  • 41. Data: 2019-10-20 21:14:47
    Temat: Re: Mille CHF
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 20:58:48 +0200, z napisał(a):

    > Wyrok Tsue trzeba czytać całościowo. Z poziomu klienta nie ma różnicy.
    > Dostał w złotówkach.
    > Gdyby wyrok dotyczył denominowanych wyrok byłby identyczny.
    > Naruszone zostały interesy konsumenta przez mocniejszą stronę umowy
    > która zagwarantowała sobie brak ryzyka.
    > A wiedziała że RYZYKO JEST. ;-)

    Wyrok TSUE w ogole nie dotyczy kredytu.
    Wyrok dotyczy klauzul abuzywnych.
    I mowi tyle, ze sad nie moze ich zastapic jakimis ogolnymi czy
    "slusznymi".

    Wiec jesli w umowie jest napisane, ze kwota kredytu wynosi 100kCHF, a
    splata musi byc dokonana w zlotowkach po kursie ustalonym przez bank,
    to sad moze latwo stwierdzic, ze bank tu jednostronnie ustala kurs.
    Co godzi w klienta i podlega wykresleniu ... a wtedy zostanie
    kwota kredytu 100kCHF :-(

    Co prawda ... pozostaje sprawa juz zaplaconych rat.
    Uznac, ze zostaly wplacone po kursie NBP ?
    Czy tak nie mozna ... wiec nie mozna ustalic ile juz splacono,
    wiec umowe uniewaznic ?

    Ale do zwrotu wtedy kwota CHF czy PLN ?

    J.

  • 42. Data: 2019-10-20 21:16:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 20:49:27 +0200, z napisał(a):
    > W dniu 2019-10-19 o 01:01, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Wziąłeś kredyt na ,,dorobek życia'' i nie wiesz, jaki...
    >
    > Na dorobek życia biorą debile a od spraw papierkowych mam ludzi. ;-)
    > W umowie mam franki ale w kontekście wykładni TSUE to niewiele zmienia.
    > Może tylko termin zapukania do mnie ładnego pana z banku ;-)

    Liczysz na to, ze zapuka ?

    Daj znac ... szybko to chyba nie bedzie, na razie czekaja :-)

    J.

  • 43. Data: 2019-10-20 21:23:43
    Od: z <...@...pl>

    > Z takim rozumowaniem jest pewien drobny problem. Widoczny w byłym ZSRR,

    O widzisz. Trafna analogia. Metody nowocześniejsze ale PATOLOGIA
    porównywalna ;-)

  • 44. Data: 2019-10-20 21:25:06
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 21:14, J.F. pisze:
    > Ale do zwrotu wtedy kwota CHF czy PLN ?

    Tak jak napisałem.

    Czy KARA dla banków ma być DUŻA czy mniejsza zadecyduje niezawisły sąd ;-)

  • 45. Data: 2019-10-20 22:16:41
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-20 o 20:52, z pisze:

    > Co uczyniły? Przecież do tej pory szły w zaparte. Teraz czują że dalej
    > się nie da. A wyrok Tsue jest tylko dopełnieniem zmieniającego się w
    > ostatnich miesiącach orzecznictwa w polskich sądach.
    > Wiadomo nie masz kredytu to sprawy znasz pobieżnie ;-)
    >
    > Upossss. Ale mu pojechałem po ambicji ;-)

    no to muszę Cię zmartwić, kredyt w CHF mam, ale akurat nie w Mille
    tylko, że jego oprocentowanie (dostałem w pt pismo z banku) to obecnie
    0,0548%, co miałbym chcieć z tym zrobić? kto mi kasę pożyczy taniej?

    ps
    kojarzycie sprawę PSO czyli tzw. regsów?

    było mnóstwo wygranych przez klientów spraw, że stracili pieniądze, że
    oszukani itp...

    i czy któraś firma oddała dobrowolnie pobrane opłaty likwidacyjne
    (czasem nawet 100% wpłaconej kasy?) otóż nie, działo się tak tylko w
    przypadku prawomocnego wyroku sądowego

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 46. Data: 2019-10-20 22:21:02
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-10-19 o 12:43, Szymon pisze:

    > Pamiętam reklamy, ale nie wiem czy były to kredyty w PLN czy CHF.
    > Zdumiało mnie, iż oferowali na 45 lat.

    na 40 lat kredyty były, czy na dłużej to musiałbym sprawdzić, ale nie w
    tym banku

    jak ktoś nie miał zdolności na krócej to brał na tyle na ile dawali,
    takie były regulacje bankowe (teraz są inne), ale czy musiał?

    jak mu zdolność nie wychodziła to mógł wziąć lub nie

  • 47. Data: 2019-10-21 00:34:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 22:16:41 +0200, Robert Sierant napisał(a):

    > no to muszę Cię zmartwić, kredyt w CHF mam, ale akurat nie w Mille
    > tylko, że jego oprocentowanie (dostałem w pt pismo z banku) to obecnie
    > 0,0548%, co miałbym chcieć z tym zrobić? kto mi kasę pożyczy taniej?

    A policzyles? Moze juz nie musisz pozyczac :)
    Albo ... przeskoczy na zlotowki :-)

    J.

  • 48. Data: 2019-10-21 00:36:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 21:25:06 +0200, z napisał(a):

    > Tak jak napisałem.

    Czy tak jak Ci sie wydaje ? :-)

    > Czy KARA dla banków ma być DUŻA czy mniejsza zadecyduje niezawisły sąd ;-)

    To potem bedzie jeszcze niezawisla apelacja :-)

    J.

  • 49. Data: 2019-10-21 00:44:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 21:04:28 +0200, z napisał(a):
    > Może kiedyś jak znajdę chwilkę. ;-)
    >
    > Teraz opieram się na autorytetach z tych samych publikatorów co
    > interpretowały inne wyroki TSUE. i je pochwalały.
    >
    > oczywiście zapoznałem się też z opiniami banksterki.
    >
    > Generalnie wszyscy twierdzą że banki sobie nagrabiły i poniosą
    > konsekwencje. Pytanie tylko czy małe czy duże.

    IMO - te od kredytow indeksowanych to duze.
    Ale diabel tkwi w szczegolach.

    > Twoje ściemnianie i próby zagmatwania tematu są dziś tylko śmieszne.
    > A jeszcze kilka lat temu twardziele z za okienka wyrażali dumne
    > politowanie na oszołomskie utyskiwania.
    > Pacz pan co to się na tym świecie porobiło ;-)

    Poczekamy, zobaczymy. Ale imo - zanim banksterka zmieknie, to z rok
    jeszcze minie. A i wtedy beda cie chcieli wydymac - tzn "tojest
    propozycja ugody, bierze pan co oferujemy czy woli sie pan 10 lat
    sadzic o to co sie panu nalezy" :-)

    J.

  • 50. Data: 2019-10-21 08:30:39

    W dniu 2019-10-21 o 00:44, J.F. pisze:
> [...]
    > jeszcze minie. A i wtedy beda cie chcieli wydymac - tzn "tojest
    > propozycja ugody, bierze pan co oferujemy czy woli sie pan 10 lat

    Zgodnie z wyrokiem Tsue wybiorę to co jest dla mnie korzystniejsze.

    Ja akurat jestem zadowolony z wyboru takiego kredytu.

    Być może jednak postanowię PRZYWALIĆ bankowi za jego postępowanie dla
    zasady. BO WOLNO MI TO ZROBIĆ i MA DO TEGO PODSTAWY. ;-)

    Jeszcze raz.

    WIDZIAŁY GAŁY CO PODPISYWAŁY ;-)