  • 31. Data: 2009-11-11 12:05:13
    Temat: Re: Meritum-lokaty lekko w gore
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Tomasz Chmielewski" news:hde8pr$it$1@online.de

    > Draznia mnie menele na kazdym kroku ;)

    chyba nie tylko Ciebie :)

  • 32. Data: 2009-11-11 15:34:03
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 10 Lis, 22:14, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Tak swoja droga, to podobno wprowadzenie euro oznacza wieksza inflacje.
    > Typowo wieksza inflacja (w takich granicach przynajmniej) to zysk dla
    > gospodarki (i strata dla konsumentow). Trzeba sie na cos zdecydowac :-)

    to ciekawa teoria. Ja raczej uważam, że na inflacji jedyni emitent
    korzysta (i ci, którzy dostają pieniądze od niego), czyli państwo.
    Wszyscy inni tracą (przedsiębiorcy też!). Przyznam się, że zysk
    "gospodarki", gdy tracą ludzie (i konsumenci i producenci), to raczej
    mało zachęcająca perspektywa.
    BTW: co rozumiesz przez "gospodarkę"?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 33. Data: 2009-11-11 15:50:49
    Temat: Inflacja Re: Meritum-lokaty lekko w gore
    Od: SQLwiel <WPISZ_TU_NICK@gmail_kropka_com.null.com>

    Jarek Andrzejewski pisze:

> [...]
    > Wszyscy inni tracą (przedsiębiorcy też!). Przyznam się, że zysk
    > "gospodarki", gdy tracą ludzie (i konsumenci i producenci), to raczej

    Nie chce mi się szperać po książkach, a nie pamiętam. To jest gdzieś
    "opisane w literaturze".
    Inflacja musi być. Jak tarcie.
    Bez inflacji nikt by nie inwestował pieniędzy, nawet nie trzymałby w
    banku i bank nie miałby z czego udzielać kredytu ludziom z inicjatywą -
    bo nie opłacałoby się. Bo po co ryzykować, skoro nie ma inflacji i
    skarpeta nie traci na wartości?
    Inflacja więc MUSI być, aby te betony jednak traciły.
    Idąc dalej - ktoś musi umierać z głodu na publicznym widoku, aby
    patrzący na jego śmierć zrozumieli, że jednak trzeba coś robić, aby przeżyć.

    A co do EUR, to jestem spokojny - "oni" na pewno nas wydutkają.
    Wystarczy porównać wskaźniki "wzrostu" tam gdzie jest EUR i tam, gdzie
    go nie ma.

    --
    Pzdr. SQLwiel.

  • 34. Data: 2009-11-11 18:26:55
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    Adam Sito pisze:
    > Gdyby nie z?otówka, nasz PKB wygl?da?by podobnie jak w Germanii, Grecji czy
    > Irlandii, czyli ostro poni?ej - 5 %.

    A jakie będą liczby w następnym losowaniu Lotto?

    --
    Raf