  • 141. Data: 2008-07-05 23:57:51
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "swen" cJRbk.167928$8...@n...ams2

    > Wiekszosc "ma ten gest" i nie dyskutuje a nawet sie nie zastanowi na chwile,

    Większość z tej większości nie ma pieniędzy na spłacanie długów, ale na gest -- ma.
    :)

    > ze bank wyciaga perfidnie jego wlasne pieniadze za nic! To tylko 1zl ale czy
    > ktorys z piszacych tu o tym "ze nie moze byc za darmo, bo..." zastanowil
    > sie, ze on musi ta zlotowke zarobic! I bank mu ten zarobek zabiera.
    > Oczywiscie, ze uslugi jak sprawdzenie salda w bankomacie dowolnym, nie tylko
    > tego banku powinno byc z automatu darmowe, tak samo jak chcesz wziasc kredyt
    > to wiesz, ze jest na jakis tam procent a nie za darmo...

    Dokładnie. :) Natomiast długopis, którym podpisuję umowę, krzesło, na którym
    siedzę w banku, powietrze, którym tam oddycham (choć wietrzenie kosztuje,
    klimatyzacja kosztuje) itp. opłaty mam wliczone w koszt tego kredytu. :)

    > to sa rzeczy wrecz oczywiste i ja tez jak bym mial konto w Polsce nawet przez
    0,5sec
    > nie pomyslal bym, ze za sprawdzenie salda bank mnie skasuje...

    pomyślałbym -- jedno słowo

    > Jeszcze ze dwa lata takich praktyk i by zalozyc konto w Polsce trzeba bedzie
    > isc do prawnika by wyjasnil za co bank NIE skasuje...

    I o to mi chodzi -- albo bank współpracuje ze mną i idę do banku jak do kogoś,
    kto jest dla mnie swego rodzaju przyjacielem, albo bank mnie tak zwanie roluje. :)

    Nie czuję się jak intruz w Polbanku czy WBK lub w Inteligo.
    Czułem się tak w Lukas :) czy ING Śląskim. :)

    Życie ma być przyjemne, nie zaś nieznośne.
    I trzeba dobierać starannie ludzi, z którymi się człowiek zadaje z własnej woli.

    > Dobry przyklad. Bo i tu jak i w banku, to druga strona chce twoich pieniedzy.

    Wszędzie ktoś chce moich pieniędzy. Lekarz (choćby poprzez NFZ), sprzedawca,
    kierowca taksówki, bileter w kinie czy w teatrze itd. :) Tak jest wszędzie
    od niepamiętnych czasów i nie widzę w tym niczego złego. :)

    Ale z założenia ludzie mają sobie służyć i pomagać, nie zaś wyzywać od analfabetów.
    :)
    Nie mam nic innego do roboty, jak tylko sprawdzanie i wertowanie tabel opłat i
    prowizji?

    Jak już wiele razy napisałem -- nie mam ochoty na współpracę z takim bankiem. :)

    TOiP (tworzenie, czytanie, modyfikowanie) to zadanie banku, nie moje. :)

    Czy lekarz może mi podać do podpisania papier, na którym napisze, że mnie zabije? :)
    Nie. :) W Polsce na razie -- nie. :) Czy sprzedawca chleba może mi podać do
    podpisania papier, na którym napisze, że sprzeda mi zatruty chleb? :) Nie. :)

    No i od bankiera wymagam, aby nie robił ze mnie durnia a z siebie nadzwyczajnie
    mądrego. :)

    I nie zamierzam wychowywać dorosłych ludzi. W zamian za to -- rezygnuję ze współpracy
    z gówniarzami. :) Na szczęście -- banków ci u nas dostatek. Odbija bankierom, gdy
    macają cudze pieniądze? :) Niech spróbują zarobić swoje, a szybko zauważą, że nikt
    im nie cwaniactwa (itp. operatywności) policzy za dobre. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 142. Data: 2008-07-05 23:58:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Wwieslaw" g4o61f$90j$...@n...onet.pl

    > Ale wspomniany WBK pobiera 1pln za sprawdzenie salda w bankomacie :)

    Może i tak, ale być może uprzedza o tym 5 razy przed sprawdzeniem.
    Moja Matka ma tam kartę kredytową (do której mam dodatkową) a ja mam
    tam 14 rachunków oszczędnościowych i wiem, że to bank z zupełnie innego
    świata niż cwaniacki Multi. :)

    Jak już raz napisałem -- Multi skasował mi przed ponad rokiem za debetówkę,
    której nie było. Dokładniej -- kazał tyle zostawić na zamykanym koncie, choć
    kartę zastrzegł w chwili składania wypowiedzenia.

    No i WBK nie obsrywa (brzydko mówiąc, ale tu trzeba takiego słowa) mBanku,
    czyli siebie samego, :) twierdząc, że mBank jest z prawem na bakier. :)
    (oczywiście w odróżnieniu do siebie samego)

    > Oprocz tego udostepnia bezplatna mozliwosc sprawdzenia salda przez siec,
    > pytanie w okienku itd.

    Tam nie ma wpłatomatu, więc po wpłacie pytasz o saldo w kasie, nie w bankomacie.
    W Multi trzeba wpłacić poprzez wpłatomat, więc ,,intuicyjnym'' rozwiązaniem jest
    sprawdzenie salda w bankomacie, który stoi obok wpłatomatu. Tym zaś, którzy mówią
    'trzeba czytać ToiP' odpowiem, że to wypowiedź warta gówniarza, nie zaś kogoś
    poważnego. I motywuję to płatną solą w solniczkach czy opłatą za korzystanie
    z długopisu banku. :)

    Ja z gówniarzami nie chcę współpracy. Mogę żartować, mogę być wyrozumiały
    (jak w przypadku panienki, która olała sprawdzenie numeru seryjnego tokena)
    i powściągliwy, ale odrobina szacunku jest mile widziana. :) Mam za sobą ponad
    40 lat życia, choć wyglądam na połowę tych lat. I mam za sobą (w sensie -- przeżyłem)
    poważne transakcje, poważnych ludzi i poważne instytucje... Taka postawa banku
    świadczy o nim źle. :)

    > To by bylo dzialanie na szkode banku, skoro bank te pulapki swiadomie
    > ustawil. A pracownik nie moze dzialac na szkode pracodawcy :)

    Tak -- byłaby na szkodę banku.
    Policz, ile bank by zarobił, gdyby mnie (i takich jak -- oczywiście) nie tracił. :)
    Policz, ile Lukas zyskał dzięki operatywności swoich pracowników. :)
    Miałem tam kartę kredytową (z limitem mikro -- owszem, ale mimo tego do czegoś
    się ta karta nadawała) i konto. :) Teraz -- nie mam. :)

    Właśnie przyszły wyciągi z mBanku. Na moim eKoncie przepłynęło ponad 1800 złotych,
    a na koncie mojej Matki (które w jej imieniu obsługuję) ponad 1700 złotych. :)

    Eurobank wymaga przepływu 800 złotych, ,,ekskluzywny'' Multi 1500 (w czerwcu
    przepłynęło przez mój ROR w Multi prawie 2000 złotych, przy czym prawie 300
    złotych powróciło z oszczędzającego -- wpłaciłem na tamtejszy ROR 950 złotych
    i 700 złotych, zaś pozostałe przelałem z oszczędzającego) a założyłem to konto
    bodajże 16 czerwca) więc takie wpływy coś dla banku znaczą, skoro stanowią
    warunek bezpłatności konta. :) Multi straciło jakieś 3500 obrotu miesięcznego. :)
    Za takie pieniądze (przepływające) można utrzymać tam nie jedno konto za free,
    lecz więcej niż dwa. :)

    Ale ja jestem naprawdę za stary, aby bawić się z gówniarzami. :)
    Panienki tam pracujące mogłyby być moimi córkami.

    Lub pracowniczkami, gdyby nie ,,miłość'' rzymskokatolickich duchownych do
    pieniędzy publicznych. BTW -- jako moje pracowniczki zarobiłyby spokojnie
    na swoje mieszkania i na godziwe życie, ale wyszło jak wyszło i raczej na
    taką pracę u mnie liczyć nie mogą. Mogą liczyć młodsze :) dziewczyny i na
    inną (oczywiście uczciwą :) i legalną) pracę, a i to dopiero wówczas, gdy
    duchowni, z których dzisiaj kpię ,,ze wszystkich sił'' (także tu, na tej
    grupie chyba zakpię sobie z nich za chwilę) przestaną mi (używając ich :)
    języka, nie mojego -- nieco wulgarnego) dopierdalać. :)

    Bóg ich wysłuchał (nieco w poprzek -- jak na Boga przystało) i niech nie marudzą.
    :)

    > I udostepnia. Ale nie wszystkimi kanalami. Niemniej mozna to zrobic gratis.

    Niech wybierają -- gratis lub ,,do niewidzenia''. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 143. Data: 2008-07-06 02:30:59
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>
    napisał w wiadomości news:g4p4lc$951$1@achot.icm.edu.pl...

    > "swen" cJRbk.167928$8...@n...ams2

    > Większość z tej większości nie ma pieniędzy na spłacanie długów, ale na
    > gest -- ma. :)

    Bo wiekszosc dziala na zasadzie "pokaz sie". O niesplacanych kredytach nie
    dyskutuje (a moim zdaniem powinien, bo nie zawsze trzeba je splacac:) sa
    pewne mozliwosci - jednak to wstyd(?). Coz, widac bogaci wstydu nie maja:))

    > I o to mi chodzi -- albo bank współpracuje ze mną i idę do banku jak do
    > kogoś,
    > kto jest dla mnie swego rodzaju przyjacielem, albo bank mnie tak zwanie
    > roluje. :)

    Im chodzi o to, by ludzie mieli takie zamieszanie, ze tej przyslowiowej juz
    zlotowki nie zobacza, a kradnie sie lyzeczkami ale w duzej ilosci a nie
    potezna lyzka i raz!
    Banki maja cala armie prawnikow, specow od public relations, wiedza jak
    pokierowac reklama, umowa, regulaminem by klient nie mial nic do gadania.
    Wrecz banki wychowuja spoleczenstwo! Jeszcze pare lat temu, modne bylo w
    Polsce przekonanie, ze jesli ktos nie splaca kredytu to znaczy, ze okrada
    tego kto deponuje kase do banku i na tym niesplacajacym "wieszano psy".
    Kompletnie niezastanawiajac sie nad oczywistymi faktami (jesli juz ktos nie
    bardzo zna mechanizmy dzialania banku) jaki w koncu jest gospodarzem
    (twoich, moich, naszych pieniedzy) bank ktory udziela ryzykownych pozyczek?
    To jest wychowywanie spoleczenstwa. Poprzez media, prase, reklamy. Jakies
    rok lub troche z okladka dowiedzialem sie od rzecznika Zwiazku Bankowcow
    (lub nazwa cos w ten desen), ze w Polsce nie sa najdrozsze oplaty za konta
    osobiste w UE a najtansze sa w Holandii, ciekawe dlaczego ow rzecznik nie
    powiedzial, ze w UK sa DARMOWE! (nie wiem jak w innych krajach byc moze w
    Holandii doplacaja:))). Po tym wystapieniu zdecydowana czesc spoleczenstwa
    zyje w przekonaniu, ze i tak u nas nie jest najdrozej... wiec jest super!
    Tak to sie wlasnie tworzy, potem piszesz na grupe, ze bank pobral zlotowke
    za sprawdzenie salda a 90% odpowiada ci, ze slusznie, bez chwili
    zastanowienia. To dziala jak automat: Regulamin czytales? Umowe czytales?
    Tabele oplat znasz?
    Wiekszosc ludzi w Polsce nie umie szanowac swoich pieniedzy, dla nich
    zlotowka czy 10zl to pikus ale jak braknie ci zlotowki w sklepie (bo juz
    nawet o banku nie pisze -hehe) to ci chleba nie sprzedadza....

    > Życie ma być przyjemne, nie zaś nieznośne.
    > I trzeba dobierać starannie ludzi, z którymi się człowiek zadaje z własnej
    > woli.

    Tak, ale tez od kazdego mozna sie czegos nowego nauczyc.

> [...]
    > kierowca taksówki, bileter w kinie czy w teatrze itd. :) Tak jest wszędzie
    > od niepamiętnych czasów i nie widzę w tym niczego złego. :)

    Ja tez nie, tylko napisalem, ze ekspedientka czy wlasciciel sklepu nie
    dopisze ci do rachunku uslugi podania ceny...

> [...]
    > opłat i prowizji?
    >
    > Jak już wiele razy napisałem -- nie mam ochoty na współpracę z takim

    Ja, poza wyjatkami z zadnym:))
    Wyjatki, to operacjie ktorych nie dokonam bez posrednictwa banku.

    > TOiP (tworzenie, czytanie, modyfikowanie) to zadanie banku, nie moje. :)

    TOiP - powinna przede wszystkim dotyczyc sytuacji kiedy ty chcesz "wziasc"
    od banku a nie "dac" bankowi.

    > No i od bankiera wymagam, aby nie robił ze mnie durnia a z siebie
    > nadzwyczajnie mądrego. :)

    Niestety z wielu robi...

> [...]
    > że nikt
    > im nie cwaniactwa (itp. operatywności) policzy za dobre. :)

    Napisales w innym poscie, ze bank stracil, bo zrezygnowales. A ja ci powiem,
    ze bank nie stracil.
    Ty robil bys obroty 3000 miesiecznie, ale bank ma 3000 dziennie z ludzi
    ktorzy bez slowa sprzeciwu bula za sprawdzenie stanu swojego konta.
    Dla banku najlepszym klientem jest biedny klient. Bo biedny bedzie placic i
    nie dyskutowac. Ty zaczniesz negociowac, rezygnowac, pytac. Biedny bedzie
    siedziec cicho i placic. Tak samo na kredytach bank zarabia wowczas kiedy
    klient ma problemy ze splata, co wiekszosci wydaje sie chore to jednak taka
    jest prawda.
    Ty nie nalezysz do "faworytow" banku, bo ty owszem zrobisz obroty, placisz
    zobowiazania terminowo ale zaden z ciebie zarobek:)

  • 144. Data: 2008-07-06 22:07:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "otrov" g4o3ev$1j6$...@n...wp.pl

    > Jak masz dużo ważniejszych spraw na głowie, to będąc zdrowym na umyśle,
    > nie zawsze możesz wiedzieć ile masz w portfelu. Szczególnie po tzw.
    > maratonie zakupowym.

