  • 11. Data: 2011-11-24 06:21:10
    Temat: Re: NBP interweniuje
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    root <a...@j...com> napisał(a):

    > Treściwie i na temat ;)
    > http://nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_20
    11/in23.html

    Skąd więc tytuł wątku? Przecież nie komunikują, że interweniowali :). Bo
    jeżeli to była interwencja to raczej na miarę możliwości a nie potrzeb.

    kc

  • 12. Data: 2011-11-24 06:55:01
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    > No jak to tak. Wszyscy eurosceptycy twierdza jednym głosem, że bycie w euro
    > to głupota, bo nie można zdewaluowac waluty. Mamy naszą dobra, niepodległą
    > zlotówkę i ja własnie dewaluujemy, żeby nam się zyło lepiej i dostatniej
    > (kiedyś tam)

    hm, wygląda raczej że to nie MY dewaluujemy tylko nas dewaluuje rynek
    czyli ONI - mówiąc w uproszczeniu. Mechanizm jest bardzo prosty i
    jest to m.in. efekt odwrotu od carry trade (i można ponarzekać na
    kraje rozwinięte które stosują taką a nie inną politykę pieniężną, lub
    na kraje rozwijające że mają taką a nie inną inflację - a przez to
    wysokie stopy procentowe) Interwencja która miała miejsce miała na
    celu umocnienie złotówki względem EUR, co ma posłużyć (jak
    podejrzewam) zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.
    Jako że mamy część długu w euro to ma to jak widać dla naszego kraju
    ogromne znaczenie. Limit ten (55%) jest bardzo ważny gdyż w przyszłym
    roku UE będzie wprowadzać różne sankcje i ograniczenia dotacji
    (szczegółów jeszcze nie znam, słyszałem na razie o konkursie).

    Na pewno wpływ na osłabienie naszej waluty mają też ustalenia z
    ostatniego szczytu UE o dokapitalizowaniu banków z 5% do 9%. 70%
    polskich komercyjnych jest własnością zachodnich spółek (banków).

    http://twitter.com/RynekGlobalny

  • 13. Data: 2011-11-24 07:08:27
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    >zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.

    oczywiście chodziło mi o poziom zadłużenia nie o deficyt. Limit
    deificytu też jest ale tu chodzi głównie o poziom zadłużenia.

    http://twitter.com/RynekGlobalny

  • 14. Data: 2011-11-24 09:35:20
    Od: "blast" <jureks77@BEZ___TEGOo2.pl>

    Użytkownik "RynekGlobalny" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >zmieszczeniu się w limicie 55% deficitu na koniec roku.

    oczywiście chodziło mi o poziom zadłużenia nie o deficyt. Limit
    deificytu też jest ale tu chodzi głównie o poziom zadłużenia.

    http://twitter.com/RynekGlobalny

    Przepraszam że nie nie na temat, ale możesz mi wytłumaczyć gdzie w tym
    artykule:
    http://www.bloomberg.com/news/2011-11-24/boe-s-miles
    -sees-risk-a-country-may-exit-euro-area-as-debt-cris
    is-persists.html
    wyczytałeś że Anglia chce opuścić EU, jak to napisałeś na swoim tweeterze?

  • 15. Data: 2011-11-24 09:35:55
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Wed, 23 Nov 2011 22:55:01 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

> [...]
    > kraje rozwinięte które stosują taką a nie inną politykę pieniężną, lub
    > na kraje rozwijające że mają taką a nie inną inflację - a przez to

    Ale skąd ten odwrót od carry trade? To że złotówki nikt nie chce to
    wyjaśniasz niżej, ale skąd odwrót na NZD, skąd na AUD. (Funta nie
    wymieniam, bo ci też mają dług aż miło popatrzeć).
    Ja się domyślam, ale ciekawy jestem Twoich przemyśleń

