  • 41. Data: 2008-06-04 15:19:24
    Temat: Re: Multibank - Zmiany w ofercie kont firmowych automatycznie na droższe, od zaraz.
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 13:02
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <g25t4r$rad$1@nemesis.news.neostrada.pl>):

    > No ale to jest ten sam mechanizm jak: "kupmy samochód co nie może jechać
    > szybciej niż 100km/h, bo im szybciej tym mniej bezpiecznie". Nie?

    No. Mi się podoba, że mój nie jedzie więcej jak 130. Noga się męczy na
    przyśpieszaczu. A tak pedał dno i se jadę.
    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 42. Data: 2008-06-04 16:42:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Ano... Staram się nie spuszczać telefonu z oczu, ale wiesz jak jest...

    Czyli:
    * ktoś musi Ci rąbnąć kartę
    * komórkę
    * znać Twój numer konta i hasło
    * znaleźć szybko kafejkę i zmienić limity, a potem myk do
    bankomatu po wypłatę

    I to ryzyko jest wg Ciebie większe i uzasadniające max limit w mBanku.
    A to, że przelewem zdefiniowanym bez hasła można wyczyścić dowolnie
    dużo, dowolnie łatwiej przy posiadaniu jedynie numeru konta i hasła, to
    już Ci nie przeszkadza? :D I Ty twierdzisz, że nie masz paranoi? :D

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2008-06-04 21:19:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 18:42
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Czyli:
    > * ktoś musi Ci rąbnąć kartę
    > * komórkę

    No karta najczęściej jest w portfelu. Wystarczy zostawić teczkę z
    dokumentami i telefonem gdzieś na chwilę poza wzrokiem. Choćby wyjść do
    kibelka w pracy.

    > * znać Twój numer konta i hasło

    To nie jest trudne.

    > * znaleźć szybko kafejkę i zmienić limity, a potem myk do
    > bankomatu po wypłatę

    A po co kafejkę? Dostęp do Sieci jest teraz wszędzie.

> [...]
    > A to, że przelewem zdefiniowanym bez hasła można wyczyścić dowolnie
    > dużo, dowolnie łatwiej przy posiadaniu jedynie numeru konta i hasła, to

    No bo tutaj to może być tylko złośliwy żart, do odkręcenia zresztą (chyba że
    masz zdefiniowany przelew do Zimbabwe...), więc potencjalny kradziej
    niespecjalnie będzie próbował, bo i po co? A już z wyszarpaniem gotóweczki
    z bankomaciku jest mniej przyjemnie.

    Poza tym, właśnie nie mam paranoi i likwidacja przelewów zdefiniowanych
    byłaby dla mnie ekstremalnym obciążeniem, za to ograniczenie 5kzł do
    bankomatu nie jest i widzę zalety:
    a) bezpieczeństwo
    b) ochrona bankomatów przed wyczyszczeniem

    > I Ty twierdzisz, że nie masz paranoi? :D

    Ano nie mam. Aczkolwiek widzę pewne aspekty bezpieczeństwa.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 44. Data: 2008-06-04 21:20:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    b) ochrona bankomatów przed wyczyszczeniem

    > I Ty twierdzisz, że nie masz paranoi? :D

    Ano nie mam. Aczkolwiek widzę pewne aspekty bezpieczeństwa.

    BTW: Tak mi się przypomniało a propos bezpieczeństwa: Miałem kiedyś w
    klaptopie hasło ustawione jako puste. I uczniowie próbowali się włamać i
    się im nie udało :-P

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 45. Data: 2008-06-05 07:57:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-04, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > masz zdefiniowany przelew do Zimbabwe...), więc potencjalny kradziej
    > niespecjalnie będzie próbował, bo i po co? A już z wyszarpaniem gotóweczki

    Skoro łatwo jest gwizndnąć Ci telefon i zgadnąć login/hasło, to można równie
    dobrze pobawić się i zamiast czyścić Ci konto, przeedytować konto na
    przelewie zdefiniowanym. Sam będziesz sobie czyścić, a dowiesz się
    po jakimś czasie dopiero. :P A włamywacz nie musi znać Twojego
    PINu do karty bankomatowej i kraść Ci karty.

    > Ano nie mam. Aczkolwiek widzę pewne aspekty bezpieczeństwa.

    No jasne. Przelewy też ograniczymy do 5k ze względów bezpieczeństwa? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 46. Data: 2008-06-05 09:05:02
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    [...]

    > No jasne. Przelewy też ograniczymy do 5k ze względów bezpieczeństwa? :)

    Ty się zając śmiej, ale w Citi przez internet dziennie więcej ie zlecisz

    KJ

  • 47. Data: 2008-06-05 09:19:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 czerwiec 2008 09:57
    (autor Wojciech Bancer
> [...]

    > Skoro łatwo jest gwizndnąć Ci telefon i zgadnąć login/hasło, to można
    > równie dobrze pobawić się i zamiast czyścić Ci konto, przeedytować konto

    Na jakie? Są anonimowe konta? Bo jak przeedytujesz na swoje, to mamy
    winnego. A przynajmniej wiadomo, z kim mam się sądzić o oddanie kasy.

    > No jasne. Przelewy też ograniczymy do 5k ze względów bezpieczeństwa? :)

    Nie, ale zapewne do iluśtam można by ograniczyć. Niekoniecznie 5. 5 jest
    dobre do gotówki z bankościanki.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 48. Data: 2008-06-05 09:24:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:[...]

    > Na jakie? Są anonimowe konta? Bo jak przeedytujesz na swoje, to mamy
    > winnego. A przynajmniej wiadomo, z kim mam się sądzić o oddanie kasy.

    Mówi ci coś stwierdzenie "konto na słupa"? Powodzenia w sądzie.
    KJ

  • 49. Data: 2008-06-05 09:31:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek 05 czerwiec 2008 11:24
    (autor Kamil Jońca
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <g28bcg$tns$1@alfa.kjonca>):

    > Mówi ci coś stwierdzenie "konto na słupa"? Powodzenia w sądzie.

    No ale stopień kombinacji rośnie, a poza tym, rzeczony słup sądzonym będzie.
    I myślę, że to dobre rozwiązanie, żeby ich kastrować, to by nie rozmnażali
    się więcej i nie generowali kolejnych debili, którzy za flaszkę komuś konto
    oddadzą.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 50. Data: 2008-06-05 09:43:29
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > się więcej i nie generowali kolejnych debili, którzy za flaszkę komuś konto

    Mozna tez pozasilac karty prepaid (platnicze)

    czesc z nich mozna nabyc anonimowo.
    Wzglednie przelac pieniadze na inne schakowane konto, a z niego zrobic
    dalszy przelew i dalszy...