  • 1. Data: 2005-12-26 11:49:43
    Temat: Moj nowy Amex
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Witam,
    od kilku dni jestem posiadaczem millennijnego Amexa. Wyobrazcie sobie, ze
    karta ta stala sie moja ulubiona do malych platnosci (w przypadku tych
    wiekszych wazniejszy jest termin splaty itp). Okazalo sie, ze jej
    akceptowalnosc jest lepsza niz oczekiwalem. Do tej pory tylko raz musialem
    zaplacic inna karta gdy chcialem skorzystac z Amexa.
    Czemu Amex jest rewelacyjny do malych platnosci zapewne sie domyslacie...
    floor limit jest wyzszy niz 0 :). Niestety nie wszedzie :(. Na stacji
    benzynowej autoryzowalo mi zaplate za myjnie, ale moze to przypadek. Bede
    jeszcze testowal :). Dotychczas autoryzacja zdarzyla sie tylko w POSie
    eService, Polcard i Pekao bez autoryzacji. Nie trafilem jeszcze na
    Cardpoint, ale uwaznie sie rozgladam :). Po minach osob obslugujacych kasy
    widac, ze Amexy sa dosc rzadko spotykane. Zaskakuje i wyglad i szybkosc
    drukowania slipa ;).
    Sama karta (plastic) jest dosc kiepskiej jakosci. Po kilku dnia uzytkowania
    starla sie polowa farby z liter.
    Podglad przez Internet jest calkiem poprawny. Ciagle sa rozbiezanosci miedzy
    kwota transakcji a autoryzacja. Moglby mi ktos przypomiec jakie sa tego
    przyczyny? Wiem ze dawno dawno temu bylo na grupie.
    Dla osob, ktore zamierzaja korzystac z kredytu poza grace periodem jest
    jeszcze jedna niezbyt dobra wiadomosc. Otoz data rozliczenia transakcji jest
    korygowana do daty transakcji. Zauwazylem to w chwili gdy zajrzalem do
    millenetu w dniu kiedy jedna z transakcji zostala rozliczona - data
    transakcji 21, data rozliczenia 23 - nastepnego dnia obie daty byly juz
    ustawione na 21. Odsetki pradopodobnie beda naliczane od daty transakcji,
    ale tego nie bede sprawdzal ;).
    Podsumowujac, jesli kogos denerwuje oczekiwanie na autoryzacje (jakis czas
    temu w knajpie musialem czekac na autoryzacje ok 5 min, bo byl problem z
    zasiegiem - POS GSM) i potrafi kontrolowac wydatki, tak aby nie przekroczyc
    limitu, powinien miec Amexa. Oczywiscie nie polecam osobom, ktore chca miec
    tylko jedna karte, bo jednak moze sie zdarzyc, ze nie jest akceptowana przez
    sprzedawce.

    MK

    PS. Karte dostalem na podstawie przedstawienia 3 ostatnich wyciagow z innej
    KK. Limit nieco wiekszy, taki o jaki wystapilem. Nikt mnie nie prosil o
    zamkniecie karty z ktorej przedstawilem wyciagi.

  • 2. Data: 2005-12-26 13:25:27
    Temat: Re: Moj nowy Amex
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    MK wrote:
    > PS. Karte dostalem na podstawie przedstawienia 3 ostatnich wyciagow z
    > innej KK. Limit nieco wiekszy, taki o jaki wystapilem. Nikt mnie nie
    > prosil o zamkniecie karty z ktorej przedstawilem wyciagi.

    A czy karta jest wydawana za darmo, czyli brak opłaty w oierwszym roku?

    --
    Dawid

  • 3. Data: 2005-12-26 13:38:53
    Od: bob <b...@1...xx>

    Dawid Kulbicki napisał:

    > A czy karta jest wydawana za darmo, czyli brak opłaty w oierwszym roku?

    za wydanie 50 złotówek, wiecej na:

    http://www.millenet.pl/karty_kredytowe/karty_millenn
    ium/dokumenty/

  • 4. Data: 2005-12-26 13:58:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> wrote in message

    > A czy karta jest wydawana za darmo, czyli brak opłaty w oierwszym roku?

    Obecnie chyba nie ma zadnej promocji na Amexa. Kosztuje 50 PLN, a za kolejny
    rok uzytkowania mBankowej KK mialem zaplacic 58, wiec przenioslem.
    Zaoszczedzilem 8 PLN i zaoszczedze troche czasu, ktory tracilem na
    oczekiwaniu na autoryzacje ;).

