  • 21. Data: 2009-09-19 17:39:44
    Temat: Re: Milego dnia w ... Empiku?
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 19 Sep 2009 18:58:20 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Z takim zwracaniem się do danej osoby spotkałem się tylko w przypadku pism
    > urzędowych.
    > W innych przypadkach najczęściej jest "you"/z imienia.

    Stacja benzynowa - i 'you' i 'sir'.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2009-09-19 17:53:31
    Od: pwz <d...@d...pl>

    RK pisze:
    > Kilka miesięcy temu gdy ubezpieczałem samochód, agent gdy tylko poznał
    > moje imię i nazwisko od razu zaczął zwracać się do mnie panie Romanie.
    > Poczułem się cokolwiek dziwnie bo facet wyglądał na młodszego ode mnie
    > co najmniej o 20 lat a ja jego imię i nazwisko poznałem dopiero gdy
    > przystawił imienną pieczątkę na polisie. W polskiej kulturze przyjęte
    > jest zwracanie się do obcych osób proszę pana, proszę pani i też jestem
    > przeciw takiemu spoufalaniu się jak w empiku.
    (...)

    Mam podobne zdanie. Moje pytanie brzmi jednak: czy coś w tej sytuacji
    zrobiłeś? Jakoś zareagowałeś? Dałeś do zrozumienia albo wprost
    powiedziałeś, że nie odpowiada ci taka forma "tykania"?
    pwz

  • 23. Data: 2009-09-19 18:12:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 19 Sep 2009 18:35:58 +0200, "RK" <b...@o...pl> wrote:

    >Kilka miesięcy temu gdy ubezpieczałem samochód, agent gdy tylko poznał moje
    >imię i nazwisko od razu zaczął zwracać się do mnie panie Romanie.
    Wole jak ktos obcy mowi do mnie "Panie (imie)" niz "Panie (nazwisko)"
    a w tym drugim przoduja Polacy mieszkajacy w Niemczech :)

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl

  • 24. Data: 2009-09-19 18:14:11
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "Adam Płaszczyca" news:15d98z6jr6ele$.dlg@oldfield.org.pl

    > Stacja benzynowa - i 'you' i 'sir'.

    O. Szczerze Ci się przyznam, że ze sir nigdy na stacji się nie spotkałem. W
    drogerii natomiast tak - ale IMHO takie zwroty w codziennych sytuacjach
    (sir) to rzadkość.

  • 25. Data: 2009-09-19 18:17:42
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "pwz" <d...@d...pl> news:h935r2$lu2$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > zrobiłeś? Jakoś zareagowałeś? Dałeś do zrozumienia albo wprost
    > powiedziałeś, że nie odpowiada ci taka forma "tykania"?

    Kilka razy miałem taką sytuację. Mój komfort polegał na tym, że osoba
    siedząca/stojąca na przeciw mnie miała na klapie plakietkę/identyfikator z
    imieniem i nazwiskiem.
    Moja reakcja na zwracanie się do mnie w stylu: "Panie Waldku/Waldemarze..."
    wyglądała: "Panie Marcinie (przykładowe imię) chyba nasza znajomość jest
    zbyt młoda by tak się spoufalać" - zawsze pomagało :)

  • 26. Data: 2009-09-19 18:19:24
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "WAM" news:bn7ab59jmu8jp9m4o7nbgglo37juajjm9u@4ax.com

    > Wole jak ktos obcy mowi do mnie "Panie (imie)" niz "Panie (nazwisko)"
    > a w tym drugim przoduja Polacy mieszkajacy w Niemczech :)

    I polska policja w tym przoduje :)

  • 27. Data: 2009-09-19 18:43:18
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    wiadomościnews:h92cb0$8ap$2@news.wp.pl...

    >     Ile znasz w Polsce małżeństw, gdzie płeć jednego współmałżnonka zgadza
    > się z płcią drugiego współmałżonka?
    > Ja żadnego, a właśnie taką bzdurę napisałeś.

    Napisze precyzyjnie "przewaznie plec osoby osoby placacej karta zgadza
    sie z danymi (imie na karcie odpowiadajace plci) osoby, ktora ta karte
    wreczyla sprzedawcy"

  • 28. Data: 2009-09-19 18:53:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    k...@w...pl pisze:
> [...]
    >
    > Napisze precyzyjnie "przewaznie plec osoby osoby placacej karta zgadza
    > sie z danymi (imie na karcie odpowiadajace plci) osoby, ktora ta karte

    Pisałeś o korzystaniu z karty współmałżonka, skąd zatem wniosek, że
    przeważnie płeć się zgadza?

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2009-09-19 19:11:10
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    On 19 Wrz, 20:53, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Pisałeś o korzystaniu z karty współmałżonka, skąd zatem wniosek, że
    > przeważnie płeć się zgadza?

    Pisalem o procesie placenia karta, w ktorym sprzedawca nie oczekuje,
    ze placacy moze byc innej plci niz dane karty, w zwiazku z tym nie
    weryfikuje tego faktu.

  • 30. Data: 2009-09-19 20:08:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

    > Pisalem o procesie placenia karta, w ktorym sprzedawca nie oczekuje,
    > ze placacy moze byc innej plci niz dane karty, w zwiazku z tym nie
    > weryfikuje tego faktu.

    Popracuj nad swoim językiem mówionym, gdyż napisałeś całkiem co innego,
    w skrócie:

    Przeważnie płeć z podaną na karcie się zgadza, więc jeden współmałżonek
    może długo korzystać z karty drugiego, nie wiedząc, że jest to nielegalne.