  • 21. Data: 2023-06-21 14:22:56
    Temat: Re: Motoryzacja ;) w kontekście franciszkanów
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 cze 2023 o 18:19, Trybun pisze:

    > Ale chyba nawet Ty nie masz wątpliwości że szkopy mogą robić
    > tylko to na co im jankesi pozwolą?

    Gdy używali swego rozumu -- zamienili w gruzy całą Europę i nieźle
    pokiereszowali inne kontynenty oraz wytruli miliony żydów itp.
    ludzi, których traktowali jako podludzi... [coś na kształt
    Polaków gorszego sortu?]

    Amerykański świat prowadzi do swoistego rozbrojenia -- zachodnia
    Europa żyje bez poważnych zbrojnych konfliktów wewnętrznych od
    czasu, gdy Amerykanie zaprowadzili tu swoje porządki. Efektem
    jest rozwój -- niekoniecznie skrajnie ;) uczciwy, ale nawet
    nieuczciwy pokój bywa znaczne leszy od uczciwej wojny. Nie
    twierdzę, że Amerykanie są święci, ale wolę jankeski pokój
    niż szkopską wojnę.

    Być może zauważysz, że Rosja też żyje bez poważnych zbrojnych
    konfliktów wewnętrznych, ale wg mnie to Rosja napadła na Ukrainę,
    nie zaś Ukraina na Rosję. Co więcej -- tuż przed tą napaścią
    WWPutin zauważył, że kolejne na celowniku są Estonia i Łotwa
    a jednym z warunków odstąpienia od napaści jest wycofanie
    NATOwskiej infrastruktury z dawnych demoludów. Łukaszenka
    Białystok (miasto krakowskiego kasztelana) nazywa białoruskim
    miastem a jakiś propagandysta (nie pamiętam nazwiska) Warszawę
    nazywa tradycyjnym rosyjskim miastem...

    Czułbyś się komfortowo, gdyby ktoś z Brandenburgii twierdził
    dziś, że Konin jest niemieckim miastem? ;)

    I Rosjanie mieszają w amerykańskich wyborach, i Amerykanie w rosyjskich,
    co raczej nie podlega dyskusjom, lecz tym razem Rosjanie napadli na
    proamerykańską Ukrainę, nie Amerykanie na prorosyjski kraj czy
    prorosyjski naród, bądź prorosyjskie państwo...

    Ścierają się różne poglądy czy religie od niepamiętnych czasów, ale
    można, wadząc się, rujnować życie milionom ludzi, bądź nie. Jakieś
    ideologie górują nad innymi, jakieś trendy zwyciężają, zmienia się
    obraz świata, zmienia się ludzkie myślenie, zmieniają się obyczaje...

    Kiedyś palono żywych ludzi na stosie za herezję -- dziś jedynie ;)
    woła się: ,,na stos'', gdy człowiek zbyt głośno zastanawia się nad
    określeniami typu: 'obrona życia poczętego' lub 'syn człowieczy'...
    Toż każde ludzkie życie jest poczęte, choć nie każde jest urodzone
    i każdy człowiek męskiej płci jest człowieczym synem, choć nie każdy
    jest Boskim synem...

    WWPutin dał mi wspaniały prezent -- ustawiając Franciszka obok siebie.
    Wg mnie polski kler jest straszliwie mocno skacapiony -- choć oficjalnie
    wojuje ,,od zawsze'' przeciwko kacapom...

    -=-

    Oficjalnie Polak może wyrażać swe poglądy -- choćby nazywać 'wojną'
    bądź 'operacją specjalną' wydarzenia na ukraińskiej ziemi. Rosjanin
    za używanie słowa 'wojna' w tym kontekście może trafić do więzienia
    czy łagru... Dobrze, że bronisz Moskwy -- najgorszym zbrodniarzom
    warto dać adwokatów, ale racz zbrodnię nazywać po imieniu, jeśli
    wolno mi prosić... Z łaski swej może też zauważ, iż Rosjanie
    żyjący na wschodzie i południu Ukrainy doczekali się ruiny
    swych domostw i własnej śmierci -- z rąk wyzwolicieli, którzy
    teraz proponują zburzenie (jądrową bronią rzecz jasna) Poznania,
    co może także dotyczyć bezpośrednio Ciebie...

