  • 11. Data: 2008-04-26 11:04:28
    Temat: Re: Miesiąc na CHF
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "wk" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:fusbum$j7a$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam miesiąc na podjęcie decyzji.
    > Proszę o opinię, czy przy aktualnym kursie CHF/LIBOR, i PLN/WIBOR,
    > przewalutowanie hipotecznego na CHF będzie dobrym posunięciem?
    Bardzo złym. Frank stoi obecnie bardzo bardzo nisko, i po prostu
    przewalutowywując w tym momencie tych franków dostaniesz też strasznie dużo.
    Kurs zwrośnie, i będziesz miał kilkanaście / kilkadziesiąt procent więcej
    kredytu do spłacania. Na daną walutę jest sens przechodzić, jak jej kurs jest
    wysoki

    > Znowu inni twierdzą, że do przejścia na
    > EURO złotówka będzie jeszcze bardziej się umacniać...
    Jest inna kwestia. CHF jest bardzo skorelowany z EURO. W momencie, jak Polska
    wejdzie do strefy euro trzeba będzie i tak kredyty przewalutować, a wówczas ci,
    co mają złotówkowe, mogą stracić

    > Kredyt mam bardzo duży, różnica w ratach CHF/PLN bardzo duża... na 34 lata
    > jeszcze. Ryzyko załamania CHF mnie stopuje trochę przed przewalutowaniem...
    IMO warto poczekać. Nei wierzę, by frank miał jeszcze kiedyś kurs 2,70 zł za
    franka, ale do 2,50 może dojść

  • 12. Data: 2008-04-26 11:32:17
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    >Z uwagi na podatek belkowy odsetki są niestety niższe.
    > JaC

    u mnie jakos nie, kredyt ok. 3,7% a lokata ok. 4,5% netto

    wszystko zależy od tego jak oprocentowany jest kredyt i na jakich warunkach
    mozesz ulokowac wolne srodki

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2008-04-26 11:36:23
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > więcej kredytu do spłacania. Na daną walutę jest sens przechodzić, jak jej

    Jak zaciągałem kredyt to w banku powiedzieli mi dokladnie to samo: "we
    frankach sie nie oplaca, bo
    kurs jest b.niski" tylko, ze od momentu zaciagniecia kredytu jeszcze spadl i
    jakos trend jest nadal spadkowy...

    > Jest inna kwestia. CHF jest bardzo skorelowany z EURO. W momencie, jak
    > Polska wejdzie do strefy euro trzeba będzie i tak kredyty przewalutować, a
    > wówczas ci, co mają złotówkowe, mogą stracić
    dlaczego mieliby stracic? zamiast PLN beda mieli EUR - nic sie dla nich nie
    zmieni, natomiast ci ktorzy maja kredyt w CHF
    nadal beda narazeni (na niewielkie co prawda) na ryzyko kursowe

    > IMO warto poczekać. Nei wierzę, by frank miał jeszcze kiedyś kurs 2,70 zł
    > za franka, ale do 2,50 może dojść
    a skąd takie wnioski?
    patrzac na wykres walutowy predzej bym sie zalozyl, ze niedlugo spadnie
    poniżej 2zł, zamiast osiągnąć 2,50...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2008-04-26 18:54:40
    Od: "jaQbek" <j...@s...eu>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > frankach sie nie oplaca, bo
    > kurs jest b.niski" tylko, ze od momentu zaciagniecia kredytu jeszcze spadl i
    Jeśli przyjrzysz się długofalowemu kursowi franka względem złotówki zauważysz,
    że "normalny" kurs to ok. 2,40 - 2,50 zł za franka. Obecnie złotówka silnie się
    umocniła, ale kurs 2,13 za franka to baaardzo niski kurs. 2,20 jest już
    ryzykowne. Ja spóźniłem się jakiś miesiąc, by załapać się na 2,70 za franka, i
    wziąłem kredyt, gdy był po 2,43

