  • 21. Data: 2009-12-23 18:02:49
    Temat: Re: [Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:hgtl8n$2vhu$1@opal.icpnet.pl...

    > wszystko przez te podpisy elektroniczne i certyfikaty, US nie honorują
    > przesłanych emilem faktur, gdyż wymagają stosowania ww.

    Niektore firmy stosuja podpis elektroniczny inne udostepniaja faktury przez
    WWW, gdzie jest certyfikat :).

    > jednak f-ra wydrukowana i przesłana listem zwykłym oraz taka przesłana
    > pdf-em NICZYM się nie różnią, czyli jeżeli US poprosi o udokumentowanie
    > podstawy do ulgi to można im zanieść f-ry z pdf'a tylko NIE MOŻNA przyznać
    > się, że samodzielnie się je wydrukowało...taki nasz absurd

    Dokladnie.

    > z drugiej strony od 1 stycznia chyba już wszystkie PITy będzie można
    > wypełnić i przesłać elektronicznie ;-)
    > czyli idziemy w dobrym kierunku, więcej info macie tutaj:
    > http://rachunkowoscdlapraktykow.pl/index.php?m=docs&
    i=29_28

    Ja tam juz PIT wyslalem lelektronicznie w tym roku :). Teraz zastanawiam sie
    jak odpowiednio zabezpieczyc dysk twardy ;).

    MK

  • 22. Data: 2009-12-23 20:24:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja tam juz PIT wyslalem lelektronicznie w tym roku :). Teraz zastanawiam
    > sie jak odpowiednio zabezpieczyc dysk twardy ;).
    >
    > MK

    ja swojego jeszcze wysłać nie mogłem, ale teraz już jest nadzieja ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 23. Data: 2009-12-23 20:25:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > No ale o co chodzi?
    > Wymagania dot. faktur VAT (w tym elektronicznej postaci) są znane od
    > dawna, więc nie wiem, o co to bicie piany.

    a o to, że przepis można b.łatwo ominąć, poza tym kto indywidualnie
    zainwestuje w certyfikat, aby móc przyjmować f.elektroniczne?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2009-12-23 20:34:45
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    BK pisze:

    > Sorry PZ jest pozbawione jednej waznej funkcjonalnosci, ktora ma
    > BILIX. PZ schodzi Ci z konta automatycznie, w BILIXIE musisz kliknac,
    > ze akceptujesz ta platnosc. Dla klienta wazna rzecz, dla dostawcow
    > niekoniecznie.

    Za to w PZ klikasz, jak *nie* chcesz wykonać przelewu. Dla mnie różnica
    jest kosmetyczna.

    --
    MiCHA

  • 25. Data: 2009-12-23 21:05:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 23.12.09 21:25, RobertS pisze:

    > a o to, że przepis można b.łatwo ominąć,

    A jak niby?
    "Fałszując" dokument i składając nieprawdziwe oświadczenie?

    Równie dobrze możesz sobie podrukować f-ry z sufitu i poodliczać od
    podatku - taki sam skutek.

    > poza tym kto indywidualnie
    > zainwestuje w certyfikat, aby móc przyjmować f.elektroniczne?

    Do przyjmowania f. nie jest potrzebny żaden certyfikat.

    --
    Pete

  • 26. Data: 2009-12-23 21:07:14
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 23.12.09 19:02, MK pisze:
> [...]
    >>

    > Ja tam juz PIT wyslalem lelektronicznie w tym roku :). Teraz zastanawiam
    > sie jak odpowiednio zabezpieczyc dysk twardy ;).

    AFAIR to potwierdzenie złożenia PITu nic nie znaczy.
    Jak trzeba będzie wykazać się dochodem za te lata, to biegiem do US i za
    drobną opłatą dostaniesz potwierdzenie :P

    --
    Pete

  • 27. Data: 2009-12-23 22:37:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > AFAIR to potwierdzenie złożenia PITu nic nie znaczy.
    > Jak trzeba będzie wykazać się dochodem za te lata, to biegiem do US i za
    > drobną opłatą dostaniesz potwierdzenie :P

    Oczywiscie, ze znaczy, bo masz potwierdzenie i jego skrot jest umieszczony
    na formularzu. Mozesz go sobie wydrukowac. Nazywa sie to Urzedowe
    Poswiadczenie Odbioru.

    MK

  • 28. Data: 2009-12-24 08:27:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A jak niby?
    > "Fałszując" dokument i składając nieprawdziwe oświadczenie?

    przykre, no nie?

    > Równie dobrze możesz sobie podrukować f-ry z sufitu i poodliczać od
    > podatku - taki sam skutek.

    nie, nie taki sam - to już jest oszustwo podatkowe

    > Do przyjmowania f. nie jest potrzebny żaden certyfikat.

    jak to nie, czytałeś rozporządzenie? certyfikat muszą mieć dwie strony

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 29. Data: 2009-12-24 09:07:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-12-24, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    [...]

    > jak to nie, czytałeś rozporządzenie? certyfikat muszą mieć dwie strony

    A możesz wskazać przepis konkretny, bo nie kojarzę przypadku "ogólnego"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2009-12-24 11:56:09
    Temat: Re: [Multibank][Millennium][Bilix] Nowe uslugi w bankach
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Wow! Od tej ilości aż dostaję oczopląsu ;) Ja rozumiem, że projekt BILIX
    > jako tako jest nowy, ale panowie i panie - z czym do ludzi? 4 podmioty, z
    > których tylko jeden - dwa (N oraz Link4) są dostępne na terenie całego
    > kraju?
    > A gdzie nasz gazowy monopolista?
    > A gdzie inni dystrybutorzy energii? - gdzie jest ten "nowoczesny"
    > Vattenfall

    No Vattenfall daje taką możliwość, że wysyła faktury mailem i można płacić
    przez internet. Nie wiem, czym to się różni od tego BILIKSA...
    owp