  • 31. Data: 2011-10-06 15:47:28
    Temat: Re: Meritum górą! 6.83% (8.50)
    Od: "Michal" <m...@o...pl>

    > darmowe Konto Zarabiające, pozwalające oszczędzać 4% wydatków na paliwo (max

    > 30 zł/m-c).

    To jest stricte paliwo, czy jakiekolwiek wydatki na stacji paliw?
    A np. paliwo zakupione w stacji supermarketowej też?

    M.

  • 32. Data: 2011-10-06 16:24:21
    Temat: Re: Meritum zwrot za paliwo - karty dodatkowe
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    > Wszystko było jasne i działało jak opisane powyżej, ale październik i
    > towarzystwo się po Polsce rozjechało. Myślę na kartami dodatkowymi, jak
    > rozumiem 200 musi być na każdej oddzielnie, 1500 i zwrot max. 30 to już
    > tylko jeden. BTW, 30 jest OK, tyle nie jeździmy, ale wrześniowe 29,10 już
    > dostałem.

    To i tak byłoby super. W regulaminie pisze, że zakup i księgowanie musi być
    w tym samym miesiącu. Księgowane jest zwykle trzeciego dnia. Ja pod koniec
    miesiąca nie tankuje.

  • 33. Data: 2011-10-06 16:28:42
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >To jest stricte paliwo, czy jakiekolwiek wydatki na stacji paliw?
    >A np. paliwo zakupione w stacji supermarketowej też?

    Jak inni pisali wszelkie płyny wysokooktanowe i wysokoprocentowe, zagrycha,
    itp. aby na stacji paliw. Paragonu nie dostają, to jak mogliby rozróżnić?
    Kupowałem w małych firmach, z jedną stacją i też było policzone.

  • 34. Data: 2011-10-06 19:13:55
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "mx" <@m...@o...pl@> napisał w wiadomości

    > Jak inni pisali wszelkie płyny wysokooktanowe i wysokoprocentowe,

    Potwierdzam, ale te wysokoprocentowe to nie bardzo sie oplaca :]
    - no chyba ze juz kogos mocno "przycisnie" LOL

  • 35. Data: 2011-10-07 04:06:36
    Od: "Michal Sawicki" <m...@o...pl>

    > Jak inni pisali wszelkie płyny wysokooktanowe i wysokoprocentowe, zagrycha,
    > itp. aby na stacji paliw. Paragonu nie dostają, to jak mogliby rozróżnić?

    No wiec czy paliwo kupowane na stacjach np. Auchana czy Carrefoura też jest
    rozliczane?

    M.

  • 36. Data: 2011-10-07 08:58:29
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Fri, 07 Oct 2011 06:06:36 +0200, Michal Sawicki <m...@o...pl>
    wrote:

    > No wiec czy paliwo kupowane na stacjach np. Auchana czy Carrefoura też
    > jest rozliczane?

    Technicznie zalezy to od kodu MCC przypisanego do danego punktu sprzedaży,
    więc teoretycznie może się to różnić między stacjami. W praktyce, wszędzie
    gdzie tankowałem (w tym Auchan, Tesco) transakcja była prawidłowo
    rozliczana jako paliwowa.

    Matt

  • 37. Data: 2011-10-07 13:30:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" j6kknp$38p$...@i...gazeta.pl

    > To i tak byłoby super. W regulaminie pisze, że zakup i księgowanie musi być w tym
    samym miesiącu. Księgowane jest zwykle trzeciego
    > dnia. Ja pod koniec miesiąca nie tankuje.

    Empiria -- zwracają, uznając miesiąc rozliczenia. :)
    Teraz testuję KB -- mówili, że naliczają odpromile dopiero po wpłynięciu tałzena.
    (czyli niewiele ;) naliczą, jeśli ów tałzen wpłynie ostatniego dnia miesiąca.

    Wkrótce w merytoryczność zamieni się ponad 27 moich tałzenów... Albo i ponad 30...
    Jak na razie -- nie mam żadnych problemów z meritum. :) Nawet PIN do debetówki
    pamiętam, choć jej używam sporadycznie. :) I ja to lubię -- zero problemów!!!

