  • 11. Data: 2009-11-10 20:00:16
    Temat: Re: Meritum-lokaty lekko w gore
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
    > "Krzysztof" news:hdcaov$1rst$1@news2.ipartners.pl

    > Ja tez. Dodam na marginesie, ze licze równiez na powrót Deutsche Mark u
    > naszych zachodnich sasiadów :)

    > Powiedz to pajacom od politykierów, po przez pseudo ekonomistów a na glupich
    > obywatelach konczac, którzy traktuja euro jako panaceum na cale zlo.
    > Mówi sie, ze jezeli politykierstwo wchodzi w za bardzo w ekonomie/gospodarke
    > to wszystko zaczyna sie walic na pysk. Euro jest idealnym przykladem jak
    > polityczne projekty narzucone zachodnim (i nie tylko) gospodarkom udupilo je
    > na cacy.

    Eee, Euro udupilo USA, UK, czy Islandie, czy ja czegos nie rozumiem?

    Bo ze u nich polecialo na pysk, to nie mam do tego zadnych watpliwosci.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 12. Data: 2009-11-10 20:05:18
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Krzysztof wrote:

    > Mam taka nadzieje, ze nie zdolamy przyjac EUR w najblizszej przyszlosci
    > (utrata narzedzia do sterowania wlasna gospodarka).
    > Teraz 'grubasy' pompuja nasza zlotowke, bo skoro sprzedawali EUR po 5zl
    > na poczatku roku, to teraz az roi sie od prognoz ile to PLN bedzie
    > kosztowal na koniec 2010-(3.5 do 3.8 za EUR). Musza teraz zarobic i
    > wyjsc z waluta po jak najnizszym kursie, a potem znow zwrot o 180 st.

    Czyli co - nasza gospodarka za pomoca naszej waluty steruja "grubasy",
    sprzedajace i kupujace zlotowki.
    Jak to pasuje do "narzedzia do sterowania wlasna gospodarka", skoro
    wyglada na to, ze tym narzedziem w rzeczywistosci kieruje kto inny?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2009-11-10 20:07:21
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hdcgnq$l4o$1@online.de

    > Eee, Euro udupilo USA, UK, czy Islandie, czy ja czegos nie rozumiem?
    > Bo ze u nich polecialo na pysk, to nie mam do tego zadnych watpliwosci.

    A w eurolandzie nie polecialo?
    Prawda jest taka, ze euro jest dobre dla takich krajów jak Francja czy
    Niemcy a np. taka Polska pasuje tam jak piesc do nosa.

  • 14. Data: 2009-11-10 20:12:28
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
    > "Tomasz Chmielewski" news:hdcgnq$l4o$1@online.de

    > A w eurolandzie nie polecialo?

    No pewnie ze polecialo.

    Ale na calym swiecie rowniez polecialo.

    Wiec twoja teoria, ze Euro jest winne ogolnoswiatowemu kryzysowi, troche
    nie przystaje do rzeczywistosci ;)

    > Prawda jest taka, ze euro jest dobre dla takich krajów jak Francja czy
    > Niemcy a np. taka Polska pasuje tam jak piesc do nosa.

    Rownie latwo wykazac, ze euro jest dobre dla Polski, a dla krajow takich
    jak Francja czy Niemcy - pasuje jak piesc do nosa.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2009-11-10 20:29:30
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hdchem$m29$1@online.de

    > No pewnie ze polecialo.
    > Ale na calym swiecie rowniez polecialo.
    > Wiec twoja teoria, ze Euro jest winne ogolnoswiatowemu kryzysowi, troche
    > nie przystaje do rzeczywistosci ;)

    A ja nic nie pisalem o swiatowym kryzysie. To raczej ogólne stwierdzenie, ze
    kraje pod wzgledem tepa rozwoju po wprowadzeniu kolhozowej waluty
    przyhamowaly i temu nie zaprzeczysz.

    > Rownie latwo wykazac, ze euro jest dobre dla Polski, a dla krajow takich
    > jak Francja czy Niemcy - pasuje jak piesc do nosa.

