  • 1. Data: 2007-12-29 14:07:19
    Temat: [Multi] sposob traktowania klientow
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Mam ci ja Vise Classic w Multibanku od jakichś 5 latek. Ale być może nie
    będę jej już długo miał. Nie dlatego żebym nie chciał. Wazność obecnie
    używanego plastiku kończy się 31 grudnia. Nowego ani widu ani słychu.
    Dzwonię ci ja na Multilinię co z moją kartą. Odpowiedź Multilinii: nie
    wiemy, ale dużo ludzi dzwoni, zapewne były jakieś problemy z produkcją. Co
    zatem mogę zrobić, pytam. Nic - odpowiada szczerze Multilinia. Czy da się na
    obecnym plastiku zachować przynajmniej funkcjonalność identyfikacji we
    wpłatomacie po 31 grudnia? - nie da się odpowiada Multilinia. A kiedy mogę
    się w takim razie spodziewać wznowionej karty, pytam - nie wiemy odrzeka mi
    na to Multilinia, proszę zadzwonić w tej sprawie za kilka dni (za kilka dni
    ku*wa to ja już będę miał wysoce utrudniony dostęp do mojego podstawowego
    rachunku rozliczeniowego).

    Zatem od 1 stycznia najprawdopodobniej nie będę mógł wpłacić środków we
    wpłatomacie, nie będę mógł wypłacić środków z bankomatu. Wpłacić od biedy
    mogę w kasie, ale po pierwsze jest to operacja prowizyjna (a jeśli prowizja
    jest procentowa a nie kwotowa to już w ogóle tragedia), więc trzeba będzie
    składać odrębne reklamacje dla każdej pobranej prowizji, a po drugie ja
    często wpłacam w godzinach kiedy kasy są nieczynne. Wypłacać tez od biedy
    mogę w kasie, na tyle wysokie sumy, aby nie było prowizji. Czyli na przykład
    wyplacam 20k i za chwilę wpłacam 19k (od której to wpłaty jest już prowizja
    do zareklamowania). Ale nie w każdym miejscu, w którym bywam jest kasa
    Multibanku, no i znowu ograniczenia do godzin, w których jest czynna kasa.

    Wiadomo - wypadki się zdarzają, ale tutaj "od zawsze" było wiadomo, że ten
    wznowiony plastik trzeba będzie wyprodukować, a "problemy z produkcją"
    raczej nie trwają tygodniami lub miesiącami. Żeby jeszcze ta karta była
    jakiejś naprawdę wysokiej jakosci ale to zwykły plastik, jak dziesiatki
    innych. Lekka żenada. O czyms takim jak chwilowe podpięcie pod rachunek
    jakiejś płaskiej karty, która można "wyprodukować" w zasadzie od ręki, to
    nawet nie myślę, bo skoro "nie mają tego w procedurach" to zapewne jak to w
    BRE "niedasię".

    W praktyce zrobię tak, że jakąś tam sumę przeleję 31 grudnia na rachunek
    eKonto w mBanku, do którego karta mi na szczęście w grudniu nie wygasa. Ale
    to oznacza, że dla tej kwoty nie będzie działał mechanizm bilansujący w
    Multi. Powiedzmy, że przeleję 20k (choć dla pełnego komfortu trzeba by
    przelać więcej). Przez 1 miesiąc (zakladam, że większego opóźnienia w
    dostawie karty nie będzie) 9,7% od 20k to około 160 zł. Na eKoncie chyba
    jest jakieś 0,5% obecnie, ale to wyjda jakieś grosze, a od tych groszy
    jeszcze belkowe. Można by się oczywiście zabawiać w jakieś transfery na
    eMax'y+, ale nie wiem czy mi się będzie chciało. Tak czy inaczej będę na tym
    "do tyłu" około "półtorej stówki", całkowicie bez mojej winy. Naprawdę
    troszkę wkurzające. :]

    marekz

  • 2. Data: 2007-12-29 14:12:22
    Temat: Re: [Multi] sposob traktowania klientow
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > nawet nie myślę, bo skoro "nie mają tego w procedurach" to zapewne jak to w

    [ciach]

    Infolinia nic nie wie (mialem to ze swoja karta, oddzial co innego,
    infolinia w zaleznosci od konsultanta miala kilka wersji). Problem byc
    moze jest w czym innym. Aktualnie trwa okres poswiateczny. Przesylki
    (nawet te rejestrowane) sa czasem opoznione o kilkanascie dni. Byc moze
    w tym tkwi przyczyna ?

    Aczkolwiek np. VG jest produkowana zupelnie inaczej niz VC. Byc moze
    teraz takze VC bedzie produkowana w nowy sposob (znacznie lepszy, po ok.
    60 uzyciach VG wyglada jak nowa, farba z cyferek i literek nie schodzi
    itp.).

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-12-29 14:16:04
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fl5kcs$b15$1@atlantis.news.tpi.pl, *MarekZ* wrote:

    Ciach!