    No... Jeden problem... Niezmiernie ogromna ;) szybkość interfejsu WWW... ;)
    Ale mnie nie śpieszy się. Kliknę, napiszę post i powrócę do meritum... ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2011-10-07 15:16:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" j6kulj$kt7$...@n...onet.pl

    > Potwierdzam, ale te wysokoprocentowe to nie bardzo sie oplaca :]
    > - no chyba ze juz kogos mocno "przycisnie" LOL

    I ma świadomość tego, że nie dociągnie do zwykłego sklepu? ;)

    Nie może zadowolić się substytutami ;) -- mlekiem (zsiadłym)
    czy sokami (sfermentowanymi) lub wodą (sodową)... ;)
    [powyższe uderza do głowy, nie uderzając wszak po kieszeni...
    znaczy -- po karcie...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2011-10-07 15:16:52
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Thu, 6 Oct 2011 18:24:21 +0200, mx napisał(a):

    > To i tak byłoby super. W regulaminie pisze, że zakup i księgowanie musi być
    > w tym samym miesiącu.

    W regulaminie co najwyżej może być napisane, ale owszem, w tej sytuacji
    zakup przejdzie na październik i w następnym miesiącu będzie zwrot.
    Sprawdzone doświadczalnie, w dodatku bank radośnie skasował dwa złote, bo
    przez późniejsze księgowanie nie zrobiłem w danym miesiącu zakupów za 200
    zł.

    AK

  • 40. Data: 2011-10-07 16:33:24
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >W regulaminie co najwyżej może być napisane.

    Najwyższy czas przyjąć do wiadomości, że pisze=jest napisane, jak 2+2=4.
    Obie formy są poprawne!

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?kat=4&szukaj=potocz
    na

    "Gazeta pisze...
    Szanowni Państwo!
    Przez wiele lat uczono mnie, że nie można mówić ,,Gazeta pisze" itp. Teraz
    dowiedziałam się, że podobno taka forma została dopuszczona przez Radę
    Języka Polskiego i uznana za poprawną. Podobno jest to uwzględnione w jakimś
    słowniku. Kupiłam Wielki słownik ortograficzny - nie znalazłam. Czy
    faktycznie jest to już poprawna forma (o zgrozo!) i gdzie znajdę ten zapis?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Konstrukcja, która Panią oburza, jest nieco potoczna, ale nie jest
    niepoprawna. Nie pamiętam, żeby się nią zajmowała Rada Języka Polskiego (i
    mam wątpliwości, czy gremium to powinno się zajmować takimi drobiazgami).
    To, że konstrukcji tej nie znalazła Pani w słowniku ortograficznym, nie jest
    decydującym argumentem, gdyż słowniki ortograficzne nie zajmują się
    łączliwością wyrazów. Ważniejsze, że sformułowania typu ,,Gazety piszą..." są
    powszechne, i to nie tylko w gazetach, por. ,,Gazety piszą o możliwej wojnie
    Turcji z Grecją" (J. Parandowski, Niebo w płomieniach), ,,(...) wszystko to,
    co gazety pisały i piszą w całym Kosmosie" (S. Lem, Cyberiada), ,,(...)
    gazety piszą o rozwydrzeniu, rozpuście i wszystkich innych rzeczach
    wymienianych w takich razach" (J. Iwaszkiewicz, Martwa pasieka).
    Większe zastrzeżenia mogą budzić sformułowania typu ,,Co pisze w gazecie?"
    lub ,,W gazecie pisało, że..." Można je spotkać w potocznej polszczyźnie
    mówionej. W starannych wypowiedziach mówmy raczej: ,,Co jest napisane w
    gazecie?" lub ,,W gazecie jest napisane, że...". Można też powiedzieć np.
    ,,Dzisiejsza Gazeta pisze, że...", czyli użyć konstrukcji, która się Pani nie
    podoba."