    -=-

    Wracając na początek tego postu -- uważam, że Niemcy są posłuszni
    Amerykanom, choć Jarosław Kaczyński sugeruje, że jego postawa uratowała
    Ukrainę przed Rosją i uruchomiła międzynarodową (w tym niemiecką) pomoc.
    Niemcy należą do NATO -- więc muszą liczyć się z Amerykanami, choć
    Amerykanie muszą liczyć się też z Polską czy z Niemcami. I Niemcy,
    i Polacy wywierają wpływ na tę wojnę, nie tylko Amerykanie, ale
    Amerykanie grają tu pierwsze skrzypce, co mnie akurat cieszy,
    odpowiada i niepokoi -- bo Amerykanie potrafili wybaczać Moskwie
    zbyt wiele w przeszłości...

    -=-

    Wg Ciebie Polska miała cokolwiek do powiedzenia w Układzie Warszawskim?
    Jaruzelski coś do powiedzenia miał -- ale tylko to, co akceptowała Moskwa.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 22. Data: 2023-06-21 14:26:22
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 cze 2023 o 09:54, _Master_ pisze:

    > Tramp opierdalał Niemców.

    Podmiotem jest 'Trump'.

    > Zmądrzeli dopiero jak Ukraina się nie dała.

    Brak jawnego podmiotu -- więc jest domyślny podmiot,
    z poprzedniego zdania? ;)

    > I to jak na razie tylko na pokaz.

    -=-

    Używasz mało słów, ale w stosunku do treści -- bardzo dużo,
    czasami nieskończenie dużo... ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 23. Data: 2023-06-21 14:34:03
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 cze 2023 o 18:20, Trybun pisze:

    > Czyżby?

    Pod koniec 2008 roku spadały ceny samochodów sprzedawanych w Polsce.

    > Merc jeszcze niedawno temu przez długi czas kosztował 210000,

    Każdy? -- bez względu na model i wykończenie? ;)

    > Ale zdajesz sobie sprawę że takie rzeczy nie przejdą w "demokracji",
    > czyli tam gdzie obywatel nie ma bo nie może mieć nic do gadania?

    Zdaję sobie sprawę z tego, że ,, własne tylko upodlenie ducha
    ugina wolnych szyje do łańcucha''. Poeci wypowiadają tę prawdę
    różnymi słowami (i różnymi językami) od niepamiętnych czasów.
    Może nie tylko poeci -- może ogólnie mądrzy...

    > potrafią, albo nie chcą rządzić państwem w sposób mądry i sprawiedliwy.

    Wg mnie naród ma władzę -- na jaką zasługuje. ;)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 24. Data: 2023-06-21 14:48:35
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 cze 2023 o 19:04, J.F pisze:

    > https://www.nytimes.com/2019/08/22/business/volkswag
    en-diesel-vw-tdi-resales.html

    > I nikt nie patrzy na koszty ...

    Ważne jest środowisko -- jak to środowisko ucierpi w efekcie
    wyprodukowania nowych samochodów w miejsce tych odstawionych?

    -=-

    Nie było możliwości wymiany samych silników bądź innej naprawy?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 25. Data: 2023-06-21 14:56:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 19 cze 2023 o 17:11, Krzysztof Halasa pisze:

    > Płacenie zaliczki, gdy sprzedawca może podnieść cenę
    > samochodu np. o 100% nie wydaje mi się dobrym pomysłem.

    Szkoda, że wtedy wybrałem Volvo -- gdyby kupił Mercedesa, teraz bym
    podważył tę umowę, zwróciłbym samochód i odzyskał wpłacony szmal?...
    Nie, nie teraz -- pojeździłbym jeszcze kilka lat... ;) Gdym wówczas
    zapłacił dolarami... ;) Ale cóż -- wybrałem Volvo... Za błędy trzeba
    płacić... ;) [nierzadko za swoje -- z własnej kieszeni?]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 26. Data: 2023-06-21 18:04:17
    Od: _Master_ <...@...pl>

    > Używasz mało słów, ale w stosunku do treści -- bardzo dużo,
    > czasami nieskończenie dużo...
    Bo geniusz tkwi w prostocie i kontekście.

