  • 31. Data: 2009-10-31 15:04:53
    Temat: Re: Mniej do OFE więcej do ZUS ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:hchir5$k0l$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale narazie tego nie ma.
    > Jest jeden typ OFE ryzykowny jak cholera od samego początku.

    Bo nasi wladcy nie dostali kopa w tylek zeby zmianic ustawe i pozwolic na
    wieksza konkurencje wsrod OFE i latwiejsze przeplywy miedzy nimi.

    > jakich jednostek? 20% liczone w jaki sposób.

    Wartosc jednostki, nie wiesz co to? W moim OFE 5 lutego ksztaltowala sie na
    poziomie 21,86. 29 pazdziernika widze, ze jest na poziomie 25,86. Policzysz
    sobie sam czy mam pomoc?

    MK

    PS. Moje OFE nie ma najwyzszej stopy zwrotu...

  • 32. Data: 2009-10-31 15:08:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja też Ci mogę przesłać. Chcesz? Będziesz miał takie same perspektywy,
    > że Ci je dam, jak w przypadku ZUS. :)
    >
    > A jak mi zapłacisz za zarządzanie to nawet będę Ci regularnie przysyłał
    > informację, że masz ich coraz więcej!

    Ole OFE też ci przesyła coś co ma swoją wartość tylko w chwili otwarcia
    koperty. I ani minuty dłużej.

  • 33. Data: 2009-10-31 15:12:53
    Od: Gniewko <s...@s...com>

    W dniu 2009-10-31 11:59, *Mithos* napisał(a) co następuje:

    > Żeby odkładać to trzeba mieć z czego.

    Bez przesady... Jak się przeanalizuje swoje wydatki to spokojnie można coś
    znaleźć co można ograniczyć lub z czego można zrezygnować. Papierosy, wóda,
    słodycze albo kolejna torebka kupiona przez żonę :-P

    Średnia płaca w Polsce to trochę
    > ponad 3k PLN brutto/miesiąc, czyli "na rękę" niewiele ponad 2k PLN/miesiąc.

    Zapominasz że to tylko statystyka i mnóstwo ludzi może pomarzyć o średniej
    krajowej. Ci to dopiero muszą umieć oszczędzać. I znam wielu takich którzy
    świetnie to potrafią.

    --
    *Gniewomir*
    Nie myśl o szczęściu. Przyjdzie - zrobi niespodziankę,

  • 34. Data: 2009-10-31 15:15:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup

    > Hehe... przypomina mi to wlasciciela pewnej malej firmy w ktorej
    > rozpoczynalem lata temu swoja zawodowa kariere. Tlumaczyl mi, ze najlepsze
    > dla mnie jest zebym mial umowe podpisana na minimalne wynagrodzenie a
    > reszte dostawal do reki... I tak mialem dobrze, bo niektorym wmawial, ze
    > lepiej zeby pracowali bez umowy.

    Wygląda na to, że był mądrym człowiekiem. Oczywiście pomijam tu przypadki
    jakichś patologii, że jak ktoś widzi pieniądze to od razu musi je zgubić
    albo przepić oraz klasyczne przypadki beneficjentów systemu przymusowych
    ubezpieczeń społecznych.

    > Takie podejscie obserwuje u tych, ktorzy wlasnie oplacaja minimalne
    > skladki i zal im dupe sciska, ze ktos w przyszlosci moglby dostac wyzsza
    > emeryture od nich. Emerytura ma byc za to co jest wypracowane, a jak ktos
    > byl za leniwy albo wolal cwaniakowac to niech idzie po zasilek do opieki
    > spolecznej. A od tego co w OFE lapska trzymac z daleka.

    Wcześniej czy później, w takiej czy innej formie znacjonalizują wam wszystko
    co macie zapisane w OFE. Mniej lub bardziej bez ogródek. Na razie to jest
    wstęp - niech to wolniej przyrasta. Po dotychczas zgromadzone środki zgłoszą
    się w swoim czasie. W imię sprawiedliwości społecznej, wykładni
    celowościowej prawa, czy jakoś tak.

    Czy naprawdę uważasz, że ludzie opłacający minimalne składki zazdroszczą
    zapisów na kontach ludziom opłacającym wyższe, czy to ironia miała być, bo
    nie jest to dla mnie jasne. Bo gdyby to nie była ironia... ale chyba była,
    nie? :-)

  • 35. Data: 2009-10-31 15:16:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MK wrote:

    > Wartosc jednostki, nie wiesz co to? W moim OFE 5 lutego ksztaltowala sie
    > na poziomie 21,86. 29 pazdziernika widze, ze jest na poziomie 25,86.
    > Policzysz sobie sam czy mam pomoc?

    jak podałeś daty to można sobie policzyć.
    A ile wynosiła 29 pazdziernika 2007 i 2008 roku?
    I skąd wiesz jaka baedzie 29 pazdziernika 2022?

