-
1. Data: 2023-01-03 13:44:05
Temat: Media Expert -- OT
Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
Ku przestrodze przed Media Expert i Terg S. A., ukazując sposób
budowania dobrego wizerunku fałszywymi opiniami, zamieszczam tam,
gdzie mogę kopię m@ila wysłaną na @dresy:
p...@d...pl, b...@u...gov.pl
====================================================
==========================================
Eneuel Leszek Ciszewski <e...@g...com>
13:33 (0 minut temu)
do porady, biuro prasowe
Dzień dobry.
Nazywam się Leszek Ciszewski i jestem oszukanym klientem Media Expert a
nawiązuję do internetowej strony:
http://www.bialystok.wiih.gov.pl/kary-za-falszywe-op
inie-w-internecie-decyzje-prezesa-uokik
opisującej nieuczciwe praktyki.
Moja opinia:
Zakup internetowy. Urządzenie przybyło do mnie 22 grudnia 2022 roku
i tegoż dnia został zgłoszony problem.
Pralko-suszarka została nieprawidłowo (co wykazałem fotografiami)
spakowana (prawdopodobnie przez producenta) i jest (najwyraźniej
w efekcie tego spakowania) uszkodzona. Ww. nieprawidłowości nie
można było stwierdzić przed rozpakowaniem urządzenia.
(nieprawidłowo zostały założone blokady bębna)
Sklep nie kwestionuje problemu -- zgadza się na wymianę
pralko-suszarki,
ale najwyraźniej nie chce tego problemu rozwiązać. Odległy o
kilkaset
metrów serwis może przybyć za 2 tygodnie -- niczego nie wskóra,
gdyż te
pralki nie są naprawialne z uwagi na budowę; pralko-suszarki na
wymianę
nie ma, choć nową można kupić w interenetowym sklepie MediaExpert...
Rozmowa ze sklepem prowadzi donikąd, czas ucieka, nie mam czym
prać...
została odrzucona:
Szanowny Kliencie,
serdecznie dziękujemy za czas poświęcony na podzielenie się z nami
swoją opinią. Niestety ze względu na niezgodność jej treści z
Regulaminem
dodawania opinii nie możemy jej opublikować. Tym niemniej
zachęcamy Cię
do ponownego podzielenia się swoimi spostrzeżeniami i
doświadczeniami po
ponownym zapoznaniu ze wspomnianym Regulaminem.
https://www.mediaexpert.pl/s,regulamin-opinii?utm_so
urce=Mail-odrzucenie_opinii&utm_medium=e-mail&utm_ca
mpaign=pozostale
przez Media Expert. Trudno mi zgadnąć, czy regulamin nie ulega zmianom...
Zamieściłem opinię na Opine.pl -- wywołując reakcję Media Expert:
2023-01-02 08:24
Witam, serdecznie przepraszamy za sytuacje. Kontaktujemy się z
działem reklamacji
w celu zaproponowania możliwych rozwiązań sprawy.
skwitowaną moją odpowiedzią:
2023-01-02 10:16
12 dzień nie mam sprawnej pralki. 30 grudnia zaproponowałem
sprzedawcy odstąpienie
od umowy -- na które nie otrzymałem odpowiedzi.
Śladu serwisu także nie widzę. Zapłaciłem za pralko-suszarkę --
otrzymałem problem.
na którą do tej pory (do godziny 13:33, 03 stycznia) nie widzę reakcji
sklepu.
Jest 03 stycznia -- u mnie nie ma śladu serwisu, nie mam sprawnej pralki
itd...
