  • 11. Data: 2007-07-05 11:55:20
    Temat: Re: Millenium - splata kredytu
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Prawie wszystkie banki mają takie zapisy, że do 3 lat
    > wcześniejsza spłata jest obarczona prowizją. Na takie rzeczy trzeba
    > zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy.
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    > Xenocide

    negocjujac warunki kredytu zwrocilem uwage rowniez na ten parametr,
    pogadalem i mam bezprowizyjna splate po 18 miesiacach, na mniej bank nie
    chcial sie zgodzic...

    dlatego jezeli ktos zaklada, ze chce szybciej splacic lub refinansowac to
    warto pomyslec rowniez i o tym, a nie interesowac sie tylko marza i
    wysokoscia prowizji

    pozdr.
    RobertS

  • 12. Data: 2007-07-05 13:24:29
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 13:55:20 +0200, RobertS napisał(a):

    > negocjujac warunki kredytu zwrocilem uwage rowniez na ten parametr,
    > pogadalem i mam bezprowizyjna splate po 18 miesiacach, na mniej bank nie
    > chcial sie zgodzic...

    IMO jeżeli by się zgodził to po prostu strzał w stopę :)

  • 13. Data: 2007-07-05 13:54:04
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > IMO jeżeli by się zgodził to po prostu strzał w stopę :)
    >
    > --
    > xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
    > Xenocide

    a to juz zalezy od pozostalych warunkow kredytu, gdyby prowizja od
    udzielonego kredytu bylaby odpowiednio wysoka to nie oplacaloby sie
    wczesniej splacac kredytu, bo wiadomo prowizji juz nikt nie odda i
    dodatkowo traci sie na spreadzie (kredyt w walucie)

    przed szybsza splata lub refinansowaniem bronia sie te banki, ktore
    udzielaja kredytow bez prowizji za ich przyznanie (okres ochronny przed
    wczesniejsza splata jest najdluzszy)

    ZTCP to w mBanku nie ma prowizji za wczesniejsza splate, ale za to trzeba
    wykupic ubezpieczenie (inna nazwa prowizji) o wartosci 1,2% kwoty kredytu

    pozdr.
    RobertS

  • 14. Data: 2007-07-05 16:31:01
    Od: "Slavekk " <s...@W...gazeta.pl>

    slawekg <...@...pl> napisał(a):

    > Splacam od roku kredyt mieszkaniowy we frankach. Niestety podwyzszyla mi
    sie
    > rata , a sytuacja troche pogorszyla - szukam rozwiazania w postaci kredytu
    > konsolidacyjnego.

    A co ty chcesz konsolidowac?

    > Wiadomo jak to dziala - nowy bank splaca wszystkie kredyty
    > i otwiera nowa linie kredytowa u siebie.

    Wiadomo ale nie tobie.
    Konsoliduje sie wysoko oprocentowane kredyty krótkoterminowe zamieniajac je
    na niskoooprocentowany ZABEZPIECZONY MAJATKIEM kredyt dlugoterminowy.
    To chyba nie twoj przypadek...
    Kazdy inny kredyt bedzie na gorszych warunkach niz masz obecnie.

    Slawek

  • 15. Data: 2007-07-05 19:09:31
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    Dnia 05.07.2007 RobertS <b...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > wczesniej splacac kredytu, bo wiadomo prowizji juz nikt nie odda i
    > dodatkowo traci sie na spreadzie (kredyt w walucie)

    Bank nigdy nie traci na spreadzie. Jak spłacasz całość za jednym razem, też
    robisz to po kursie sprzedaży dwiz.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, BGP

  • 16. Data: 2007-07-06 06:49:31
    Od: "slawekg" <...@...pl>

> [...]
    > To chyba nie twoj przypadek...
    > Kazdy inny kredyt bedzie na gorszych warunkach niz masz obecnie.

    Tak tak tak, ty na szczescie to wiesz. Ja to mam szczescie, w koncu mi to
    ktos wytlumaczyl :)
    A co ty na to, ze mam jeszcze inne kredyty do splaty, a MAJATKIEM [ capslock
    ci sie zacial? ] staje sie w tym przypadku mieszkanie - pod mieszkanie mozna
    dostac bodajze 80 % wartosci, oczywiscie jesli cie stac na splate.
    Anyway, dzisiaj bede wiedzial czy jest to "chyba moj przypadek" i czy kredyt
    bede mial na gorszych warunkach, ale serdecznie dziekuje za dobre slowa.

  • 17. Data: 2007-07-06 08:46:42
    Od: "Slavekk " <s...@W...gazeta.pl>

    slawekg <...@...pl> napisał(a):

    > Tak tak tak, ty na szczescie to wiesz. Ja to mam szczescie, w koncu mi to
    > ktos wytlumaczyl :)
    > A co ty na to, ze mam jeszcze inne kredyty do splaty,

    Wiem o tobie tyle co ty sam napisales.
    A piszac:
    "Splacam od roku kredyt mieszkaniowy we frankach. Niestety podwyzszyla mi
    sie rata , a sytuacja troche pogorszyla - szukam rozwiazania w postaci
    kredytu konsolidacyjnego"
    miales na mysli zupelnie cos innego niz napisales, prawda?
    Nie szukasz konsolidacji dla kredytu mieszkaniowego (jedynego o ktorym
    pisales) tylko dla innych kredytow.
    To jest oczywiscie mozliwe, choc nie wiem czy w twoim przypadku, ale zapewne
    sa jakies dodatowe okolicznosci o ktorych znowu nie wspomniales...;-)

    > a MAJATKIEM [ capslock
    > ci sie zacial? ] staje sie w tym przypadku mieszkanie - pod mieszkanie
    > mozna
    > dostac bodajze 80 % wartosci, oczywiscie jesli cie stac na splate.

    Zycze ci zebys dostal ten kredyt ale zauwaz, ze juz dostales jeden pod
    zastaw tego mieszkania. Ponownie bedziesz mogl je zastawiac jak je
    splacisz...

    > ale serdecznie dziekuje za dobre slowa.

    A prosze bardzo ;-)

    Slawek

  • 18. Data: 2007-07-06 09:33:48
    Od: "slawekg" <...@...pl>

    > Zycze ci zebys dostal ten kredyt ale zauwaz, ze juz dostales jeden pod
    > zastaw tego mieszkania. Ponownie bedziesz mogl je zastawiac jak je
    > splacisz...
    no jasna sprawa.
    Ale to jest czysta sytuacja, bank wykupuje kredyt od innego banku, czyscimy
    hipoteke i nowy bank ma gdzie wejsc;)

  • 19. Data: 2007-07-06 18:55:08
    Od: "Slavekk " <s...@W...gazeta.pl>

    slawekg <...@...pl> napisał(a):

    > no jasna sprawa.
    > Ale to jest czysta sytuacja, bank wykupuje kredyt od innego banku,
    > czyscimy hipoteke i nowy bank ma gdzie wejsc;)

    Poszli na to?
    Dzisiaj miałes wiedzieć...

    Slawek