  • 21. Data: 2008-01-19 16:38:06
    Temat: Re: Możliwo?ci wykorzstania karty wypukłej
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości news:2m74p3hiesmhgb71gu21oakann9hr6rfes@4ax.com...
    > Jesteś udziałowcem banku?

    Tylko marnym klientem ;]

    > Pewnie. A teraz się zastanów - czy więcej zapłacisz za ten papier, czy
    > za koszty ewentualnych fraudów?

    Mażliwe, ze koszt grubszego papieru jest wyższy.
    Kiedyś Ford uznał, że nie poprawi błędu w zamontowaniu baku, bo koszt
    odszkodawań za ewentualne wypadki będzie niższy od kosztów zmian w
    produkcji. Skończyło się sporą karą dla Forda.

  • 22. Data: 2008-01-19 23:11:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 17:38:06 +0100, "Robert Wicik"
    <r...@p...onet.pl> wrote:

    >Tylko marnym klientem ;]
    No to finanse banku to nie Twoje zmartwienie :D

    >Mażliwe, ze koszt grubszego papieru jest wyższy.
    Jest.

    >Kiedyś Ford uznał, że nie poprawi błędu w zamontowaniu baku, bo koszt
    >odszkodawań za ewentualne wypadki będzie niższy od kosztów zmian w
    >produkcji. Skończyło się sporą karą dla Forda.

    I tak się opłaciło.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 23. Data: 2008-01-19 23:12:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 19 Jan 2008 16:01:20 +0000 (UTC), Kamil Jońca
    <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale kto w ostatecznym rozliczeniu płaci za błędy banku? Ja płacę, pan
    >płaci, społeczeństwo. Oczywiście zawsze można przejść do innego banku

    A kto płaci za koszty zabezpieczeń? Tak samo, prawda? Widać koszty
    zabezpieczeń sa wyższe od strat z fraudów.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 24. Data: 2008-01-20 11:57:27
    Temat: Re: Możliwości wykorzstania karty wypukłej
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Robert Wicik napisał(a):
    > Ten "ktoś" kto produkuje jest bardziej zaufaną instytucją, niż poczta.

    Pracownik na infolini, ktory ww. dane widzi tez jest osoba zaufana ?
    Zwlaszcza przy placy ponizej sredniej krajowej ?

    > Ja się pytam, czy znając dane wypukłe z karty bez CVV i bez PINu może ktoś
    > narobić szkód ... :)

    Mozna.

    --
    Mithos

  • 25. Data: 2008-01-21 07:09:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 19 Jan 2008 16:41:21 +0100, Robert Wicik napisał(a):
    > Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w

    > Ale widzę, że bank nie dba o swoje interesy.

    Dba, już Ty się o niego nie martw ;)

    > Wystarczyłoby, tak jak w niektórych, włożyć kartę w list z twardego papieru
    > a nie miękkiego, który ułatwia poznanie danych.

    Widocznie prawdopodobieństwo, że ktoś będzie takie cyrki wyczyniał w celu
    zdobycia numeru karty jest bliskie zeru. Tym bardziej, że numer karty jest
    zapisany też na pasku magnetycznym - i o ile "odbicie" numeru karty na
    kopercie będzie potem widoczne, o tyle odczytanie tego numeru z paska
    magnetycznego (dużo prostsze i banalniejsze) będzie całkowicie niewykrywalne.

    Po co więc bank ma wydawać choćby 1 grosz więcej przy każdej wydanej karcie
    kredytowej, jeśli nie da to absolutnie NIC?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 26. Data: 2008-01-22 23:03:10
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jacek Osiecki napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >magnetycznego (dużo prostsze i banalniejsze) będzie całkowicie niewykrywalne.

    Przy odstępie głowicy czytającej od karty np. 3mm (kawałek tekturki)? Może...

    >Po co więc bank ma wydawać choćby 1 grosz więcej przy każdej wydanej karcie
    >kredytowej, jeśli nie da to absolutnie NIC?

    Policzmy: np. 50 tys. wysłanych kart, dodatkowe koszty zabezpieczenia
    (tekturka) 10gr, razem 5000zł. jakie są koszty fraudów rocznie w jednym
    banku?

    Arek

  • 27. Data: 2008-01-22 23:15:51
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 22 Sty, 23:03, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:

    > Policzmy: np. 50 tys. wysłanych kart, dodatkowe koszty zabezpieczenia
    > (tekturka) 10gr, razem 5000zł. jakie są koszty fraudów rocznie w jednym
    > banku?

    Przesylka ciezsza - poczta moze wiecej kasowac.

  • 28. Data: 2008-01-23 12:03:27
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 23 Jan 2008 00:03:10 +0100, Arek napisał(a):

    > Przy odstępie głowicy czytającej od karty np. 3mm (kawałek tekturki)? Może...

    3mm? Trochę gruby ten list :)

    > Policzmy: np. 50 tys. wysłanych kart, dodatkowe koszty zabezpieczenia
    > (tekturka) 10gr, razem 5000zł. jakie są koszty fraudów rocznie w jednym
    > banku?

    Nie, złe pytanie. Prawidłowe to: "jakie są koszty fraudów wynikłych z
    odbicia wypukłego numeru karty przez cienką kopertę?"
    A te są pewnie równe zeru, bo o numer karty dużo łatwiej w inny sposób
    (wspomniany czytnik magnetyczny dzięki któremu można to robić niemal
    seryjnie, albo otwarcie koperty i wsadzenie potem karty do identycznej
    koperty).

    Pozdrawiam,

  • 29. Data: 2008-01-23 17:05:28
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    >3mm? Trochę gruby ten list :)

    A widziałeś w czym Getin potrafi pakiet startowy do konta internetowego
    przysłać? Nawet na grupie ktoś wspomniał a ja później otwieranie tego
    na własne oczy obserwowałem. :)

    >Nie, złe pytanie. Prawidłowe to: "jakie są koszty fraudów wynikłych z
    >odbicia wypukłego numeru karty przez cienką kopertę?"
    >A te są pewnie równe zeru,

    Zgoda, zapewne zerowe. I niech takie pozostaną. Bo wystarczy jedna
    dobra karta...
    Arek