  • 31. Data: 2011-11-25 17:03:27
    Temat: Re: NBP interweniuje
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "root" <a...@j...com> napisał w wiadomości
    news:1mpdvstfsc7br.551h69trz5dg.dlg@40tude.net...

    > 330 PLN, to poziom rezerw walutowych ok 74mld Euro. Wg Anatola NBP ma
    > więc
    > duuuuzo do sprzedania w razie potrzeby i nikt tego nie łyknie.

    Pod warunkiem, że NBP nie wpuści pozyskanych w ten sposób PLN z powrotem na
    rynek.

    Rezerwy są od dawna bardzo duże w stosunku do gotówki PLN w obiegi, tak że w
    praktyce możemy nawet jednostronnie wprowadzić EUR co kiedyś było nawet
    dyskutowane :

    http://foorum.pl/watek/jednostronne-wprowadzenie-eur
    ,443118.html

    Anatol

  • 32. Data: 2011-11-25 18:25:12
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 18:03:27 +0100, Anatol napisał(a):

> [...]
    > praktyce możemy nawet jednostronnie wprowadzić EUR co kiedyś było nawet

    To może "dobry" moment na wprowadzenie Euro - albo jak kto woli - ostatni
    dzownek ;)
    A serio to już aktualny kurs jest nie do zniesienia. Jeśli NBP nie wytoczy
    armat, to inflacja wprost eksploduje: Nie o samo 55% chodzi.

  • 33. Data: 2011-11-26 10:05:39
    Od: RynekGlobalny <r...@g...com>

    > A serio to już aktualny kurs jest nie do zniesienia. Jeśli NBP nie wytoczy
    > armat, to inflacja wprost eksploduje: Nie o samo 55% chodzi.

    Obstawiam prędzej deflacje (lub niską stabilną inflację) niż inflację
    eksplodującą. Teraz jest ona wyższa i ma to swój cel - inflacja to też
    podatek.
    Duża (dużo większa niż teraz) inflacja może się pojawić dopiero gdy
    wzrost gospodarczy będzie dynamicznie rósł, czyli może dopiero wtedy
    gdy kryzys zadłużenia w strefie euro zostanie opanowany? Za ile to
    będzie lat?

    Niektóre (no właśnie które?) produkty zależne od importu pewnie będą
    drożeć. Złotówka spada ale cena surowców również (przez umacnianie się
    dolara). W każdym bądź razie mam wątpliwości co do oczekiwanej
    wielkiej inflacji przez wszystkich :)

    Myślę że zmiana (spadek) ceny złota ostatnio zdradza że inflacja na
    świecie nie jest (jeszcze) zagrożeniem.

    http://www.facebook.com/rynekglobalny

  • 34. Data: 2011-11-26 10:51:22
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "RynekGlobalny" <r...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]

    wzrost gospodarczy będzie dynamicznie rósł, czyli może dopiero wtedy
    gdy kryzys zadłużenia w strefie euro zostanie opanowany? Za ile to

    A co w sytuacja gdy prędkość M3 zdecydowanie przewyższa prędkość GDP
    (drukowanie na potęgę ) ?
    Az do utraty zaufania do papieru ....
    Przecież Weimar przez takie "soft" solution zaliczył event hipernflacyjny.

    george

  • 35. Data: 2011-11-26 11:51:40
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 02:05:39 -0800 (PST), RynekGlobalny napisał(a):

> [...]
    > wielkiej inflacji przez wszystkich :)
    >
    > Myślę że zmiana (spadek) ceny złota ostatnio zdradza że inflacja na

    Ok niech będzie.
    W takim razie jaki jest mechanizm spadku cen pod wpływem osłabiania się
    rodzimej waluty. W dodatku w kraju który jest "importerem netto", czyli
    zawsze ma ujemny bilans handlowy.

  • 36. Data: 2011-11-26 11:54:02
    Od: root <a...@j...com>

    Dnia Sat, 26 Nov 2011 11:51:22 +0100, george napisał(a):

> [...]
    > Az do utraty zaufania do papieru ....
    > Przecież Weimar przez takie "soft" solution zaliczył event hipernflacyjny.

    soft, event? Czy jesteś dziennikarzem, czy Grejt Brytolem?