  • 11. Data: 2013-03-02 22:34:10
    Temat: Re: Mille - jestem pod wrażeniem!!!
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "S" napisał w wiadomości grup

    > Nie bądź dowcipny -- tu nie ma milionerów. ;)

    Nie potrzeba milionerów. Z 250.000zł 1% różnicy między np. 5,2% w FM
    Banku, a Ideą (4%) to 2.500zł. Średnia krajowa. Rzekłbym, że sporo. A
    co to jest 250.000? Ledwie cena mieszkania i to dość przeciętnego.

    > IMO lepiej uczynimy, gdy zastanowimy się nad %% euro itp. walut.

    Niecałe pół roku temu CHF był po 3,50zł. Dziś jest w skupie po 3,35.
    Dolar dobijał do 3,35, a jest po 3,15, więc z tymi walutami to tak
    ostrożnie, bo można się przejechać.
    Ale chyba nie sadzisz, ze kierunek jest tylko jeden? A w 2007 CHF byl po
    1,99 a teraz po 3,35, to sa juz dane historyczne.
    Trzymanie calych oszczednosci w PLN jest rownie ryzykowne, gdyz historycznie
    oslabienia 10% czy 20% tez sie odbyly.
    Polska zadluza sie sie bardzo szybko, a jak to sie moze skonczych dla PLN to
    mozna przypuszczac...

  • 12. Data: 2013-03-02 22:56:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "TrzyLinie" kgt4o2$rdr$...@d...me

    > Nie ma sensu, bo banki już dawno przestały być bankami,

    Nadal kredytują, nadal przyjmują szmal w depozyty, nadal
    leją z konta w kĄt... [leją pokątnie czy pokontnie?]

    > zostając naganiaczami, rozdawcami tabletów,

    Te akurat tablety wciska niemal każdy. Cóż
    z tego -- siedmiocalowy tablet można kupić
    w detalu już za niecałe 140 plnów... A po
    odliczeniu podatków zostaje niespełna stówka. :)

    > wiśni, orzechów, premii i premijek, specjalizując się
    > w tworzeniu coraz bardziej zagmatwanych programów

    Idea (czy klonownica w ogóle) gmatwa -- ani
    Dobre nie gmatwa, ani wiewiórki nie gmatwają...

    > "lojalnościowych", nazywając korzystanie z ich usług "współpracą z klientem",
    dzwoniąc do klientów i zwracając się do nich po
    > imieniu,

    To stosowali już ze 20 lat temu. Jest to wynik upadku
    realnego komunizmu czy socjalizmu. [i powstania realnego
    marketyzmu?...]

    > stosując perfidną manipulację informacją

    Ależ gdzie ta manipulacja? SyneCek nie manipuluje, ale
    wywija się raz zarazem, Dobre i wiewiórki nie gmatwają
    w ogóle... Świnia w Optimie notuje drobne potknięcia,
    ale kto z nas nie notuje?...

    Manipuluje only Leszek Cz...

    > i każdą inną manipulację w kontaktach z usługobiorcami.

    > Ja bym wolał dobry procent zamiast tego wszystkiego :) Ale się dostosuję :)

    Będziesz miał -- gdy złotówka będzie traciła w stosunku
    [może lepiej napisać ilorazie?...] do innych twardych
    [mnie z wiekiem nie miękknie] walut 20% rocznie. :)

    Póki co -- ciesz się wiśniami, gdyż albo Tusk z Vincentym
    zejdą do europejskiego poziomu lokacyjnego, albo w przededniu
    wprowadzania euro w RP złotówka spadać będzie na łeb [świński?]
    i na [końską?] szyję...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2013-03-02 23:18:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" kgto56$nlt$...@n...news.atman.pl

    > Nie potrzeba milionerów. Z 250.000zł 1% różnicy między np. 5,2% w FM Banku, a Ideą
    (4%) to 2.500zł. Średnia krajowa. Rzekłbym, że
    > sporo. A co to jest 250.000? Ledwie cena mieszkania i to dość przeciętnego.

    0. Zauważ, że gdzieś do roku 2008 Polacy lokowali duży szmal
    w nieruchomościach, zatem niejeden niejako zaczyna razem
    ze mną, bo ja latem 2008 roku zszedłem chwilowo pod poziom
    zero za sprawą: dwóch obiektywów, aparatu fotograficznego,
    lampy błyskowej, nagrywarki stacjonarnej, notebooka...

