  • 1. Data: 2007-06-13 13:57:28
    Temat: Multibank - refinansowanie i bilansowanie
    Od: "M.Tosza" <m...@w...pl>

    Witam,

    Mam ochotę przenieść kredyt z Polbanku do Multi. Zauważyłem, że mają
    ciekawą (wstępnie) opcję bilansowania
    http://www.multibank.pl/dla_ciebie/kredyty_hipoteczn
    e/mechanizm_bilansowania/
    . Ktoś z Was z tego korzysta możę? Jakieś wnioski z użytkowania tej opcji?
    Pieniądze muszą być na rorze czy moga być ulokowane w innych
    "instrumentach" - mam tu naiwnie na myśli FI lub MultiMaxa?

    Pozdrawiam,

    --
    MT

  • 2. Data: 2007-06-13 14:27:35
    Temat: Re: Multibank - refinansowanie i bilansowanie
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu M.Tosza porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Pieniądze muszą być na rorze czy moga być ulokowane w innych
    > "instrumentach" - mam tu naiwnie na myśli FI lub MultiMaxa?

    Poszukaj w archiwum, bylo wiele razy.
    Oplacalne jesli masz w perspektywie nieregularne przyplywy duzej kasy.
    Nie wiem jak to jest w multi ale rok temu w mbanku (a ze multi i mbank
    to prawie jak rodzenstwo wiec pewnie zasada podobna) kasa musiala byc
    trzymana na specjalnym koncie ('technicznym'), ktore bylo
    _nieoprocentowane_ (jest to poniekad logiczne - mechanizm bilansujacy
    zmniejsza Ci oprocentowanie, wiec mala szansa zeby bank dal Ci zarobic
    ta sama kase 2x - raz na zmniejszeniu odsetek od kredytu i drugi raz na
    odsetkach od lokaty).
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-06-13 17:23:26
    Od: "tania-hipoteka.pl" <t...@W...gazeta.pl>

    Pieniadze musza byc na ROR-ze a dokladnie mowic na koncie bilansujacym. Jak
    napisal poprzednik sa nieoprocentowane ale teoretycznie zawsze dostepne. Nie
    ma wiec koniecznosci splacania kredytu, by placic nizsze odsetki.
    Porownaj jednak oferty Multibanku i mBanku. Mechanizm w obu dziala
    identycznie, ale jest roznica w oprocentowaniu kredytu hipotecznego. I byc
    moze mBank okaze sie korzystniejszy.

  • 4. Data: 2007-06-13 22:10:00
    Od: "M.Tosza" <m...@w...pl>

    tania-hipoteka.pl napisał(a):

> [...]
    > Porownaj jednak oferty Multibanku i mBanku. Mechanizm w obu dziala
    > identycznie, ale jest roznica w oprocentowaniu kredytu hipotecznego. I byc

    Dziękuję za odpowiedzi, jutro dopytam dokładnie u źródła, jak to wygląda na
    teraz.

    mBank odpada - przerażająco mi się kilka razy narazili w ciągu 3 dni kilka
    tygodni temu i dlatego uwalniam się od nich, a niestety tylko Multi miał
    taką ofertę funduszy jak mBank. Chcąc, nie chcąc, otworzyłem konto w Multi.
    Oni przynajmniej mają oddziały, gdzie mogę porozmawiać z kimś twarzą w
    twarz. Poza tym mBank odpada, bo refinansowanie zaczyna się od 80kPLN, a ja
    potrzebuję mniej.

    Pozdrawiam,

    --
    Michał Tosza
    www.translators.org.pl

  • 5. Data: 2007-06-15 12:52:14
    Od: "Krzysztof Ziółkowski" <t...@W...gazeta.pl>

    Podobne rozwiazanie maja jeszcze PKO BP i PeKaO SA. Moze tam tez warto
    zapytac.