    MK

  • 5. Data: 2005-12-26 14:56:04
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    > za wydanie 50 złotówek, wiecej na:
    >
    > http://www.millenet.pl/karty_kredytowe/karty_millenn
    ium/dokumenty/

    A mi wydali za darmo w promocji :)

  • 6. Data: 2005-12-26 15:33:16
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Marcin_P. wrote:
    > A mi wydali za darmo w promocji :)

    Kiedy i na jakiej zasadzie? Promocja oficjalna, półoficjalna, czy
    jednorazowa? Jak już się chwalisz to podaj trochę szczegółów.

    --
    Dawid

  • 7. Data: 2005-12-26 18:31:56
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    > Kiedy i na jakiej zasadzie? Promocja oficjalna, półoficjalna, czy
    > jednorazowa? Jak już się chwalisz to podaj trochę szczegółów.

    OK. Może to nie do końca promocja na Amexa ale można dostać
    http://www.millenet.pl/Millennium/aktualnosci/?_a=17
    820

    Ponadto klienci, którzy skorzystają z najnowszej oferty Millennium, mogą
    liczyć na dodatkowe korzyści - otrzymują bezpłatnie kartę Visa Elektron, a
    przy inwestycji pow. 10000 PLN bezpłatną kartę kredytową z limitem w
    wysokości 10% kwoty lokaty.

    Jak ktoś dobrze pokombinuje to lokatę założy tylko na parę dni :)

    Marcin_P.

  • 8. Data: 2005-12-26 18:42:54
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Marcin_P. wrote:
    > Jak ktoś dobrze pokombinuje to lokatę założy tylko na parę dni :)

    Nie no fajnie... żeby dostać kartę z jakimś rozsądnym limitem ca. 5000 zł,
    musiałbym zainwestować/zamrozić tak minimum 50000 zł. Dziękuję postoje.

    --
    Dawid

  • 9. Data: 2005-12-30 10:51:30
    Od: "witrak\(\)" <w...@h...com>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > byly juz
    > ustawione na 21. Odsetki pradopodobnie beda naliczane od daty

    W TOIP jest "Terminy rozliczania transakcji: w momencie wpływu
    transakcji do Banku". Zatem poki co, to jest niezgodne z umowa (az
    zmienia
    TOIP ;-) )
    Nalezaloby reklamowac... - zrzut z ekranu, pismo... tylko czy to
    warto ?
    Z drugiej strony za granica moze byc inaczej (sterowanie zalezne
    od
    zmian kursu ;-) ).

> [...]
    > prosil o
    > zamkniecie karty z ktorej przedstawilem wyciagi.

    Ale w umowie jest:

    § 23.(przypis 3)
    4. Posiadacz karty głównej jest zobowiązany, w ciągu 60 dni od
    otrzymania karty, złożyć wniosek o zamknięcie rachunku karty
    kredytowej wydanej przez inny bank, której dotyczą dokumenty
    złożone w Banku w związku z ubieganiem się o kartę.

    A w przypisie 3: "3) dotyczy Klientów, w przypadku których
    stosowana jest ocena przy przejmowaniu produktu."

    Wiec moze jednak sie upomna :-)

    Pozdr.

    witrak()

  • 10. Data: 2005-12-31 14:10:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "witrak()" <w...@h...com> wrote in message

> [...]
    > warto ?
    > Z drugiej strony za granica moze byc inaczej (sterowanie zalezne

    Mowie, jak to jest widoczne w Millenecie. Zobaczymy jak bedzie na wyciagu i
    co w przypadku gdy transakcja zostanie dokonana pod koniec jednego okresu
    rozliczeniowego, a rozliczona na poczatku nastepnego.

> [...]
    >
    > A w przypisie 3: "3) dotyczy Klientów, w przypadku których
    > stosowana jest ocena przy przejmowaniu produktu."

    Pozyjemy zobaczymy. Wydaje mi sie jednak, ze ten zapis w umowie jast
    'martwy'. Skoro mozna do ustaw wprowadzac "martwe [przepisy" wiec pewnie i
    takie trafiaja sie w umowach. Tak czy inaczej dla mnie to zaden problem, bo
    dyspozycje zamkniecia KK zlozylem jeszcze przed przyznaniem Amexa.

    MK