  • 41. Data: 2008-07-01 22:40:52
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    napisał w wiadomości news:g4e7u9$lru$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo nie jest uzasadnione zdrowym rozsądkiem?
    >
    > Bo zwyczajowo nigdzie w Polsce i krajach podobnych do naszego
    > nie pobiera się pieniędzy za udzielanie takich informacji?

    Widzisz, tu multi i mbank pobierają opłatę (zresztą NIE są to jedyne banki z
    taką opłatą w PL, ale to szczegół), ale np. SMS jako hasła jednorazowe są
    gratis i 'no limit'. W innym banku może być inaczej - może nie być opłaty za
    spr. salda, ale będą opłaty/limity na hasła jednorazowe (np. w BZWBK
    darmowych jest pierwszych 5 sms).

    Generalnie należy zrozumieć dość prostą rzecz: całość rozmaitych opłat to
    część oferty banku. Część biznes planu. Grunt to tak wybrać ofertę danego
    banku (a tych jest ogromna ilość), żeby być zadowolonym.

    Jedni zadowoleni są gdy mają super oprocentowanie, inni gdy mogą za darmo
    sprawdzać saldo w bankomacie, jeszcze inni chcą zakładać *7-dniowe lokaty
    terminowe* na kwoty od 1000 zł każda (akurat z tej usługi multibanku ja
    korzystam). A że nie sprawdzam salda w bankomacie bo nie mam takiej
    potrzeby, to i oferta multibanku jest dla mnie w tym rozumieniu (opłat itp)
    idealna. Ale dla kogoś może NIE być, jednak nie jest to powód do
    mówienia/pisania, że opłata za saldo jest BE. Ona po prostu jest i tyle, ale
    nie ma innej za inną usługę, która występuje w innym banku :)

    Kiedyś idealną dla mnie była (uwaga, uwaga) oferta Pekao SA. Ale to było
    dawno. Być może kiedyś będę chciał/musiał zmienić bank i wtedy podejmę
    decyzję analizując jego ofertę. Ale NIE będę się wkurzał na to, że wymyślili
    sobie np. opłatę za wpisanie PIN do bankomatu, bo jeśli uznam, że to głupie
    to po prostu ominę ten bank i pójdę dalej. Jeśli jednak będą mieli np. tak
    wysokie oprocentowanie, że zrekompensuje mi ona tę nieszczęsną "głupią"
    opłatę, to zdecyduję się na ten bank.

    Czyli reasumują słowa kluczowe: oferta, analiza korzyści, plusy/minusy,
    decyzja...

    --
    | |
    Pozdrawiam -->> Daniel Lisowski | daniel"AT"admins"kropka"pl //|>/|>|

  • 42. Data: 2008-07-01 22:52:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Marcin Nowakowski" g4e13q$8td$...@n...dialog.net.pl

    > Jesteś obrońcą Multi czy obrońcą głupoty w ogóle?

    On po prostu zwraca Swenowi uwagę że nudzi. Bo nudzi przecież.

    p. m.

  • 43. Data: 2008-07-01 23:00:24
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>
    napisał w wiadomości news:g4e78h$ph4$1@achot.icm.edu.pl...
    [...]

    > Co byś powiedział o karcie kredytową, która tak funkcjonuje, że
    > płatności w sklepach są obarczone prowizjami i procentami bez
    > względu na to, czy dług jest spłacany w terminie czy nie? :)
    > Zawsze przecież można wymyślić taki bank, który wprowadzi
    > paranoiczny sposób traktowania takiej karty kredytowej. :)
    >
    > Tłumaczenie typu 'w innych bankach jest GP' raczej niewiele da? :)

    Jakby Ci to... Albo zobacz sam:
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s3.xml?/lang=PL
    /113310-790298-79401

    Ta karta wprawdzie NIE jest już wydawana, ale można z niej jeszcze korzystać
    (jeśli ktoś ma). To karta kredytowa BEZ GRACE PERIOD, czyli odsetki
    naliczane są właśnie tak, jak napisałeś w "a gdyby istniał taki bank..."

