  • 11. Data: 2013-06-12 10:21:12
    Temat: Re: Meritum - rozliczenie lokaty
    Od: kks <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2013 21:33:42 UTC+2 użytkownik S napisał:

> [...]
    >
    > Zrobienie przelewu zewnętrznego nie miałoby oczywiście sensu, bo i tak
    >
    > jutro dopiero wyszedłby z Meritum. Więc chyba tylko w grę karta może
    >
    > wchodzić.
    >

    > Niemniej... zaczynają mnie niepokoić te wszystkie systemy bankowe -
    >
    > Meritum robi sobie wycieczki do przyszłości, Millenium przyznaje, że
    >
    > mieli błąd w systemie, który naliczał cashback, komuś tam zły % na KO,
    >
    > Idea raz na jakiś czas albo nie zwraca środków z ping-ponga, albo ma
    >
    > problem z synchronizacją salda z historią, do tego mBank nowy też
    >
    > niekoniecznie sprawnie działa... no co za licho?

    Stosuj stara zasade.
    Zaufanie zaufaniem, a kontrola musi byc.
    Banki to w koncu instytucje zaufania publciznego, nie?

  • 12. Data: 2013-06-12 10:30:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    S napisał(a) :

> [...]
    > problem z synchronizacją salda z historią, do tego mBank nowy też
    > niekoniecznie sprawnie działa... no co za licho?

    Czy też w Alior Sync pracują tłumoki o inteligencji mniej
    rozgarniętego trzecioklasisty.
    Składałem reklamacje na wysokość money back w kwietniu i marcu.
    Właśnie dostałem odpowiedź w której obie reklamacje przemieszano,
    połączono, i radośnie zakomunikowano mi, że 5% od kwoty 15,15zł to
    0,83zł. Tego to nawet maturzyści giertychowscy by nie wymyślili.

    Zbyszek
    PGP key: 0x1E6680DF

  • 13. Data: 2013-06-12 18:56:49
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 11 Cze, 21:33, S <a...@w...pl> wrote:

    > problem z synchronizacją salda z historią, do tego mBank nowy też
    > niekoniecznie sprawnie działa... no co za licho?

    Studenci na zleceniach piszacy oprogramowanie ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 14. Data: 2013-06-12 19:22:13
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >"MarekZ" wrote A jest tam w tym banku coś jak "saldo dostępne"?
    >Bo jak ono jest niezerowe, to bankomat powinien wypłacić...

    Sprawdzone, wypłaci. Tylko małe ALE:
    Wypłata w bankomacie przed północą spowoduje niedozwolony debet i naliczą
    odsetki.
    Miałem, reklamowałem, nie uznali. To że ICH system wprowadza klienta w błąd
    ICH nie obchodzi.

  • 15. Data: 2013-06-12 19:39:26
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-06-12 19:22, mx pisze:

> [...]
    > naliczą odsetki.
    > Miałem, reklamowałem, nie uznali. To że ICH system wprowadza klienta w

    No i jakby mają rację... bo przed północą w dniu D dla nich jest już
    dzień D+1. A rozliczenie przychodzi z datą D, a w tym dniu kasy na
    rachunku nie było. Kto wie, może specjalnie tak to zaprogramowali...
    zawsze to ~4 godziny dziennie na złapanie klienta na niedozwolonym debecie!

  • 16. Data: 2013-06-12 19:57:33
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-12 19:39, osa pisze:

> [...]
    > rachunku nie było. Kto wie, może specjalnie tak to zaprogramowali...
    > zawsze to ~4 godziny dziennie na złapanie klienta na niedozwolonym debecie!

    Rzecz w tym, że fizycznie już była. Debetu nie liczą, gdy dzień
    wcześniej na KO trafia pieniądz, tylko go księgują fizycznie od razu, w
    historii dzień później. Swoją drogą nie liczyłem czy dobrze dopisali %.
    Mam nadzieję, że skoro oddali "szybciej" to jednak naliczyli prawidłowo.
    Cyrk byłby, gdyby nie dopisali ostatniego dnia "bo już oddali", a
    jednocześnie brali za debet "bo jeszcze nie było". ;-) Wszystkiego po
    bankach się można spodziewać.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2013-06-12 20:02:54
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-06-12 19:57, S pisze:

    > Rzecz w tym, że fizycznie już była.

