  • 31. Data: 2011-03-18 08:41:38
    Temat: Re: Mille -- debetówka i dobre konto...
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No te 5% jeżeli się trafi akurat na sklep z listy, to jest można
    > powiedzieć całkiem niezły rabat, który nierzadko nie dostalibyśmy płacąc
    > gotówką. Oczywiście pozostaje sama kwestia ceny towaru, ale tak jak
    > napisałeś i to czasami wygląda przyzwoicie.
    > Ja np kupuję w empiku, większość książek, bo mam odbiór w oddziale a
    > przesyłka nic nie kosztuje. Porównując to z innymi księgarniami lub
    > allegro w 99% zawsze empik wychodzi najtaniej.

    rabaty oferowane dla konkretnych kart za kupowanie w konkretnych
    sklepach b.rzadko się opłacają, zazwyczaj ten sam towar można kupić
    taniej w innym miejscu i to bez żadnego rabatu

    merlin, empik...dawno przestałem tam kupować, nawet w opcji "odbiór
    osobisty" = bez kosztów (a korzystałem już chyba ze wszystkich
    możliwości: sklep, kiosk ruchu, kurier, paczkomat, poczta polska)
    nie opłaca się

    są księgarnie (normalne firmy, wystawiają f-ry) w sieci lub/i na
    alledgro, które oferują te same książki sporo taniej a wysyłka albo
    gratis albo tańsza niż na ww.
    a kk i tak mogę tam zapłacić (PzA) i odebrać premię za cashback

    dodam, że ostatnio dostałem książkę (kupiona z księgarni na allegro za
    23 zł), w której kartki były pomieszane, paragon zgubiłem, ale z
    reklamacją nie było problemu, zgłosiłem problem i przysłali do mnie
    kuriera, który książkę zabrał (na ich koszt) i po kilku dniach przywiózł
    egzemplarz bez błędów

    w empiku lub merlinie brak paragonu uniemożliwia reklamację ;-/
    a za ew. wysyłkę samemu trzeba płacić

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 32. Data: 2011-03-18 10:47:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Mar 2011 09:41:38 +0100, RobertS napisał(a):

    > rabaty oferowane dla konkretnych kart za kupowanie w konkretnych
    > sklepach b.rzadko się opłacają, zazwyczaj ten sam towar można kupić
    > taniej w innym miejscu i to bez żadnego rabatu

    Ja nie pisałem, że to norma, ale że czasami zdarza się i tak, że tam
    gdzie mamy zniżkę (jak napisał Simple Man w salonie Sony) wychodzi
    najtaniej.

> [...]
    > osobisty" = bez kosztów (a korzystałem już chyba ze wszystkich
    > możliwości: sklep, kiosk ruchu, kurier, paczkomat, poczta polska) nie

    Ja śmiem twierdzić, że do 40 a nawet 50 pln emipk przy płaceniu kk
    impresja wychodzi w 99% najtaniej.

> [...]
    > egzemplarz bez błędów
    >
    > w empiku lub merlinie brak paragonu uniemożliwia reklamację ;-/ a za ew.

    Ale to jest jednostkowy przykład. Tak na przekór - Np ja kupiłem kiedyś
    na allegro książkę i chciałem ją odebrać na swój koszt kurierem, bo mi
    zależało na czasie. Sprzedający zachowywał się jak jakiś cicho-ciemny
    tudzież diler uranu. Jako, że przelałem mu prędzej pieniądze, bo
    myślałem, że ustalenie odbioru to czysta formalność, to z racji mojej
    rezygnacji z zakupu musiałem czekać 30 dni, bo tyle wynika z odpowiednich
    paragrafów. Co więcej, zwrot pieniędzy dostałem przekazem pocztowy i
    kwota była pomniejszona o cenę tego przekazu! Jako, że było to niewiele
    to machnąłem ręką i od tej pory wolę kupować w empiku. Jednak to są
    jednostkowe przypadki tak jak Twój i na ich podstawie nie ma co ogólnych
    wniosków snuć.

    --
    xbartx

  • 33. Data: 2011-03-18 13:16:22
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-03-18 08:54, xbartx pisze:
> [...]
    > przesyłka nic nie kosztuje. Porównując to z innymi księgarniami lub
    > allegro w 99% zawsze empik wychodzi najtaniej.

    Dodam jeszcze, że Impresja pozwala dwa razy w roku rozkładać na raty
    zakupy do łącznej wartości 3000 PLN (2x3000PLN). Całkowity koszt
    operacji to 1%. Nawet jak ktoś tego nie potrzebuje to może 6000 PLN
    wrzucić na dowolną lokatę i podchodząc do sprawy trochę od "dupy strony"
    też uzyska przyzwoity cashback.

  • 34. Data: 2011-03-18 13:19:53
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    W dniu 2011-03-18 09:41, RobertS pisze:
    > rabaty oferowane dla konkretnych kart za kupowanie w konkretnych
    > sklepach b.rzadko się opłacają, zazwyczaj ten sam towar można kupić
    > taniej w innym miejscu i to bez żadnego rabatu

    Gazeta kosztują wszędzie tyle samo. Pewne produkty też.

    W Empiku można kupować w ten sposób, że zamawiasz przez www (czasem
    super promocje), odbierasz w salonie i płacąc Impresją masz jeszcze 5%
    zwrotu.