    Urzekla mnie twoja historia

    > wiem czy mi się będzie chciało. Tak czy inaczej będę na tym "do tyłu"
    > około "półtorej stówki", całkowicie bez mojej winy. Naprawdę troszkę
    > wkurzające. :]

    Marek, jestes tu stalym bywalcem. Wiesz co sie w takiej sytuacji robi.
    Zmienia Bank ;-)

    Swoja droga - patrzyles moze w cennik Multi? Maja tam takie pozycje jak
    wysylka ekspresowa karty za 25zl - moze warto w to zainwestowac. Potem
    ewentualnie powalczyc o te 25zl reklamacjami?

    I kolejna pozycja za "poltorej stowki" - Wydanie karty zastepczej".
    dam ci linka
    http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/1128875/taryfa_prowizji_i_oplat_3.12_1128875.p
    df
    strona 33

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2007-12-29 14:22:46
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

> [...]
    > takze VC bedzie produkowana w nowy sposob (znacznie lepszy, po ok. 60
    > uzyciach VG wyglada jak nowa, farba z cyferek i literek nie schodzi itp.).

    Nie wiem, na www mam przy tej karcie od ponad miesiąca status "w produkcji".
    Nie wiem czy istnieje status "wysłana" ale przez analogię do systemu Nordei
    podejrzewam, że istnieje. Co do dużych opóźnień przesyłek, dla mnie to
    legenda. Dostaję przesyłki i z banków i nie z banków w takich samych
    terminach jak w poprzednich miesiącach. To tylko przesyłki z BRE potrafią
    "iść" tygodniami albo "ginąć" na poczcie. Żenada.

    Co do tej mojej karty, poprzednie wznawiane plastiki dostawałem jeszcze w
    listopadzie, tak że wina banku jest tutaj bezsprzeczna. A tekst "proszę
    zadzwonić za kilka dni" rozwalił mnie całkowicie. :-))

    marekz

  • 5. Data: 2007-12-29 14:24:45
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > terminach jak w poprzednich miesiącach. To tylko przesyłki z BRE potrafią
    > "iść" tygodniami albo "ginąć" na poczcie. Żenada.

    Nie istnieje. W produkcji bedzie caly czas (do momentu aktywacji).
    Aczkolwiek mi KK mBanku faktycznie zaginela. A i z KK Multi mialem problemy.

    > Co do tej mojej karty, poprzednie wznawiane plastiki dostawałem jeszcze w
    > listopadzie, tak że wina banku jest tutaj bezsprzeczna. A tekst "proszę
    > zadzwonić za kilka dni" rozwalił mnie całkowicie. :-))

    No oczywiscie masz racje. Jeszcze sie nie nauczyles jaka jest jakosc
    obslugi infolini Multi ? :)

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2007-12-29 14:32:21
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:fl5ktc$cg8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Wiesz co sie w takiej sytuacji robi. Zmienia Bank ;-)

    Gdybym tylko gdzieś znalazł równie dobrą dla mnie ofertę jak WWJ na pewno
    bym to zrobił. Już by mnie dawno w BRE nie było. Ale nie ma. :/ Musiałem się
    wygadać i ponarzekać bo mnie Multilinia rozwaliła, ale żeby od razu bank
    zmieniać to nie. Bo oferta to jedno, a poziom obsługi to drugie, a to
    pierwsze jest dla mnie jak na razie ważniejsze.

    > Swoja droga - patrzyles moze w cennik Multi? Maja tam takie pozycje jak
    > wysylka ekspresowa karty za 25zl - moze warto w to zainwestowac. Potem
    > ewentualnie powalczyc o te 25zl reklamacjami?

    Tylko wiesz, problem polega na tym, że oni wprost sugerują, że ten plastik
    jeszcze nie istnieje i nie wiadomo kiedy zaistnieje. :-)

> [...]
    > dam ci linka
    > http://www.multibank.pl/images/MultiBank2/Portal/Bin
    aryPL/1128875/taryfa_prowizji_i_oplat_3.12_1128875.p

    Kurcze nie jest napisane w jakim terminie wydają. :-))) Znowu mogę czekać
    kilka tygodni bo są "problemy z produkcją". Myślę że ta opcja jest dobra jak
    sie kartę zgubi albo zniszczy, a jest szybko potrzebna. Ale jesli oni nie
    potrafią zrobić tej karty w normalnym trybie, to moga także nie potrafić jej
    zrobić w tym trybie szczególnym.

    marekz

  • 7. Data: 2007-12-29 14:36:10
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > No oczywiscie masz racje. Jeszcze sie nie nauczyles jaka jest jakosc
    > obslugi infolini Multi ? :)

    Ze 2 latka tam nie dzwoniłem, bo po co. :-) Teraz przydałaby mi się
    kredytowa Multi przynajmniej do wplatomatu by była, ale zamknąłem dawno
    dawno temu.

    marekz

  • 8. Data: 2007-12-29 15:31:14
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fl5m4u$d1r$1@nemesis.news.tpi.pl, *MarekZ* wrote:

> [...]
    > potrzebna. Ale jesli oni nie potrafią zrobić tej karty w normalnym
    > trybie, to moga także nie potrafić jej zrobić w tym trybie

    To "zgub" swoja. Skoro i tak we wtorek traci waznosc.