    Odnośnie sensowności takiej karty nie wypowiadam się ;)

    --
    | |

  • 44. Data: 2008-07-01 23:09:51
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    napisał w wiadomości news:g4e4qc$t5j$1@inews.gazeta.pl...
    [...]
    > Gdyby mnie ostrzeżono o tym, że sprawdzenie salda w bankomacie
    > Multi jest płatne -- nie miałbym żalu.[...]

    Eneuelu/Leszku: ostrzeżono, jeśli uznajesz, że ostrzeżeniem jest TOiP, który
    powinieneś był przeczytać. Ewentualnie masz rację, że nie ostrzeżono Cię,
    jeśli NIE uznajesz taryfy opłat i prowizji, ale wtedy też nie ostrzeżono o
    *żadnych* innych opłatach, których z drugiej strony nie ma w multi tak
    wiele,

    BTW myślę, że właściwie chodzi Ci nie o sam fakt opłaty, ale o to, że
    pracownik banku nie wyrecytował Ci listy tego, za co będziesz płacił. Cóż...

    Bank prawdopodobnie zniesie tę opłatę (ja zniósłbym) w ramach "przyszłej
    dobrej współpracy" itp. bzdur, ale faktem jest, że IMHO Cię o tej opłacie
    ostrzeżono. I tak, jak opisałem w innym poście w tym wątku: to kwestia
    oferty i braku opłat za inne "oczywiste" rzeczy typu przelewy, hasła
    jednorazowe (co akurat mnie w BZBWK zdziwiło strasznie, ale trudno - taka
    ich oferta, że tylko 5 SMS jest gratis) itp...

    > Dlaczego stan konta nie zmienił się tuż po wpłacie?
    > (wpłacałem w godzinach pracy banku -- nie po zamknięciu,
    > nie w weekend itp.)

    Albo na potwierdzeniu, albo na ekranie wpłatomatu po zakończeniu transakcji
    jest wyświetlona informacja, że saldo zostanie powiększone w ciągu jakiegoś
    czasu (o ile pamiętam 1-2 godziny). A czemu? Nie wiem - ten typ tak ma ;)

    > Jeszcze NIGDY nie spotkałem się z sytuacją taką, że za podanie
    > mi stanu konta w banku prowadzącym to konto -- skasowano ode
    > mnie jakiekolwiek pieniądze! :) I dla mnie ta sytuacja, jaka
    > mnie spotkała w Multi, jest paranoją. :)

    A wiesz co ceniłem w pekao sa? Możliwość darmowej wpłaty/wypłaty dowolnej
    kwoty na konto w kasie dowolnego oddziału banku w Polsce. I wkurza mnie to,
    że praktycznie (chyba) w żadnym innym banku tego nie ma, tylko wszędzie są
    za to pobierane opłaty. No ale patrzę na resztę oferty i żyję z tymi
    opłatami, bo jestem ich świadom (bo czytałem TOiP), a i nie wpłacam/wypłacam
    gotówki w kasie za często...

    --
    | |

  • 45. Data: 2008-07-01 23:19:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "dl" g4edfv$gf4$...@n...onet.pl

    > Eneuelu/Leszku: ostrzeżono, jeśli uznajesz, że ostrzeżeniem jest TOiP,

    Koniec dyskusji. :) Idę spać i nie uznaję. :)

    Albo bank cofnie opłatę i przeprosi za to, że nie ostrzega, albo konto zamykam. :)

    I pisząc to, opieram się o regulaminy tegoż banku i umowę zawartą pomiędzy mną
    i bankiem. :) Mam prawo do zamknięcia rchunku bez podawania przyczyny i zamknę
    rachunek, o ile bank nie zrezygnuje z tej opłaty. I niech się ,,analitycy''
    zastanowią nad tym, czego im awięcej żal -- klienta czy tych 3 złotych. :)

    Koniec dyskusji. :) Idę spać. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 46. Data: 2008-07-01 23:19:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "dl" g4ebpl$crt$...@n...onet.pl

    > Widzisz, tu multi i mbank

    A są bankomaty mBanku? :)

    > pobierają opłatę (zresztą NIE są to jedyne banki z taką opłatą w PL, ale to
    szczegół),

    A jakie jeszcze? :)

    > ale np. SMS jako hasła jednorazowe są gratis i 'no limit'. W innym
    > banku może być inaczej - może nie być opłaty za spr. salda, ale będą
    > opłaty/limity na hasła jednorazowe (np. w BZWBK darmowych jest pierwszych 5 sms).

    W BZ WBK zanim za coś zapłacisz, pięć razy :) zostaniesz powiadomiony o płatności. :)

    > Generalnie należy zrozumieć dość prostą rzecz: całość rozmaitych opłat to
    > część oferty banku. Część biznes planu. Grunt to tak wybrać ofertę danego
    > banku (a tych jest ogromna ilość), żeby być zadowolonym.

    Generalnie nie żyjemy w głupolandzie, ale w normalnym kraju. :)
    I spodziewać się należy nieco innego podejścia do klienta.

    > Jedni zadowoleni są gdy mają super oprocentowanie, inni gdy mogą za darmo
    > sprawdzać saldo w bankomacie,

    Podaj banki, które kasują za sprawdzanie salda kartą bankomatową
    w swoim bankomacie -- stojącym w oddziale banku. :)

    > jeszcze inni chcą zakładać *7-dniowe lokaty
    > terminowe* na kwoty od 1000 zł każda (akurat z tej usługi multibanku ja
    > korzystam).

    A jaki to ma związek z kasowaniem tej opłaty?

> [...]
    > mówienia/pisania, że opłata za saldo jest BE. Ona po prostu jest i tyle, ale
    > nie ma innej za inną usługę, która występuje w innym banku :)

    Niech sobie będzie, ale nich bank o niej uprzedza wyraźnie, bo zwyczajowo jej nie ma.
    :)
    Bank uprzedza o tym, że wpłata w kasie jest płatna, choć zazwyczaj bywa inaczej.
    I ja świadomie nie wpłacam w kasie, gdyż wiem o tym, że za taką usługę bank kasuje.
    I rozumiem, dlaczego kasuje -- kasjerki praca kosztuje. Natomiast sprawdzenie stanu
    konta nie kosztuje praktycznie wcale. :)

> [...]
    > decyzję analizując jego ofertę. Ale NIE będę się wkurzał na to, że wymyślili

    A kto się wkurza? :) Ja nie wkurzam się. :)
    Ja po prostu nie chcę współpracy z kimś, kto pobiera opłaty w ten
    sposób. :) Bez kurzu (no -- może trochę zakurzony będę, bo i jak
    się ustrzec brudu w ogóle?) zrezygnuję z tego konta, jeśli bank
    opłaty nie cofnie w sensownym czasie. :)

    > sobie np. opłatę za wpisanie PIN do bankomatu, bo jeśli uznam, że to głupie

    W mBanku uprzedzono mnie o tym, że zmiana PIN kosztuje. :)
    (choć nie pytałem sam z siebie o to, czy kosztuje)

    > to po prostu ominę ten bank i pójdę dalej.

    I ja tak zamierzam uczynić, jeśli bank opłatę (za nic -- kosztów
    przecież żadnych nie poniósł) utrzyma w mocy. :)

    > Jeśli jednak będą mieli np. tak
    > wysokie oprocentowanie, że zrekompensuje mi ona tę nieszczęsną "głupią"
    > opłatę, to zdecyduję się na ten bank.

    Chyba czegoś nie rozumiesz. :) Nie chodzi o istnienie opłaty, ale o to,
    że bank o niej nie uprzedza wyraźnie, choć zwyczajowo tej opłaty nie ma
    i zdrowy na umyśle człowiek nie może się takiej opłaty spodziewać. :)

    > Czyli reasumują słowa kluczowe: oferta, analiza korzyści, plusy/minusy, decyzja...