    > Analogicznie z kontem - zlecając X płatności w miesiącu, zakładając Y
    > lokat, które regularnie się kończą, mając Z wpłat miesięcznie nie jest
    > możliwe bycie pewnym salda bez sprawdzenia.

    Przed dwoma laty liczyłem pieniądze z dokładnością do jednego grosza, :)
    albowiem miałem ich mało i musiałem prowadzić zdyscyplinowany tryb życia
    finansowego. Zapiski z różnych dni przechowuję do dzisiaj. :)

    A dziś liczę pieniądze z dokładnością do 5 tysięcy złotych. ;)
    Mnożą się i mnożą na tak zwaną potęgę, a im więcej wydaje, tym
    więcej mi zostaje. :)

    -=-

    Teraz liczę skrupulatnie kilogramy, albowiem przed około 10 dniami
    postanowiłem zrzucić 5 kg masy swojego ciałka. :) No i od wczoraj
    wskazówka wagi lokuje się poniżej 68 kg. Optymalną (założoną) masą
    jest 67 kg. Dziś, po męczącej (mam strzaskane kolana -- chudnięcie
    oraz suche powietrze ma im właśnie dopomóc, przynajmniej w moim
    odczuciu) peregrynacji poprzez Centrum Europy, zapewne zobaczę
    na wadze mniej niż 67.5 kg. :)

    -=-

    Ale mam pieniądze poukładane na kontach oszczędzających i gdy stan
    któregoś odbiega niepokojąco od 400 złotych, wiem, że coś jest źle. :)

    -=-

    I ja stan swoich kont we wszystkich bankach sprawdzam regularnie
    co najmniej codziennie, aby wiedzieć, ile mam. :) (choć i tak nie
    wiem, bo liczenie pieniędzy nie jest moją mocną stroną)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 145. Data: 2008-07-08 21:37:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "swen" dKOak.226464$M...@n...ams2

    > Niezaleznie od pozimou obrotow i stanu konta?
    > A w ktorym to banku w Polsce jest tak za darmo?
    > Czy jak nic nie bede mic na koncie przez rok tez nie zaplace?
    > Czy jak nie wykonam zadnej operacji karta tez nie zaplace?
    > Jesli nie, to nudzisz.

    W mBanku za nic nie płacisz i w Polbanku tak samo -- jeśli
    chodzi o konta prywatne. Za nic poza kredytami. :)

    W BGŻ nie płacisz za nic poza kartą debetową,
    która jest IMO niepotrzebna do niczego. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 146. Data: 2008-07-08 21:38:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Andrzej Kubika" fn2dkv79uzwj$.qyyljury54g6$....@4...net

    > Przy koncie osobistym? Pokaż te opłaty, ciężki kretynie.

    Robi się swojsko na grupie. ;)
    Nieomylny znak, że warto mi zaczekać ,,za drzwiami''. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 147. Data: 2008-07-09 07:52:32
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 8 Jul 2008 23:37:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > W mBanku za nic nie płacisz i w Polbanku tak samo -- jeśli
    > chodzi o konta prywatne. Za nic poza kredytami. :)

    No chyba kpisz :)

    Visa Electron eKONTO
    prowizja za sprawdzenie salda w bankomacie 1 zł
    opłata za zmianę PIN 2 zł

    Ale jedno mbank ma świetne na co zwróciłem uwagę dopiero teraz, archiwalne
    TOiP od 01.01.2003 dostępne na www.

    --
    Kojer

  • 148. Data: 2008-07-09 09:56:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-09, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    [...]

    > No chyba kpisz :)
    >
    > Visa Electron eKONTO
    > prowizja za sprawdzenie salda w bankomacie 1 zł
    > opłata za zmianę PIN 2 zł

    Zaraz zacznie tłumaczyć, że mBank nie ma własnych bankomatów
    i dlatego mu wolno. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 149. Data: 2008-07-09 12:56:32

    > Zaraz zacznie tłumaczyć, że mBank nie ma własnych bankomatów
    > i dlatego mu wolno. :)

    swoją drogą to ta zmiana PINu za 2 zł to dopiero przegięcie

  • 150. Data: 2008-07-09 20:00:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    . pisze:

    > swoją drogą to ta zmiana PINu za 2 zł to dopiero przegięcie

    Przy wprowadzeniu kart chipowych to jak najbardziej (przy KK oplate
    zniesli, debetowkom zostawili).