    > dlaczego mieliby stracic? zamiast PLN beda mieli EUR - nic sie dla nich nie
    > zmieni,
    Stracą przy przewalutowywaniu. Tpo mniej więcej taki sam mechanizm, gdy np.
    Niemcy przechodzili na Euro. Niby miało być 1 Euro = ok. 2 marki, ale często po
    zmianie okazywało się, ze to co kosztowało x marek, kosztuje teraz x euro

  • 15. Data: 2008-04-26 19:05:37
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "jaQbek" <j...@s...eu> wrote in message

> [...]
    > np. Niemcy przechodzili na Euro. Niby miało być 1 Euro = ok. 2 marki, ale
    > często po zmianie okazywało się, ze to co kosztowało x marek, kosztuje
    A tak swoja droga, to przejscie na Euro oznacza (z tego co sie orientuje)
    przeliczenie po sztywnym kursie (ERM) wszystkich kwot, nieprawdaz? Moze pora
    zaczac zaklady, jak to bedzie wygladalo w naszym kolorowym kraju? Ja
    obstawiam na to, ze albo banki beda mialy prawo (i z tego skorzystaja)
    przeliczyc po kupnie sprzedazy waluty, albo znajdzie sie jakis kruczek i
    31.12.201x nagle wszyscy obligatoryjnie kupia walute (dla lokat) lub
    wykonaja opcje sprzedazy (dla kredytow) po kursach bankowych ;)

    pozdr

  • 16. Data: 2008-04-26 19:54:50
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > kurs. 2,20 jest już ryzykowne. Ja spóźniłem się jakiś miesiąc, by załapać
    > się na 2,70 za franka, i wziąłem kredyt, gdy był po 2,43

    nie ma czegos takiego jak "normalny" kurs waluty, skoro jestes taki pewien,
    ze kurs wroci do 2,50
    to zagraj na forexie...zarobisz krocie ;-)

    kurs waluty zalezy od wielu czynnikow, "normalny" jak piszesz dla USD i EUR
    jest 1:1 a jak to wyglada teraz?
    czy wroci jeszcze do takiego poziomu jaki byl na poczatku?

> [...]
    > np. Niemcy przechodzili na Euro. Niby miało być 1 Euro = ok. 2 marki, ale
    > często po zmianie okazywało się, ze to co kosztowało x marek, kosztuje

    bank nie bedzie mial wyboru i bedzie musial przewalutowac dokladnie po
    kursie przeliczeniowym - nie ma innej opcji,
    a to o czym piszesz to zaokrąglenia na jakie pozwalali sobie sklepikarze
    itp...
    po tym względem konsumenci na pewno straca, bo u nas bedzie to samo, ale o
    przewalutowanie PLN na EUR jezeli chodzi
    o konta bankowe zupelnie sie nie martwie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2008-04-27 07:47:49
    Od: Michał Asman <b...@a...com.pl>

    On 26 Kwi, 13:04, "jaQbek" <j...@s...eu> wrote:
> [...]
    > co mają złotówkowe, mogą stracić

    > IMO warto poczekać. Nei wierzę, by frank miał jeszcze kiedyś kurs 2,70 zł za

    Nie ma żadnego ryzyka kursowego jeśli chodzi o kredyty dewizowe.
    jest na odwrót to kredyty złotowe narażone są na ryzyko kursowe.
    Między kursem kupa, a kursem sprzedaży musiała by być różnica 0,60
    groszy.
    jak by nawet doszło do kursu 2,70 za 1 franka ? to o wiele bardziej
    zdrożały by nam kredyty złotowe.
    rada
    W interesie kredytobiorcy jest płacić jak najmniejsze raty i nie
    nadpłacać kredytu

    Zwykle lokaty bankowe przewyższają koszty kredytu i zawsze będą
    przewyższać, jeżeli marża Banku jest stała przez cały okres
    kredytowania.

