  • 21. Data: 2002-08-02 22:35:10
    Temat: Re: Millennium VISA Economic - nowa KK
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Proponuje uczestnikom tej dyskusji o tym kto wydaje karty kredytowe wysłanie
    > zapytania do VISA albo innego systemu płatniczego z jakimi bankami w Polsce
    > podjęto współpracę w temacie kart kredytowych!

    ROTFL
    VISA odpowie, ze takie a takie banki moga wydawac karty w tym systemie,
    plaskie lub wypukle. A takze, ze sposob rozliczania sie z klientem to nie jest
    sprawa Visy, tylko banku.

    > Floor limit nie jest związany z kartą, a z punktem (obiektem), w ktorym znaj
    > dują się terminale POS. To centrum rozliczeniowe ustala dla danej placówki h
    > andlowej floor limity, czyli przedziały poniżej którego transakcje są autory
    > zowane. Nieprawdaż?

    Owszem, rozsadnie prawisz. Floor limity sa ustalane dla kart wypuklych - bez
    znaczenia, jak bank sie rozlicza z klientem.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 22. Data: 2002-08-02 22:51:16
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > to sprawa banku. Nie znam innego banku poza Multi, ktory wydaje wypukle
    > debetowki. Kiedys BSK wydawal plaskie kredytowki.

    eee to malo widziales.
    BZWBK VC
    Pekao SA (dolarowa labo zlotowa)

  • 23. Data: 2002-08-02 22:52:07
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Aug 03, 2002 at 12:35:10AM +0200, m...@p...onet.pl wrote:

    > Owszem, rozsadnie prawisz. Floor limity sa ustalane dla kart wypuklych - bez
    > znaczenia, jak bank sie rozlicza z klientem.

    To tez nie jest cala prawda, FL nie jest taki sam dla DC, AMEXa, VC,
    MC, JCB i Hermesa.

    --

    --w

  • 24. Data: 2002-08-02 22:53:24
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > eee to malo widziales.
    > BZWBK VC
    > Pekao SA (dolarowa labo zlotowa)

    Faktycznie. Chyle czola.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 25. Data: 2002-08-02 22:54:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Aug 03, 2002 at 12:51:16AM +0200, AMRA wrote:

    > eee to malo widziales.
    > BZWBK VC
    > Pekao SA (dolarowa labo zlotowa)

    Rzeklbym ze to raczej wiekszosc tak dziala (vc debetowe) ;-)

    --

    --w

  • 26. Data: 2002-08-02 22:57:20
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > To tez nie jest cala prawda, FL nie jest taki sam dla DC, AMEXa, VC,
    > MC, JCB i Hermesa.

    Nie wiedzialem.
    A czym sie roznia? Tzn. czy jest jakas zasada ktora precyzyje np. ze dla DC i
    AMEX-a sa wyzsze FL niz dla MC lub VISY, czy tez panuje tutaj dowolnosc na
    linii merchant-CA ?

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 27. Data: 2002-08-02 23:00:15
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 02, 2002 at 11:29:53PM +0200, AruBuru wrote:

    > Uuuppsss. Znowu kolejne przekłamania albo nieznajomość tematu.

    Jak ktos juz slusznie zauwazyl - z czyjej strony? ;-)

    > Przepraszam, czy ktoś z Was widział że w kasjer w sklepie przeciąga w POS-ie
    > kartę częścią wypukłą??? Przecież przeciąga pasek magnetyczny. To na pasku z
    > akodowana jest informacja jaki to jest rodzaj karty.

    Ta informacja nazywa sie service kod.

    > Co to za karta ta VC Multibanku???? Karta debetowa zwykle powiązana jest z r
    > achunkiem ROR (do wysokości środków na tym rachunku). Żeby transakacja zosta

    Nieprawda. Bardzo dobrym przykladem jest dostepna w polsce karta DC.

    > ła dokonana musi nastąpić autoryzacja. Jeżeli terminal nie otrzyma zwrotnego
    > sygnału o dostępności środków transakcja nie będzie zrealizowana.

    Nieprawda - aklajer moze przekazac merchantowi zgode issuera na
    autoryzowanie transakcji _mimo_ braku fizycznych srodkow na
    koncie. Hint: karty gold i inne o charakterze 'wyjatkowym'.

    --

    --w

  • 28. Data: 2002-08-02 23:00:44
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Aug 02, 2002 at 11:07:57PM +0200, AruBuru wrote:

    > A kto płaci w MultiBanku za ten. ew. kredyt, o którym piszesz? Klient czy ba
    > nk? Bo nie do końca wiem, czy Ty orientujesz się na czym polega zasada dział
    > ania kart kredytowych...

    A Ty wiesz? Bo to wbrew pozorom nie jest az tak proste.

    > I nie wiem czy wiesz jakie jest powiązanie rachunku z Millennium z ich karta
    > mi kredytowymi? Z tego rachunku (ROR - Unikonto, Millepensja, Efekt, itp.)
    > następuje spłata zadłużenia na rachunek karty kredytowej. A rachunek KK to c
    > ałkiem osobna sprawa.

    I?

    > Chyba za często używasz cudzysłowów.

    Polecam rowniez nauczyc program pocztowy aby nie lamal tekstu w srodku
    slowa.

    --

    --w

  • 29. Data: 2002-08-02 23:03:55
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Sat, Aug 03, 2002 at 12:57:20AM +0200, m...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > AMEX-a sa wyzsze FL niz dla MC lub VISY, czy tez panuje tutaj dowolnosc na

    Przede wszystkim roznia sie tym ze FL ustala aklajer, a prog ten w
    zdecydowanym stopniu zalezy od umow aklajer organizacja platnicza.

    Wszystko rozbija sie o ryzyko jakim dla aklajera jest obsluga tej
    karty, a rowniez zwiazana z nia odpowiedzialnosc organizacji
    platniczej za frodu na dana karte.

    --

    --w

  • 30. Data: 2002-08-03 09:11:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl> napisał w wiadomości

    > rostu karty kredytowe i już. Tak a propos to tylko kilka banków (6?)
    wydaje
    > przeci
    > eż KK (Raiffasen, Millennium, BZWBK, Citibank, Lukas, kto jeszcze?)

    Pekao, PBKBPH...

    > Jak niektórym wiadomo (a niektórym nie) zadłużenia z KK wydawanych w
    polskic
    > h bankach można spłacać bodajże od 5%. Niektóre banki mają opcje 5% lub
    100%
    > , inne od 5%, inne (jak Millennium) różne progi (5, 10, itp.). Więc nie
    rozu
    > miem co ma się trzymać definicji Millennium (?)

    Problem jest w tym ze posiadacz nie moze splacac karty kiedy ma pieniadze...
    musi czekac az bank zdecyduje sie je pobrac... Tak wiec zamiast placic za
    wykorzystanie kredytu przez pol miesica [zalozmy ze dostaje wtedy
    wynagrodzenie] musi placic za caly miesiac, bo dopiero wtedy bank pobiera z
    rachunku. Ze wzgledu na ten sposob postepowania karty Millennium mozna chyba
    nazwac bardziej obciazeniowymi niz kredytowymi. ;)

    Maciej