  • 1. Data: 2009-01-13 20:22:09
    Temat: [Multibank] Brak odpowiedzi na reklamacje
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam,

    Troche sie poczepiam 'Multibanku'.
    Gdy zalozylem Multikonto Ja Active to po pierwszym
    miesiacu pobrali oplate za prowadzenie (5 PLN z groszami),
    pomimo wplywu powyzej 1500 PLN. Zlozylem
    reklamacje i "juz" po ok. 3 tygodniach oplata zostala
    zwrocona. Ale Multi nie przyslal zadnej odpowiedzi
    na reklamacje, nawet maila (na maila przyslali
    potwierdzenie zlozenia reklamacji).
    Do tej pory zawsze od wszystkich firm (nie tylko bankow)
    dostawalem odpowiedzi na reklamcje. Czy banki maja
    obowiazek przeslac odpowiedz na reklamacje jezeli
    uznaja rachunek reklamowana kwota czy to
    dobry obyczaj?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2009-01-13 20:25:50
    Temat: Re: [Multibank] Brak odpowiedzi na reklamacje
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin pisze:
> [...]
    > dostawalem odpowiedzi na reklamcje. Czy banki maja
    > obowiazek przeslac odpowiedz na reklamacje jezeli
    > uznaja rachunek reklamowana kwota czy to

    Reklamacja została rozpatrzona na korzyść i oczekujesz, że bank będzie
    jeszcze do tego pisał uzasadnienie ?

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-01-13 20:30:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Reklamacja została rozpatrzona na korzyść i oczekujesz, że bank będzie
    > jeszcze do tego pisał uzasadnienie ?

    otrzymałeś kasę w takim razie bank przyznał się do błędu...co z tego, że
    dostałbyś pismo, że pobranie opłaty spowodowane było np. błędem systemu?

    bank nie musi się tłumaczyć

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-01-13 21:48:26
    Od: Bart <b...@w...pl>

    > otrzymałeś kasę w takim razie bank przyznał się do błędu...co z tego, że
    > dostałbyś pismo, że pobranie opłaty spowodowane było np. błędem systemu?
    >
    > bank nie musi się tłumaczyć

    no właśnie, w Polsce nie musi, myślę, że w cywilizowanym kraju byłoby i
    pisemko, że im przykro, przepraszają za utrudnienia, dołożą wszelkich
    starań, żeby to się nie powtórzyło, itp. Bzdety, ale przynajmniej
    klientowi oddaje się w ten sposób należny szacunek.
    A multibank pewnie uznał, że skoro już upierdliwcowi oddał jego
    pieniądze, to niech się udławi i spada.

    Tak na marginesie - na moją reklamację w tej samej sprawie nie dostałem
    jeszcze ani odpowiedzi, ani zwrotu pieniędzy. Reklamacja złożona ok 20
    listopada.

    pzdr

  • 5. Data: 2009-01-13 22:04:52
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 13 Jan 2009 21:22:09 +0100, "Marcin" <u...@u...eu> wklepał(-a):

> [...]
    >zwrocona. Ale Multi nie przyslal zadnej odpowiedzi
    >na reklamacje, nawet maila (na maila przyslali

    Do mnie w takiej samej sprawie dzwonili (tzn. że zwrócili opłatę) - nawet dwa
    razy - z oddziału i jakiegoś telecentrum czy coś.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 6. Data: 2009-01-14 08:12:28
    Od: namikk <n...@p...onet.pl>

    Marcin wrote:

> [...]
    > dostawalem odpowiedzi na reklamcje. Czy banki maja
    > obowiazek przeslac odpowiedz na reklamacje jezeli
    > uznaja rachunek reklamowana kwota czy to

    W dobrym tonie byłaby odpowiedź banku na zadaną reklamację,zazwyczaj jakieś
    procedury wewnętrzne warunkują w jakim trybie i czasie są one rozpatrywane.
    Jeżeli bardzo Cię nurtuje to pytanie, proponuje zadzwonić na infolinie i
    zapytać jakie mają procedury?Wtedy wszystko będziesz miał klarowne.
    Podstawowa kwestia zrobił coś źle, powinien przeprosić ;-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-01-14 08:20:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > no właśnie, w Polsce nie musi, myślę, że w cywilizowanym kraju byłoby i
    > pisemko, że im przykro, przepraszają za utrudnienia

    a może bank pisemko wysłał tylko, że nie dotarło? może próbowali się
    dodzwonić?

    jak złożyłem reklamację w Multi to odp. uzyskałem via email, wszystko
    szybko i sprawnie ;-)

    zupełnie inna historia jest w Polbanku - to jakiś dramat, mam tam kk,
    ale zastanawiam się nad rezygnacją z niej, bo w przypadku jakiegoś
    problemu miałbym ogromne kłopoty...nie można się dodzwonić, w placówce
    nic nie wiedzą, bo "reklamacje są w innym systemie" itd...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2009-01-19 19:52:14
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    > otrzymałeś kasę w takim razie bank przyznał się do błędu...co z tego, że
    > dostałbyś pismo, że pobranie opłaty spowodowane było np. błędem systemu?

    Tak wlasciwie to nie wiem czy bank przyznal sie do bledu. Jestem
    tego pewien na 99,9%. Ale istnieje mala szansa, ze jest
    jakis haczyk i mi ta oplate pobrali zgodnie z regulaminem.
    A to, ze mi zwrocili oplate nie znaczy, ze mialem racje.
    Znam przypadki, kiedy operator telefoni komorkowej
    w odpowiedzi na reklamacje pisal, ze klient nie ma
    racji, ale ze wzgledu na "dobra wspolprace", "wizerunek"
    i takie tam oplata zostala zwrocona.
    Niekotrzy tez na grupie pisali o reklamacjach w Citi,
    np. dzien po terminie splata karty, reklamacja i bank
    rezygnuje z odsetek chociaz ma do nich prawo.

    > bank nie musi się tłumaczyć

    Wlasnie tego nie wiedzialem. Sadzilem, ze na kazda reklamacje musi
    odpowiedziec. Do tej pory kazda firma taka robila, neizaleznie
    czy przyznawali mi racje czy nie.

    Pozdrawiam,
    Marcin