    Ja np. kupuję płyty i Empik ma (w tym zakresie jaki mnie interesuje)
    płyty czasem w tej samej cenie co na Allegro (a Allegro to jeszcze
    przesyłka). I jeszcze mam później 5% zwrotu.

    > w empiku lub merlinie brak paragonu uniemożliwia reklamację ;-/

    Czyli praktycznie tak jak wszędzie.

  • 35. Data: 2011-03-18 13:30:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Gazeta kosztują wszędzie tyle samo. Pewne produkty też.
    tak, ale gazety to ja w necie czytam ;-)

    > W Empiku można kupować w ten sposób, że zamawiasz przez www (czasem
    > super promocje), odbierasz w salonie i płacąc Impresją masz jeszcze 5%
    > zwrotu.

    jasne, że można kiedyś sam tak zamawiałem, ale po jakimś czasie okazało
    się, że niektóre CD kupię taniej na amazon (wliczając w to wysyłkę z USA)

    > Ja np. kupuję płyty i Empik ma (w tym zakresie jaki mnie interesuje)
    > płyty czasem w tej samej cenie co na Allegro (a Allegro to jeszcze
    > przesyłka). I jeszcze mam później 5% zwrotu.

    jeżeli empik (po zwrocie) wychodzi taniej niz allegro to ma to sens

    > Czyli praktycznie tak jak wszędzie.

    > Czyli praktycznie tak jak wszędzie.

    prawie jak wszędzie, można nie mieć paragonu, nie płacić za odesłanie i
    jeszcze mieć tańszy towar ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 36. Data: 2011-03-18 13:32:25
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > operacji to 1%. Nawet jak ktoś tego nie potrzebuje to może 6000 PLN
    > wrzucić na dowolną lokatę i podchodząc do sprawy trochę od "dupy strony"

    i to jest z pewnością jej zaleta, ale jak często płacisz kartą za towar
    o wartości >1kzł?

    w każdym razie to samo jest w Polbanku, ale tam 5% prowizji przy
    dowolnej kwocie (> kilkuset pln) i ile razy chcesz w roku

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 37. Data: 2011-03-18 13:58:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Mar 2011 14:30:37 +0100, RobertS napisał(a):

    > jasne, że można kiedyś sam tak zamawiałem, ale po jakimś czasie okazało
    > się, że niektóre CD kupię taniej na amazon (wliczając w to wysyłkę z
    > USA)

    No ale tylko zagraniczni wykonawcy raczej. Ja też często kupują na
    amazon.co.uk, bo zakup > 20 GBP jest za darmo wysyłany do Polski. Nie
    wspomnę już o ebay, bo tam równie tanio.

    > jeżeli empik (po zwrocie) wychodzi taniej niz allegro to ma to sens

    Jeden z moich ostatnich przykładów:

    Cena książki w empiku oraz innych sklepach:
    <http://alejka.pl/zycie-prywatne-elit-artystycznych-
    drugiej-
    rzecpospolitej.html>

    na allegro brak tej pozycji na dzień dzisiejszy. Owszem nie przeszukałem
    dokładnie całej sieci i wszystkich sklepów, ale podejrzewam, że wiele by
    się raczej nie ugrało. Tak jak wspomniałem, przy książkach droższych niż
    50 pln lub zakupię większej ilości na raz, to tak, wtedy empik może nie
    być najtańszy. Jednak przy zakupie pojedynczej sztuki do tych 40 pln to
    empik nie ma praktycznie raczej konkurencji.

    --
    xbartx

  • 38. Data: 2011-03-19 17:16:00
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-18 14:19, Simple Man pisze:

> [...]
    >
    > W Empiku można kupować w ten sposób, że zamawiasz przez www (czasem
    > super promocje), odbierasz w salonie i płacąc Impresją masz jeszcze 5%
    niestety przez www nie ma zwrotu, chociaż jak sie płaci w salonie to
    może jest to nie do odróżnienia dla banku

  • 39. Data: 2011-03-19 17:23:56
    Od: Ra <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-17 09:36, xbartx pisze:

> [...]
    > rynku. Na grupie wprawdzie były głosy, że Mille ma iść na sprzedaż stąd
    > też tego typu działania zaczepne he he. Czy tak jest naprawdę to nie
    > wiem, ale póki można to trzeba korzystać. Niektóre banki dają klientom
    > jakieś tam określone sumy np BGŻ ale Mille chyba lepiej odrobiło zadanie
    > domowe, bo ich oferta atrakcyjna dla klienta zmusza go jednak do
    > aktywnego korzystania na czym bank niewątpliwie też coś zarabia.
    > A jeżeli te ruchy Mille, tak jak mówisz, są wykonane ze względu na odpływ
    > klientów to tym bardziej należy się im pochwała.
    oczywiście oferta jest bardzo dobra ale dlaczego należy im się pochwała
    ? chyba 2 lata temu wprowadzili opłatę 7zł za konta które miały być
    bezpłatne i sporo ludzi pozamykało wtedy konta
    mnie tam takie rozstania i powroty nie bawią

  • 40. Data: 2011-03-20 23:29:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" ilrdrl$1eqd$...@o...icpnet.pl

    > tylko spożywcze i stacje paliw...na wszystkich innych płacę kk ;-)

    Ponoć wszystko w dużych (Tesco i Lidl -- też) sklepach.
    (tak mi powiedziano w banku)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'