  • 21. Data: 2008-07-01 19:38:20
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-01 21:13, swen stwierdził, że:
    > Obudzcie sie i zobaczcie gdzie kradna wam pieniadze.

    http://www.akohard.kk.e-wro.pl/Ksiazka_html/kradziez
    .html

    > Nie dziwne, ze banki wprowadzaja co rusz to jakas egzotyczna oplate 1zl...
    > jak wy nie szanujecie swoich pieniedzy to jak bank ma WAS SZANOWAC!

    Nudzisz.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 22. Data: 2008-07-01 19:41:09
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-01 21:34, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:
    > Dokładnie o to chodzi! Można spodziewać się różnych opłat za różne
    > czynności, ale nie za sprawdzenie salda w bankomacie banku.

    Spodziewać, to się można pogody podczas urlopu ;-) od opłat bank ma
    taryfikator, który wypada choć pobieżnie przeglądnąć.

    > Gdyby
    > bank w regulaminie napisał, że za wchodzenie w granatowych butach
    > zostaje się zabitym -- miałby prawo do zabijania tak niegrzecznych
    > klientów? :) Obawiam się, że niekoniecznie. :)

    Nie wchodź w skrajności.

    > A gdyby napisał w swych regulaminach i tabelach opłat, że wchodzenie
    > też jest płatne (moim zdaniem więcej bank traci na samym moim wejściu
    > niż na sprawdzeniu stany konta w swoim bankomacie, bo zużywam powietrze
    > w klimatyzowanym pomieszczeniu) miałby prawo do kasowania opłat?

    Zdaje się, że tak.

    > Gdyby udzielił mi kredytu, który by oprocentował stopą ;)
    > rzędu miliona procent -- też nie naruszyłby prawa?

    A o tzw. ustawie antylichwiarskiej czytałeś?

  • 23. Data: 2008-07-01 19:45:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" g4duvn$17a8$...@o...icpnet.pl

    > naprawde smutne...
    > po co korzystasz z uslug bankow?
    > trzymaj kase "w skarpecie" - to nic nie kosztuje!

    Wyobraź sobie, że ja nie po to korzystam z usług banków, aby
    im dawać tacowe, bo inaczej tego pobrania nazwać nie można,
    jak tylko żebraniem. :)

    No i wyobraź sobie, że banków ci u nas dostatek, a paranoja
    tego typu nie występuje często. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2008-07-01 19:45:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" g4djda$hqk$...@n...onet.pl

    > Nieznajomość prawa, czy tabeli opłat i prowizji banków

    Bank to Ustawodawca? :)

    Wyobraź sobie, że zamówiłeś obiad w restauracji.
    Zjadłeś, prosisz o rachunek i widzisz, że do spodziewanej
    kwoty kelner dopisał 100 złotych... Zdumiony pytasz o tę
    stówkę i słyszysz, że przyprawy (a dokładniej sól, którą
    posoliłeś swoje frytki) tyle kosztuje. :)

    Zapłaciłbyś? :) Wątpię. :)

    > z których usług się korzysta, jak widać nie zwalnia od
    > odpowiedzialności za swoje działania.

    Troche Ci merda się prawo z tabela opłat. Tabela opłat to nie prawo.
    Firma (tutaj bank) ma obowiązki, nie zaś prawa! W Polsce niektórzy
    dążą do sytuacji odwrotnej -- banki mają rządzić, zas klienci mają
    im służyć, ale ja na to zgody nie wyrażam.

    Kasowanie opłaty za sprawdzenie stanu konta w bankomacie banku jest
    IMO paranoją. Ponieważ chodzi o 3 złote -- trudno kruszyć kopię, ale
    utrzymywanie tam konta jest równie mądre co utrzymywanie konta w ING
    Śląskim czy PeKaO lub Getin.

    BTW -- chyba Getin dziś mocno ucierpiał na giełdzie. :)

    > Jeszcze rozumiem że mógłbyś nie wiedzieć że gdyby opłatę
    > za sprawdzenie wprowadzono niedawno, niedoinformowano Cię

    Mam tam konto od dwóch tygodni. Wcześniej też miałem tam konto
    (zamknąłem ponad rok temu) i nigdy za sprawdzanie stany konta
    nie płaciłem -- ani wówczas, gdy sprawdzałem u kasjera, ani
    wóczas, gdy sprawdzałem karta w bankomacie. :)

    > w jakiś sposób, ale ta opłata jest najmniej dobrych parę lat,

    Niekoniecznie.

    > chyba od chwili gdy wprowadzono możliwość sprawdzenia salda.