    1. Zapewne część Polaków ozłociła się u Plichty, tym samym
    umniejszając liczbę polskich bogaczy.

    2. Mówisz 1%, ale 1% rocznie, tedy i 2500 rocznie a to nie
    jest już średnia krajowa. :)

    3. Merytorycznie jest 5%, Optymalnie chyba 4.6%, skąd zatem
    pomysł ideologiczny na 4%?

    4. Z tego ewentualnego 1% V19 zabierze nie mniej niż 19%
    i zostanie nieco ponad 2kpln. (V19 chyba uwzględniasz)

    Imo realniejsze liczenie to: 100 kpln i 0.5% (po rabunku 0.4%)
    czyli nieco ponad 1 pln dziennie. :) A to mniej niż daje Dobre
    nawet wówczas, gdy kupujesz chustki papierowe....

    > Niecałe pół roku temu CHF był po 3,50zł. Dziś jest w skupie po 3,35. Dolar dobijał
    do 3,35, a jest po 3,15, więc z tymi walutami
    > to tak ostrożnie, bo można się przejechać.

    IMO właśnie wysokie %% złoconych lokat [może lepiej nie używać
    słowa złoty... może bezpieczniej używać w jego miejsce pln?...
    po co drażnić tych, których naciął Plichta na swoim złotym
    interesem?..] sprawia, iż złotówka nabiera mocy walutowej.
    Gdy jednak nastąpi jakieś trzęsienie ziemi (choćby i dodruk
    $$ w USA) obcokrajowcy gwałtownie zabiorą swe eurofuntodolary
    i z dnia na dzień złotówka załamie się w swym kursowaniu.

    Osobiście [ciekawe, czy i ekspresowo] nie wierzę w to, że
    gospodarka polska stoi tak mocno w zestawieniu z niemiecką
    gospodarką czy gospodarką brytyjską, aby znajdowało to
    stanie swe odbicie w kursowaniu walutowym... :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2013-03-02 23:31:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" 51327055$0$1318$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > Ale chyba nie sadzisz, ze kierunek jest tylko jeden? A w 2007 CHF byl po 1,99 a
    teraz po 3,35, to sa juz dane historyczne.

    Dokładnie -- jeszcze nie tak dawno niejeden uważał,
    że franek będzie wzrastał w nieskończoność, gdy
    tymczasem Franciszek opada...

    > Trzymanie calych oszczednosci w PLN jest rownie ryzykowne, gdyz historycznie
    oslabienia 10% czy 20% tez sie odbyly.

    W ciągu paru miesięcy na naszych oczach $$ podrożały
    niemal dwukrotnie z około 2 pln na około 3.7 pln.
    (lata 2008-2009)

    > Polska zadluza sie sie bardzo szybko, a jak to sie moze skonczych dla PLN to mozna
    przypuszczac...

    Podpisaniem paktu fiskalnego? ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2013-03-02 23:32:18
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2013-03-02 22:34, Krzysztof pisze:

    > Ale chyba nie sadzisz, ze kierunek jest tylko jeden? A w 2007 CHF byl po
    > 1,99 a teraz po 3,35, to sa juz dane historyczne.

    Sądzę, że przeciętna lokata dziś oscyluje w granicach 6M, więc
    przyrównywanie jej do walut sprzed 6 lat to pomyłka. Masz rację
    natomiast, iż nie jest to zawsze tendencja w dół.

> [...]
    > historycznie oslabienia 10% czy 20% tez sie odbyly.
    > Polska zadluza sie sie bardzo szybko, a jak to sie moze skonczych dla

    Kolejna wątpliwa teza z punktu widzenia Kowalskiego.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2013-03-02 23:51:24
    Od: S <a...@w...pl>

> [...]
    > zero za sprawą: dwóch obiektywów, aparatu fotograficznego,
    > lampy błyskowej, nagrywarki stacjonarnej, notebooka...

    Jedni kupowali mieszkania, inni je sprzedawali lokując na 10%, bo tyle
    dochodziły lokaty. ;-)

    > 2. Mówisz 1%, ale 1% rocznie, tedy i 2500 rocznie a to nie
    > jest już średnia krajowa. :)

    Jest. Potraktuj to jako 13-stkę.

    > 3. Merytorycznie jest 5%, Optymalnie chyba 4.6%, skąd zatem
    > pomysł ideologiczny na 4%?

    Zaprzeczasz koncepcji kolegi. Jeśli nie szukamy lokat, nie gonimy za
    procentem to niekoniecznie wrzucamy do Optimy... nie... Meritum... Albo
    Mille... albo... Bo to już de facto oznacza, że musisz śledzić rynek. Ja
    założyłem 4%, bo to taki mniej więcej średni procent bez wysiłku i
    kombinowania.