(najbliższy autoryzowany serwis Candy jest niecały kilometr od tej
pralki; docierają
do mnie: SMS, m@ile, telefoniczne połączenia -- łatwo ze mną nawiązać
kontakt)
Skorelowany z obrotową szybkością bębna turkot towarzyszący wirowaniu
pustego bębna można usłyszeć
w całym mieszkaniu. Pralko-suszarka oczywiście stabilnie stoi pionowo,
co sprawdziłem poziomicą i nie jest
to moja pierwsza pralka w moim życiu. (co najmniej siódma -- taki turkot
zwykle jest powodowany
uszkodzeniem łożyska bębna; zgodnie z moją wiedzą ewentualna naprawa nie
jest opłacalna z uwagi
na budowę tego konkretnego urządzenia)
Widząc mataczenie sklepu, 28 grudnia zgłosiłem problem do banku -- w
ramach usługi chargeback oraz 02 stycznia do
Miejskiego Rzecznika Konsumentów, gdyż wg banku regulamin sklepu może
wyznaczyć sposób (wymiana, naprawa itd.)
usunięcia problemu a wg mnie do konsumenta należy decyzja. Tak czy
inaczej -- sklep nie rozwiązuje wiadomego
problemu w żaden sposób. (choć reaguje na moje opinie)
Proszę o pomoc -- dosłownie proszę o ukaranie sklepu Media Expert (lub
Terg S. A. -- właściciela Media Expert)
gdyż ten sklep destabilizuje moje życie i (budując w internecie fikcyjny
wizerunek selekcjonowaniem opinii)
wprowadza kolejnych ludzi w błąd oraz utrudnia funkcjonowanie
konkurencji -- być może uczciwszej...
Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę i nie mogę prać w swoim
mieszkaniu, dlatego piorę u rodziców, ale
noszenie prania jest problemem z uwagi na uszkodzony kręgosłup oraz
uszkodzone kolana. (przed kilkunastu laty
rodzinny lekarz zaproponował mi skierowanie do stosownego lekarza w celu
wymiany jednego z mych stawów
kolanowych -- z czego nie skorzystałem) Od kilku tygodni jedno z kolan
wspomagam medyczną ortezą -- także
w tej chwili.
Na żądanie chętnie dostarczę lub udostępnię: fotografie, fakturę,
numery, daty, wyjaśnienia, korespondencję
i bardzo chętnie udzielę wszelkiej pomocy w ukaraniu nieuczciwego
sklepu. Kupując -- oparłem się o opinie,
które (jak widać) są fałszywe.
Za uszkodzenia sprzedawanego konsumentom towaru odpowiada sprzedawca --
nie konsument.
Leszek Ciszewski
nr tel.: 665 363835
m@il: e...@g...com
15-345 Białystok
ul. Kręta 12 m. 38
====================================================
==========================================
Niezupełnie OT? -- jest mowa o chargebacku. :)
Moja odezwa -- płaćcie kartami a w razie czego zgłaszajcie problem swym
bankom...
--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...
-
2. Data: 2023-01-03 15:29:43
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 3 Jan 2023 13:44:05 +0100, w <tp17ul$1nf7$1@gioia.aioe.org>, Eneuel Leszek
Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> napisał(-a):
> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
> pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę
Spora niefrasobliwość.
-
3. Data: 2023-01-03 17:08:44
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
W dniu 3 sty 2023 o 15:29, r...@k...pl pisze:
>> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania.
>> Zapłaciłem za pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
>> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę
> Spora niefrasobliwość.
Owszem. Miałem ją ponad 25 lat na wszelki wypadek; od 12 lat nie była
używana, ale przed kilkoma miesiącami sprawdziłem ją -- była sprawna.
Trzymałem ją na wszelki wypadek ponad 12 lat. Kupując nową -- mogłem
oddać do utylizacji dwunastoletnią pralkę Candy ze spalonym silnikiem,
ale oddałem tę starszą Ariston, czy może Indensit... Pocieszam się
tylko tym, że może by długo nie pociągnęła...
Wracając do opinii -- w odpowiedzi Media Expert jest napisane:
Tym niemniej zachęcamy Cię do ponownego podzielenia się
swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami po ponownym
zapoznaniu ze wspomnianym Regulaminem
jednak uniemożliwił umieszczenia opinii tegoż zakupu.
Żałuję, że nie napisałem o tym uniemożliwieniu w swojej skardze.
--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...
-
4. Data: 2023-01-03 17:09:26
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-01-03 o 15:29, r...@k...pl pisze:
> Tue, 3 Jan 2023 13:44:05 +0100, w <tp17ul$1nf7$1@gioia.aioe.org>, Eneuel Leszek
> Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> napisał(-a):
>
>> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
>> pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
>> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę
>
> Spora niefrasobliwość.
Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.
Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
Zyskał ciekawe doświadczenia.
Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
miałem opcję nieporozumienia transportowego.
W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.
Zatem zgłosiłem, że na takich warunkach nie odbiorę -
zwrot na kartę był automatyczny ale jakby co, to zawsze miałem chargeback
w odwodzie.
-
5. Data: 2023-01-03 17:22:20
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
W dniu 3 sty 2023 o 17:09, cef pisze:
>>> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
>>> pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
>>> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę
>> Spora niefrasobliwość.
> Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.
Owszem.
> Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
> Zyskał ciekawe doświadczenia.
Niestety!
> Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
> miałem opcję nieporozumienia transportowego.
> W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
> wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.
Jaki dostawca?
> Zatem zgłosiłem, że na takich warunkach nie odbiorę -
> zwrot na kartę był automatyczny ale jakby co, to zawsze miałem
> chargeback w odwodzie.
Na wszelki wypadek zapłaciłem kartą przy odbiorze.
Zauważyłem niezadowolenie z tego powodu; ci, którzy przywieźli,
nie zaproponowali mi wprost zapłaty gotówką zamiast kartą, ale
jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę
zgodziłem się...
--
`_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
(,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
`-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t
-bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...
-
6. Data: 2023-01-03 17:29:14
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 3 Jan 2023 17:08:44 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> W dniu 3 sty 2023 o 15:29, r...@k...pl pisze:
>>> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania.
>>> Zapłaciłem za pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
>>> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę
>
>> Spora niefrasobliwość.
>
> Owszem. Miałem ją ponad 25 lat na wszelki wypadek; od 12 lat nie była
> używana, ale przed kilkoma miesiącami sprawdziłem ją -- była sprawna.
> Trzymałem ją na wszelki wypadek ponad 12 lat. Kupując nową -- mogłem
> oddać do utylizacji dwunastoletnią pralkę Candy ze spalonym silnikiem,
> ale oddałem tę starszą Ariston, czy może Indensit... Pocieszam się
> tylko tym, że może by długo nie pociągnęła...
Aaa, tak sie urządziles.
Bylo z niej wymontowac silnik przed oddaniem :-P
J.
-
7. Data: 2023-01-03 17:33:10
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-01-03 o 17:22, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> W dniu 3 sty 2023 o 17:09, cef pisze:
>
>>>> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
>>>> pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
>>>> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę
>
>>> Spora niefrasobliwość.
>
>> Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.
>
> Owszem.
>
>> Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
>> Zyskał ciekawe doświadczenia.
>
> Niestety!
>
>> Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
>> miałem opcję nieporozumienia transportowego.
>> W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
>> wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.
>
> Jaki dostawca?
Nie pamiętam, musiałbym grzebać w starych mailach.
>> Zatem zgłosiłem, że na takich warunkach nie odbiorę -
>> zwrot na kartę był automatyczny ale jakby co, to zawsze miałem
>> chargeback w odwodzie.
>
> Na wszelki wypadek zapłaciłem kartą przy odbiorze.
> Zauważyłem niezadowolenie z tego powodu; ci, którzy przywieźli,
> nie zaproponowali mi wprost zapłaty gotówką zamiast kartą, ale
> jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
> kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę
> zgodziłem się...
Mogli zaproponować dodatkowe opłaty.
Ostatnio u notariusza się okazało, że można zapłacić
kartą ale doliczają prowizję banku 0,59%.
W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie
prowizje z terminala (albo PCC osobnym terminalem pobierać)
-
8. Data: 2023-01-03 17:45:52
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-01-03 o 17:33, cef pisze:
> W dniu 2023-01-03 o 17:22, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>> W dniu 3 sty 2023 o 17:09, cef pisze:
>>
>>>>> Jestem alergikiem, dlatego muszę często prać ubrania. Zapłaciłem za
>>>>> pralko-suszarkę, oddałem do zutylizowania
>>>>> starą (nadającą się jeszcze do użytku) pralkę
>>
>>>> Spora niefrasobliwość.
>>
>>> Pewnie zakup był powiązany z odbiorem starego sprzętu.