    Taki znudzony rencista tego nie zrozumie ;=-)

  • 27. Data: 2023-06-22 01:27:21
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 cze 2023 o 18:04, _Master_ pisze:

    > Bo geniusz tkwi w prostocie i kontekście.

    Oto ;) kontekst:

    W dniu 15 cze 2023 o 19:39, _Master_ pisze:

    _Master_> Ja pierdolę ;-)

    > Taki znudzony rencista tego nie zrozumie ;=-)

    Jaki rencista? -- geniusz zapewne wie, że o rentę nie może ubiegać się
    ani emeryt, ani rencista, więc akurat ja nie mogę być rencistą, skoro
    ubiegam się o rentę, lecz renty nie dostałem? Ubiegałem i nie dostałem,
    ale może kolejny raz podszedłem do temu i jednak dostałem? -- wówczas
    nie pisałbym o nieistnieniu chorobowych rent w RP...

    Kogo tedy masz na swej myśli -- pisząc co renciście?
    O jakim kotku wspominasz w topicku innego wątku? -- powszechnie znaną
    osobą utrzymującą kota jest nasz naczelnik, ale on nie jest rencistą...
    Może masz na myśli niechorobową rentę?...
    Może (jak w innym poście przyznałeś) pierdolisz? :)

    Stawiam na to ostatnie.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 28. Data: 2023-06-22 16:31:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    writes:

    > Nie
    > twierdzę, że Amerykanie są święci, ale wolę jankeski pokój
    > niż szkopską wojnę.

    Ano. Jest to zresztą dość ciągły postęp.

    > Być może zauważysz, że Rosja też żyje bez poważnych zbrojnych
    > konfliktów wewnętrznych,

    Tak sobie. Może nie ma tam otwartej wojny, ale tylko "dzięki"
    wszechobecnemu zamordyzmowi. Jakby nie "komitiet", to by się to dawno
    rozwaliło od środka. Takiego zamordyzmu (w którym w istocie całe
    społeczeństwo jest własnością aparatu państwowego, a w skrajnych
    przypadkach - władcy) nie ma w żadnych krajach "zachodnich".

    > Co więcej -- tuż przed tą napaścią
    > WWPutin zauważył, że kolejne na celowniku są Estonia i Łotwa

    Lista potencjalnych celów była znacznie dłuższa, m.in. wiele zachodnich
    stolic itd.

    > I Rosjanie mieszają w amerykańskich wyborach,

    I nie tylko w amerykańskich, i nie tylko w wyborach.
    Jakby się dobrze przyjrzeć, to i u nas się znajdzie.

    > i Amerykanie w rosyjskich,
    > co raczej nie podlega dyskusjom,

    To nie jest już takie proste - Amerykanie mają znacznie mniejszą
    motywację do mieszania w rosyjskich wyborach, ponieważ znaczenie tych
    ostatnich jest iluzoryczne.

    > Ścierają się różne poglądy czy religie od niepamiętnych czasów, ale
    > można, wadząc się, rujnować życie milionom ludzi, bądź nie.

    Rosyjska "taktyka" w tym temacie pozostaje niezmienna przynajmniej od
    II WŚ.

> [...]
    > Amerykanom, choć Jarosław Kaczyński sugeruje, że jego postawa uratowała
    > Ukrainę przed Rosją i uruchomiła międzynarodową (w tym niemiecką)

    Poważnie tak sugeruje? Miał w tym jakiś udział w ogóle? Jaki?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2023-07-02 08:22:04
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.06.2023 o 09:54, _Master_ pisze:

    > Tramp opierdalał Niemców.
    >
    > Zmądrzeli dopiero jak Ukraina się nie dała.
    >
    > I to jak na razie tylko na pokaz.

    Trump opierdalał, ale on mimo wszystko chciał widzieć Niemcy jako
    partnera a nie podbity i okupowany przez siebie kraj gdzie to USA
    rozdają karty.

    Szkoda dla nich że nie zmądrzeli po tym jak usłyszeli i zobaczyli że
    mogą zapomnieć o tanim gazie z Rosji.

  • 30. Data: 2023-07-02 08:22:20
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.06.2023 o 09:55, _Master_ pisze:

    > I myślisz że gdyby tych "zasad" przestrzegali to by coś pomogło? ;-)
    >
    > Wierzysz w te "zasady"? ;-)

    W tzw demokracji jest to czysta utopia.