-
11. Data: 2006-06-29 18:39:46
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Przemysław Maciuszko napisał(a):
> Ale nie lubię jak bank mnie robi w konia i zaczyna stosować zapisy z
> księżyca, o których ja jako klient - nie jestem poinformowany w jednym z
> obowiązujących mnie dokumentów.
> O. Coś nowego.
> "Wszystkich klientów Multibanku obowiązują także wewnętrzne procedury i
> ustalenia Banku, o których są informowani podczas wizyty w oddziale, bądź
> kontaktu telefonicznego z Multilinią".
> To ciekawe. I niby gdzie ja się pisemnie zgodziłem na takie "wewnętrzne
> procedury"?
Moment. Ogólnie także nie rozumiem braku możliwości ustawienia adresu
zagramanicznego, ale chyba się trochę zagalopowałeś. Bank, jak każda
inna firma, musi mieć jakieś procedury. Chcąc nie chcąc, jako klient,
jesteś zmuszony się do nich stosować - i robisz to ciągle, mniej lub
bardziej świadomie. Nie możesz więc mówić, że nie obowiązują Cię ŻADNE
procedury banku - niemożliwym jest opisanie każdej procedury w
umowie/regulaminie. Wspomniane procedury mogą dotyczyć kwestii
banalnych, a mogą także kwestii dość skomplikowanych.
Mam nadzieję, że zrozumiałeś przesłanie. ;-)
-
12. Data: 2006-06-29 18:41:48
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Przemysław Maciuszko napisał(a):
> Ha ha. To samo napisałem na czacie :)
> No nic - poradzono mi "złożyć sugestię".
> To ja jednak złożę reklamację i zażądam wpisania mi zagranicznego adresu
> korespondencyjnego.
> Ciekawe co się Bankowi bardziej opłaci - umożliwić (w świetle prawa nie mogą
> tego teraz zabronić) klientom taką operację, czy zmienić regulamin,
> wydrukować setki tysięcy nowych wersji regulaminu, poinformować klientów
> itd.
I znowu ja. Ja poproszę jednak o przepis, który ZABRANIA bankowi takiego
działania - tzn. poczty za granicę nie wysyłamy. Bo nie.
-
13. Data: 2006-06-29 20:14:03
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:
>> Ciekawe co się Bankowi bardziej opłaci - umożliwić (w świetle prawa nie mogą
>> tego teraz zabronić) klientom taką operację, czy zmienić regulamin,
>> wydrukować setki tysięcy nowych wersji regulaminu, poinformować klientów
>> itd.
>
> I znowu ja. Ja poproszę jednak o przepis, który ZABRANIA bankowi
> takiego działania - tzn. poczty za granicę nie wysyłamy. Bo nie.
Nie ma takiego przepisu, i dlatego bank może w regulaminie napisać, że
nie wysyła. Ale nie napisał.
MJ
-
14. Data: 2006-06-29 20:41:37
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
Michal Jankowski napisał(a):
> Nie ma takiego przepisu, i dlatego bank może w regulaminie napisać, że
> nie wysyła. Ale nie napisał.
Znowu więc pytanie odwrotne - a czy napisał, że wysyła?
Per analogia - czy jeżeli bank nie napisał, że nie wysyła wyciągów
pocztą kurierską, to musi je tak wysłać na żądanie klienta? Albo jeżeli
bank nie napisał, że nie wysyła na żądanie klienta osobistego doradcy do
domu klienta, to musi wysłać? Przykłady może głupie (chwilowo nie chce
mi się myśleć nad czymś mądrzejszym), ale wystarczające do
zasygnalizowania generalnej zasady. Nie da się całości układu
bank<->klient przelać na umowę i regulamin. Część jest po prostu pewnymi
sposobami działania banku i jeżeli nie są one sprzeczne z jakimiś
przepisami, a nie odpowiadają klientowi - wypadałoby chyba po prostu
zmienić bank?
Po raz kolejny jednak zaznaczam, że nie popieram Multi w tej kwestii i
brak możliwości ustawienia zagramanicznego adresu korespondencyjnego
jest absurdem, jednakowoż uważam, iż Szanowni Koledzy troszkę się
zagalopowali.
-
15. Data: 2006-07-01 18:30:04
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: "MK" <m...@i...pl>
"Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> wrote in message
news:e816ph$ouf$1@news.elsat.net.pl...
>
> Moment. Ogólnie także nie rozumiem braku możliwości ustawienia adresu
> zagramanicznego, ale chyba się trochę zagalopowałeś. Bank, jak każda
> inna firma, musi mieć jakieś procedury. Chcąc nie chcąc, jako klient,
> jesteś zmuszony się do nich stosować - i robisz to ciągle, mniej lub
> bardziej świadomie. Nie możesz więc mówić, że nie obowiązują Cię ŻADNE
> procedury banku - niemożliwym jest opisanie każdej procedury w
> umowie/regulaminie. Wspomniane procedury mogą dotyczyć kwestii
> banalnych, a mogą także kwestii dość skomplikowanych.
>
Wewnetrzne procedury obowiazuja wylacznie pracownikow banku. Pracownicy
banku musza postepowac zgodnie z procedurami i nie musza o nich informowac
klienta. Relacje miedzy klientem a bankiem opieraja sie na umowie i
powszechnych przepisach prawa. Jesli procedury sa niezgodne np. z umowa,
klient ma prawo zarzadac wykonania umowy. Oczywiscie trzeba wykazac, ze
druga strona odmawiajac wykonania dyspozycji lamie umowe.
BTW informowanie klienta, ze cos jest zawarte w wewnetrznych aktach
normatywnych uwazam za brak profesjonalizmu. W tym wypadku wystarczylo
powiedziec, ze rachunek jest prowadzony dla rezydenta, czyli osoby
zamieszkalej na terenie Polski i w zwiazku z tym bank nie ma uslugi
wysylania wyciagow na adres zagraniczny.
MK
-
16. Data: 2006-07-01 19:27:45
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: "kjvirtual" <k...@g...com>
> Michal Jankowski napisał(a):
>
> > Nie ma takiego przepisu, i dlatego bank może w regulaminie napisać, że
> > nie wysyła. Ale nie napisał.
>
> Znowu więc pytanie odwrotne - a czy napisał, że wysyła?
>
> Per analogia - czy jeżeli bank nie napisał, że nie wysyła wyciągów
> pocztą kurierską, to musi je tak wysłać na żądanie klienta? Albo jeżeli
> bank nie napisał, że nie wysyła na żądanie klienta osobistego doradcy do
> domu klienta, to musi wysłać? Przykłady może głupie (chwilowo nie chce
> mi się myśleć nad czymś mądrzejszym), ale wystarczające do
> zasygnalizowania generalnej zasady. Nie da się całości układu
> bank<->klient przelać na umowę i regulamin. Część jest po prostu pewnymi
> sposobami działania banku i jeżeli nie są one sprzeczne z jakimiś
> przepisami, a nie odpowiadają klientowi - wypadałoby chyba po prostu
> zmienić bank?
>
> Po raz kolejny jednak zaznaczam, że nie popieram Multi w tej kwestii i
> brak możliwości ustawienia zagramanicznego adresu korespondencyjnego
> jest absurdem, jednakowoż uważam, iż Szanowni Koledzy troszkę się
> zagalopowali.
Przeciez tu nie jest dyskusja o metodzie dostawy wyciagow, a o adres
korespondencyjny, ktory jest za granica. Wg regulaminu nie jest zaznaczone, ze
adres korespondencyjny jest ograniczony do bycia adresem w Polsce.
Pozatym: Co nie jest zabronione, to jest dozwolone!