    > 4. Z tego ewentualnego 1% V19 zabierze nie mniej niż 19%
    > i zostanie nieco ponad 2kpln. (V19 chyba uwzględniasz)

    O dziesiętne części % się nie spieram, co pewnie zauważyłeś, gdy
    napisałem 5,2 i 4, a zarazem 1 różnicy.

    > Imo realniejsze liczenie to: 100 kpln i 0.5% (po rabunku 0.4%)
    > czyli nieco ponad 1 pln dziennie. :) A to mniej niż daje Dobre
    > nawet wówczas, gdy kupujesz chustki papierowe....

    Optima nie wydaje mi się dobrym kontem. Pod pojęciem "nie gonię za
    procentami, bo nie warto już" rozumiem bardziej optymalny bank, który
    daje kartę do konta, zwrot za zakupy, placówki itd. Mille powiedzmy.
    Tyle, że tam % jest w okolicach 3,8 bodaj.

> [...]
    > po co drażnić tych, których naciął Plichta na swoim złotym
    > interesem?..] sprawia, iż złotówka nabiera mocy walutowej.

    Nie bardzo rozumiem, co chciałeś powiedzieć, ale jeśli sugerujesz
    wzmocnienie złotówki to de facto teraz nie opłaca się kupować $, a
    zatem... pytanie w co lokować PLN nadal jest aktualne.

  • 17. Data: 2013-03-03 01:00:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" kgtvl5$97o$...@n...news.atman.pl

    > Jedni kupowali mieszkania, inni je sprzedawali
    > lokując na 10%, bo tyle dochodziły lokaty. ;-)

    Dochodziły [szczytowały?] jesienią 2008 roku, po czym opadały.
    Wątpię w to, że wielu ludziom udało się szybko sprzedać mieszkania
    w tamtym okresie, pomijając tych, którzy sprzedawali nie dla zysku.

    > Jest. Potraktuj to jako 13-stkę.

    Jest to jedna średnia pensja miesięczna a %% są za cały rok.

> [...]
    > że musisz śledzić rynek. Ja założyłem 4%, bo to taki mniej
    > więcej średni procent bez wysiłku i kombinowania.

    Niemal każdy z nas ma merytoryczność -- co tu kombinować?

    > O dziesiętne części % się nie spieram, co pewnie zauważyłeś,
    > gdy napisałem 5,2 i 4, a zarazem 1 różnicy.

    Tak -- i uwzględniłem to zauważenie tym, co napisałem w nawiasach.

> [...]
    > bardziej optymalny bank, który daje kartę do konta,
    > zwrot za zakupy, placówki itd. Mille powiedzmy. Tyle,

    Jeśli nie gonię za -- czy muszę uciekać przed?
    Co strasznego w merytoryczności? Wrzucam raz na
    miesiąc 2kpln na Dobre i wydaję 9 razy szarytką.
    Resztę szmalu trzymam na merytorycznym. Zauważ,
    że oszczędnych merytorycznie można mieć 5 sztuk,
    zaś obok Dobrego masz tylko jedno -- 5 wypłat
    merytorycznych i tylko jedna w Mille...

    > Nie bardzo rozumiem, co chciałeś powiedzieć, ale jeśli
    > sugerujesz wzmocnienie złotówki to de facto teraz nie
    > opłaca się kupować $, a zatem... pytanie w co lokować
    > PLN nadal jest aktualne.

    Sugeruję nadchodzenie wyrównywania lotów ;) lokacyjnych -- gdy
    plny oprocentowane będą na poziomie eurodolarofuntów, złotówka
    (IMO) nie będzie nabierała wartości względem tychże walut.
    Nastąpi jakaś stabilizacja, która umożliwi przejście na euro.

    Obecnie (IMO) wartość złotówki jest sztucznie utrzymywana (względem
    innych walut) wysokością lokat złotowych, co skutkować może
    gwałtownym upadkiem ,,wyzwolonego'' złotego w razie jakiejkolwiek
    zawieruchy, którą może także być przechodzenie z pln na euro.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2013-03-03 07:38:59
    Od: S <a...@w...pl>

    > Wątpię w to, że wielu ludziom udało się szybko sprzedać mieszkania
    > w tamtym okresie, pomijając tych, którzy sprzedawali nie dla zysku.

    Mieszkania cały czas spadają od kilku lat, więc kto nie sprzedał w 2008,
    a zrobił to w 2009, 2010 czy 2011 to i tak jest do przodu. Szczególnie
    jeśli traktował nieruchomość jako inwestycję.

