  • 31. Data: 2009-12-01 17:18:36
    Temat: Re: Metoda hodowania długów w Pekao SA
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

    Jeśli już przez lata byłem szczęśliwym posiadaczem konta w Pekao SA to
    wystąpiłem o historię rachunku. To coś, co otrzymałem, to po prostu cud
    rachunkowości:
    - brak salda otwarcia
    - brak salda zamknięcia na dzień sporządzenia historii
    - brak sald cząstkowych po dokonaniu operacji
    - opłaty pobierane nieregularnie, z tytułem "opłaty", brak informacji za co
    pobrana została opłata ani jaki okres obejmowała (naliczono łącznie opłat na
    kwotę 227,29zł)
    - tytuł księgowania odsetek nie zawiera informacji jakiego okresu dotyczą ani
    jaka kwota była podstawa naliczenia odsetek
    - BRAK W HISTORII WPŁAT DOKONANYCH W KASIE BANKU, co jest już w ogóle kuriozum
    do sześcianu.

    Tak więc kliencie, uważaj. Możesz nigdy nie dowieść swojej racji jeśli nie
    będziesz pieczołowicie zbierał wszystkich dowodów wpłat na rachunek.

    Takie rzeczy to tylko w Pekao SA.

    mi

  • 32. Data: 2009-12-01 23:56:51
    Temat: Re: Metoda hodowania dĹ&#65533;ugĂłw w Pekao SA
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 1 Dec 2009 08:46:46 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > Było poprosić o kartkę papieru i napisać wypowiedzenie.

    Tak jak pisałem już wcześniej, dałem sobie z tym radę w inny sposób, bo
    w poleceniu wypłaty napisałem "Likwidacja rachunku".
    Jednak ja swój post napisałem po to, żeby zaznaczyć, że istnieje taka
    możliwość, ze ktoś zamknął konto, a nie ma na to potwierdzenia, gdyż
    bank odmawiał wystawienia takich potwierdzeń.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 33. Data: 2009-12-02 07:16:27
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 00:56:51 +0100, Chris napisał(a):

> [...]
    > możliwość, ze ktoś zamknął konto, a nie ma na to potwierdzenia, gdyż
    > bank odmawiał wystawienia takich potwierdzeń.

    Uściślijmy. Pekao nie dawało od ręki (i pewnie nie daje nadal)
    _potwierdzenia zamknięcia_ rachunku ze względu na okres wypowiedzenia.
    Mozna było dostać potwierdzenie _złożenia dyspozycji_ zamknięcia rachunku
    (potwierdzone ksero) lub dostać podpis i pieczątkę na przyniesionym przez
    siebie wypowiedzeniu umowy.

    --
    Kojer

  • 34. Data: 2009-12-02 14:25:24
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 08:16:27 +0100, Robert Kois napisał(a):

    > Uściślijmy. Pekao nie dawało od ręki (i pewnie nie daje nadal)
    > _potwierdzenia zamknięcia_ rachunku ze względu na okres wypowiedzenia.

    Żadnego okresu wypowiedzenia wówczas nie było!
    Przychodziło się do banku, mówiło się pani w okienku, że zamykam
    rachunek i jeśli do rachunku nie było wydanej żadnej karty płatniczej,
    to rachunek był zamykany.

    > Mozna było dostać potwierdzenie _złożenia dyspozycji_ zamknięcia rachunku
    > (potwierdzone ksero) lub dostać podpis i pieczątkę na przyniesionym przez
    > siebie wypowiedzeniu umowy.

    Wydarzenia z przed 5 lat rozpatrujesz wg dzisiejszych kryteriów, w
    oparciu o dzisiejszą wiedze na temat praktyk stosowanych przez banki.
    Wtedy jeszcze nikt nie brał żadnych potwierdzeń złożenia dyspozycji, bo
    banki wówczas jeszcze uważano za instytucje zaufania publicznego i mało
    komu do głowy mogło przyjść, że bank może próbować oszukać swojego
    klienta.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 35. Data: 2009-12-02 15:11:45
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 2 Dec 2009 15:25:24 +0100, Chris napisał(a):

> [...]
    > banki wówczas jeszcze uważano za instytucje zaufania publicznego i mało
    > komu do głowy mogło przyjść, że bank może próbować oszukać swojego

    Ja tylko mówie co można wydębić od banku tu i teraz, bo tu niektórzy
    zgłaszają, ze bank odmawia wydania jakiegoś papierka.

    --
    Kojer

  • 36. Data: 2009-12-03 20:38:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Wcale niekoniecznie.
    > Jeśli bank hoduje długi to faktycznie przyśle tylko kwotę odsetek
    > naliczonych od wpłat, a kwotę odsetek od głównej zaległości zostawi
    > sobie na deser.

    Jednak w praktyce koniecznie, napisalem przeciez dlaczego tak jest.

    > W tej chwili to jest filozofowanie po czasie.

    Na drugi raz bedzie "jak znalazl".

    > Bank Pekao SA przysłał zawiadomienie, że wprowadza opłaty za prowadzenie
    > rachunku. Ja się na to nie zgadzałem i po prostu poszedłem zlikwidować
    > konto.
    > Gdybym wiedział, że mi odmówią wystawienia zaświadczenia o zamknięciu
    > rachunku, to pewnie bym takie wypowiedzenie sobie w domu napisał, ale
    > jasnowidzem ani nie byłem, ani nie jestem, więc wypowiedzenia ze sobą
    > nie miałem.

    I to byl blad, zawsze trzeba uzyskiwac takie potwierdzenia (w istotnych
    przypadkach), przynajmniej kiedys uczyli o tym w szkolach.

    > W Polsce banki w ogóle mają bardzo mało obowiązków, natomiast
    > przywilejów mają aż nadto.

    Piekny slogan, ale bez rzeczywistej tresci.

    Typowo bank nie zamyka konta natychmiast po dostarczeniu wypowiedzenia,
    nie ma wiec nawet mozliwosci wystawienia takiego zaswiadczenia, bo
    byloby ono niezgodne z prawda.

    To co jest w tym wszystkim istotne to dostarczenie bankowi swojego
    wypowiedzenia (oswiadczenia woli itd). I zrobienie tego trzeba miec
    mozliwosc udowodnic.

    Zawsze trzeba patrzec na druga strone jako na kontrahenta, ale
    jednoczesnie jako na potencjalnego przeciwnika - zasada ograniczonego
    zaufania jest niezbedna takze tu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 37. Data: 2009-12-03 20:40:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]
    > banki wówczas jeszcze uważano za instytucje zaufania publicznego i mało
    > komu do głowy mogło przyjść, że bank może próbować oszukać swojego

    W ciagu ostatnich 5 lat praktycznie nic sie nie zmienilo w tej materii,
    gdzies w papierach mam na pewno kopie m.in. wypowiedzen z ubieglego
    wieku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2009-12-03 20:54:33
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 03 Dec 2009 21:40:52 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W ciagu ostatnich 5 lat praktycznie nic sie nie zmienilo w tej materii,
    > gdzies w papierach mam na pewno kopie m.in. wypowiedzen z ubieglego
    > wieku.

    Zmieniło się, bo przed 2004 rokiem mało komu było znane pojecie
    "hodowania długów", a teraz prawie każdy o tym wie.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof