  • 51. Data: 2008-07-02 00:13:00
    Temat: Re: Multi -- ZONK!!!
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    dl pisze:
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"

    > *za darmo*. Żaden? Nieliczne? Nie chce mi się sprawdzać, bo późno ;)

    Eurobank, BZWBK, BPH, Polbank, Nordea

  • 52. Data: 2008-07-02 00:20:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "mvoicem" g4eci6$lg5$...@a...news.neostrada.pl

    > On po prostu zwraca Swenowi uwagę że nudzi. Bo nudzi przecież.

    A mnie wydaje się, że to Marcin Nowakowski nudzi.

    -=-

    Daj kurze grzędę -- wyżej siędę.
    Już raz mnie oszukali z kartą debetową za która skasowali, choć nie powinni byli.
    2 złote -- machnąłem ręką, uznałem, że nie potrafili inaczej. Teraz więc straciłem
    3 złote. Następnie ile będzie? :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 53. Data: 2008-07-02 00:25:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "dl" g4egbq$uea$...@n...onet.pl

    > Własne? Nie ma (OIW) i może stąd ta opłata?

    No, widzisz!!! Więc cała ta dyskusja na nic!!!
    Co innego sprawdzać w cudzym, a co innego we własnym.
    Co innego pobrać z debetówki, co innego z kredytowej.

    Co innego, gdy bank nic nie traci a co innego, gdy komuś musi zapłacić.

    szczegół),

    > Użyj google, może znajdziesz.

    Kpisz czy o drogę pytasz? Kto tu adwokat a kto prokurator?

    -==-

    Reszty nie czytam, bo szkoda czasu.

    Multi ma wybór jak ja w restauracji z PRL-i, gdzie mogę jeść kotlet mielony lub nie
    jeść.
    Mogą cofnąć opłatę lub zamknąć rachunek.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 54. Data: 2008-07-02 00:26:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "dl" g4egei$va0$...@n...onet.pl

    > *za darmo*. Żaden? Nieliczne? Nie chce mi się sprawdzać, bo późno ;)

    Nie zabieraj więc głosu, bo bredzisz!!! Chyba ze świecą
    szukać trzeba banku, który tego warunku nie spełni!!!

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 55. Data: 2008-07-02 00:31:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>

    "krzysztofsf" g4eh6e$pc4$...@n...wp.pl

    > Eurobank, BZWBK, BPH, Polbank, Nordea

    Wymieniłeś te, które spełniają. :)

    Spróbuj znaleźć te, które nie spełniają tego warunku.
    Raczej trudno. Może tak być z jakimiś spółdzielczymi,
    które niby się podobnie nazywają, ale są różnymi bankami,
    a i to być może niekoniecznie jest prawdą, choć spółdzielcze
    są zbyt drogie w ogóle, aby z nich korzystać.

    BGZ, PKO, PeKaO, BPH... W pewnym sensie Inteligo -- wpłacić można, ale pobrać trzeba
    kartą.
    ZTCMW -- jeśli można w oddziale, który zakładał konto -- można i w każdym innym.

    -=-

    BTW -- korzystanie z BGZ jest przyjemne. :) (choć dziwne -- przyznaję) :)
    Są tam kody jednorazowe -- tak, jak było niedawno w Multi. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 56. Data: 2008-07-02 01:02:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "mvoicem" g4eci6$lg5$...@a...news.neostrada.pl

    > A mnie wydaje się, że to Marcin Nowakowski nudzi.

    Masz prawo. Ja mam prawo podzielać Marcina opinię o Swenie.

    p. m.

  • 57. Data: 2008-07-02 03:46:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-01, Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> wrote:

    [...]

    > Jak dotąd -- nie spotkałem bankomatu mBanku. :)
    > Ani oddziału mBanku takiego, jakie ma Multi. :)
    > To ponoć bank internetowy. :)

    A ja nie spotkałem bankomatu Multi. Jak już widziałem w oddziale
    bankomat, to Euronetu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 58. Data: 2008-07-02 05:46:03
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-02 01:19, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:
    > Albo bank cofnie opłatę i przeprosi za to, że nie ostrzega, albo konto zamykam. :)

    W jaki sposób wyobrażasz sobie to ostrzeganie? Wkładasz kartę do
    bankomatu, czekasz 20 minut, a na ekranie przez ten czas przewija się
    cała TOiP? Czy może liczysz na to, że bank, w ramach akcji "zasypiaj z
    nami", każdego wieczora będzie wysyłał Ci SMSa z inną pozycją TOiP?

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,

  • 59. Data: 2008-07-02 05:55:34
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-01 23:49, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:

    > Chyba tak.

    Chyba? JA je widzę w TOiP.

    > W tabeli opłat jest to ujęte,

    Czyli nie są tajne, a co za tym - pobrane słusznie, prawidłowo,
    zasadnie, czy jakkolwiek to jeszcze nazwać.

    > ale zwyczajowo takie ,,usługi'' są za free. :)

    A kto te zwyczaje definiuje? Podasz inne przykłady "zwyczajowych usług
    free"?

    > To jak z solą na stoliku w restauracji.
    > Nikt o zdrowych zmysłach nie kasuje za nią. :)

    Nie prowadzimy dyskusji na temat zdrowych zmysłów, tylko zdefiniowanego
    stolika.
    BTW, w Grecji, w tawernach, bardzo często dolicza się opłatę za nakrycie
    stołu (papierowym obrusem) oraz za pieczywo. Woda mineralna jest
    natomiast darmowa. Zwyczajowo zapewne byś się nie domyślił, że za to
    zapłacisz, prawda?

    > Nie znam przypadku, gdy żebrak tak prosił. :) Żebracy zazwyczaj nic nie mówią,
    > gdy ,,pracują''. :) Oni stoją/siedzą z czapeczką i spokojnie czekają na wrzutkę. :)

    "zwyczajowo", right? No cóż, we Wrocławiu zatem są bardziej cwani, bo
    zbierają na wino/piwo/bułkę/big-maka etc. Jak więc widzisz same zwyczaje
    to zbyt mało ;-)

    > Proszą pijacy. Na przykład: Szefuńciu, poratuj... Na pifko brakuje...

    A ci, którzy zbierają (w każdym razie pod takim pretekstem) na jedzenie?

    > Co kto woli:
    >
    > -- bankiera żyjącego z prowizji za sprawdzanie stanu konta
    > lub
    > -- bankiera żyjącego z obrotu powierzonymi mu pieniędzmi. :)

    Ale tu nie chodzi o wolę. Jeśli tak, to ja wolę rachunek bez żadnych
    prowizji za usługi, darmowe bankomaty na całym świecie i kursy walut
    zbliżone do średnich NBP. Niech bank obraca moimi pieniędzmi i na tym
    zarabia.
    Wolałbym też, żeby taki bank miał 1000 oddziałów w moim mieście, zamiast 5.

    > Ale może Multi nie potrafi obracać pieniędzmi? :) Jeśli tak -- to ta opłata jest
    > tylko śladem poważnego błędu, jakim jest dopuszczenie tego banku do tej sfery
    usług. :)

    Huh.

  • 60. Data: 2008-07-02 06:03:26
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2008-07-02 00:40, Eneuel Leszek Ciszewski stwierdził, że:

    > A mnie wydaje się, że i Multi bronisz, i głupotę. :)

    Masz rację, wydaje Ci się.

    > Prawo polskie zezwala Tobie na prowadzenie takiej rozmowy, a sklep
    > to prawo cofa? :) Sklep kontra Państwo? :) I Ty nie bronisz głupoty? :)

    Pokaż mi ustawę/przepis/cokolwiek, co zabrania bankowi pobierania opłaty
    za sprawdzanie salda.

    > Gdy bank policzy milion procent :) za kredyt -- też będzie w porządku,

    Jeśli się na to zgadzasz, to dlaczego nie?

    > jeżeli o tym napisze w regulaminie?

    Oprocentowanie podawane jest w umowie.

    > Wówczas nie będzie -- bo już coś słyszałeś o ustawie antylichwiarskiej.

    Ale dlaczego pretensje do instytucji masz _po_ podpisaniu umowy, a nie
    _przed_? Jeśli nie odpowiada Ci, że umowa jest taka, albo chociaż fakt,
    że wydrukowano ją na niebieskim, a nie zielonym papierze, to jej nie
    podpisuj.

    > Problem w tym, że to ten sam
    > ustawodawca dał Ci prawo do ochrony przed lichwiarzem i ten sam przed
    > sprzedawcą, który skasuje za rozmowę lub oddychanie. :)

    Czekam, aż ustawodawca zdefiniuje ceny za żywność itp. Ale to, zdaje
    się, już przerabialiśmy w naszym pięknym kraju.

    > Dalej jest mowa o możliwości sprawdzenia towaru, a jak sprawdzić bez oddychania w
    sklepie? :)

    Który sklep wprowadził opłatę za oddychanie?

    > I jak rozmawiać bez oddychania?

    Masz bardzo słabe, wyimaginowane i śmieszne przykłady :-)

    > I raczej kasowanie opłaty za udzielanie informacji jest tutaj zabronione, albowiem
    > takie udzielanie jest wliczone w cenę kupowanego produktu. :) (tutaj -->
    pomarańczy)

    Jeśli więc uważasz, że taka opłata nie powinna być pobierana z jakiegoś
    powodu, to zgłoś ten fakt do UOKiK.

    > Wewnętrzne regulaminy sklepu niewiele tu wniosą, chyba że sprzedawca skutecznie
    > wykaże sensowność takich regulacji. :) Ale wówczas bardzo wyraźnie będzie musiał
    > ostrzec/uprzedzić kupującego o kasowaniu opłaty za oddychanie. :)

    Owszem. Bank zaś uprzedził Cię o opłacie za sprawdzenie salda.