    P.S.
    Miło zobaczyć, że w Polsce powstaje jakiś nowy bloomberg co prawda na razie
    na twiterze i FB. Ale pewnie coś z tego będzie.
    Dobra robota ;)

  • 16. Data: 2011-11-24 10:23:10
    Od: "george" <g...@W...gazeta.pl>

    RynekGlobalny <r...@g...com> napisał(a):

    > Jako=B6 specjalnie nie szaleli z t=B1 poda=BF=B1 (moim zdaniem) no ale
    skor=
    > Ci=EA to denerwuje. Pewnie masz swoje racje :)

    Masz moze definicje "szaleć / nie szaleć" ?
    (pytam poważnie).

    george

  • 17. Data: 2011-11-24 19:35:59
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik " kc" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    11/in23.html

    > Skąd więc tytuł wątku? Przecież nie komunikują, że interweniowali :). Bo
    > jeżeli to była interwencja to raczej na miarę możliwości a nie potrzeb.

    mnie sie zdaje że jesteśmy za ciency, zeby robić interwencje
    skoro GB była za cienka; czy BOJ

    po prostu muszą wymieniać waluty
    co jakiś czas z różnych powodów

    przy okazji na rynek jest puszczany bączek o "interwencji"
    leszcze mają nad czym sie rozwodzić i śmiać z interwencji
    a i może jakiś grubas przy okazji przypęka

    wg mnie tak to z grubsza wygląda

  • 18. Data: 2011-11-24 20:13:31
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Thu, 24 Nov 2011 06:21:10 +0000 (UTC), kc napisał(a):

    11/in23.html

    > Skąd więc tytuł wątku? Przecież nie komunikują, że interweniowali :). Bo
    > jeżeli to była interwencja to raczej na miarę możliwości a nie potrzeb.
    >
    > kc

    Dzisiaj Belka powiedział, że NBP jest gotowe do większych
    "nie-interwencji". Zwykły i ciemny forexowiec taki jak ja, rozumie to tak:
    "na razie przyglądamy, ale...nie podskakujcie za wysoko bo dostaniecie
    kopniaka". Mnie to wystarczy. Dilerowi w banku też, bo to też człek ciemny
    jak ja, i reaguje jak zwierzę Pawłowa.
    Niedawno Szwajcarzy wyłączyli swoją walutę z Forexu więc chyba nie jest to
    niemożliwe.

  • 19. Data: 2011-11-24 21:21:03
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "skippy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > mnie sie zdaje że jesteśmy za ciency, zeby robić interwencje
    > skoro GB była za cienka; czy BOJ

    To zależy przy jakim kursie robi się interwencje i jakie ma się środki. W
    1992 BoE miała znacznie mnjsze rezerwy niż obecnie NBP i bronił bardzo
    mocnego kursu funta, a NBP nie broni 3,20 czy 3,50 PLN za 1 EUR tylko
    poziomu ok. 4,50 PLN, a rezerwy dewizowe po
    tym kursie mają równowartość ok. 40% całego pieniądza M3 w obiegu. Ponadto
    każde sprzedane 1 EUR po 4,40-4,50 oznacza co najmniej 0,50 PLN
    zrealizowanego zysku kursowego, a zyski NBP w 95% trafiają do budżetu i
    zmniejszają deficyt.

    Anatol

  • 20. Data: 2011-11-24 21:29:14
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Thu, 24 Nov 2011 22:21:03 +0100, Anatol napisał(a):

> [...]
    > każde sprzedane 1 EUR po 4,40-4,50 oznacza co najmniej 0,50 PLN
    > zrealizowanego zysku kursowego, a zyski NBP w 95% trafiają do budżetu i

    czekaj, jeśli sprzedam 1Eur za 4,5 i zarobię 0.50zł tzn kupiłem je po 4zł.
    Jeśli teraz kurs pójdzie na 5zł to żeby odzyskać moje 1Euro muszę teraz
    wydać 5zł a zatem mój zysk 50gr szlag trafił.