  • 1. Data: 2009-02-12 08:04:30
    Temat: Millenium - podwyżkaskładek ubezpieczeniowych ?
    Od: "JaSam" <p...@o...pl>

    Witam.
    Mam kredyt hipoteczny w Millenium. Obowiązkowo do tego ubezpieczenie mieszkania
    + ubezpieczenie na zycie (moje + żony). Bank podniósł mi bez żadnych
    wczesniejszych informacji skłądkę o jakies 30-40%.

    Czy bank powinen wczesniej o tym poinformować (np z czego wynika podwyżka?).

    Może ktoś z grupowiczów ma tą samą sytuację ?

  • 2. Data: 2009-02-12 08:31:19
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 12 Lut, 09:04, "JaSam" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy bank powinen wczesniej o tym poinformować (np z czego wynika podwyżka?).
    >
    > Może ktoś z grupowiczów ma tą samą sytuację ?

    Ja też się bardzo zdwiwiłem w lutym jak mi zwiększyła kwota za
    ubezpieczenie MilleDom Życie . Dobrze że mi przypomniałeś to wrzucę w
    millenecie zapytanie do banku

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 3. Data: 2009-02-12 08:33:58
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "JaSam" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podwyżka?).
    >
    > Może ktoś z grupowiczów ma tą samą sytuację ?

    Mam to samo. To znaczy jedynie odnośnie składki na życie, bo na mieszkanie
    bez zmian. Kredyt z 2007 roku, początkowa składka 67 zł, w 2008 już 69 zł, a
    od tegorocznego lutego 90 zł. Niezły skok ;-) Powiadomienia nie ma żadnego,
    ale w zeszłym roku też dostałem dopiero w kwietniu. A podwyżka wynika z
    podwyższenia kapitału kredytu (pewnie masz w CHF). Nie powiem - lekko mnie
    to wqrwiło, ale co robić. Taka gmina ;-)

  • 4. Data: 2009-02-12 12:04:52
    Temat: Re: Millenium - podwy
    Od: michaça <t...@p...pl>

    mi tez podniesli (z 43zl na 57zl) a na interwencje mailowa odpisali:

    Uprzejmie wyjaśniamy, że zgodnie z Ogólnymi Warunkami Grupowego Ubezpieczenia na
    Życie Kredytobiorców Kredytu Hipotecznego/Pożyczki w Banku Millennium S.A.
    każdego roku w miesiącu styczniu, w rocznicę zawarcia umowy grupowego
    ubezpieczenia na życie między Bankiem a PZU S.A. jest waloryzowana składka
    ubezpieczenia. Bank wylicza dla każdego Kredytobiorcy nową wysokość sumy
    ubezpieczenia, od której naliczana jest składka ubezpieczenia. W przypadku
    kredytów w indeksowanych do waluty obcej saldo zadłużenia, które brane jest do
    wyliczenia sumy ubezpieczenia ulega wahaniom różnic kursowych.

    W związku ze wzrostem salda kredytu (wyrażonego w PLN) zmianie uległa suma
    ubezpieczenia. Wobec tego w miesiącu lutym br. ustalona została nowa wysokość
    składki ubezpieczenia na życie, czyli 57,36 PLN.

    Mamy nadzieję, że przedstawione wyjaśnienia będą pomocne.

  • 5. Data: 2009-02-12 18:33:08
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Thu, 12 Feb 2009 09:04:30 +0100, "JaSam" <p...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >+ ubezpieczenie na zycie (moje + żony). Bank podniósł mi bez żadnych
    >wczesniejszych informacji skłądkę o jakies 30-40%.

    Składka zależy wprost od salda kredytu w PLN, a jeśli masz walutowy, to po
    ostatnim osłabieniu PLN saldo na pewno wzrosło. Stąd ta zmiana.

    >Czy bank powinen wczesniej o tym poinformować (np z czego wynika podwyżka?).

    Z warunków ubezpieczenia, których nie przeczytałeś? ;)

    --
    Sławomir Szyszło