    Chyba kpisz, gdy twierdzisz, że ja mam aż tak szczegółowo ,,analizować''
    każą ofertę. :) Zmarnowany czas byłby stukrotnie droższy niż ewentualna wpadka. :)

    -=-

    Myślisz, że ja jestem pierwszym klientem, który fatalnie sprawdził stan konta
    po wpłacie we wpłatomacie? :) Oczywiście nie!!! Problem bankowi musi być znany. :)
    Innymi słowy bank łapie mnie w zasadzkę. :) Po co mi taki bank? :)

    A może powinienem nawet spodziewać się obsikania mnie przez pracownika w banku? ;)
    Może powinienem zapytać w Multi, czy aby nie obsikuje się tu klientów? :)

    W normalnym banku spojrzano by na mnie jak na idiotę lub kpiarza, gdyby
    zapytał o opłatę za sprawdzenie stanu konta w bankomacie banku za pomocą
    własnej karty bankomatowej.

    Podobnie by postąpiono ze mną, gdybym zapytał o to, czy tu się obsikuje klientów. :)

    -=-

    Niech Multi wybiera: albo -- albo. :) Ja obsikiwany nie chce być w banku. :)
    A nawet więcej -- nie chcę być gdziekolwiek obsikiwany. :) Kto mnie zapewni,
    że bank wprowadzający tak absurdalną opłatę, nie wprowadzi zwyczaju obsikiwania
    swoich klientów? :)

    -=-

    Koniec dyskusji. :) Jeśli zarabiać -- to w sposób jasny i przejrzysty, nie zaś za
    pomocą chwytów typu opłata za sprawdzenie stanu konta po wpłaceniu we wpłatomacie. :)

    Podobnie z Polbankiem: albo -- albo. :) Albo przelewają pieniądze, albo nie.
    Na razie uważam, że kpią z ludzi. :)

    -=-

    Może za jakiś czas Multi wprowadzi pułapki typu zapadnie dla klientów,
    którzy w porę nie zapoznali się ze szczególną ofertą tego banku. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 47. Data: 2008-07-01 23:23:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "dl" g4ecu8$f35$...@n...onet.pl

    > Odnośnie sensowności takiej karty nie wypowiadam się ;)

    Proponuję, aby Muli taką wydawał. :)
    Dorzuć jeszcze do tego dziwne usługi telefoniczne (na przykład
    rozmowy prowadzone o północy są umilane wyciem kojotów, o czym
    informują cenniki) czy jakiekolwiek. :)

    -=-

    Aby było jasne: nie żądam zwrotu 3 złotych, ale zamykam rachunek,
    o ile zwrot ten nie nastąpi w sensownym czasie. :)

    ,,Wyrok'' nie podlega kasacji. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 48. Data: 2008-07-01 23:27:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "dl" g4edfv$gf4$...@n...onet.pl

> [...]
    > za to pobierane opłaty. No ale patrzę na resztę oferty i żyję z tymi
    > opłatami, bo jestem ich świadom (bo czytałem TOiP), a i nie wpłacam/wypłacam

    Ja tez wpłacałem w Białymstoku, aby brać w Warszawie -- lub odwrotnie. :)

    Jaki bank tak nie ma, że można w jednym miejscu wpłacić a w innym wybrać? :)
    Po to są banki. Jaki to bank przyjmuje wpłaty tylko tam, gdzie założyłeś konto?

    W BGŻ patrzono na mnie z podejrzliwością, gdy zapytałem właśnie o to. :)
    I nieco z wyrzutem: jesteśmy bankiem, nie przygłupami. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2008-07-01 23:58:49
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    napisał w wiadomości news:g4ee36$4sk$2@achot.icm.edu.pl...

    > A są bankomaty mBanku? :)

    Własne? Nie ma (OIW) i może stąd ta opłata?

    > A jakie jeszcze? :)

    Użyj google, może znajdziesz.

    > W BZ WBK zanim za coś zapłacisz, pięć razy :) zostaniesz powiadomiony o
    > płatności. :)

    No ale zaczekaj: mówimy o *komunikowaniu* opłat klientowi? Czy o sensowności
    ich istnienia? Bo 99% (ciekawe czy się czepisz liczby) Twojego pisania w tym
    wątku to "bezsens opłaty". A tu mówisz o komunikowaniu opłaty.

    Jak już np. napisałem, *dla mnie* 5 darmowych SMS w BZWBK to stanowczo za
    mało, ale rozumiem powód istnienia opłaty za kolejne: tak jest skonstruowana
    oferta. Zapoznałem się z nią i mimo POZORNEGO braku sensu i logiki w tym,
    przyjąłem to i korzystam z tego.

    > Generalnie nie żyjemy w głupolandzie, ale w normalnym kraju. :)
    > I spodziewać się należy nieco innego podejścia do klienta.

    Dobra, widzę, że na darmo moje trudy delikatnego zmuszenia Cię do spojrzenia
    z boku na to i zobaczenia, że tu NIE ma dziwnego podejścia do klienta.

    Jest oferta taka a nie inna, są jedne opłaty, nie ma innych, tyle. To, że
    jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że pewnych opłat w 99% banków nie ma, nie
    zwalnia nas od tego, żeby sprawdzić, czy w innym taka opłata jest. Ty masz
    przykład salda, ja SMS z BZWBK. Ja rozumiem, że tak jest w BZWBK i przyjmuję
    to i zgadzam się na te warunki, Ty nie możesz przyjąć do świadomości opłaty
    w Multi. Masz do tego prawo, ale IMHO (i to jest moim celem) źle na to
    patrzysz - popatrz jako na ofertę taka a nie inną.

    > Podaj banki, które kasują za sprawdzanie salda kartą bankomatową
    > w swoim bankomacie -- stojącym w oddziale banku. :)

    A są banki, które podobnie jak multi/mbank nie mają swojego bankomatu?.
    Chyba każdy bank kasuje za sprawdzenie w obcym, albo "neutralnym" (jakim
    jest euronet) - pierwszy lepszy z brzegu:
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index.php/l1/oplaty_
    i_prowizje_ind/l2/oplaty_i_prowizje_ind_3

    > A jaki to ma związek z kasowaniem tej opłaty?

    Taki, jak w całym moim wywodzie - to element *oferty*, w skład której
    wchodzą oprócz opłat również np. lokaty - całość decyduje czy coś jest czy
    nie jest warte uwagi mojej skromnej osoby. Zrozum, że oferta danego banku
    jest skrojna w jakiś specyficzny dla danej instytucji sposób. Klient patrzy
    na to, co mu pasuje, co mu nie pasuje i wybiera czy chce czy nie chce
    korzystać z danego banku. A przynajmniej powinien tak zrobić.

    > Niech sobie będzie, ale nich bank o niej uprzedza wyraźnie, bo zwyczajowo
    > jej nie ma. :)

    Uprzedza. W TOiP i w jej skróconej wersji na stronie WWW:
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/karty_do_multikon
    ta/visa_electron/oplaty_i_prowizje/

    > W mBanku uprzedzono mnie o tym, że zmiana PIN kosztuje. :)
    > (choć nie pytałem sam z siebie o to, czy kosztuje)

    Podobnie jak np. opłata za korzystanie z polecenia zapłaty - 1 PLN. W innych
    bankach (nie wszystkich) PZ jest za darmo. I co? I nic - tak wygląda oferta.

    > Chyba czegoś nie rozumiesz. :) Nie chodzi o istnienie opłaty, ale o to,
    > że bank o niej nie uprzedza wyraźnie, choć zwyczajowo tej opłaty nie ma
    > i zdrowy na umyśle człowiek nie może się takiej opłaty spodziewać. :)

    Rany, jest wyraźnie zaznaczona to po A. Po B nie można się spodziewać KK
    działającej bez GP jak sam napisałeś, a jednak jak Ci wykazałem taka karta
    istnieje.