Oczywiscie w regulaminie nie mozna wszystkiego zawrzec i na wszystko miec
rozwiazanie, dlatego jak cos jest bolesne dla banku lub jest niezgodne z
przepisami, to bank zmienia ten regulamin.
Ja mam zagraniczny adres korespondencyjny w MultiBanku i mBanku - wypelnilem go
podczas otwierania konta - jest mozliwosc wyboru kraju w formularzu
internetowym, wiec chyba da sie prawda??
Adres zagraniczny mozliwy jest rowniez w Nordea oraz Pekao. Bez zadnych
klopotow. Ciekawe co mi powiedza w DB, Inteligo oraz PKO BP :) Najbardziej
interesuje mnie jak bardzo panie w PKO BP otworza oczy ;D
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
17. Data: 2006-07-02 19:29:21
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
MK napisał(a):
> Wewnetrzne procedury obowiazuja wylacznie pracownikow banku. Pracownicy
> banku musza postepowac zgodnie z procedurami i nie musza o nich informowac
> klienta. Relacje miedzy klientem a bankiem opieraja sie na umowie i
> powszechnych przepisach prawa. Jesli procedury sa niezgodne np. z umowa,
> klient ma prawo zarzadac wykonania umowy. Oczywiscie trzeba wykazac, ze
> druga strona odmawiajac wykonania dyspozycji lamie umowe.
Pełna zgoda.
> BTW informowanie klienta, ze cos jest zawarte w wewnetrznych aktach
> normatywnych uwazam za brak profesjonalizmu.
Również zgoda. :-)
> W tym wypadku wystarczylo
> powiedziec, ze rachunek jest prowadzony dla rezydenta, czyli osoby
> zamieszkalej na terenie Polski i w zwiazku z tym bank nie ma uslugi
> wysylania wyciagow na adres zagraniczny.
Na przykład.
-
18. Data: 2006-07-02 19:34:24
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
kjvirtual napisał(a):
> Pozatym: Co nie jest zabronione, to jest dozwolone!
OK, to ja poproszę o wyciąg wykaligrafowany RĘCZNIE przez pracownika.
Czy regulamin mówi o tym, że bank nie oferuje ręcznie kaligrafowanych
wyciągów?
> Ja mam zagraniczny adres korespondencyjny w MultiBanku i mBanku - wypelnilem go
> podczas otwierania konta - jest mozliwosc wyboru kraju w formularzu
> internetowym, wiec chyba da sie prawda??
Może się da - nie wiem, nie moja sprawa. Ja tylko oponuję, jak słyszę,
że jest łamane prawo, nadzór bankowy należy poinformować i takie tam.
-
19. Data: 2006-07-02 20:06:29
Temat: Re: Multibank, a zagraniczny adres korespondencyjny
Od: "kjvirtual" <k...@g...com>
> kjvirtual napisał(a):
>
> > Pozatym: Co nie jest zabronione, to jest dozwolone!
>
> OK, to ja poproszę o wyciąg wykaligrafowany RĘCZNIE przez pracownika.
> Czy regulamin mówi o tym, że bank nie oferuje ręcznie kaligrafowanych
> wyciągów?
>
> > Ja mam zagraniczny adres korespondencyjny w MultiBanku i mBanku - wypelnilem go
> > podczas otwierania konta - jest mozliwosc wyboru kraju w formularzu
> > internetowym, wiec chyba da sie prawda??
>
> Może się da - nie wiem, nie moja sprawa. Ja tylko oponuję, jak słyszę,
> że jest łamane prawo, nadzór bankowy należy poinformować i takie tam.
W regulaminie jest wzmianka o wyciagach generowanych elektronicznie przesylanych
na adres korespondencyjny, wiec ja chce wykorzystac te metode i chce dostac na
zlecony adres korespondencyjny. Nie moga mi odmowic nie przyjecia mojego adresu
korespondencyjnego, bo niby dlaczego? Czym sie podepra??
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl