  • 1. Data: 2009-11-21 14:23:51
    Temat: Modelowy portfel
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jak powinien wyglądać modelowy portfel inwestycyjny?

    33% nieruchomości
    33% akcje
    33% cash ?

    pozdrawiam
    IWSP

  • 2. Data: 2009-11-21 14:38:11
    Temat: Re: Modelowy portfel
    Od: "Robert Krassowski. Alkortrade" <s...@a...biz>

    Użytkownik "Ireneusz Wik"
    > Jak powinien wyglądać modelowy portfel inwestycyjny?

> [...]

    a 1% na OPP? :)

    RK

  • 3. Data: 2009-11-21 20:04:43
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Ireneusz Wik" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Jak powinien wyglądać modelowy portfel inwestycyjny?

> [...]

    To model czego, podziału przez trzy?

  • 4. Data: 2009-11-21 23:57:52
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Ireneusz Wik wrote:

    > Jak powinien wyglądać modelowy portfel inwestycyjny?
    >
    > 33% nieruchomości
    > 33% akcje
    > 33% cash ?

    W Hossie 100% akcje. W bessie 100% obligacje :D

  • 5. Data: 2009-11-21 23:58:45
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "Delfino Delphis" <D...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:he9upv$4q1$1@news.onet.pl...

    > W Hossie 100% akcje. W bessie 100% obligacje :D

    on chce modelowy nie spekulacyjny

  • 6. Data: 2009-11-22 01:19:03
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    skippy wrote:

    > on chce modelowy nie spekulacyjny

    No ale to pytanie jest bez sensu. Przecież portfel musi realizować jakiś
    scenariusz. Nie ma czegoś takiego jak modelowy portfel w ogólności.

  • 7. Data: 2009-11-22 09:12:57
    Od: "Ireneusz Wik" <i...@W...gazeta.pl>

    Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > No ale to pytanie jest bez sensu. Przecież portfel musi realizować jakiś
    > scenariusz. Nie ma czegoś takiego jak modelowy portfel w ogólności.

    rozchodzi się o modelowy portfel inwestycyjny, gdzie inwestycje wykraczają
    poza giełdę (surowce, nieruchomości,, ....)

    więc rzuciłem przykład:

    33% w nieruchomości
    0-33% akcje
    33-66 płynne aktywa (lokaty krótkoterminowe, gotówka)

    Ktoś ma jakiś inny pomysł ?
    Najlepiej poparty literaturą, badaniami.

    pozdrawiam
    IWSP

  • 8. Data: 2009-11-22 12:47:49
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 02:19:03 +0100, Delfino Delphis napisał(a):

    > Przecież portfel musi realizować jakiś
    > scenariusz.

    Jakiś inny niż zysk?:)

    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-11-22 13:18:06
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 22 Lis, 13:47, zly <b...@N...fm> wrote:

    > Jakiś inny niż zysk?:)
    >
    > --
    > marcin

    W przypadku dużych portfeli, jest coś ważniejszego niż zysk.
    Jest to OCHRONA kapitału/majątku
    Wtedy proporcje w których aktywach trzymać majątek są ważne. Można
    dorzucić do listy jeszcze obligacje, grunty, metale szlachetne
    (fizyczne), dzieła sztuki, patenty, licencje, prawa autorskie, marki
    itd. itp.
    Na szczęście (nieszczęście?) ja nie mam takich problemów.
    Za 'mały' jestem, żeby rozważać czy przeważać dzieła sztuki czy
    nieruchomości :)

  • 10. Data: 2009-11-23 07:27:17
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    > W przypadku dużych portfeli, jest coś ważniejszego niż zysk.
    > Jest to OCHRONA kapitału/majątku

    Rok temu zadna inwestycja procz gotowki w portfelu nie chronila kapitalu.
    Rynek nieruchomosci w USA dlugo sie nie podniesie

    Leszek