    Widze, ze dyskusja niebezpiecznie zaczyna krazyc wokól ciemnego zaulka...
    Dobra, nie dobra - napisalem Ci wyzej, ze kazdy kraj który ja przyjal mniej
    lub bardziej dostal po dupsku i to sa fakty o czym mozesz sie przekonac
    czytajac wszelakiej masci publikacje (w róznych jezykach) dostepne w sieci.
    O tym ze najbardziej euro zloilo zwyklego obywatela pisac nie trzeba. Ci co
    mieli okazje zyc w danym kraju eurolandu przed i po sami wiedza o czym
    mówie.

  • 16. Data: 2009-11-10 21:03:28
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    Valdi wrote:
> [...]
    >
    > A ja nic nie pisalem o swiatowym kryzysie. To raczej ogólne stwierdzenie, ze
    > kraje pod wzgledem tepa rozwoju po wprowadzeniu kolhozowej waluty

    Zaprzecze.
    A raczej statystyki zaprzecza - wzrost w starych krajach UE, ktore nie
    wprowadzily euro, nie odbiegal zbytnio od wzrostu w pozostalych krajach
    EU-15. Oraz - niektore z krajow EU-15, ktore wprowadzily euro, mialy
    sporo wyzszy wzrost niz UK czy Szwecja.

    > Widze, ze dyskusja niebezpiecznie zaczyna krazyc wokól ciemnego zaulka...

    Ale jak juz rzucasz jakimis twierdzeniami, to miej jakies podparcie w
    faktach.
    Prawda jest taka, ze akurat wzrost raczej we wszystkich innych krajach
    strefy euro byl wyzszy niz we Francji czy w Niemczech.
    Twoj argument pasuje jak piesc do nosa.

> [...]
    > czytajac wszelakiej masci publikacje (w róznych jezykach) dostepne w sieci.

    Kazdy? No no.

    > O tym ze najbardziej euro zloilo zwyklego obywatela pisac nie trzeba. Ci co
    > mieli okazje zyc w danym kraju eurolandu przed i po sami wiedza o czym
    > mówie.

    W Polsce nie wprowadzono euro, a zlotowka zloila zwyklego obywatela
    niemilosiernie.
    Znowu euro winne?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2009-11-10 21:14:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org> writes:

    > W Polsce nie wprowadzono euro, a zlotowka zloila zwyklego obywatela
    > niemilosiernie.
    > Znowu euro winne?

    Tak swoja droga, to podobno wprowadzenie euro oznacza wieksza inflacje.
    Typowo wieksza inflacja (w takich granicach przynajmniej) to zysk dla
    gospodarki (i strata dla konsumentow). Trzeba sie na cos zdecydowac :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2009-11-10 21:34:54
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > EU-15. Oraz - niektore z krajow EU-15, ktore wprowadzily euro, mialy sporo

    Wzrost to nie wszystko. Póki co, 5 krajów Europy o najwyzszym poziomie zycia
    obywateli, to: Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Szwajcaria i (mimo kryzysu)
    Islandia. Zaden z tych krajów nie ma euro, a wiekszosc nawet nie jest w UE.

    --
    AS

    4593 (20091110) __________

  • 19. Data: 2009-11-10 21:47:13
    Od: "mx" <m...@o...pl>

> [...]
    > Jak to pasuje do "narzedzia do sterowania wlasna gospodarka", skoro
    > wyglada na to, ze tym narzedziem w rzeczywistosci kieruje kto inny?

    To ja juz wole europejskich grubasów od polskich. Nasi nie nadaja sie aby
    sterowac rowerem nie mówiac o gospodarce. Moze kiedys w historii sie
    wykazali? Nie kojarze. Ci z zachodu jakies osiagniecia maja, wiekszosc
    krajów miala wielokrotnie tluste lata, my nigdy.
    A na ch.. nam ta zlotówka? Aby supergrubasy mogly spekulowac na jej kursie?
    To moze nie handlowac z zagranica, nie jezdzic tam, o pracy "bron boze" nie
    myslec, tylko kisic sie we wlasnym nacjonalistycznym sosie? Polish White
    Power?
    Pzdr

  • 20. Data: 2009-11-10 21:49:35
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hdckf7$ont$1@online.de

    > W Polsce nie wprowadzono euro, a zlotowka zloila zwyklego obywatela
    > niemilosiernie.
    > Znowu euro winne?

    W jakim sensie zloila i to na dodatek niemilosiernie?