  • 41. Data: 2011-10-07 18:05:34
    Temat: Re: Meritum zwrot za paliwo - karty dodatkowe
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 18:33:24 +0200, mx napisał(a):

    > Większe zastrzeżenia mogą budzić sformułowania typu ,,Co pisze w gazecie?"

    O, to twój przypadek.

    > lub ,,W gazecie pisało, że..." Można je spotkać w potocznej polszczyźnie
    > mówionej. W starannych wypowiedziach mówmy raczej: ,,Co jest napisane w
    > gazecie?"

    Jak to ślicznie samemu można sobie strzelić w stopę.

    AK

  • 42. Data: 2011-10-07 18:23:16
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    A usenet to staranna polszczyzna czy potoczna? Może zmień grupę na bardziej
    prestiżową?

  • 43. Data: 2011-10-07 20:51:47
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "mx" <@m...@o...pl@> writes:

    > Najwyższy czas przyjąć do wiadomości, że pisze=jest napisane, jak
    > 2+2=4. Obie formy są poprawne!

    Nie sa. BTW jest zasadnicza roznica pomiedzy "regulamin pisze" i "gazeta
    pisze" - gazeta, w przeciwienstwie do regulaminu, jest w stanie pisac
    (na podobnej zasadzie co firma, wydawnictwo itd).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 44. Data: 2011-10-08 07:44:06
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 20:23:16 +0200, mx napisał(a):

    > A usenet to staranna polszczyzna czy potoczna?

    Mówiona czy pisana?

    > Może zmień grupę na bardziej prestiżową?

    Ta jest całkiem OK, czasem tylko takie typki jak ty zaniżają poziom.
    Dostałeś darmową lekcję, doucz się i podziękuj zamiast pyszczyć.

    AK

  • 45. Data: 2011-10-08 18:15:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Nie sa. BTW jest zasadnicza roznica pomiedzy "regulamin pisze"
    > i "gazeta pisze" - gazeta, w przeciwienstwie do regulaminu,
    > jest w stanie pisac (na podobnej zasadzie co firma, wydawnictwo itd).

    -- Telewizja tak mówi, radio...
    -- Telewizja coś mówi?
    Co ty bredzisz?!
    Telewizja nadaje!
    -- Więc jak jest poprawnie?
    -- Nie telewizja mówi, ale mówi telewizor!!!

    Rozmawia litera z punktem:

    -- Idę do gazety...
    -- A możesz iść do regulaminu?

    Zaiste -- najpierw pisze coś gazeta a później zaczyna pisać nawet zwykła kartka
    papieru... ;)

    -- Co tam pisze?
    -- Jakaś drukarka sprzed stu lat. ;)
    -- Drukarka raczej drukuje, nie pisze.
    -- Więc... Pisze tam pani Gienia.
    -- Ale pani Gienia nie jest czymś...

    Pani Gienia jednak może coś pisać w regulaminie, zatem w regulaminie pisze...

    -=-

    IMO dywagacje dobre -- bo mają perspektywy i szerokie horyzonty. ;)
    (można je prowadzać bez końca)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2011-10-08 19:28:12
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Nie sa. BTW jest zasadnicza roznica pomiedzy "regulamin pisze" i "gazeta
    >pisze" - gazeta, w przeciwienstwie do regulaminu, jest w stanie pisac
    >(na podobnej zasadzie co firma, wydawnictwo itd).

    Ja pier.... , dla jednej dwóch liter byście się pociąć dali? Było zrozumiałe
    i OK. Już wiem dlaczego list JKM nie zarejestrowali.
    Jak wyczytałem u Michała Choromańskiego, najlepszą polszczyzną posługiwali
    się Polacy wyznania mojżeszowego. Jakby bali się skaleczyć nabyte
    umiejętności. Rodowici Polacy nie mają problemu z językiem, to nie świętość.
    I proszę mi rasizmu nie zarzucać, jeśli już to prosto do M.Ch.

  • 47. Data: 2011-10-08 22:33:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "mx" <@m...@o...pl@> writes:

> [...]
    > nabyte umiejętności. Rodowici Polacy nie mają problemu z językiem, to
    > nie świętość. I proszę mi rasizmu nie zarzucać, jeśli już to prosto do

    Jaki rasizm, staaary (wybacz takie sformulowanie). Niewazna jest liczba
    liter, wazna jest prawda i poprawnosc. Myslisz ze inni nie robia bledow?
    Wszyscy robia, tylko potrafia z tym zyc, potrafia przezyc gdy ktos im
    zwroci uwage, i nawet czasem udaje sie im poprawic.

    Co ma rasizm do wyznania i co w ogole masz na mysli piszac o Zydach to
    nie mam pojecia, ale przyznaje ze moja dociekliwosc tego nie obejmuje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 48. Data: 2011-10-10 09:16:20
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sun, 09 Oct 2011 00:33:18 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Co ma rasizm do wyznania i co w ogole masz na mysli piszac o Zydach to

    jeśli mowa o wyznaniu to: "żydach" (małą literą).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 49. Data: 2011-11-03 02:47:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j6mv32$97k$...@i...gazeta.pl

    > Teraz testuję KB -- mówili, że naliczają odpromile
    > dopiero po wpłynięciu tałzena. (czyli niewiele ;)
    > naliczą, jeśli ów tałzen wpłynie ostatniego dnia miesiąca.

    Można słać tego tałzena w dowolnym czasie, oby zmieścić się w danym
    miesiącu. Odsetki są policzone za cały miesiąc -- oczywiście od salda
    i tylko do granicy trzech tałzenów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2011-11-07 19:09:33
    Temat: Re: Meritum górą! 6.83% (8.50)
    Od: Maciej Ja <m...@p...onet.pl>

    wszystko swietnie...
    rozumiem ze monza zalozyc konto i lokate online. ale czy wymagana jest
    fizyczna obecnosc w pl zeby otworzyc to konto.?? jakas wizyta kuriera
    albo cos?
    jestem za granica...:(
    jesli trzeba jednak byc w polsce to czy jest jakas inna interesujaca
    oferta ktora nie wymaga wracania do pl???

    maciej