  • 31. Data: 2002-05-06 13:37:58
    Temat: Re: Merchant nie przyjol platnosci karta - co zrobic
    Od: <u...@p...onet.pl>

    > Z tego co wiem sklep może sam ustalić minimalną kwotę płatności.
    > Ze względu na koszty własne mogą uznać, że do określonej kwoty
    > im się nie opłaca (koszt połączenia + opłata za jedną transakcję).
    > Kilka lat temu jechałem przez Austrię i punkt miał kwotę minimalną
    > ~20 szylingów, a we Francji ~100 franków
    > (w tych w których płaciłem/chciałem płacić).

    A co z miejscami Holandia, hotele w Amsterdamie - informacja - jeźeli płacisz
    kartą doliczaja 7% (duza tabliczka!) a w niektórych miejscach American Express
    + 15%! I to zadne żelazko, normalny POS, chetnych też nie brakowało...
    Widzieliscie coś takiego w Polsce?
    Uran

  • 32. Data: 2002-05-07 14:22:10
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > popularnosci
    > mozna
    > ale
    > robia.
    >
    > Champion juz sie nie zalapal na ten 1 km :-)
    > No i co z GS Tarchomin? Przynajmniej ten kolo szkoly powinien sie lapac
    :-)

    proponuje artykul z Rzepy swaietecznej ;-)

    http://www.rp.pl/dodatki/pieniadze_020502/pieniadze_
    a_4.html

    --
    JaKi

  • 33. Data: 2002-05-07 18:17:35
    Od: <c...@m...com.pl>

> [...]
    Express
    > + 15%! I to zadne żelazko, normalny POS, chetnych też nie brakowało...

    Podobno w ogóle za płatność AmEx'em są pobierane od merchant'ów większe
    prowizje (do 5-6 %). Nie wiem czy to prawda ?

    CG

  • 34. Data: 2002-05-07 18:19:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, May 07, 2002 at 08:17:35PM +0200, c...@m...com.pl wrote:

    > Podobno w ogóle za płatność AmEx'em są pobierane od merchant'ów większe
    > prowizje (do 5-6 %). Nie wiem czy to prawda ?

    Prawda.

    --

    --w

  • 35. Data: 2002-05-08 05:52:22
    Od: "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    A ja napisałem do centrali Alberta z pytaniem o minimalną kwotę transakcji w
    ichnich supermarketach.
    I dostałem odpowiedź. Teraz ją sobie wydrukuję i nich mi kasjerka nie będzie
    chciała przyjąć karty... :)

    "Szanowny Panie!

    W odpowiedzi na zadane przez Pana pytanie informuję, że w sklepach Albert
    nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o najniższą kwotę transakcji, która może
    być uiszczona przy pomocy karty płatniczej.

    Z poważaniem,
    Agnieszka Szewczyk
    Ahold Polska
    Supermarkets"

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501950782

  • 36. Data: 2002-05-08 13:24:52
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ma ograniczeń, jeśli chodzi o najniższą kwotę transakcji, która może
    > być uiszczona przy pomocy karty płatniczej.

    oki ale nawet jesli sklepy nie chca akceptowac niskich kwot kartami
    platniczymi, to czy nie jest to znakiem ze warto by bylo wprowadzic
    elektroniczna portmonetke? To by rozwiazalo problem w pewnym stopniu.

    --
    JaKi

  • 37. Data: 2002-06-11 13:05:41
    Od: "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nie

    > Price
    >
    > :-)
    >
    > No to nie damy im za duzo zarobic.
    > No a taki Champion wymiekl z tego limitu 50 PLN.
    >
    > Karol

    Wymiekl, bo go Gazeta Wyborcza zajechala dwoma artykulami i tylko dlatego, a
    nie bylo to spowodowane prowizja, ze sklep musi zaplacic tylko zbyt dlugim
    oczekiwaniem w kolejce jak ktos placic karta platnicza (Maestro, VElectron).
    No dobrze nie pomyslano tylko o osobach ktore placa karta kredytowa i
    najczesciej transakcje nie sa autoryzowane wiec przebiega to szybciej w
    stosunko do zwyklych kart.
    Szkoda tylko ze w tym kraju nie ma takie przepisu, ktory mowilby ze jak ktos
    ma terminal to powinien ustalac pewne warunki z Autoryzacja Kart, a tak
    niestety jest samowolka.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2002-06-11 13:37:50
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Leonard Szczepanski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:3d05f62f_3@news.vogel.pl...

    > Wymiekl, bo go Gazeta Wyborcza zajechala dwoma artykulami

    Istotnie tak bylo.

    >i tylko dlatego, a
    > nie bylo to spowodowane prowizja, ze sklep musi zaplacic tylko zbyt dlugim
    > oczekiwaniem w kolejce jak ktos placic karta platnicza (Maestro,
    VElectron).

    I bardzo dobrze, ze trzeba czekac. Jest przynajmniej czas na zapakowanie
    zakupow zanim kasjerka zacznie obslugiwac nastepnego klienta :-)

    Karol

  • 39. Data: 2002-06-11 20:03:10
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > No dobrze nie pomyslano tylko o osobach ktore placa karta kredytowa i
    > najczesciej transakcje nie sa autoryzowane wiec przebiega to szybciej w

    Z tego co pisal ostatnio Wojtek wynika ze jednak emobosowane sa dosc czesto
    autoryzowane w wyniku wybrania do losowej autoryzacji. Zreszta eSerwice ma z
    FL ustalony na 0 wiec wszytskie operacje sa autoryzowane.

    > Szkoda tylko ze w tym kraju nie ma takie przepisu, ktory mowilby ze jak
    ktos
    > ma terminal to powinien ustalac pewne warunki z Autoryzacja Kart, a tak
    > niestety jest samowolka.

    Ten zapis powinien byc pomiedzy aklajerem a merchantem.

    --
    JaKi

  • 40. Data: 2002-06-12 12:50:32
    Temat: PIN-pady w hipermarketach - ;-(
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > autoryzowane w wyniku wybrania do losowej autoryzacji. Zreszta eSerwice ma
    > FL ustalony na 0 wiec wszytskie operacje sa autoryzowane.

    No i wykrakalem sobie ;-( wlasnie wrocilem z REALa - przy kasach
    zainstalowali juz PIN-pady ;-( kij ze sa, ale obsluguje to eSerwice. Wiec
    mozna sie pozegnac z szybka platnoscia embosowanymi ;-( Z tego co sie
    dowiedzialem od pani kasjerki wszytsko ruszy za jakis tydzien-dwa, teraz
    czekaja na przeszkolenie.

    --
    JaKi