    > Jest to jedna średnia pensja miesięczna a %% są za cały rok.

    I te % za cały rok, dają dodatkową miesięczną pensję. Taką 13-stkę właśnie.

    > Niemal każdy z nas ma merytoryczność -- co tu kombinować?

    Ja nie mam. Nie każdy lubi KO, szczególnie, iż często wymaga ROR, a to
    już hasła, karty, kody itd.

    > Jeśli nie gonię za -- czy muszę uciekać przed?
    > Co strasznego w merytoryczności? Wrzucam raz na
    > miesiąc 2kpln na Dobre i wydaję 9 razy szarytką.
    > Resztę szmalu trzymam na merytorycznym.

    Bo już masz. Znaczna część osób (w tym ja) nie ma Optimy czy Meritum KO
    i... ma wyższy %, bo na tą chwilę 5,25% w Meritum na lokatach.
    Założyłem, bowiem lokaty nie wymagają takiego zachodu co konto, a
    jednocześnie było 0,25% więcej niż tam, gdzie już miałem (OF).

    Zauważ,
    > że oszczędnych merytorycznie można mieć 5 sztuk,
    > zaś obok Dobrego masz tylko jedno -- 5 wypłat
    > merytorycznych i tylko jedna w Mille...

    Mam też 5,5% na Idei ping-pong. Nieograniczona liczba wypłat, bo to ROR.
    Na bieżące wydatki starczy. Reszta - lokaty. Moim zdaniem KO jest dobre
    właśnie na bieżące wydatki, a nie lokowanie nadwyżek na parę miesięcy.
    Poza tym zmienne % KO powoduje,że w każdej chwili możesz się zdziwić, a
    lokaty masz gwarancję % przez kilka miesięcy. To też ważne dla
    oszczędzających duże kwoty.

> [...]
    > (IMO) nie będzie nabierała wartości względem tychże walut.
    > Nastąpi jakaś stabilizacja, która umożliwi przejście na euro.

    Pewnie takie jest założenie rządu. Jednak jak zareaguje rynek - nie wiadomo.

> [...]
    > gwałtownym upadkiem ,,wyzwolonego'' złotego w razie jakiejkolwiek
    > zawieruchy, którą może także być przechodzenie z pln na euro.

    Jest to jakaś koncepcja. Jednak analitycy raczej spodziewają się
    równoczesnego obniżania stóp przy wzmacnianiu złotówki. Jak będzie -
    zobaczymy.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-03-03 19:04:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" kgur1r$ppt$...@n...news.atman.pl

    > Mieszkania cały czas spadają od kilku lat, więc kto nie
    > sprzedał w 2008, a zrobił to w 2009, 2010 czy 2011 to
    > i tak jest do przodu. Szczególnie jeśli traktował
    > nieruchomość jako inwestycję.

    Trzymaj się tematu, jakim tutaj jest lokata wysoka
    na 10% -- nie zaś spadek wartości mieszkań.

    >>> Jest. Potraktuj to jako 13-stkę.

    > I te % za cały rok, dają dodatkową miesięczną pensję. Taką 13-stkę właśnie.

    Tak -- a konstrukcja wiadomego zdania wskazuje na coś innego.

    > Ja nie mam. Nie każdy lubi KO, szczególnie, iż
    > często wymaga ROR, a to już hasła, karty, kody itd.

    Nie ma tam kodów, są SMSy. Jeśli ktoś nie lubi
    ,,kombinatoryki'' -- idzie właśnie do meritum,
    zwłaszcza teraz, gdy są tam oszczędne.

    > Bo już masz. Znaczna część osób (w tym ja) nie ma Optimy czy Meritum KO

    KO w meritum otwiera się szybko, mając tam inne konta.

    > i... ma wyższy %, bo na tą chwilę 5,25% w Meritum na lokatach.

    Ja tam mam 6.6% do końca kwietnia -- i nie narzekam. ;)
    A i w Optimie mam starą lokatę dość wysoką.

    > Założyłem, bowiem lokaty nie wymagają takiego zachodu
    > co konto, a jednocześnie było 0,25% więcej niż tam,
    > gdzie już miałem (OF).

    Nie chcę być natrętny,ale KO jest zdecydowanie
    prostsze niż lokata -- i ma kapitalizację miesięczną.

    > Pewnie takie jest założenie rządu. Jednak jak zareaguje rynek - nie wiadomo.

    Wiadomo -- woda z wiadra ścieka do dołu, nie do góry, pomijając parowanie.

    Ano -- zobaczymy.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'