    Stan konta musi być sprawdzany za każdym razem, gdy podejmowana
    jest próba pobrania pieniędzy z konta lub gdy podejmowana jest
    próba zapłacenia kartą -- w sklepie na przykład.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2008-07-01 19:51:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "swen" Plvak.169886$E...@n...ams2

    > Nie dziwne, ze banki wprowadzaja co rusz to jakas egzotyczna oplate 1zl...
    > jak wy nie szanujecie swoich pieniedzy to jak bank ma WAS SZANOWAC!

    Dokładnie tak.

    I chyba to choroba dzisiejszej Polski -- żebractwo :) i zbieranie
    pieniędzy bez pracy, bo jednak nijakiego uzasadnienia w ponoszonych
    kosztach takie pobieranie za sprawdzanie salda nie ma. :)

    Co to za bankier, który musi żebrać lub uciekać się do podstępów?
    Bankier powinien żyć z obrotu pieniędzy. W uzasadnionych przypadkach
    może pobierać za różne swoje czynności, o ile sam ponosi przy tym
    spore koszty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2008-07-01 19:53:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Nowakowski" g4e13q$8td$...@n...dialog.net.pl

    > Nudzisz.

    Jesteś obrońcą Multi czy obrońcą głupoty w ogóle?

    Gdy sklep Ci policzy za to, że rozmawiałeś z kasjerką czy
    ekspedientką o smaku kupowanych pomarańczy, bo uzna taką
    rozmowę za płatną -- też będziesz zadowolony?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2008-07-01 20:16:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-01 21:53, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:

    > Jesteś obrońcą Multi czy obrońcą głupoty w ogóle?

    Ani jedno, ani drugie.

    > Gdy sklep Ci policzy za to, że rozmawiałeś z kasjerką czy
    > ekspedientką o smaku kupowanych pomarańczy, bo uzna taką
    > rozmowę za płatną -- też będziesz zadowolony?

    Jeśli przed wejściem do sklepu będzie informacja, że jest to usługa
    płatna, to pretensje będę miał do siebie.

  • 28. Data: 2008-07-01 20:18:29
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-01 21:51, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:
> [...]
    > Bankier powinien żyć z obrotu pieniędzy. W uzasadnionych przypadkach
    > może pobierać za różne swoje czynności, o ile sam ponosi przy tym

    Zastanawiałeś się nad otwarciem własnego biznesu i wprowadzeniem tychże
    zasad?
    Przy okazji, o jakim żebractwie i podstępach piszesz? Czyżby ktoś zataił
    opłaty, które pobiera Multi? Albo może pracownik stał koło bankomatu i
    żebrał "daj zyla"?

  • 29. Data: 2008-07-01 20:22:41
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-01 21:45, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:
> [...]
    > stówkę i słyszysz, że przyprawy (a dokładniej sól, którą
    > posoliłeś swoje frytki) tyle kosztuje. :)

    Jeśli zamawiasz frykasy nie patrząc w ceny widniejące w menu, to twój
    problem.

    > Zapłaciłbyś? :) Wątpię. :)

    Jeśli nie masz ochoty płacić za obiady w Mariocie, to idziesz na gyros,
    a nie próbujesz dań w restauracji i krzyczysz, że okradają.

    > Kasowanie opłaty za sprawdzenie stanu konta w bankomacie banku jest
    > IMO paranoją.

    Na którą się zgodziłeś, wybierając ofertę tego, a nie innego banku.

    > Ponieważ chodzi o 3 złote -- trudno kruszyć kopię, ale
    > utrzymywanie tam konta jest równie mądre co utrzymywanie konta w ING
    > Śląskim czy PeKaO lub Getin.

    Dodaj, że w/g Ciebie. Jakiś sens - ogólny - jest jednak w posiadaniu
    rachunków w w/w instytucjach, skoro posiadają taką, a nie inną liczbę
    klientów (czy tam kont).

    > BTW -- chyba Getin dziś mocno ucierpiał na giełdzie. :)

    Czyżbyś zamknął tam rachunek?;-)

  • 30. Data: 2008-07-01 20:26:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-01, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    > Jak już ktoś tu zauważył -- chyba mam nadmiar kont, więc problem
    > można rozwiązać w jednej chwili poprzez likwidację konta w Multi
    > (otwartego pół miesiąca temu), skoro rzekomo do przyzwoitości :)
    > w tym kraju należy pobieranie jednej złotówki :) za sprawdzenie
    > stanu konta w bankomacie banku. :)

    Jej. To z mbanku też zrezygnujesz? Ma identyczną prowizję! :>

    [...]

    W mbanku też tak jest.

    --
    Wojciech Bańcer