    Przecież nie wzrasta nam koszt kredytu przez wzrost stałej marży
    banku, lecz przez wzrost Stawki WIBOR/LIBOR/EURLIBOR, po której banki
    miedzy sobą pożyczają pieniądze, a na jej wysokość mają wpływ lokaty
    bankowe.
    Następnie na wzrost lokat bankowych ma wpływ wzrost inflacji.
    Gdyby Banki ze względu na wzrost inflacji nie podnosiły lokat, to
    naraziłyby siebie na niewypłacalność.
    Ponieważ wszyscy oszczędzający chcieliby zwrot swoich oszczędności na
    raz jak to miało miejsce niedawno w Anglii w jednym z banków.
    więcej na: http://michalasman.bblog.pl/wpis,tylko;czlowiek;nies
    pelna;rozumu;nie;zaciaga;kredytu,10534.html

    CZEKAĆ CZY BRAĆ (Rzeczpospolita 11-03-2004)
    .............A co zrobić z kredytami w euro, kiedy kurs tej waluty
    rośnie, w związku z czym dług w euro przeliczony na złote zwiększa
    się? )
    - Przy kredytach zaciągniętych w euro radzę nie podejmować pochopnych
    decyzji przewalutowania długu na złote, bo kurs euro nie może rosnąć w
    nieskończoność - podpowiada Michał Asman. - Radziłbym natomiast
    sprawdzić, czy oprocentowanie w banku, w którym mamy kredyt, jest na
    podobnym poziomie jak to, które bank oferuje nowym klientom. Jeżeli
    jest spora różnica, trzeba negocjować z bankiem obniżenie stopy albo
    zamienić kredyt na inny, np. we frankach szwajcarskich z niższym
    oprocentowaniem.
    Złoty teraz jednakowo zyskuje i traci do CHF i EUR, przez co nic nie
    stracimy na przewalutowaniu. Opłaca się też maksymalne wydłużenie
    okresu kredytowania. To, co zaoszczędzimy w tym czasie, nie oddawajmy
    bankowi w nadpłacanych ratach, tylko inwestujmy w przyszłą emeryturę.

    więcej na http://www.assman.com.pl/index-sub.pl?pid=95

    Michał Asman

  • 18. Data: 2008-04-27 10:14:12
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Michał Asman" <b...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > Zwykle lokaty bankowe przewyższają koszty kredytu i zawsze będą
    > przewyższać, jeżeli marża Banku jest stała przez cały okres

    Czy byłbyś tak miły i ograniczył prezentowanie tego rodzaju analfabetyzmu
    matematycznego do jakiegos bloga czy czegoś w tym rodzaju, a nie ogłaszał
    tego na newsach?

    Ewentualnie jeżli posiadasz jakiś majątek mogący być zabezpieczeniem, czy
    mógłbyś po prostu wcielić te rewolucyjne idee w życie i zacząć udzielać
    pożyczek oraz przyjmować depozyty na wyżej opisanych zasadach i zarabiać na
    tym ciężką kasę, zamiast snuć te rozważania?

    ukłony, marekz

  • 19. Data: 2008-04-28 08:40:55
    Od: "wk" <w...@g...pl>

> [...]
    > kredytu do spłacania. Na daną walutę jest sens przechodzić, jak jej kurs

    Nikt kiedyś nie powiedziałby, że CHF będzie np. 2,50 i kiedyś to było
    marzeniem, a jest po 2.15 chyba.... Okaże się, że za rok będzie za 1,9 PLN
    lub mniej.... Takie gdybanie....

> [...]
    Polska
    > wejdzie do strefy euro trzeba będzie i tak kredyty przewalutować, a

    I w PLN niedobrze :-( Dlaczego stracić?

    > IMO warto poczekać. Nei wierzę, by frank miał jeszcze kiedyś kurs 2,70 zł
    za
    > franka, ale do 2,50 może dojść

    I do 1,8 może dojść...