  • 1. Data: 2002-06-14 14:16:55
    Temat: Merlin, Multibank, przekroczenie salda, niekompetencja
    Od: cefek <c...@n...pl>

    Szanowna Grupo,

    Zachciało mi się zakupów przez Internet. Poszedłem do merlin.com.pl i
    znalazłem trochę rzeczy, które chciałem zamówić. Złożyłem zamówienie,
    płacąc (co się zemściło strasznie) VC Multibanku.

    Zamówienie nie zostało przez Merlin zrealizowane, ale eCard założył
    blokadę. Ponieważ zirytowało mnie, że na przesyłkę kurierską,
    zaznaczoną w historii zamówień jako "gotową do wysłania" w środę,
    czekam jeszcze w piątek i nie doszła - wysłałem 2 maile. Nic.
    Zadzwoniłem. Nic. Potem dostałem maila z informacją, że mają jeden
    uszkodzony egzemplarz. Wysłałem wyjątkowo zirytowany maila, bo
    przecież nikt się ze mną nie skontaktował w tej sprawie i nie zapytał,
    co robić. Nic.

    Wchodzę na rachunek przez Internet i... ku mojemu zdziwieniu, mam stan
    następujący:

    1. AKTYWNA Blokada z dnia zakupów na wysokość zakupów (94 złote),
    założona przez eCard (z tego dnia nie mam prawa mieć innych blokad),
    2. W historii rachunku za dzisiaj mam obciążenie karty tą samą kwotą
    przez Merlin/Warszawa. Z dzisiaj.

    Skutkiem czego, za niewysłany (i odwołany) towar policzyli mi
    dwukrotność stawki. Teraz obiecali, że blokadę zdejmą przez eCard i że
    uznają mi kartę, ale...

    ...zrobili mi minus na koncie. Na razie jest to tylko minus w środkach
    dostępnych, ale boję się, że może przejść do salda. A tego bym nie
    chciał, bo mam spory limit kredytowy (wykorzystany) i jeśli mi Multi
    policzy procenty od przekroczenia, to od całego limitu. A jeśli to
    będzie miało miejsce, to czy mogę obciążyć za tą (drugą) transakcję
    Merlina albo eCard?

    Potrzebuję Waszej pomocy, Grupowicze. I jeszcze jedno pytanie: czy
    przelewy Multi-Multi idą szybko? Bo chciałbym zasilić to konto...

  • 2. Data: 2002-06-14 14:34:38
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Potrzebuję Waszej pomocy, Grupowicze. I jeszcze jedno pytanie: czy
    > przelewy Multi-Multi idą szybko? Bo chciałbym zasilić to konto...

    Od razu ida

  • 3. Data: 2002-06-14 16:25:14
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

> [...]
    >
    > Skutkiem czego, za niewysłany (i odwołany) towar policzyli mi
    > dwukrotność stawki. Teraz obiecali, że blokadę zdejmą przez eCard i że

    To wygląda na wspólny problem mBanku i Multibanku.
    W mBanku (i pewnie w całym BRE) transakcja kartą jest identyfikowana nie
    tylko numerem autoryzacji, ale i datą autoryzacji. Merlin.pl wysyła
    obciążenie karty z datą faktycznej wysyłki a nie z datą autoryzacji - trudno
    żeby klient płacił z góry. Rezultat jest taki, że BRE-owy komputer rozlicza
    transakcję ale nie zdejmuje blokady.
    Rozwiązaniem jest (przynajmniej w mBanku) dzwonienie na mLinię i upieranie
    się żeby zdjęto ręcznie blokadę. W zależności od tego jaka trafi się
    operatorka (tobie) i jaki trafi się człowiek z zespołu kartowego (jej)
    upieranie trwa dłużej lub krócej.

    Bogdan

  • 4. Data: 2002-06-14 21:26:23
    Od: cefek <c...@n...pl>

> [...]
    >się żeby zdjęto ręcznie blokadę. W zależności od tego jaka trafi się
    >operatorka (tobie) i jaki trafi się człowiek z zespołu kartowego (jej)

    OK, czyli jeśli mi policzą opłatę za debet, to powinienem się
    awanturować? Są jakieś gotowe przykłady reklamacji, na które mogę się
    powołać?

  • 5. Data: 2002-06-14 22:02:46
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    > OK, czyli jeśli mi policzą opłatę za debet, to powinienem się
    > awanturować?

    Uważam że tak. W końcu to jest problem BRE, a nie twój. W dodatku BRE dobrze
    wie w czym problem.

    > Są jakieś gotowe przykłady reklamacji, na które mogę się
    > powołać?

    Na papierze - nie ma. Moja reklamacja była telefonem do mBanku. Dzień
    później zadzwonił do mnie ktoś od kart z mBanku. Powiedział skąd się bierze
    problem i że ręcznie usunął blokadę środków.
    Przy reklamacji niech operator podejrzy trwającą blokadę. Powinno być jasno
    widać że to jest ta sama suma/miejsce/czas co zaksięgowana operacja.

    Bogdan

  • 6. Data: 2002-06-15 00:52:11
    Od: cefek <c...@n...pl>

    On Sat, 15 Jun 2002 00:02:46 +0200, "Bogdan"
    <b...@h...pl.remove-it> wrote:

    >Uważam że tak. W końcu to jest problem BRE, a nie twój. W dodatku BRE dobrze
    >wie w czym problem.

    Duży kamień z serca, bo w takim razie będzie w razie czego grany
    arbiter.

> [...]
    >Przy reklamacji niech operator podejrzy trwającą blokadę. Powinno być jasno
    >widać że to jest ta sama suma/miejsce/czas co zaksięgowana operacja.

    To już zostało sprawdzone, w poniedziałek ma się ze mną ktoś
    skontaktowac ws. tego podwójnego obciążenia. Nota bene, do tego
    wszystkiego jeszcze Merlin ma mi zwrócić pieniądze, bo nie mogą
    zrealizować zamówienia.

    Zakupy przez sieć to jednak nie jest jeszcze najlepsze rozwiązanie...
    :(

  • 7. Data: 2002-06-15 09:05:00
    Od: "Bogdan" <b...@h...pl.remove-it>

    > Zakupy przez sieć to jednak nie jest jeszcze najlepsze rozwiązanie...
    > :(

    Wypadki chodzą po ludziach, ale to naprawdę niezły sklep. Od trzech lat
    kupuję praktycznie tylko tam, bo towar jest prawie zawsze najtaniej i wybór
    jest spory.

    Bogdan

  • 8. Data: 2002-06-17 07:04:48
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jun 14, 2002 at 06:25:14PM +0200, Bogdan wrote:

> [...]
    > żeby klient płacił z góry. Rezultat jest taki, że BRE-owy komputer rozlicza

    O ile pamietam problem byl bardziej ecardowy bo przy obciazaniu gubili
    czesc informacje wiazacych ich z poprzednia autoryzacja.

    Choc niewiele to zmienia, to efekt podobny.

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-06-17 09:37:09
    Od: <o...@e...com>

> [...]
    > zrealizować zamówienia.
    >
    > Zakupy przez sieć to jednak nie jest jeszcze najlepsze rozwiązanie...

    Merlin obciążył Cię za niezrealizowane zamówienie? Nie zdarzyło mi się to
    nigdy. Generalnie Merlin obciąża kartę w momencie wysyłki z datą wysyłki, więc
    nawet jeśli czegoś im brakło obciązali zawsze na kwotę rzeczywistą, a nie kwotę
    zamówienia.

    Nie zrażaj się od razu do tego sklepu, bo generalnie nie jest taki zły. Jest
    faktem, że z terminami realizacji które podają, jest bardzo różnie - czasem
    realizują ciupasem (raz po 3 dniach miałem paczkę w rękach i to zwykłą pocztą),
    ale jak jak im czegoś braknie, to uczą pokory :^) Ale ceny mają bardzo
    przyzwoite i nawet jeśli coś namieszają, w miarę bezproblemowo uznają
    reklamacje (a przynajmniej takie są moje doświadczenia).

    Miłego dnia
    Tomek

  • 10. Data: 2002-06-17 09:40:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jun 17, 2002 at 11:37:09AM +0200, o...@e...com wrote:

> [...]
    > przyzwoite i nawet jeśli coś namieszają, w miarę bezproblemowo uznają
    > reklamacje (a przynajmniej takie są moje doświadczenia).

    Co do reklamacji to faktycznie sa prawie rewelacyjni. Prawie, bo ja
    wole az tak czesto nie konsultowac z dzialem reklamacji moich
    zamownien.

    Co do innych minusow:

    . przysylaja rozfoliowane plyty
    . niszcza ksiazki
    . o terminach byla mowa, choc i tak sa o klase lepsi od wp.

    --

    --w