innych znaczących zobowiązań kredytowych.. żadne prokuratury, sądy
    > ani nic 0 dlatego to jest dziwne :)

    Nie odnoszę się do tych głupot mLinii dotyczących oceny zdolności
    kredytowej, bo nie wiem skąd one się w ogóle wzięły. Bardzo dziwi mnie
    natomiast "samoczynne" zamknięcie linii przez bank. W jakiej dacie to się
    wydarzyło? W którąś rocznicę jej otwarcia? A może została ona otworzona
    jakoś "warunkowo" i w określonym terminie trzeba było dostarczyć brakujące
    dokumenty?

    Nie zamierzam bronić mBanku ale takie zamykanie prawidłowo obsługiwanej i w
    znacznym stopniu wykorzystywanej linii wydaje się niekorzystne dla banku,
    dlatego mnie to dziwi.

  • 7. Data: 2009-06-06 10:38:51
    Od: "mr.Hyde" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie zamierzam bronić mBanku ale takie zamykanie prawidłowo obsługiwanej i
    > w znacznym stopniu wykorzystywanej linii wydaje się niekorzystne dla

    Sami mi ją zaproponowali i nie była warunkowa, chodziło tutaj oczywiście o
    zaświadczenie o niezaleganiu ( to było w umowie - że mogą tego zarzadać ).
    Dostałem te linie w 2008 roku w kwietniu. Po kwietniu moje dochody wzrosły 2
    krotnie więc zdolnośc rekdytowa również.
    Oczywiście po to chyba jest ta linia aby z niej korzystać a nie płacić za
    niewykorzystany limit ( teraz jeszcze to sobie wymyślili )
    mnie tez to dziwi bo w ten sposób stracą klienta na którym zarabiają a do
    tego jeszcze smród pociągnie się dalej więc działają na swoją szkodę..
    na początku maja zabrali prowizje za odonowienie tego limitu i było ok. A
    teraz ok 1 czerwca nagle zmienili zdanie :)

    Hyde

  • 8. Data: 2009-06-06 10:39:50
    Temat: Re: [Mbank] Uwa?ajcie na to ?cierwo
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    mr.Hyde <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Uwa?ajcie - oni swoich klientów maj? g??boko gdzie? i mo?e Was to
    > kiedy? te? tak kopn?? jak mnie.

    Przeczytałeś umowę?

    par 7 ust 1.n mowi:

    "Do podstawowych obowiazkow Kredytobiorcy nalezy:
    [...]
    n. dokonywanie przelewów na rzecz US i ZUS poprzez rachunek bieżący
    w mBanku, z zastrzeżeniem, że jeżeli Kredytobiorca nie wywiązał się
    z tego obowiązku, na 30 dni przed każdym odnowieniem Kredytu na kolejne 12
    miesięcy Kredytobiorca musi okazać w mBanku oryginalne zaświadczenie
    z ZUS i US[...]"

    do tego punkt 1.h mowi, że w ciągu 30 dni od złożenia pita rocznego
    trzeba go przedłożyć w mbanku.

    a.

  • 9. Data: 2009-06-06 10:45:33
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 6 Jun 2009 12:16:29 +0200, MarekZ wrote:

    > Jakoś nie bardzo mogę uwierzyć w zniknięcie linii kredytowej w mBanku "ot
    > tak". Nie opisałeś do końca dokładnie sytuacji, prawda?

    Być może przy zbliżaniu się terminu odnawienia limitu mBank wysłał do
    klienta prośbę o dostarczenie zaświadczenia o niezaleganiu w ZUS-ie. Klient
    zaświadczenia nie dostarczył, gdyż pisma nie dostał lub je zgubił, a bank
    limit zamknął bez próby nawiązania kontaktu z klientem.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 10. Data: 2009-06-06 11:14:11
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@W...gazeta.pl>

    mr.Hyde <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    Znane mi jest też dziwne zagranie tego, ongiś przyjemnego banku. Przypadek aż
    się prosi opisania, ale nie mam sumienia kopać leżącego.

    Z opisu jaki podajesz, o ile jest on rzeczywiście taki jak tu czytam, a nie ma
    jakiejś Twojej 'niedonoski papierkowej', sądzę, że miałbyś prawo do
    odszkodowania za straty poniesione w biznesie. Może to spowodowałoby u
    mBankowców przypływ refleksji na temat relacji bank-klient.