  • 11. Data: 2008-01-19 11:40:38
    Temat: Re: Możliwości wykorzstania karty wypukłej
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    spider pisze:

    > Dlatego preferuję zakupy internetowe gdzie płaci się przelewem, lub po
    > prostu przez system jak m-transfer i w tym kierunku powinno się rozwijać
    > płatności internetowe. Zakup przez internet kartą kredytową nigdy nie
    > będzie bezpieczny, chyba że wymyślą kartę do której będzie jeszcze
    > potrzebne hasło jednorazowe lub kod-sms przy transakcji. Wiem że można
    > reklamować transakcje przy użyciu skradzionych danych, ale ile się przy
    > tym nerwów straci i czasu to szkoda gadać.

    Już wymyślili - 3D-Secure.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 12. Data: 2008-01-19 12:03:12
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    spider <s...@w...pl> wrote:
> [...]
    > reklamować transakcje przy użyciu skradzionych danych, ale ile się
    > przy tym nerwów straci i czasu to szkoda gadać.

    Wymyślili już coś takiego - patrz 3DSecure w BZWBK.
    W Hiszpanii ponoć już większość banków to ma.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/

  • 13. Data: 2008-01-19 12:43:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    spider napisał(a):
> [...]
    > reklamować transakcje przy użyciu skradzionych danych, ale ile się przy
    > tym nerwów straci i czasu to szkoda gadać.

    W dobrym banku to jest problem sprzedawcy. A w zlym banku nie nalezy
    miec KK, ktora sie placi w necie. Poza tym istnieje cos takiego jak
    PayPal i mozna tym placic w duzej ilosci sklepow na calym swiecie. Tyle,
    ze sam PayPal tez przeciez moze miec kiedys wyciek danych.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2008-01-19 14:03:21
    Temat: Re: Możliwo?ci wykorzstania karty wypukłej
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 09:42:10 +0100, "Robert Wicik"
    <r...@n...poczta.onet.pl> wrote:

    >Ostatnio tak mnie coś tknęło i zastanawiam się na ile przysyłanie listem
    >karty kredytowej wypukłej jest bezpieczne. Taka wypukła karta w liście jest
    >łatwa do skopiowania bez otwierania koperty - wystarczy odcisk i mamy odbite
    >wszystkie cyferki i literki. Może to posłużyć do zrobienia nielegalnych
    >transakcji ?

    Może. No i co dalej? To bank ma problem, nie Ty.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 15. Data: 2008-01-19 14:03:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 12:35:16 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Sprawdzić czy nie PKO BP.

    I BZ WBK.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 16. Data: 2008-01-19 14:05:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 12:28:58 +0100, spider <s...@W...pl>
    wrote:

    >płatności internetowe. Zakup przez internet kartą kredytową nigdy nie
    >będzie bezpieczny, chyba że wymyślą kartę do której będzie jeszcze

    Jest juz teraz bezpieczny, jeśeli tylko bank rozumie, co to jest
    chargeback i transakcja Mo/To/Io. Na przykład Citi.
    Transakcja bez fizycznego udziału karty jest reklamowalna w ciągu paru
    minut, kasa wraca na konto od razu, sprzedawca sie buja.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 17. Data: 2008-01-19 14:14:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Sty, 12:03, Miernik <p...@p...miernik.name> wrote:

    > Wymyślili już coś takiego - patrz 3DSecure w BZWBK.
    > W Hiszpanii ponoć już większość banków to ma.

    I co z tego, jesli taka karta dalej mozna zrobic zakupy w miejscach
    bez 3ds.

  • 18. Data: 2008-01-19 15:41:21
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości news:qo04p3lgjn45rsblrfq6em7erb48q2eite@4ax.com...

    > Może. No i co dalej? To bank ma problem, nie Ty.

    Świetnie.
    Ale widzę, że bank nie dba o swoje interesy.
    Wystarczyłoby, tak jak w niektórych, włożyć kartę w list z twardego papieru
    a nie miękkiego, który ułatwia poznanie danych.

  • 19. Data: 2008-01-19 16:01:20
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jan 2008 15:03:21 +0100,
    osoba podpisana: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    napisała:

    > Może. No i co dalej? To bank ma problem, nie Ty.
    Ale kto w ostatecznym rozliczeniu płaci za błędy banku? Ja płacę, pan
    płaci, społeczeństwo. Oczywiście zawsze można przejść do innego banku
    KJ

    People who make no mistakes do not usually make anything.

  • 20. Data: 2008-01-19 16:01:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 16:41:21 +0100, "Robert Wicik"
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    >Świetnie.
    >Ale widzę, że bank nie dba o swoje interesy.

    Jesteś udziałowcem banku?

    >Wystarczyłoby, tak jak w niektórych, włożyć kartę w list z twardego papieru
    >a nie miękkiego, który ułatwia poznanie danych.

    Pewnie. A teraz się zastanów - czy więcej zapłacisz za ten papier, czy
    za koszty ewentualnych fraudów?
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356