    Wiesz, to, że np. radio jest teraz w standardzie w samochodach wcale nie
    oznacza, że jeśli kupisz auto które nie będzie go miało, będziesz mógł mieć
    pretensje na zasadzie "a bo inne mają i myślałem, że to standard".

    > Chyba kpisz, gdy twierdzisz, że ja mam aż tak szczegółowo ,,analizować''
    > każą ofertę. :) Zmarnowany czas byłby stukrotnie droższy niż ewentualna
    > wpadka. :)

    Nie kpię. Czasem na nieczytaniu zarabiają kasę wszystkie instytucje, których
    celem jest zarabianie kasy. Nie pochwalam żeby było jasne żerowania na
    klientach, ale w tym konkretnym przypadku żerowania NIE ma - niestety mylnie
    założyłeś, że ta usługa POWINNA być za darmo, bo wszędzie jest. I to był
    błąd. Powtarzam, jesli zależałoby to ode mnie anulowałbym Ci natychmiast tę
    opłatę, niemniej jednak przyczyną nie są chore zasady multi, lecz błąd w
    założeniu co do konieczności darmowej usługi.

    > Myślisz, że ja jestem pierwszym klientem, który fatalnie sprawdził stan
    > konta
    > po wpłacie we wpłatomacie?

    Przeciwnie.

    >:) Oczywiście nie!!! Problem bankowi musi być znany. :)
    > Innymi słowy bank łapie mnie w zasadzkę. :) Po co mi taki bank? :)

    Widzisz, to działa też w drugą stronę - w skrócie jesteś (a właściwie nie
    jesteś, o czym się przekonujesz powoli) tzw. targetem banku ;)

    > A może powinienem nawet spodziewać się obsikania mnie przez pracownika w
    > banku? ;)
    > Może powinienem zapytać w Multi, czy aby nie obsikuje się tu klientów? :)

    Lubię rozmawiać z ludźmi, którzy nie skaczą w skrajności...

    > W normalnym banku spojrzano by na mnie jak na idiotę lub kpiarza, gdyby
    > zapytał o opłatę za sprawdzenie stanu konta w bankomacie banku za pomocą
    > własnej karty bankomatowej.

    Każdy kto czuje się oszukany ma takie zdanie o danej firmie (niekoniecznie o
    banku), choćby nawet nie miał racji - tak jest człowiek skonstruowany, że do
    błędu nie raczy się przynać. Szanuję to ;)

    > Może za jakiś czas Multi wprowadzi pułapki typu zapadnie dla klientów,
    > którzy w porę nie zapoznali się ze szczególną ofertą tego banku. :)

    Ale piszesz to poważnie? Przecież juz teraz w *każdym* banku można wpaść w
    pułapkę, jeśli się nie przestudiuje regulaminów, umów, cenników itp -
    praktycznie wszędzie są np. ubezpieczenia do kart kr., które trzeba wyłączać
    jeśli się nie chce być uszczęśliwianym na siłę opłatami dodatkowymi. I
    niestety prawie wszędzie trzeba czytać/dopytywać, żeby się nie zdziwić. No
    ale skoro dla Ciebie to strata czasu to przepraszam i go nie zajmuję więcej.
    Powodzenia w korzystaniu z ofert normalnych banków ;)

    --
    | |

  • 50. Data: 2008-07-02 00:00:18
    Od: "dl" <q...@n...cy>

    napisał w wiadomości news:g4eei3$5jk$1@achot.icm.edu.pl...

> [...]
    > :)
    > Po to są banki. Jaki to bank przyjmuje wpłaty tylko tam, gdzie założyłeś

    *za darmo*. Żaden? Nieliczne? Nie chce mi się sprawdzać, bo późno ;)

    --
    | |