    Fizycznie, ale nie księgowo i w tym tkwi szkopuł. Bo wypłacasz wg banku
    w dniu D+1, a obciążenie przychodzi z datą D czyli dla Meritka wypłacasz
    dzień wcześniej niż środki były (księgowo) dla Ciebie dostępne co
    skutkuje niedozwolonym debetem. Po prostu aktualnie system pozwala
    wypłacić kasę, której nie ma z punktu widzenia księgowego.

  • 18. Data: 2013-06-12 20:14:37
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-12 20:02, osa pisze:

> [...]
    > skutkuje niedozwolonym debetem. Po prostu aktualnie system pozwala
    > wypłacić kasę, której nie ma z punktu widzenia księgowego.

    Nie wiem tylko czy to prawnie ma umocowanie, że bank sobie liczy raz D,
    innym razem D+1. Za chwilę może jeszcze D+7 albo D-7, jak mu się tam
    zachce...

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-06-12 20:39:00
    Od: osa <w...@p...fm>

    W dniu 2013-06-12 20:14, S pisze:

    > Nie wiem tylko czy to prawnie ma umocowanie, że bank sobie liczy raz D,
    > innym razem D+1. Za chwilę może jeszcze D+7 albo D-7, jak mu się tam
    > zachce...

    Obawiam się, że bank jest górą: ma kwit, że wypłata była w dniu X, a
    środków w dniu X nie było na rachunku. Jedynie można podważyć fakt, że
    bank autoryzował w tym dniu transakcję mimo braku środków na rachunku i
    to jest jakiś punkt zaczepienia. Pod warunkiem że mamy dowód, że była
    blokada autoryzacyjna w dniu X mimo, że nie było środków na pokrycie tej
    blokady. Bo przecież autoryzacji być nie musi, a na kliencie spoczywa
    obowiązek zapewnienia środków na rachunku.

  • 20. Data: 2013-06-12 22:43:27
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-06-12 20:39, osa pisze:
> [...]
    > blokady. Bo przecież autoryzacji być nie musi, a na kliencie spoczywa
    > obowiązek zapewnienia środków na rachunku.

    Ale w dniu X środki są, bo wróciły wcześniej. Więc skoro mam środki na
    moim koncie to chyba mam prawo z nich korzystać.
    Z drugiej strony bank zasilając mi konto dzień wcześniej wprowadził mnie
    w błąd. Przecież nie muszę wiedzieć, że to pieniądze z lokaty, która
    powinna się zakończyć dzień później. Zresztą dyspozycja była taka, iż PO
    zakończeniu kasa wraca, zatem jeśli bank zakończył umowę lokaty, zwrócił
    środki to mam prawo - chyba - domniemywać, iż umowa już nie obowiązuje.
    Jeśli teraz obciążyłby mnie debetem na skutek wprowadzenia w błąd
    (autoryzacja jest, środki są) to myślę, iż może to wyczerpywać znamiona
    przestępstwa z Art. 286 par. 1 kk. Choć pewnie udowodnienie byłoby trudne.

    Wydaje mi się, że saldo podawane w serwisie transakcyjnym jest wiążące
    dla obu stron. Inaczej straciłby on rację bytu. Wszak dostając przelew o
    11:00, o 12:00 mogę wyciągnąć pieniądze i byłoby dziwne, gdyby bank
    nagle policzył mi debet, bo ma 2 dni na księgowanie, więc niby kasa
    jest, ale tak naprawdę to będzie za 2 dni ;-) Dość absurdalna
    interpretacja. Skoro konto zostało zasilone to rozumiem, że przelew
    dotarł, pieniądze są do dyspozycji właściciela konta. Ktoś inaczej
    rozumie? ;-)

    --
    Pozdrawiam