    To nie jest oszczedzanie tylko gra w kole fortuny.

  • 36. Data: 2009-10-31 15:18:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gniewko wrote:

    > Średnia płaca w Polsce to trochę
    >
    > Zapominasz że to tylko statystyka i mnóstwo ludzi może pomarzyć o
    > średniej krajowej. Ci to dopiero muszą umieć oszczędzać. I znam wielu
    > takich którzy świetnie to potrafią.

    Dokładnie.

    Mój szef, zarabia srednio okolo 19 mln rocznie, zatrudia okolo 150 osob,
    wiec średnio rocznie reszta pracujaca za darmo ma po 130 tys.

  • 37. Data: 2009-10-31 15:32:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakichś patologii, że jak ktoś widzi pieniądze to od razu musi je zgubić
    > albo przepić oraz klasyczne przypadki beneficjentów systemu przymusowych

    Na swoj sposob byl, bo nie ponosil dodatkowych kosztow. Stac go bylo na na 3
    samochody, dosc czesto zmieniane i 2 domy. Kilka lat po tym jak odszedlem
    firma padla. Nie mam zielonego pojecia co mu z tego wszystkiego zostalo, ale
    wtedy jak ja tam pracowalem bawil sie niezle. Wyjazd w lato, wyjazd w zime,
    a pracownicy za urlop dostawali tyle ile w umowie, starczalo na podroz do
    Ciechocinka ;). Wiekszosc na urlopy nie chodzila, tylko brala kase i
    harowala podczas swojego urlopu.

> [...]
    > środki zgłoszą się w swoim czasie. W imię sprawiedliwości społecznej,
    > wykładni celowościowej prawa, czy jakoś tak.

    Przy takiej biernosc spoleczenstwa jesto niestety ryzyko realne, ale jesli
    wszyscy zaczniemy myslec o tej kasie jako wlasnej i bronic jak inni bronia
    emerytur mundurowych czy KRUSu, to zaden polityk po to nie siegnie.

> [...]
    > nie jest to dla mnie jasne. Bo gdyby to nie była ironia... ale chyba była,

    Hehe... widzisz najwazniejsza jest edukacja.... Tych, ktorzy maja kase na
    OFE trzeba nauczyc, ze to jest ich kasa i w ich interesie jest obrona tego,
    a tych ktory probuja wmowic, ze to jest niestotne napietnowac... Jak to
    mowia cel uswieca srodki ;).

    Dziwi mnie tak lekcewazace podejscie osob, ktore potrafia sie wyklocac z
    bankiem o 1gr, albo zakladac lokaty po kilkadziesiat pln ;).

    MK

  • 38. Data: 2009-10-31 15:36:33
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > jak podałeś daty to można sobie policzyć.
    > A ile wynosiła 29 pazdziernika 2007 i 2008 roku?
    > I skąd wiesz jaka baedzie 29 pazdziernika 2022?
    >
    > To nie jest oszczedzanie tylko gra w kole fortuny.

    Ja pisalem o odniesieniu do wplat. Ty zaczales powornywac wartosc jednostek
    w okresach z czasu przed kryzysem i w jego trakcie.
    Jak chcesz sobie strawdzac w innych okresach to prosze bardzo, ja tego nie
    robie... a apetyn na ryzyko ciagle mam, bo do emerytury dziesiatki lat :)
    http://www.pekaopte.pl/

    MK

  • 39. Data: 2009-10-31 15:48:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Clegan" b...@f...goo
    glegroups.com

    : Nie zauważyłem na grupie tej radosnej nowiny:
    : http://www.tvn24.pl/0,1626032,0,1,rzad-mysli--jak-ob
    nizyc-nam-emerytury,wiadomosc.html
    : Ciekawe czy się uda tą reformę przeprowadzić :-)

    A dlaczego nie taką http://www.stopzus.pl/ reformę?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2009-10-31 16:15:36
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    On 30 Paź, 23:57, adp <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > (zgadnijcie, czyje obligacje), jest chora. Jest to martwy obieg
    > pieniadza. Faktycznie wplacamy skladki na finansowanie obligacji
    > rzadowych, dodatkowo zasilajac armie pseudofachowcow (faktycznie:
    > KSIĘGOWYCH) prowizjami od kupna tych obligacji. Nonsens.
    > Moim zdaniem, OFE powinny lokowac (zaleznie od koniunktury) dowolnie
    > duza kwote w dowolne rynki (oportunistycznie). Jak sie ktos boi, ze to
    > za duze ryzyko dla emerytur, to wystarczy dostosowac skladke
    > przelewana na OFE. I tak jest to mniejszosc calosci.
    >
    > Projekt zmierza mniej wiecej w tę strone, ale tez sie spodziewam

    Heh, sądziłem, że poziom dyskusji na grupie "banki" będzie jednak
    wyższy. Jest niestety żenujący. Dlatego nie chce mi się już nic
    dodawać.