  • 11. Data: 2008-07-01 15:44:11
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    W artykule news:g4bprm$9l6$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): Eneuel Leszek Ciszewski z adresu

    > 01.07.2008 30.06.2008 PROWIZJE OPŁATA ZA PROWADZENIE
    > RACHUNKU -3,50
    > 26.06.2008 27.06.2008 OPŁATA ZA SPRAWDZENIE SALDA
    > -1,00
    > 26.06.2008 27.06.2008 OPŁATA ZA SPRAWDZENIE SALDA
    > -1,00
    > 26.06.2008 27.06.2008 OPŁATA ZA SPRAWDZENIE SALDA
    > -1,00
    >
    > -=-
    >
    > Pojęcia nie miałem, że sprawdzenie stanu konta kartą debetową w
    > bankomacie banku kosztuje złotówkę. :)

    Nieznajomość prawa, czy tabeli opłat i prowizji banków
    z których usług się korzysta, jak widać nie zwalnia od
    odpowiedzialności za swoje działania.

    Jeszcze rozumiem że mógłbyś nie wiedzieć że gdyby opłatę
    za sprawdzenie wprowadzono niedawno, niedoinformowano Cię
    w jakiś sposób, ale ta opłata jest najmniej dobrych parę
    lat, chyba od chwili gdy wprowadzono możliwość sprawdzenia
    salda.

    --
    Zastrzeżenie: Nie zgadzam się na wysyłanie NIE ZAMÓWIONYCH ofert
    na adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 12. Data: 2008-07-01 17:41:53
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:g4djda$hqk$1@news.onet.pl...
> [...]
    > w jakiś sposób, ale ta opłata jest najmniej dobrych parę
    > lat, chyba od chwili gdy wprowadzono możliwość sprawdzenia

    Alez on jak pisze nie zdawal sobie z tego sprawy, powiem wiecej: ja pierwsze
    slysze by bank kasowal za sprawdzenie salda!!!!
    To jakas paranoja! A czy za oddychanie w banku tez trzeba placic? tak pytam
    na wszelki wypadek, bo moze niedoczytam tego w regulaminie/umowie/tabeli
    oplat/drobnych druczkach ect.
    Jesli bank kasuje za wydanie karty debetowej/kredytowej, za konto, za
    przelewy, za sprawdzenie stanu konta, za wyplate w bankomacie, za wyplate w
    oddziale, za wplaty - to co ten bank daje w zamian?

  • 13. Data: 2008-07-01 18:05:32
    Od: Filip <f...@N...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek pisze:

    > -=-
    >
    > Jak na razie -- Multi w zestawieniu z mBankiem wypada co najmniej źle.
    > Równie źle wypada w zestawieniu z Polbankiem, gdzie tego rodzaju pułapek
    > nie zauważyłem.

    Uważam, że akurat taryfa opłat i prowizji w Multibanku jest jedną z
    najbardziej przejrzystych na rynku. A to, że jest to bank stosunkowo
    drogi jest powszechnie znane. Sprawdzanie salda jest płatne chyba we
    wszystkich bankach, które nie mają własnego centrum rozliczania kart
    (choć to akurat nie jest przypadek BRE). Na pewno było płatne w Lukasie.
    Filip

  • 14. Data: 2008-07-01 18:24:05
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Filip napisał(a):
> [...]
    > wszystkich bankach, które nie mają własnego centrum rozliczania kart
    > (choć to akurat nie jest przypadek BRE). Na pewno było płatne w Lukasie.

    W czym niby Multibank jest drogi ? Konto darmowe, przelewy darmowe,
    wplatomaty darmowe, nie ma jakichs dziwnych czy ukrytych oplat,
    duplikaty KK i karty debetowej darmowe, do tego wybitnie proste
    mozliwosci zwolnienia z oplaty rocznej za KK (wystarczy 120 razy
    zaplacic karta w ciagu roku, czyli na dobra sprawe mozna to wyrobic w 3
    miesiace, a jednoczesnie wydac niewiele np. kupujac gazete w Empiku za 8
    zl). Dodatkowo jak ktos potrzebuje to ma dostep do oddzialow, gdzie
    mozna wszystko zalatwic i gdzie obsluga nie jest taka najgorsza, a warto
    zaznaczyc ze liczba oddzialow ciagle sie powieksza, w ciagu kilku
    miesiacy w Warszawie powstaly np. 2 nowe i przede wszystkim nie ma w
    tych oddzialach kolejek. Dodajmy do tego chyba najlepszy podglad online
    i wychodzi jak dla mnie bank praktycznie idealny (no dobra, cos bym tam
    pozmienial ale bez przesady).

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2008-07-01 18:49:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-01, swen <n...@n...com> wrote:

    [...]

    > Alez on jak pisze nie zdawal sobie z tego sprawy, powiem wiecej: ja pierwsze
    > slysze by bank kasowal za sprawdzenie salda!!!!

    Nudzisz.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2008-07-01 18:59:32
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Uważam, że akurat taryfa opłat i prowizji w Multibanku jest jedną z
    > najbardziej przejrzystych na rynku. A to, że jest to bank stosunkowo drogi
    > jest powszechnie znane.

    gdzie Multi jest drogi?
    obecnie to chyba najlepsza cenowo oferta na rynku, rewelacyjny interfejs i
    dostep do uslug bankowych (i nie tylko)

    brakuje mi tak tylko kk w systemie MC lub kk z dobrym programem
    lojalnosciowym

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 17. Data: 2008-07-01 19:02:10
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > przelewy, za sprawdzenie stanu konta, za wyplate w bankomacie, za wyplate
    > w oddziale, za wplaty - to co ten bank daje w zamian?

    naprawde smutne...
    po co korzystasz z uslug bankow?
    trzymaj kase "w skarpecie" - to nic nie kosztuje!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2008-07-01 19:13:54
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > naprawde smutne...
    > po co korzystasz z uslug bankow?
    > trzymaj kase "w skarpecie" - to nic nie kosztuje!

    Z banku kozystam tylko jak musze, jak juz nie ma innego wyjscia. Korzystam
    wylacznie z darmowych bankow w UK. Jakos nie moge wrecz uwierzyc, ze placi
    sie za sprawdzenie salda!!! To0 jakas naprawde paranoja.
    Jak bylem jeszcze w Polsce i mialem konto (bo musialem) to nikt mnie nie
    kasowal za sprawdzenie salda!!!
    Naprawde najwiekszym zdziwieniem dla mnie jest wasze podejscie, ze to
    NORMALKA... Ludzie!!! To nie jest normalka to jest CHORE by kasowac za
    sprawdzenie salda...
    Obudzcie sie i zobaczcie gdzie kradna wam pieniadze.
    Piszesz o skarpecie, wiesz mi ze skarpety przynajmniej wlasciciel skarpety
    nie kradnie:) Chocby i 1zl czy 1gr bo to sa moje zarobione pieniadze, malo
    kto w Polsce, umie szanowac swoje pieniadze... tu zlotowka, tam trzy
    zlote...
    Nie dziwne, ze banki wprowadzaja co rusz to jakas egzotyczna oplate 1zl...
    jak wy nie szanujecie swoich pieniedzy to jak bank ma WAS SZANOWAC!

  • 19. Data: 2008-07-01 19:25:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip" g4drlf$153$...@i...gazeta.pl

    > Uważam, że akurat taryfa opłat i prowizji w Multibanku jest jedną z
    > najbardziej przejrzystych na rynku.

    Jak już ktoś tu zauważył -- chyba mam nadmiar kont, więc problem
    można rozwiązać w jednej chwili poprzez likwidację konta w Multi
    (otwartego pół miesiąca temu), skoro rzekomo do przyzwoitości :)
    w tym kraju należy pobieranie jednej złotówki :) za sprawdzenie
    stanu konta w bankomacie banku. :)

    > A to, że jest to bank stosunkowo drogi jest powszechnie znane.

    Co do drżyzny -- raczej bank jest tani. Jak już zauważono: konto za
    free (o ile wpłaci się co najmniej 1500 złotych miesięcznie), karta
    za free, przelewy netowe za free...

    > Sprawdzanie salda jest płatne chyba we wszystkich bankach, które
    > nie mają własnego centrum rozliczania kart (choć to akurat nie
    > jest przypadek BRE).

    Karta bankomatowa Multi, konto w Multi, bankomat Multi.
    I to ma kosztować? W takim razie jutro sprawdzę tam stan
    konta poprzez stukrotną próbę pobrania 100 złotych, gdy
    na rachunku jest 10 złotych. :)

    Takie sprawdzanie też jest płatne? Pobranie pieniędzy jest bezpłatne
    a sprawdzenie stanu konta (bez którego pobranie nie jest możliwe) ma
    być płatne?

    > Na pewno było płatne w Lukasie.

    A mnie się wydaje, że nie masz racji.

    I nie znam sytuacji takiej, aby sprawdzenie stanu konta w jakimkolwiek
    banku było płatne -- czy to w kasie, czy w innym miejscu u pracownika
    banku, czy (tym bardziej) w bankomacie banku. Co innego, gdy sprawdza
    się stan w cudzym bankomacie -- wówczas można się spodziewać naliczenia
    prowizji.

    Strata 3 złotych nie jest jakąś tragedią. Więcej wówczas straciłem
    pieniędzy dlatego, że pierwsza próba wpłacenia na to konto była
    nieudana z powodu awarii wpłatomatu Multi. Więcej -- bo jeżdżenie
    kosztuje.

    Natomiast współpraca z takim bankiem (w moim odczuciu nieuczciwym)
    wcześniej lub później doprowadzi do strat poważnych.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2008-07-01 19:34:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "swen" x%tak.96810$z...@n...ams2

    > Alez on jak pisze nie zdawal sobie z tego sprawy, powiem wiecej: ja pierwsze
    > slysze by bank kasowal za sprawdzenie salda!!!!
    > To jakas paranoja! A czy za oddychanie w banku tez trzeba placic?

    Dokładnie o to chodzi! Można spodziewać się różnych opłat za różne
    czynności, ale nie za sprawdzenie salda w bankomacie banku. Gdyby
    bank w regulaminie napisał, że za wchodzenie w granatowych butach
    zostaje się zabitym -- miałby prawo do zabijania tak niegrzecznych
    klientów? :) Obawiam się, że niekoniecznie. :)

    A gdyby napisał w swych regulaminach i tabelach opłat, że wchodzenie
    też jest płatne (moim zdaniem więcej bank traci na samym moim wejściu
    niż na sprawdzeniu stany konta w swoim bankomacie, bo zużywam powietrze
    w klimatyzowanym pomieszczeniu) miałby prawo do kasowania opłat?

    Gdyby udzielił mi kredytu, który by oprocentował stopą ;)
    rzędu miliona procent -- też nie naruszyłby prawa?

    Może w Polsce tak. W krajach wyżej rozwiniętych niż nasz -- tak nie jest.