>>
>> Owszem.
>>
>>> Zaoszczędził czas i szarpanie się ze starociem.
>>> Zyskał ciekawe doświadczenia.
>>
>> Niestety!
>>
>>> Kiedyś też (ale nie pamiętam gdzie kupowałem)
>>> miałem opcję nieporozumienia transportowego.
>>> W opisie było z wniesieniem pod windę, a po potwierdzeniu transportu
>>> wyskoczyła opcja, że zestawią mi paletę na ulicy i to tyle.
>>
>> Jaki dostawca?
>
> Nie pamiętam, musiałbym grzebać w starych mailach.
Nudziłem się, to znalazłem.
Zamówienie było w Saturnie, ale chyba dostępność
akurat tej pralki była w innym mieście
i dostawę realizowało DPD a nie transport lokalny sklepu.
Dlatego tylko wystawienie palety zaproponowali.
Po anulowaniu tamtego kupiłem w RTVeuroAGD
i tam w opcji z dostawą było wniesienie do mieszkania.
-
9. Data: 2023-01-03 17:51:44
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 3 Jan 2023 17:33:10 +0100, cef wrote:
> W dniu 2023-01-03 o 17:22, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>> W dniu 3 sty 2023 o 17:09, cef pisze:
>>
[...]
>> Na wszelki wypadek zapłaciłem kartą przy odbiorze.
>> Zauważyłem niezadowolenie z tego powodu; ci, którzy przywieźli,
>> nie zaproponowali mi wprost zapłaty gotówką zamiast kartą, ale
>> jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
>> kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę
>> zgodziłem się...
>
> Mogli zaproponować dodatkowe opłaty.
> Ostatnio u notariusza się okazało, że można zapłacić
> kartą ale doliczają prowizję banku 0,59%.
> W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
> to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie
> prowizje z terminala
0.59% brzmi dosc ludzko.
>(albo PCC osobnym terminalem pobierać)
A co by to mialo dać ?
PCC mozesz mu przelac na konto, ale nie wiem czy moze sie tak zgodzic,
bo terminy jakies są, i ryzyka.
J.
-
10. Data: 2023-01-03 18:11:20
Temat: Re: Media Expert -- OT
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2023-01-03 o 17:51, J.F pisze:
> On Tue, 3 Jan 2023 17:33:10 +0100, cef wrote:
>> W dniu 2023-01-03 o 17:22, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>>> W dniu 3 sty 2023 o 17:09, cef pisze:
>>>
> [...]
>>> Na wszelki wypadek zapłaciłem kartą przy odbiorze.
>>> Zauważyłem niezadowolenie z tego powodu; ci, którzy przywieźli,
>>> nie zaproponowali mi wprost zapłaty gotówką zamiast kartą, ale
>>> jakoś pogrymasili... Spytałem, czy jest jakiś problem z zapłatą
>>> kartą i powiedziałem, iż mam tylko karty, bo na taką zapłatę
>>> zgodziłem się...
>>
>> Mogli zaproponować dodatkowe opłaty.
>> Ostatnio u notariusza się okazało, że można zapłacić
>> kartą ale doliczają prowizję banku 0,59%.
>> W sumie jak notariusz ma być pośrednikiem w opłacie PCC,
>> to go rozumiem, ale mógłby się dogadać na jakieś ludzkie
>> prowizje z terminala
>
> 0.59% brzmi dosc ludzko.
Niby tak, ale to już mogliby sobie te 20-30zł
w taksie uwzględnić.
>> (albo PCC osobnym terminalem pobierać)
>
> A co by to mialo dać ?
No bo przy PCC notariusz jest pośrednikiem,
więc musiałby dopłacać ze swoich.
A osobny terminal dla kancelarii mógłby być
teoretycznie bezprowizyjny - z jakąś opcją, że tylko PCC
z tego konta można zapłacić tak przykładowo.
> PCC mozesz mu przelac na konto, ale nie wiem czy moze sie tak zgodzic,
> bo terminy jakies są, i ryzyka.
Nie ma problemu zrobić to dzień przed albo błyskawicznym
w trakcie posiedzenia stron.