  • 11. Data: 2009-09-19 10:17:21
    Temat: Re: Milego dnia w ... Empiku?
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    JanKo wrote:

    > Masz tu oficjalną notatkę prasową z maja ale na grupie było jak zwykle
    > już wcześniej -
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,66261
    85,Empik___Dziekuje_panie_Krzysztofie_za_zakupy_.htm

    IMHO to jest bzdura. Wczoraj byłem w Empiku w Złotych Tarasach - nie jestem
    z Warszawy, więc te zwyczaje
    to dla mnie nowość. W wejściu stała dziewczyna w mundurze ochrony i z
    nieobecnym wzrokiem powtarzała:
    dzień-dobry-do-widzenia-dzień-dobry-do-widzenia-dzie
    ń-dobry-do-widzenia-dzień-dobry-do-widzenia
    W życiu bym nie pomyślał że to chodzi o "ocieplenie relacji z klientem".

  • 12. Data: 2009-09-19 10:38:20
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    blad pisze:
    > żytkownik "krzysztofsf"

    > ale to dotyczy tych, którzy mają współmałżonka o tej samej płci ;-))
    > *** blad ***

    Nie bardzo. Niektorym sie wydaje, ze wspolnota majatkowa oznacza prawo
    do korzystania z kart wspolmalzonka, bez koniecznosci wyrabiania
    dodatkowych. Przy kartach na podpis obsluga odwraca karte i patrzy na
    wzor, nie widzac juz danych personalnych. Samo odczytywanie paska
    sprowadza sie do tego, ze pracownik trzyma karte za czesc z danymi
    przesowajac ja w terminalu. Tak wiec kontrola danych personalnych (imie
    meskie, zenskie) musialaby sie odbywac bardziej swiadomie, poprzez
    celowe odczytanie danych. Poniewaz przewaznie plec osoby sie zgadza, a
    na czole nikomu nie pisze, czy jest "kowalskim" z karty, to jesli zna
    pin lub podpisal sie podobnie jak na wzorze, to wystarcza. W zwiazku z
    tym mozna dlugo poslugiwac sie karta wspolmalzonka nie zdajac sobie w
    pelni sprawy, ze jest to bezprawne i nie bedac zweryfikowanym przy placeniu.

  • 13. Data: 2009-09-19 11:36:38
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak na wzorze, to wystarcza. W zwiazku z tym mozna dlugo poslugiwac sie
    > karta wspolmalzonka nie zdajac sobie w pelni sprawy, ze jest to bezprawne

    Ile znasz w Polsce małżeństw, gdzie płeć jednego współmałżnonka zgadza
    się z płcią drugiego współmałżonka?
    Ja żadnego, a właśnie taką bzdurę napisałeś.

  • 14. Data: 2009-09-19 12:52:41
    Od: "RK" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Od miesięcy tak jest (albo i lat). I odczytała nie z karty a z terminala.

    Nie wiedziałem, że na terminalu wyświetlają się takie dane. Jakoś nigdy tego
    nie zauważyłem. Co jeszcze oprócz imienia i nazwiska wyświetla się na
    terminalu?

  • 15. Data: 2009-09-19 14:31:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m1ch4l.j wrote:

    > Ja zostałem w identyczny sposób pożegnany w Empiku w Gorzowie. Trochę
    > mnie to zaskoczyło, ale jestem na tak :D

    A ja jestem na nie.
    To jest kalka z krajów angielskojęzycznych, gdzie używanie imienia jest
    na porzadku dziennych.
    W polskiej kulturze tego nie ma.

  • 16. Data: 2009-09-19 14:33:50
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Wczoraj za prasę w Empiku zapłaciłem kartą. Kasjerka oddając kartę i
    > wydruki powiedziała "dziękuję i miłego dnia panie Romanie" Imię oczywiście
    > odczytała z karty bo przedtem nigdy nie mieliśmy okazji się poznać. Czy to
    > jakiś nowy zwyczaj w Empiku czy tylko jednostkowy przypadek?

    pewnie na koniec istnienia chcą aby dobrze o nich pamiętano. ponoć ma zostać
    tylko 6 empików w Polsce :)
    pzdr
    GL

  • 17. Data: 2009-09-19 14:36:30
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 19 Sep 2009 14:52:41 +0200, RK napisał(a):

    > Nie wiedziałem, że na terminalu wyświetlają się takie dane. Jakoś nigdy tego
    > nie zauważyłem.

    Nie wszystkie wyswietlają, pierwszy raz to chyba w MM (terminale Elavon)
    widziałem parę lat temu

    > Co jeszcze oprócz imienia i nazwiska wyświetla się na terminalu?

    Numer karty, datę ważności itp. To przecież tylko dane jakie z paska mogą
    zaczytać.

    --
    Kojer

  • 18. Data: 2009-09-19 16:35:58
    Od: "RK" <b...@o...pl>

    > A ja jestem na nie.
    > To jest kalka z krajów angielskojęzycznych, gdzie używanie imienia jest na
    > porzadku dziennych.
    > W polskiej kulturze tego nie ma.

    Kilka miesięcy temu gdy ubezpieczałem samochód, agent gdy tylko poznał moje
    imię i nazwisko od razu zaczął zwracać się do mnie panie Romanie. Poczułem
    się cokolwiek dziwnie bo facet wyglądał na młodszego ode mnie co najmniej o
    20 lat a ja jego imię i nazwisko poznałem dopiero gdy przystawił imienną
    pieczątkę na polisie. W polskiej kulturze przyjęte jest zwracanie się do
    obcych osób proszę pana, proszę pani i też jestem przeciw takiemu
    spoufalaniu się jak w empiku.
    Ale do znawców krajów anglojęzycznych mam pytanie. Czy w Anglii lub USA
    naprawdę jest powszechne zwracanie się do klienta mister John, mister Sam,
    missis Alice? Bo jakoś nigdy, czy to na filmach czy też podczas krótkiego
    pobytu w Anglii nie słyszałem aby zwracano się do kogoś w ten sposób. Tam
    raczej zwracają się podobnie jak w rosyjskim "wy" czyli "you" ewentualnie
    sir lub madam ale bez imienia. Więc jak to jest z tą kalką? ;-)

  • 19. Data: 2009-09-19 16:58:20
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "RK" news:h931so$gru$1@nemesis.news.neostrada.pl

> [...]
    > raczej zwracają się podobnie jak w rosyjskim "wy" czyli "you" ewentualnie
    > sir lub madam ale bez imienia. Więc jak to jest z tą kalką? ;-)

    Z takim zwracaniem się do danej osoby spotkałem się tylko w przypadku pism
    urzędowych.
    W innych przypadkach najczęściej jest "you"/z imienia.

  • 20. Data: 2009-09-19 17:34:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

> [...]

    > nie zauważyłem. Co jeszcze oprócz imienia i nazwiska wyświetla się na

    Numer karty, data ważnmości...

    --
    _______/ /_ GG: 3524356