  • 1. Data: 2010-11-14 12:33:40
    Temat: Milion złotych na 4 godziny....
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Ile może kosztować pożyczenie 1mln złotych na 4 godziny w banku? :-)
    Chodzi o sytuację, kiedy pieniądze nie wychodzą nawet z banku, są tylko
    pożyczane na jednym koncie, przelewane na inne i potem z tych pieniędzy
    jest spłacana ta "szybka pożyczka"

  • 2. Data: 2010-11-14 13:58:44
    Temat: Re: Milion złotych na 4 godziny....
    Od: Tułmacz <Tułmacz4uinglish@wp.pl>

    2,5 % - średnio

    jk

  • 3. Data: 2010-11-14 14:59:50
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Tułmacz" <Tułmacz4uinglish@wp.pl> napisał w wiadomości

    > 2,5 % - średnio
    > jk

    + 2% PCC, bank raczej w takie operacje bawić się nie będzie. Bo niby czemu
    to ma służyć? Natomiast przy tej kwocie i przejściu transakcji przez GIFF,
    US prędzej czy później się o swoje upomni.

  • 4. Data: 2010-11-14 15:40:03
    Temat: Re: Milion z&#197;&#8218;otych na 4 godziny....
    Od: b...@o...pl

    jak wiadomo "zgodne z zasadami współżycia społecznego" jest
    dojenie klienta przez bank a nigdy odwrotnie, a jedynymi
    podmiotami uprawionymi do chronionej przemocą "państwa prawa"
    kradzieży są banki. Chcesz "legalnie" kraść musisz załóżyć bank.

    jeśli transakcje mają być przeprowadzane w jednym i tym samym
    banku, a samo przekładanie pieniędzy z lewej do prawej kieszeni
    miałoby przynieść zysk klientowi, to...

    należy rozważyć że albo wątkotwórca wszystko sobie dobrze
    przemyślał albo też nie przekalkulował wszystkiego jak należy
    czyli pomysł wątkotwórcy jest albo genialny albo gówniany.

    istnieje wyższe od zera prawdopodobieństwo wystąpienia ryzyka że:

    jeśli pomysł jest genialny - bank to wychwyci i popsuje interes
    wpędzając klienta w trudne do przewidzenia koszty bo prawnicy
    banku uznają że "transakcja jest niezgodna z zasadami współżycia"
    itp. mówienie głupot (zarówno współżycie jak i mówienie głupot
    określane jest tym samym słowem, cenzurowanym przez onet.pl),
    zablokowanie rachunku z tymże milionem, pod pozorem udaremnienia
    przestępstwa, BTE za niespłacony kredyt, może pismo w prokuraturze,
    taka sobie bankowa hucpa, zgnojenie uczciwego "na wszelki wypadek",
    tłumaczenie że nie jest wielbłądem, może tymczasowy areszt itd. itp.

    jeśli pomysł jest gówniany - nie uda się spłacić pożyczki i
    wątkotwórca zostanie z milionem zł długu na karku.

    a na koniec jeszcze przyczepi sie GIIF i organy podatkowe
    a 2% od miliona to wychodzi 20.000zł do zapłacenia "za frajer"

  • 5. Data: 2010-11-14 17:01:17
    Od: "prorok" <p...@t...nie.adres>

    Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Ile może kosztować pożyczenie 1mln złotych na 4 godziny w banku? :-)

    A kiedy zachodzi taka sytuacja?

  • 6. Data: 2010-11-14 21:06:26
    Od: Tułmacz <Tułmacz4uinglish@wp.pl>

    > + 2% PCC, bank raczej w takie operacje bawić się nie będzie. Bo niby czemu

    ???? z VATowcem???

    jk

  • 7. Data: 2010-11-15 00:00:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > ???? z VATowcem???

    A ty szklaną kulę masz? Gdzie on napisał, że jest VAT-owcem?

    Po drugie np. przy nabyciu np. nieruchomości VAT-owiec jak najbardziej może
    zapłacić PCC, wystarczy, że sprzedający nie wystawia faktury VAT (czytaj:
    kupuje od osoby prywatnej, względnie od firmy, która nie wystawia za
    sprzedaż nieruchomości faktury VAT). Tak więc jeśli pożyczał będzie od osoby
    prywatnej to PCC zapłaci, jeśli od firmy, to cholera wie.... Jednak: nie ma
    VAT-u, to jest PCC. Bycie, lub nie VAT-owcem nic do tego nie ma.

  • 8. Data: 2010-11-15 00:04:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "prorok" <p...@t...nie.adres> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "BAREK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    > A kiedy zachodzi taka sytuacja?

    Mowisz o potrzebie? Jedyne co mi przychodzi do głowy poza zwyczajnymi
    przekrętami, to zdobycie potwierdzenia z banku o saldzie rachunku. Czasami
    przy przetargach żąda się potwierdzenia, że zleceniobiorca dysponuje
    środkami finansowymi pozwalającymi na wykonanie zlecenia o które się stara.
    Jeśli ktoś chce wygrać przetarg, po to aby to zlecić podwykonawcy to może to
    i ma sens.

  • 9. Data: 2010-11-15 00:42:36
    Od: b...@o...pl

    >    Mowisz o potrzebie? Jedyne co mi przychodzi do g&#197;&#8218;owy poza
    zwyczajnymi
    > przekrÄ&#8482;tami, to zdobycie potwierdzenia z banku o saldzie rachunku. Czasami
    > przy przetargach &#197;&#188;Ä&#8230;da siÄ&#8482; potwierdzenia, &#197;&#188;e
    zleceniobiorca dysponuje
    > &#197;&#8250;rodkami finansowymi pozwalajÄ&#8230;cymi na wykonanie zlecenia o
    kt&#195;&#179;re siÄ&#8482; stara.

    czyli albo ktoś chce potwierdzić nieprawdę albo wprowadzić w bląd?
    bo chce sugerować posiadanie miliona którego nie ma.

    > Je&#197;&#8250;li kto&#197;&#8250; chce wygraÄ&#8225; przetarg, po to aby to
    zleciÄ&#8225;
    > podwykonawcy to mo&#197;&#188;e to i ma sens.

    i wtedy sytuacja przestaje być potwierdzaniem nieprawdy lub
    przestaje wprowadzać w błąd?

    no i zastanawiam się dlaczego aż 4 godziny.
    potwierdzić saldo można "nieco" szybciej.

  • 10. Data: 2010-11-15 02:27:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czyli albo ktoś chce potwierdzić nieprawdę albo wprowadzić w bląd?
    > bo chce sugerować posiadanie miliona którego nie ma.

    No wiesz - przetargu można np. nie wygrać, więc po co angażować "na
    zapas" środki np. pozyskane jako kredyt, czy też upłynnienie posiadanych
    aktywów.

    > i wtedy sytuacja przestaje być potwierdzaniem nieprawdy lub
    > przestaje wprowadzać w błąd?

    A czy wykonawca robót o wartości 1 mln zł, musi z góry posiadać taki
    kapitał na koncie w postaci gotówki? Ludziom płaci się co miesiąc, na
    materiały pożądna firma może otrzymać materiały za które zapłaci (terminowo)
    np. po kilkudziesięciu dniach.

    > no i zastanawiam się dlaczego aż 4 godziny.
    > potwierdzić saldo można "nieco" szybciej.

    Automat białkowy jednak trochę czasu na działanie potrzebuje.